Camera's en foto's

29-11-2015 10:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben ik niet de enigste die hier moeite mee heeft, maar op het moment dat iemand zegt: 'kom we maken even een selfie of een foto van ons' dat ik dan denk oooh shitttt, beter niet!



Op een of andere manier probeer ik dat vaak te ontwijken, terwijl ik mezelf gewoon wil accepteren op een foto, maar ik lijk er altijd zo gek op te staan, in vergelijking met de rest op de foto.. komt dat omdat ik mijn lach te gespeeld op zet, wat voor mij gewoon niet werkt?



Hoop dat er mensen zijn die er tips voor hebben of iets nuttigs wat mijn zelfbeeld in zo een geval omhoog krikt.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf en je (zelf)beeld niet zo serieus nemen, helpt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent overigens niet de enige die er last van heeft; ik zie het continue om me heen. Zelfs de directeur van het bedrijf waar ik werk is zo ijdel als wat en naast een artikel over het een of ander moet wel de juiste/flatterende foto staan. Uren zitten er in om een zo goed mogelijk (lees: knap, capabel, krachtig, intelligent, etc.) fotootje er bij te zoeken. Laatst een collega die zowat depri werd van een niet zo mooie foto bij een interview die hij had gegeven; het ging niet meer om de inhoud maar hoe stom hij er uitzag. Dus nee, maak je geen illusie dat je de enige bent die er last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Daar is de duckface toch voor uitgevonden:





This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ja herkenbaar.

ik ben totaal niet fotogeniek eerder foto-genant. Ik ben ook veel leuker in de live-versie.



Iedereen om mij heen weet dat inmiddels ook en maakt niet zomaar foto's van mij.

Overigens heb ik minder moeite met groepsfoto's en groepsselfies, kan ik nog een beetje wegduiken achter de rest.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Ik moest meteen denken aan iets wat ik laatst las:



"If you ever see a bad picture of yourself just think about sunsets.



Have you ever tried to take a picture of a sunset with a crappy camera? It turns out like shit. I mean, that could be the most beautiful sunset you've ever seen in your life and the photo looks gross.

That doesn't mean the sunset isn't breathtaking, it just means the camera can't contain it's beauty.



You are a gorgeous motherfucking sunset. Never forget that."
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook last van, maar hoe meer foto's he maakt en ziet van jezelf hoe makkelijker het is. En het is ook gewoon heel erg zonde als je geen foto's hebt van leuke herinneringen alleen maar omdat je te ijdel bent. In mijn pubertijd probeerde ik camera's zo goed mogelijk te mijden en nu vind ik het zo jammer dat ik helemaal geen foto's heb van die tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ja vervelend he! Ik heb het nu zo erg dat ik ook op vakanties en events heel weinigg foto's maak waar ik op sta..omdat ik ze toch niet wil terug zien. Echt heel erg zonde eigenlijk.

Het helpt wel een beetje als je weet wat je slechte hoek is..ik weet dat als iemand van onder een foto maak dat ik er dan echt afschuwelijk uitzie met een dubbele kin en alles, dus ik probeer ervoor te zorgen dat iemand altijd een foto van bovenaf maakt van mij.

Ik zag gister weer een oude foto van een paar jaar geleden. Zoo verschrikkelijk!! Nu is mn foto angst alleen maar aangewakkerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van! Ik vind foto's van mezelf meestal lelijk. Ik heb vooral geen selfie hoofd. Weet niet hoe mensen dat doen hoor.. Ik lijk altijd op een trol. Helaas moet ik er zo weer aan geloven, ben m'n haar aan het verven dus dat resultaat moet geshowd worden...



Ik zorg er gewoon voor dat de meeste foto's met m'n eigen telefoon/camera gemaakt worden, kan ik zelf bepalen wat ermee gebeurt
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vroeger heel erg om op de foto te gaan, maar als ik dan die foto's terug zie valt het best mee. Daarom ga ik voortaan maar gewoon op de foto. Sommige mensen weten precies vanuit welke hoek ze er het beste uitzien. Probeer maar eens vanuit allerlei hoeken foto's van jezelf te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven