TO, kom nog éven terug alstjeblieft

22-06-2014 11:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je situatie, probleem, heeft me ontroerd, ik was erdoor geraakt. Hoe gaat het nu met je?



of, bij de meer praktische problemen zoiets als:



Èn? Wat heb je uiteindelijk gedaan?



Denken jullie dat ook wel eens? Ik noem twee [heel verschillende] voorbeelden:



Over verhuizen van een grote stad naar een plaats met een heel andere sfeer; Daar zijn allerlei suggesties gegeven, Waar zou TO nu wonen, toch nog in Amsterdam, of ergens anders? en:

over een eetstoornis bij een jong kind, ik vond dat zo zorgelijk toen ik het las, denk er nog af en toe aan, hoop dat het nu beter gaat.



Verder ben ik benieuwd, straks, naar de ‘Amsterdamse Avonturen’ van de TO die naar de ‘Leukste en mooiste plekjes in Amsterdam’ vroeg, zij ís er nu, met haar vriend uit Wales... Hoe zullen zij het hebben? Hopelijk laat ze na afloop nog iets horen.



[Geldt natuurlijk lang niet voor alle topics, en je leest ook maar een selectie. Je hebt ook dit type:

Tweepersoons dekbedovertrek, waar?

-De Hema

‘Ja maar we willen fèl oranje, dat is er niet

-Online bestellen?

‘Ja maar we kopen nooit online

-Probeer bij V&D ...

‘Ja maar we liggen alleen senang onder puur katoen, hebben ze niet

-De Bijenkorf misschien?

‘Ja zeg, wie denk je dat ik ben? Onassis? Ik wil niet meer dan ¤ 30 uitgeven

-Op de markt

‘Tsssss, daar staat ‘Hup Holland’ op, we willen een effen oranje overtrek, we haten voetbal

-Deze dan! [plaatje], aanbieding bij speciaalzaak Het Bed...

‘Ja dûh, die zitten hier niet echt in de buurt hè, en by the way, heeft geen drukknopsluiting...

-Maak het dan zelf

‘Ja maar mijn naaimachine is kapot

-laat hem repareren

‘Ja maar het is een antiek Hongaars model waar geen onderdelen meer voor zijn, en trouwens ik heb ADHD/VDBP (van de bovenste plank), dus ik kan helemaal niet naaien.

Gefeliciteerd, je hebt een MOP (Mega Onoplosbaar Probleem). Hetzelfde patroon vind je soms bij ‘Relaties’. Vage, algemene termen in de OP en als er een oplossing/goed advies dreigt te komen komt TO telkens met aanvullende informatie op de proppen. Die topics noem ik ‘olievlek’. Nog afgezien van alle meltdowns, en de mythologische topics, die alleen te genieten zijn als ze amusementswaarde hebben].



TO’s zullen wel hun redenen hebben om niet meer te reageren, maar tòch, een kort berichtje hoe het gaat, hoe het afgelopen is, zou soms fijn zijn. Het maakt het forummen zinvoller/leuker vind ik.



Hebben jullie ook bepaalde TO’s, van de afgelopen maanden, aan wie je nog wel eens denkt en van wie je nog kort iets zou willen horen?

Zonder het hele topic opnieuw door te werken; of denk je gewoon: geen bericht, goed bericht?
Alle reacties Link kopieren
*poef*
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 12:20:

Vorige zomer, of al twee jaar terug, de TO die op het strand de man van haar dromen tegenkwam. Die reed in een luxe auto en bleek te wonen in een enorme villa. Soort Bold & Beautiful aan de Nederlandse kust.

Zouden zij al getrouwd zijn?



Oh die weet ik ook nog ja,zij had ook al een kind en hij ook dacht ik.



Verder ben ik heel slecht in het onthouden van topics en forummers al heb ik wel vaak een oh ja gevoel bij dit soort topics..
Alle reacties Link kopieren
Topic tijdje geleden over een vrouw die 24 weken zwanger was en opeens haar man en kind niet meer wilde. Hoe zou het daar nu mee zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de afloop van het verhaal dat iemand zwanger was van een bekende NL schrijver (?). Aanstaande vader was niet blij en bedreigde haar/ bestookte haar met brieven van advocaten. Jaren geleden was dit topic, nooit een update geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 22 juni 2014 @ 12:09:

Kan het niet meer met je eens zijn.



Ik ben soms lange tijd bezig in mijn geschiedenis te zoeken naar berichten die me geraakt hebben, of daar misschien een update gegeven is.



We zouden de mogelijkheid moeten hebben een ping te krijgen als de TO reageert op een topic waarin jij meegeschreven hebt!Als je de notificaties inschakelt dan krijg je een email als er een reactie is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op zondag 22 juni 2014 12:31 Ik ben benieuwd naar de afloop van het verhaal dat iemand zwanger was van een bekende NL schrijver (?). Aanstaande vader was niet blij en bedreigde haar/ bestookte haar met brieven van advocaten. Jaren geleden was dit topic, nooit een update geweest.Rob Kamphues?
Alle reacties Link kopieren
Lollig, Fjorgyn. Ik noem dat soort mensen probleemdenkers. Ze willen geen oplossing voor hun probleem, maar hebben voor elke oplossing een nieuw probleem.
Ga in therapie!
Zelf geef ik overigens ook niet altijd de uitkomst als ik een vraag heb gesteld. Het komt wel eens voor dat de antwoorden totáál anders waren dan ik in gedachten had, en dat ik 'tegen de wens van het forum' inga. Als je dat eerlijk zegt krijg je een tsunami van kritiek over je, en daar heb ik niet altijd zin in
quote:dolfje schreef op 22 juni 2014 @ 12:28:

[...]





Oh die weet ik ook nog ja,zij had ook al een kind en hij ook dacht ik.



Verder ben ik heel slecht in het onthouden van topics en forummers al heb ik wel vaak een oh ja gevoel bij dit soort topics..Die van dat strand, dat was too good to be true topic? M.a.w. een troll.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan absoluut niet meer weten waarover het ging, loepen doe ik nooit en terugkomen naar iets wat een uur oud is maar zelden. Daar moet ik dan echt belang bij hebben.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
ik heb overigens vroeger weleens hier een vraag gesteld en de antwoorden waren erg voor de hand liggend en correct maar toch heb ik de adviezen niet opgevolgd, vooral omdat ik bepaalde info niet kon geven die wel doorslaggevend was.



Het probleem is overigens door iets toevalligs gestopt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 12:39:

Als je dat eerlijk zegt krijg je een tsunami van kritiek over je, en daar heb ik niet altijd zin in ja precies, daar heb je niks aan. Mensen kunnen, ongewild of gewild, erg gemeen zijn. Dat komt juist omdat ze het maar al te goed begrijpen hoe jij je voelt.
it's a big club and you ain't in it
Ah nee, dat met dat dekbed, is dat hier serieus voorbij gekomen? Wat erg
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ergens, een dochter die op sportkamp ging met een club waar de vader ook trainer was, de vader wilde per se mee op kamp omdat hij dan zo leuk de popi jopi trainer kon uithangen, dochter vond het écht niet leuk om met haar vader op kamp te gaan, vader vond dat dochter zich maar gewoon moest voegen naar wat hij wilde, moeder was het met dochter eens. Ik ben heel benieuwd hoe dat is afgelopen. Heb daarvoor zelfs nog gevraagd wat mijn man en vader vonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 12:39:

Zelf geef ik overigens ook niet altijd de uitkomst als ik een vraag heb gesteld. Het komt wel eens voor dat de antwoorden totáál anders waren dan ik in gedachten had, en dat ik 'tegen de wens van het forum' inga. Als je dat eerlijk zegt krijg je een tsunami van kritiek over je, en daar heb ik niet altijd zin in Kan ik hieruit concluderen dat je geen sushi bent gaan eten met je dochter?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Er was ook ooit een topic over vreselijke bruiloften en partijen, daar was iemand die had gefotografeerd op een vreselijke bruiloft, was een heel hilarisch verhaal en ze eindigde met 'wordt vervolgd' maar dat vervolg is er volgens mij nooit meer gekomen. Dat had ik ook graag nog gelezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 22 juni 2014 @ 13:16:

[...]





Kan ik hieruit concluderen dat je geen sushi bent gaan eten met je dochter?Dat, en nog wat andere dingen Maar ze vindt het niet erg hoor, ze wilde al niet eens sushi eten want dat zou dan niet volgens de afspraak zijn. Komende week weer proefwerkweek, dus dan gaat ze het gewoon weer proberen. We vieren een klein feestje als ze over is (ik verwacht van wel), en afhankelijk van de cijfers is dat met sushi.
De vrouw die getrouwd was met een man die alleen nog in een schuurtje bezig was met hobby terwijl zij voor de kinderen zorgde, en een drukke baan had.

Later kreeg zij volgens mij veel kritiek in dat topic.

Ben nog steeds benieuwd of ze weg is gegaan.



Sowieso heb ik dat wel met de talloze topics over vrouwen die slecht behandeld worden en hier advies vragen. Ik hoop altijd dat zij de moed vinden om te gaan, maar betwijfel het heel vaak.
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 12:39:

Zelf geef ik overigens ook niet altijd de uitkomst als ik een vraag heb gesteld. Het komt wel eens voor dat de antwoorden totáál anders waren dan ik in gedachten had, en dat ik 'tegen de wens van het forum' inga. Als je dat eerlijk zegt krijg je een tsunami van kritiek over je, en daar heb ik niet altijd zin in





Ach ja, de kattenvraag ik weet het nog



Is dus eerder een kwestie dat de antwoorden je niet aan staan.

Waarom vraag je dan iets op een forum vraag ik mij af...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee! 'Emmer uit het raam' ? , 'Moeder naar India' ? en '32-jarige maagd? ', die had ik niet eens gelezen maar nu wil ik dat ook allemaal weten. Jemig, erger en erger!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 22 juni 2014 @ 12:10:

Die TO, maaaaaaaaaaaaanden tot een jaar geleden, die het idee had dat er mensen in haar huis snuffelden omdat er dingen verlegd waren enzo als ze thuis kwam.ja daar ben ik ook benieuwd naar
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 juni 2014 @ 12:08:



Verder ben ik wel eens verbaasd over van die "open deur" topics. Mensen die bijvoorbeeld een topic openen waarvan je denkt "als je nou gewoon even met de desbetreffende instantie belt, kunnen ze je precies uitleggen wat ze bedoelen, want wij weten het niet". Of "als je nou gewoon even langs de huisarts gaat, kan hij je precies vertellen wat de oorzaak van je klachten is, want wij kunnen dat via een beeldschermpje niet beoordelen".



Ja! Idd onbegrijpelijk.

Een heel enkele keer is het een aarzeling om naar een deskundige te stappen, dan kan je 'een duwtje' in de goede richting geven, heeft het toch nog zin.
quote:Anyco schreef op 22 juni 2014 @ 13:21:

[...]





Ach ja, de kattenvraag ik weet het nog



Is dus eerder een kwestie dat de antwoorden je niet aan staan.

Waarom vraag je dan iets op een forum vraag ik mij af...

Oh, dat kan ik wel uitleggen. Soms vind ik iets maar dan vraag ik me af of 'de rest van de wereld' dat ook vindt, of ik zit met een dilemma en ben dan op zoek naar andere visies (hé, daar heb je een forum voor). Ik zit niet zo in elkaar dat als de hele wereld iets vindt, ik dat ook vind.

En jouw reactie voelt voor mij ook aan als kritiek, en niet als oprechte vraag 'waarom vraag je dan iets op een forum'. Wat mij betreft ben je niet verplicht de wil van de meerderheid te volgen, en ben je nog steeds zelf degene die de beslissing neemt. Ik vind niet dat iemand afgebrand hoeft te worden omdat hij iets anders doet dan wat anderen zouden doen.
Ja, een vrouw die onverwacht seks had op de eerste date, maar zich 6 weken niet geschoren had. en dus een enorme bushbush had.

Vraag me af of er nog een vervolgdate is gekomen...
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat de TO's dit lezen, en dan, misschien ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven