voedsel

24-08-2016 13:23 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Het valt mij de laatste tijd op dat het brood in notime niet meer goed is. Eergister halfje brood gehaald en nu al schimmelplekken op. Zo ook met witte bolletjes.. Begrijp niet zo goed hoe dit ineens kan? Normaal ging dit veel langer mee..



Koelkast is hier ook kapot dus even een algemeen klaagklaag haha. Moet ik dus al moeilijk doen qua eten wat ik kan nuttigen omdat ik niets koel kan houden is het brood ook al zo snel niet meer goed. En ik had net zo zin in een lekker gegookt eitje op brood



Kan het door het weer komen dat het zo snel bedorven raakt?



Brood in broodtrommel in een koele kast
Brood moet je niet in de koelkast bewaren. Als je het niet direct in het zonlicht legt, kun je het best een paar dagen goed houden. In een broodtrommel is het beste. Je kunt brood ook invriezen en per dag de sneden eruit halen die je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar brood altijd in de vriezer, nergens last van en altijd lekker brood.
nee dat is niet normaal. Brood van de bakker of supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, zwitsal_nijntje, ik vroeg mij laatst hetzelfde af! Wij bewaren het brood in de broodtrommel, maar waar het vroeger snel droog werd, gaat het tegenwoordig juist snel schimmelen, alsof het te vochtig is. Zouden ze het te snel in de plastic zakken stoppen in de supermarkt? (na het afbakken, bedoel ik)
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 24 augustus 2016 @ 13:26:

Brood moet je niet in de koelkast bewaren. Als je het niet direct in het zonlicht legt, kun je het best een paar dagen goed houden. In een broodtrommel is het beste. Je kunt brood ook invriezen en per dag de sneden eruit halen die je nodig hebt.

ik leg het brood niet in de koelkast hoor ? Koelkast kapot is een bijkomende ergenis



Brood heb ik ook in de vriezer maar vind dat echt minder lekker als je het er dan uit legt per dag
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 24 augustus 2016 @ 13:30:

Grappig, zwitsal_nijntje, ik vroeg mij laatst hetzelfde af! Wij bewaren het brood in de broodtrommel, maar waar het vroeger snel droog werd, gaat het tegenwoordig juist snel schimmelen, alsof het te vochtig is. Zouden ze het te snel in de plastic zakken stoppen in de supermarkt? (na het afbakken, bedoel ik)



Ja ik heb zelfs neiging om vanmiddag even langs te gaan en het te melden. Als ik een zak bolletjes niet dezelfde dag op eet kan ik het weggooien. Kwam een vriendin langs broodjes gehaald de dag ervoor en wouden wat eten, maar nee hoor beschimmelt



En dan ook nog de stomme koelkast die na een paar maanden kapot is. Ding moet iedere week ontdooit worden zit mini vriesvakje boven in en dat geeft mega veel ijs, en dan ontdooit het uitzichzelf en ligt heel de koelkast vol met water , klein koelkastje 91liter model.. Dus daar ben ik ook al op aan het wachten tot dat gemaakt gaat worden.
Geen last van hier, kan het dagen laten liggen zonder schimmelvorming



Ligt denk ik aan je bewaarplek
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:31:

Brood heb ik ook in de vriezer maar vind dat echt minder lekker als je het er dan uit legt per dag

Tuurlijk joh, beschimmeld brood weggooien is zoveel beter!

Als je het goed invriest (verpakt uiteraard) en geen weken in de vriezer laat, dan is er niets mis met ingevroren/ontdooid brood.
Nooit last van. Wordt het brood vochtig in de zak door bijvoorbeeld condens? Leg je het in de zon misschien of sowieso te warm?
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 24 augustus 2016 @ 13:44:

[...]



Tuurlijk joh, beschimmeld brood weggooien is zoveel beter!

Als je het goed invriest (verpakt uiteraard) en geen weken in de vriezer laat, dan is er niets mis met ingevroren/ontdooid brood.Ga jij toch lekker iets eten wat niet te nassen is. Heb er voorheen nooit last van gehad dus... Ontdooien in magnetron is brood nog wel te eten maar die heb ik niet meer die is ontploft.
Zou ook kunnen dat haar bakker minder bewaarmiddelen gebruikt óf dat hij slechte bloem geleverd heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt in een keukenkastje het is er niet vochtig en ook niet warm. Keuken is hier koel en totaal niet warm.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:50:

Ontdooien in magnetron is brood nog wel te eten maar die heb ik niet meer die is ontploft.Heb jij ruzie met je keukentoestellen?
Alle reacties Link kopieren
Haal het van de jumbo en Albert heijn. Bakker is me te duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:50:

[...]

Ga jij toch lekker iets eten wat niet te nassen is. Heb er voorheen nooit last van gehad dus... Ontdooien in magnetron is brood nog wel te eten maar die heb ik niet meer die is ontploft.Magnetron ontploft, koelkast stuk, beschimmeld brood.. Ik zeg 'met brandende salie door het huis!'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 24 augustus 2016 @ 13:52:

[...]



Heb jij ruzie met je keukentoestellen?

Niet alleen met keukentoestellen ben ik eindelijk van mijn schulden af door een leukere. Bijkomstigheid en dan zijn 2 fietsen kapot scooter totallos verklaard de koelkast die niet meer koelt, de magnetron aan het roken en het gasfornuis met 1 pit minder..



Alle pech in 1 x ofzo
Alle reacties Link kopieren
Had je geen ontdooistand op je magnetron? Of een oven? Ik doe altijd twee sneetjes uit de diepvries 4-5 minuutjes op 240 graden :D lekkol!



Ennieweej, soms heb je die pech gewoon. Ik heb het ook een hele tijd gehad dat ik veel brood moest weggooien, waar ik het ook bewaarde.
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 24 augustus 2016 @ 13:57:

Had je geen ontdooistand op je magnetron? Of een oven? Ik doe altijd twee sneetjes uit de diepvries 4-5 minuutjes op 240 graden :D lekkol!



Ennieweej, soms heb je die pech gewoon. Ik heb het ook een hele tijd gehad dat ik veel brood moest weggooien, waar ik het ook bewaarde.Mijn magnetron is ontploft. Ik heb een mini oventje die je niet in kan stellen op temperatuur alleen aan kan zetten en dan verwarmt hij boven en onderkant. Al geprobeerd met brood maar dat werkt niet helaas.
Bevroren bruud meteen in de bruudruuster is ook een optie én zuiniger in energieverbruik.

En nog een tip: zelfgebakken brood heeft nergens last van en is ook weer goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 24 augustus 2016 @ 13:57:

Had je geen ontdooistand op je magnetron? Of een oven? Ik doe altijd twee sneetjes uit de diepvries 4-5 minuutjes op 240 graden :D lekkol!

Ik zet 2 bevroren sneetjes rechtop tegen elkaar op een bord en met 5 minuten heb ik lekker vers brood.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:54:

[...]



Niet alleen met keukentoestellen ben ik eindelijk van mijn schulden af door een leukere. Bijkomstigheid en dan zijn 2 fietsen kapot scooter totallos verklaard de koelkast die niet meer koelt, de magnetron aan het roken en het gasfornuis met 1 pit minder..



Alle pech in 1 x ofzo Volgens mij heb je een poltergeist
Alle reacties Link kopieren
Heb hier de laatste weken ook last van. Heb hele brooden weggegooid en koop nu ff geen brood.
quote:lilalinda schreef op 24 augustus 2016 @ 14:11:

Volgens mij heb je een poltergeist geen klussende man.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja nou zou kunnen mijn kater kitten kijkt af toe zo in het rond alsof hij spoken ziet hahaha



Ik vind alleen het ontdooien in magnetron lekker maar zo uit vriezer op een bord niet dan is het droog en smaakloos.



Heb geen broodrooster die zijn wel goedkoop kan ik wel aanschaffen. Maar ik heb mij vroeger laten vertellen dat dit ongezond voor je is, geroosterd brood. Maar hmm zo lekker bedenk me weer als kind geroosterde brood met boter en hagelslag hmmm heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven