TO, kom nog éven terug alstjeblieft

22-06-2014 11:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je situatie, probleem, heeft me ontroerd, ik was erdoor geraakt. Hoe gaat het nu met je?



of, bij de meer praktische problemen zoiets als:



Èn? Wat heb je uiteindelijk gedaan?



Denken jullie dat ook wel eens? Ik noem twee [heel verschillende] voorbeelden:



Over verhuizen van een grote stad naar een plaats met een heel andere sfeer; Daar zijn allerlei suggesties gegeven, Waar zou TO nu wonen, toch nog in Amsterdam, of ergens anders? en:

over een eetstoornis bij een jong kind, ik vond dat zo zorgelijk toen ik het las, denk er nog af en toe aan, hoop dat het nu beter gaat.



Verder ben ik benieuwd, straks, naar de ‘Amsterdamse Avonturen’ van de TO die naar de ‘Leukste en mooiste plekjes in Amsterdam’ vroeg, zij ís er nu, met haar vriend uit Wales... Hoe zullen zij het hebben? Hopelijk laat ze na afloop nog iets horen.



[Geldt natuurlijk lang niet voor alle topics, en je leest ook maar een selectie. Je hebt ook dit type:

Tweepersoons dekbedovertrek, waar?

-De Hema

‘Ja maar we willen fèl oranje, dat is er niet

-Online bestellen?

‘Ja maar we kopen nooit online

-Probeer bij V&D ...

‘Ja maar we liggen alleen senang onder puur katoen, hebben ze niet

-De Bijenkorf misschien?

‘Ja zeg, wie denk je dat ik ben? Onassis? Ik wil niet meer dan ¤ 30 uitgeven

-Op de markt

‘Tsssss, daar staat ‘Hup Holland’ op, we willen een effen oranje overtrek, we haten voetbal

-Deze dan! [plaatje], aanbieding bij speciaalzaak Het Bed...

‘Ja dûh, die zitten hier niet echt in de buurt hè, en by the way, heeft geen drukknopsluiting...

-Maak het dan zelf

‘Ja maar mijn naaimachine is kapot

-laat hem repareren

‘Ja maar het is een antiek Hongaars model waar geen onderdelen meer voor zijn, en trouwens ik heb ADHD/VDBP (van de bovenste plank), dus ik kan helemaal niet naaien.

Gefeliciteerd, je hebt een MOP (Mega Onoplosbaar Probleem). Hetzelfde patroon vind je soms bij ‘Relaties’. Vage, algemene termen in de OP en als er een oplossing/goed advies dreigt te komen komt TO telkens met aanvullende informatie op de proppen. Die topics noem ik ‘olievlek’. Nog afgezien van alle meltdowns, en de mythologische topics, die alleen te genieten zijn als ze amusementswaarde hebben].



TO’s zullen wel hun redenen hebben om niet meer te reageren, maar tòch, een kort berichtje hoe het gaat, hoe het afgelopen is, zou soms fijn zijn. Het maakt het forummen zinvoller/leuker vind ik.



Hebben jullie ook bepaalde TO’s, van de afgelopen maanden, aan wie je nog wel eens denkt en van wie je nog kort iets zou willen horen?

Zonder het hele topic opnieuw door te werken; of denk je gewoon: geen bericht, goed bericht?
quote:boerderijgeit028 schreef op 22 juni 2014 @ 12:18:

Alle Help ben ik zwanger topics.Stel hè, dat ze dat zouden doen. En dat dan iemand berekent hoeveel procent van die TO's zwanger bleek te zijn. En dat dan bij elk 'Help-ben-ik-zwangertopic' gepost wordt: 'Gebaseerd op alle 'Help-ben-ik-zwangertopics' is de kans dat je zwanger bent x%. Disclaimer: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.'
Alle reacties Link kopieren
Madame X. Zal iets van 4-5 jaar geleden zijn. Beweerde van rijke komaf te zijn en haar vent om zeep te hebben geholpen. Ik twijfel aan het waarheidsgehalte, maar het was vermakelijk om te lezen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Het bruiloft foto topic inderdaad. Waar TO zich door een vage bekende liet overhalen zijn bruiloft te fotograferen en hij vervolgens allerhande bizarre eisen ging stellen (en klaagde dat hij het afdrukken van de foto's zelf moest betalen omdat TO tenslotte een uitje op zijn bruiloft had gehad).
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 13:31:

[...]



Oh, dat kan ik wel uitleggen. Soms vind ik iets maar dan vraag ik me af of 'de rest van de wereld' dat ook vindt, of ik zit met een dilemma en ben dan op zoek naar andere visies (hé, daar heb je een forum voor). Ik zit niet zo in elkaar dat als de hele wereld iets vindt, ik dat ook vind.

En jouw reactie voelt voor mij ook aan als kritiek, en niet als oprechte vraag 'waarom vraag je dan iets op een forum'. Wat mij betreft ben je niet verplicht de wil van de meerderheid te volgen, en ben je nog steeds zelf degene die de beslissing neemt. Ik vind niet dat iemand afgebrand hoeft te worden omdat hij iets anders doet dan wat anderen zouden doen.Hear hear.
quote:Wollstonecraft schreef op 22 juni 2014 @ 13:21:

De vrouw die getrouwd was met een man die alleen nog in een schuurtje bezig was met hobby terwijl zij voor de kinderen zorgde, en een drukke baan had.

Later kreeg zij volgens mij veel kritiek in dat topic.

Ben nog steeds benieuwd of ze weg is gegaan.



Sowieso heb ik dat wel met de talloze topics over vrouwen die slecht behandeld worden en hier advies vragen. Ik hoop altijd dat zij de moed vinden om te gaan, maar betwijfel het heel vaak.Mensen op forums verwachten dan vaak dat de vrouw ineens binnen 3 dagen weg is. Terwijl zo'n proces misschien wel jaren duurt. Helaas. Dan gaat het de andere leden niet snel genoeg en komen ze met kritiek. Wat er dan weer voor zorgt dat die vrouwen niet meer durven te reageren.
Het topic van een TO uit Nieuw Zeeland die de diagnose longkanker had gekregen en daardoor totaal in shock was, heeft me erg geraakt. Het is al een hele tijd geleden, maar ik denk er af en toe nog aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 22 juni 2014 @ 12:38:

Lollig, Fjorgyn. Ik noem dat soort mensen probleemdenkers. Ze willen geen oplossing voor hun probleem, maar hebben voor elke oplossing een nieuw probleem.Mooi verwoord, Dubiootje! En inderdaad, lollig voorbeeld, Fjorgyn. En wat het onderwerp betreft: alle topics waarbij na de vraag geen enkele reactie komt van de TO...
Al de viva vrouwen die een abortus overwogen.

Soms denk ik wel aan ze, en vraag me dan af of er ergens toch een kindje rond loopt, die in eerste instantie bijna niets was.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 22 juni 2014 @ 13:53:

Madame X. Zal iets van 4-5 jaar geleden zijn. Beweerde van rijke komaf te zijn en haar vent om zeep te hebben geholpen. Ik twijfel aan het waarheidsgehalte, maar het was vermakelijk om te lezen.Die was sowieso nep. Daar bleek een, toen vrij bekende, forummer achter te zitten die zich ook bekend had gemaakt. Maar dat was een geniaal topic ja
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Dat topic waarbij een 16 jarige stiefdochter zwanger werd, die vader wilde niets meer met haar te maken hebben en die stiefmoeder ging toen weg bij die vader. Nick was iets met cha(?)
quote:dubiootje schreef op 22 juni 2014 @ 12:38:

Lollig, Fjorgyn. Ik noem dat soort mensen probleemdenkers. Ze willen geen oplossing voor hun probleem, maar hebben voor elke oplossing een nieuw probleem.

Sommige mensen willen ook écht geen oplossing voor hun probleem, en dat hoeft toch ook niet?

Soms wil je iets gewoon even kwijt, of je wilt eens zien hoe anderen er tegenaankijken.



En soms is het ook een soort arrogantie van de reageerders, die denken dan dat ze met een oplossing van twee regeltjes wel even een probleem van járen kunnen oplossen, terwijl dat gewoon niet zo werkt.



En een beetje meeleven scheelt ook, als iemand roept"jou probleem is een probleem hoor, doe gewoon "even" dit en het is weg"

Dan is het probleem voor de TO natuurlijk niet weg, die voelt zich dan alleen ook nog eens een aansteller.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op zondag 22 juni 2014 12:10 Die TO, maaaaaaaaaaaaanden tot een jaar geleden, die het idee had dat er mensen in haar huis snuffelden omdat er dingen verlegd waren enzo als ze thuis kwam.



Die ja! Daar dacht ik laatst toevallig nog aan.

Kan er geen regel komen dat het verplicht is om te laten weten hoe het iemand is vergaan
Alle reacties Link kopieren
@masque, ik vraag me ook vaak af hoe dat afgelopen is met het zwangere meisje en haar stiefmoeder..
Komt wel goed, schatje!
Het ultieme 'kom terug' topic is van het emmertje!



Verder talloze andere topics op gezondheid, relaties, zwanger idd....
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 13:31:

[...]



Oh, dat kan ik wel uitleggen. Soms vind ik iets maar dan vraag ik me af of 'de rest van de wereld' dat ook vindt, of ik zit met een dilemma en ben dan op zoek naar andere visies (hé, daar heb je een forum voor). Ik zit niet zo in elkaar dat als de hele wereld iets vindt, ik dat ook vind.

En jouw reactie voelt voor mij ook aan als kritiek, en niet als oprechte vraag 'waarom vraag je dan iets op een forum'. Wat mij betreft ben je niet verplicht de wil van de meerderheid te volgen, en ben je nog steeds zelf degene die de beslissing neemt. Ik vind niet dat iemand afgebrand hoeft te worden omdat hij iets anders doet dan wat anderen zouden doen.Ja idd. dat is wel begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 22 juni 2014 @ 13:17:

Er was ook ooit een topic over vreselijke bruiloften en partijen, daar was iemand die had gefotografeerd op een vreselijke bruiloft, was een heel hilarisch verhaal en ze eindigde met 'wordt vervolgd' maar dat vervolg is er volgens mij nooit meer gekomen. Dat had ik ook graag nog gelezen.O, ik ook. Misschien krijgt de TO zin om de ontknoping nog te komen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 22 juni 2014 @ 13:48:

[...]



Stel hè, dat ze dat zouden doen. En dat dan iemand berekent hoeveel procent van die TO's zwanger bleek te zijn. En dat dan bij elk 'Help-ben-ik-zwangertopic' gepost wordt: 'Gebaseerd op alle 'Help-ben-ik-zwangertopics' is de kans dat je zwanger bent x%. Disclaimer: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.' Verstandig, neutraal en wetenschappelijk ...
quote:betjebig schreef op 22 juni 2014 @ 13:31:

[...]



Oh, dat kan ik wel uitleggen. Soms vind ik iets maar dan vraag ik me af of 'de rest van de wereld' dat ook vindt, of ik zit met een dilemma en ben dan op zoek naar andere visies (hé, daar heb je een forum voor). Ik zit niet zo in elkaar dat als de hele wereld iets vindt, ik dat ook vind.

En jouw reactie voelt voor mij ook aan als kritiek, en niet als oprechte vraag 'waarom vraag je dan iets op een forum'. Wat mij betreft ben je niet verplicht de wil van de meerderheid te volgen, en ben je nog steeds zelf degene die de beslissing neemt. Ik vind niet dat iemand afgebrand hoeft te worden omdat hij iets anders doet dan wat anderen zouden doen.





Dat kan, ik bedoel dat zal jij wel zo voelen.

Maar waar is het niet, het is echt iets wat ik niet begrijp.
Alle reacties Link kopieren
quote:quinacridonerose schreef op 22 juni 2014 @ 14:47:

[...]



Sommige mensen willen ook écht geen oplossing voor hun probleem, en dat hoeft toch ook niet?

Soms wil je iets gewoon even kwijt, of je wilt eens zien hoe anderen er tegenaankijken.



En soms is het ook een soort arrogantie van de reageerders, die denken dan dat ze met een oplossing van twee regeltjes wel even een probleem van járen kunnen oplossen, terwijl dat gewoon niet zo werkt.



En een beetje meeleven scheelt ook, als iemand roept"jou probleem is een probleem hoor, doe gewoon "even" dit en het is weg"

Dan is het probleem voor de TO natuurlijk niet weg, die voelt zich dan alleen ook nog eens een aansteller.Tuurlijk, dat is óók waar.
Alle reacties Link kopieren
Het topic waar vriend 'sessies' hield met een zekere W in een afgesloten kamer, waar TO niets van mocht weten... Ze mocht dan ook geen geluiden maken en W mocht niets van haar bestaan weten...

Had tig pagina's en de forum leden raakten bijna wanhopig omdat TO steeds ergens weer een non-antwoord op had.

Is echt van jaren terug, maar ik ben nog steeds zo benieuwd hoe het nu met haar gaat...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Chart schreef op 22 juni 2014 @ 16:01:

Het topic waar vriend 'sessies' hield met een zekere W in een afgesloten kamer, waar TO niets van mocht weten... Ze mocht dan ook geen geluiden maken en W mocht niets van haar bestaan weten...

Had tig pagina's en de forum leden raakten bijna wanhopig omdat TO steeds ergens weer een non-antwoord op had.

Is echt van jaren terug, maar ik ben nog steeds zo benieuwd hoe het nu met haar gaat...Geheimzinnig idd, je gaat bijna denken dat dieTO nu in die afgesloten kamer zit. En zonder i-phone of wat dan ook natuurlijk, zal je altijd zien.



Als ik even niet reageer is dat alleen door: eten&drinken, seks, slapen, beetje werken, te lui, hobby's, of WK.... (sorry, zo simpel is mijn leven nu eenmaal, maar daar heb ik lang over gedaan).
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 22 juni 2014 @ 15:49:

[...]



O, ik ook. Misschien krijgt de TO zin om de ontknoping nog te komen vertellen?

Don't count on it.

Daar is al heel vaak om gevraagd en het is ook al heel vaak de revue gepasseerd. Voor mij is dat hét ultieme cliffhanger-topic. Erger dan emmertje.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn topic staat in de OP.



Ik zal absoluut verslag doen van ons bezoek aan Amsterdam.

Heb alle plekjes en tips op een post it opgeschreven zodat we genoeg te doen hebben en leuke plekjes hebben om te eten.
De man wiens vrouw een andere partner erbij had, wat hij allemaal maar moest accepteren. Hij deed ook alles thuis, moest voor de kinderen zorgen ieder weekend omdat zij bij haar vriend zat. Hij zou voor zichzelf opkomen maar heeft nooit meer laten weten hoe het hem is vergaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:quinacridonerose schreef op 22 juni 2014 @ 14:47:

[...]



Sommige mensen willen ook écht geen oplossing voor hun probleem, en dat hoeft toch ook niet?

Soms wil je iets gewoon even kwijt, of je wilt eens zien hoe anderen er tegenaankijken.



En soms is het ook een soort arrogantie van de reageerders, die denken dan dat ze met een oplossing van twee regeltjes wel even een probleem van járen kunnen oplossen, terwijl dat gewoon niet zo werkt.



En een beetje meeleven scheelt ook, als iemand roept"jou probleem is een probleem hoor, doe gewoon "even" dit en het is weg"

Dan is het probleem voor de TO natuurlijk niet weg, die voelt zich dan alleen ook nog eens een aansteller.Dat is ook wel zo, alhoewel het er wel een beetje vanaf hangt hoe je het formuleert. Als iemand schrijft "help, probleem, geef me advies" vind ik het wat anders dan wanneer die persoon schrijft dat hij even zijn ei kwijt moet. Ik vind wat dat betreft het voorbeeld van het dekbedovertrek van TO wel heel beeldend. En ja, soms zit iemand ergens heel erg mee, waar dan allerlei reacties op komen in de trant van "stel je niet aan". Heel vervelend lijkt me dat! Als ik dat denk bij een topic, sla ik het meestal maar over...
anoniem_202213 wijzigde dit bericht op 22-06-2014 16:23
Reden: Typefout
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven