Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Juist meer meer meer, Snorhaar! Goed zeg, van de Deutsche post!



2 kaartjes, die ik afgelopen zaterdag kocht, zijn al aangekomen, maar niet diegenen die we op de meeting schreven, volgens mij. Degene die paraplu's wilde, is echt helemaal enthousiast over het kaartje dat ik stuurde. Ook de kerstkaart is goed ontvangen.



Gisteren kreeg ik nog een kaartje uit de USA.
Later is nu
Ik heb nog niets ontvangen Snorhaar. Maar dat zal vast niet lang meer duren.



Ik ben gisteravond nog druk bezig geweest met mijn 3 kaarten. Heb alles mooi gepimpt, al zeg ik het zelf. Heb voor de Spanjaard zelfs nog postzegels staan stomen van oude kaarten. En ik moest me door zijn kaarten collectie worstelen om te zien of hij mijn kaart niet al eerder had gekregen. En toen zag ik dat hij inderdaad al heel veel dubbele kaarten heeft. Sommige kaarten stonden er volgens mij wel 10 x tussen.



Heb uiteindelijk opgestuurd:

Barça: kunstkaart gekocht in het Groninger museum (niet vorige week maar eerder) . Heb mijn 1e Mandela postzegel voor hem opgegeven/losgelaten.

Australië: oude vrouw op motor, ik heb geschreven dat ik hoop dat zijn vriendin niet jaloers zal worden.

Taiwan: een kleurrijke olifant van de Xenos.



@Dreamer: die paraplukaart was toch met de schapen? Inderdaad een leuke kaart.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die met die schapen. Past goed in de verzameling, aldus ontvanger. Leuk als dat lukt. Toevallig ook dat ik dat kaartje vond



(ik heb trouwens voor deze persoon ook een hele geschikte foto dan.. ik zou 'm hier willen plaatsen, maar mijn naam staat er nogal duidelijk in )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier lag mijn eerste kaart uit China in de bus. Een fluttig kerstkaartje met weinig tekst. Er staat zelfs in mijn profiel dat ik kerstkaarten niet leuk vind. De afzender blijkt een aardig actieve postcrosser te zijn die zelf ook de nodige wensen in zijn profiel heeft staan. Beetje jammer dus.



Ik kreeg wel een blije hurray door van mijn vriend, die ein-de-lijk vandaag zijn eerste kaart heeft gekregen. Zijn eigen eerste kaart (van 4) is een maand of 2 geleden al aangekomen, dus het wachten duurde nogal lang (en hij had er in tussen niet zo veel zin meer in).
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je zo'n leuke reactie kreeg Dreamer! Geslaagd dus.



En Labellei, "jouw" Spanjaard is een bofferd!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een kaartje uit Frankrijk en ik ben de eerste kaart van die persoon. Voel me zo vereerd! Schreef op het kaartje dat ik de eerste was en ik heb ook als eerste geregistreerd. Jeej..



Stom van die kerstkaart, Snorhaar! leuk dat je vriend ook een kaartje kreeg
Later is nu
Leuk om die eer te hebben van het eerste kaartje Dreamer. (Had ik ook bij een Française, en het was toen voor mij het eerste langverwachte(!) kaartje uit Frankrijk.



Ik heb gisteravond weer 3 adressen aangevraagd, ik kreeg de kriebels, kon er niet meer tegen vechten.

Italië: leuk profiel, gaan waarschijnlijk flamingo's naartoe van de Deense winkel. Of een lavendelveld.

Tsjechië: Leeg profiel: kaartje van stad

Rusland: leuk profiel. Heb meerdere geschikte kaarten. Het wordt waarschijnlijk iets met uilen van de Deense winkel of roofvogels in Nederland.



Goed weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig de laatste tijd, Labellei



De Amerikaan, van wie ik een kaartje kreeg, heeft op zijn eigen kaartje gereageerd dat hij blij was dat ik 'm leuk vond. Hij ondertekent steeds met 'your friend'.. beetje overdreven, maar goed, wel aardig natuurlijk. (en wie weet, misschien is het heel toevallig díe Amerikaan, die ik ken )



Ik vergeet steeds de kaartjes naar Kenia te posten. Ga ze zo toch even scannen en op m'n blog zetten. Misschien dat die ene lezer het ook een leuk idee vindt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht weer 3 kaartjes sturen en bedacht dat ik dat ook maar ging doen. (aangestoken door Labellei, écht waar ) Eerste was gelijk naar Kazachstan! Een nieuwe voor mij. Vervolgens Indonesië.. ik geloof wel dat ik daar eens heen heb gestuurd, en als laatste Japan. Drie leuke profielen, waar ik zat kaartjes voor in huis heb.



Aanvulling:

Kazachstan wilde kinderen en/of celbrities. Dus daar gaat Shirley Temple heen. Japan wilde iets van het land, handcraft vond ze ook leuk. Zij krijgt een klompenmaker. Indonesië is helaas 20 dagen terug voor het laatst online geweest op postcrossing. Zij krijgt een cityview.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, Labellei, het is sterker dan jij



Dreamer, wat een spannende landen heb je getrokken! Zal ik die kaarten persoonlijk voor je gaan bezorgen? Hoewel, Kazachstan in de winter, misschien dat het kaartje dan pas over een half jaar aankomt, haha.



Ik geloof dat het een beetje Amerikaans dingetje is om iedereen die ze kennen "friend" te noemen. Gewoon beetje andere cultuur. Ik ben in Z-Amerika geweest en als ik de mailtjes die ik daar van bekenden krijg letterlijk zou vertalen, dan wordt het ook wel erg wollig en knuffelig. Zijn wij in Nederland beetje te nuchter voor geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ongewenste kerstkaart is nu al door 3 mensen favoriet verklaard Had die Chinees hem toch beter naar iemand anders kunnen sturen!
Alle reacties Link kopieren
Hai lieverds



Ik blijf maar kaarten ontvangen, terwijl ik toch al een aantal weken niks heb verstuurd.

Mijn statistieken zijn op dit moment:

25 verzonden en 1 nog onderweg (al 47 dagen) en 29 ontvangen. Ik vind het wel leuk hoor!



Weten jullie hoe het zit als ik weer nieuwe adressen ga aanvragen? Stel als ik nu 5 adressen aanvraag, ga ik dan ook weer 5 kaarten ontvangen? Of zal ik dan voorlopig niks ontvangen omdat ik al voorsta met de ontvangen kaarten?



Ik wens jullie een fijn weekend!



xxx
Ik had zojuist een megalang verhaal getypt: en ik druk op verzenden en nu is het weg.



Poging 2.



Cocomo, Dreamer, Snorhaar: ik kopieer voor jullie even de Hurrä in die ik zojuist heb gekregen uit Duitsland.



"Hallo. .....

Vielen Dank für die schöne Karte mit dem Standbild und die tollen Briefmarken. Ich habe mich sehr darüber gefreut. Ich wünsche Dir und den anderen Unterschreibern eine besinnliche Adventszeit mit lieben Grüßen aus Deutschland in die Niederlande .....”



@Dreamer: jij bent óók goed bezig. Zelfs al bevriend met een Amerikaan! En Kazachstan klinkt erg interessant. Gaat het kaartje naar Borat?







@Snorhaar: ik zag net toevallig dat ik het van jou gekregen zwarte-katten-kaartje al eens eerder had gefavoriet. Jij kent mijn smaak!

En ik heb ook even jouw ongewenste kerstkaart gekeurd. Een beetje heel erg kitsch, daar hou ik stiekem(!) juist wel van.



Ik ben vanmiddag nog even in Stad geweest. Was ook bij de Deense winkel en ik zag dat ze nu inderdaad geen mooie kaarten hebben. Helaas. Heb er wel kerststickers gekocht. Die kan ik op de kaarten plakken naar de mensendie graag kerstkaarten willen ontvangen. Ik heb het idee dat Christmas nu een hot item is op Postcrossing. Bij 2 van mijn 3 profielen staat het meteen al bovenaan in het profiel dat ze gráág kerstkaarten willen. Dus maak je borst maar nat Snorhaar .
@winters: wow al 29 kaarten! Dat gaat goed!

Vwb je vraag: ik heb het idee dat iedere keer wanneer jij een adres aanvraagt dat op datzelfde moment jouw adres ook weer wordt doorgegeven. Ik weet het niet zeker, maar ik denk wel dat het zo werkt.

Het lijkt mij een in ieder geval een ingewikkeld programma/systeem, die Postcrossing database.



Maar jij gaat dus 5 adressen aanvragen Winters? Spannend....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat denk ik ook Labellei, dat iedere keer dat als je een adres trekt dat iemand ook jouw adres krijgt. Maar ik sta, net als een aantal van jullie, nu ook voor met ontvangen kaarten.

Ik denk dat ik volgende week inderdaad een aantal adressen ga aanvragen. Ik mag er in totaal 7 tegelijk verzenden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt je adres doorgegeven wanneer iemand jouw kaartje registreert of wanneer een kaartje expired is. Dat is mijn enige verklaring waarom ik zoveel meer heb ontvangen dan verstuurd/geregistreerd.



Ik moet even zoeken naar het kerstkaartje van Snorhaar... ben haar pc-nick kwijt

(of heb ik die nog.. hmm.. ff zoeken)



Maar lekker dat het zo lekker gaat, Winters. Gaat het met jou ook beter weer?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 december 2014 @ 18:47:

Volgens mij wordt je adres doorgegeven wanneer iemand jouw kaartje registreert of wanneer een kaartje expired is. Dat is mijn enige verklaring waarom ik zoveel meer heb ontvangen dan verstuurd/geregistreerd.

Mijn wiskunde inzicht is zwaar belabberd. Maar bij jouw verhaal zou het aantal verzonden kaarten toch hoger moeten zijn. Ik bedoel: er moet dan eerst een kaartje geregistreerd zijn vóórdat je een kaartje kunt verwachten. (Of moet ik nu linea terug naar de schoolbanken? Ik vrees het...)
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 06 december 2014 @ 18:57:

[...]



Mijn wiskunde inzicht is zwaar belabberd. Maar bij jouw verhaal zou het aantal verzonden kaarten toch hoger moeten zijn. Ik bedoel: er moet dan eerst een kaartje geregistreerd zijn vóórdat je een kaartje kunt verwachten. (Of moet ik nu linea terug naar de schoolbanken? Ik vrees het...)



Klopt, maar er staat bij de gegevens echt dat jouw adres doorgegeven wordt, als je kaart geregistreerd is. Daarom duren de eerste kaarten zo lang. Eerst een hurray, dan pas krijgt iemand jouw adres.

Vandaar mijn volgende visie met de expired kaarten, waarvoor jouw adres ook/toch doorgegeven wordt. Dan kan het wel



Snorhaar.. pfoei, dat kaartje zeg. Ik hoop dat ik die niet krijg, zeg maar. Dat is nou juist het kerstkaartje, dat ik zéker niet wil hebben.



Ik zou morgen naar de dierentuin maar zoon is ziek, dus gaat niet door. Misschien alvast kerstkaarten schrijven.. de familie weet niet wat ze ziet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
The member receives the postcard and registers it using the Postcard ID that is on the postcard. At this point, you are eligible to receive a postcard from another user. You are now in line for the next person that requests to send a postcard. Where the postcard comes from is a surprise!





Misschien wordt je adres sowieso vaker gegeven, wanneer je actief stuurt Of 2 personen krijgen tegelijkertijd je adres, waardoor je meer krijgt. Ik heb vanuit Duitsland kaartjes van opvolgende nummers, dus dat zou me niets verbazen.
Later is nu
Ja dat zegt PC. Toch heb ik het idee dat het bij mij anders zit. Gevoelsmatig.
quote:Dreamer schreef op 06 december 2014 @ 19:01:

[...]



Ik zou morgen naar de dierentuin maar zoon is ziek, dus gaat niet door. Misschien alvast kerstkaarten schrijven.. de familie weet niet wat ze ziet
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben al een eind op dreef met schrijven. Heb er te weinig, als ik allemaal vriendinnen nog ga schrijven. Heb nog wel kaartjes van vorig jaar. Dus.. mijn straatvraag: weet jij nog van wie je welk kaartje kreeg, vorig jaar, of kan ik gewoon dezelfde nog een keer sturen?



ik weet dat soort dingen niet, in elk geval, maar ik heb een collega gehad die alles bewaarde met hele lijsten wie wel/niet een kaartje teruggestuurd had.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wat een controversiële kerstkaart heb ik dan gekregen van die Chinees! Labellei, ik zag jouw commentaar in mijn mail voorbijkomen en mijn eerste indruk was, dat het ironisch bedoeld was. Maar je meent het echt



Wat betreft het voorlopen met ontvangen kaarten, ik denk dat het in principe zo werkt als Dreamer postte, maar dat ze af en toe het systeem een beetje moeten bijsturen. Op het moment worden er enorm veel kaarten uit Duitsland en Rusland verstuurd en daar moet dan steeds voor elke verstuurde kaart weer een naar toe gestuurd worden. Ik denk dat de meeste postcrossers de optie meerdere kaarten naar zelfde land uit hebben staan, dus daarmee wordt het lastig om het tekort naar Duitsland en Rusland op te vullen (komt nog bij dat kaarten naar Rusland meestal lang onderweg zijn). Dus misschien geven ze tijdelijk actieve mensen uit andere landen een voorsprong om het spreiden mogelijk te houden of zoiets. Mij viel al op dat vrijwel iedereen uit Duitsland en Rusland achter lopen met ontvangen kaarten en in andere landen lijkt het andersom te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ik denk dat de meeste mensen niet bijhouden welke kaart ze van wie krijgen. Alleen als je jaren achtereen dezelfde kaart stuurt gaat het wel opvallen Wij hadden vroeger thuis een semi-zakelijk contact die waarschijnlijk eens 10.000 kaarten had laten drukken, dus kregen we 10 jaar lang hetzelfde kaartje. Het viel echt op toen we daar ineens een andere kaart van kregen!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dat is wel erg ja..



Mijn ouders stuurden elk jaar kaarten van eenzelfde goed doel. Een doel, waar anderen over het algemeen niet aan doen. Kregen ze een keer van datzelfde goede doel een kaart terug, waar duidelijk de achterkant (dubbele kaart dus) afgeknipt was Slim, hergebruik van je kerstkaarten, maar doe het dan minder opvallend



Ik stuurde vorig jaar verschillende soorten kaartjes met kerstmannetjes en rendiertjes enzo, de kans is er natuurlijk dat ik nu een rendier stuur naar iemand, die vorig jaar een kerstman kreeg en andersom De kans is er ook dat iemand 2 jaar achter elkaar een kerstmannetje krijgt. Maar weggooien is zonde, toch?



Ik kreeg een lege hurray uit Duitsland

Gelukkig heeft iemand anders de kaart wel gefavoriet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven