De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Het is hier zonovergoten en heerlijk fris. Straks komen de schilders weer en staat de deur weer de hele dag open, dat is iets waar ik niet naar uitkijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo heerlijk fris het vanochtend was zo was het vandaag overdag veel en veel te zacht zou mij niet verbazen als het een 16 of zelfs 17 graden was en dat voor een 11de November
Het was 13 graden en het was een heerlijke herfstdag. De school bij mij om de hoek heeft de kinderen op de speelvelden laten spelen en de kinderen hadden het heerlijk naar hun zin. Het was een plezier om te zien.

Ik zie niet in waarom het zou moeten stormen en regenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gezegd dat het moet regenen maar geef toe 16 of zelfs 17 graden (en dat was het hier wel degelijk geweest vandaag) voor een 11de November is toch te belachelijk voor woorden in de zon was het zelfs warm,amper wind je kon zonder jas buiten lopen het leek alweer eerder lente dan herfst 2014 zal wel in gaan als warmste jaar ooit helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vandaag wel lekker fris buiten. En het was lekker grijs en bewolkt! Nu lekker de gezellige lichtjes en kaarsen aan en weer klaar voor een heerlijk knusse herfst-avond. Straks bij de thee nog een lekkere tompouce eten, die had vriend meegebracht.



Nu lekker tussen kunst en kitsch kijken en daarna the undateables en 3 onderzoekt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag leek het wel weer herfst er komt ook een heerlijke frisse nacht van 4 graden maar morgen overdag alweer boter zacht ik kan het woord zacht eigelijk niet meer horen zacht is het woord van het jaar in de meteorologie
Ik ben heel blij want ik ben afgelopen week heel goed geslaagd voor de wintermode voor zowel mijn zoontje als voor mijzelf!

Laat het nu maar eens echt koud worden want wij kunnen lekker in onze warme wintertruien kruipen!
Alle reacties Link kopieren
Overdreven zeg, zeggen dat het 16 graden was... dat was en is het zeker niet. Gister was het zelfs behoorlijk fris bij de Sinterklaasintocht. Ik hoop ook op een echte winter. Nu is het herfstachtig, wat normaal is, maar ik heb berichten gehoord dat er weer een zachte winter aan kan komen... ik hoop het niet, dat zou verschrikkelijk zijn.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel naar de datum kijken dat ik het bericht geplaatst heb dat ging niet over gisteren maar over dinsdag 11 November en toen was het hier wel degelijk 16 graden! kan dat zelfs bewijzen met een afbeelding maar bon doet er nu niet meer aan toe

Vandaag eindelijk nog eens op en top herfst weer met 10 graden
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor jullie

http://www.telegraaf.nl/b ... /__Winter_naderbij__.html
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk niemand in mijn omgeving begrijpt me, maar wat hou ik toch van dit weer.

Zo gezellig en knus.
You don't have to fit into the format
quote:jippie55 schreef op 16 november 2014 @ 11:56:

Speciaal voor jullie

http://www.telegraaf.nl/b ... /__Winter_naderbij__.htmlJippie!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd voorzichtig: Eerst zien en dan geloven maar van mij mag het lekker koud worden dus duimen dat het uit gaat komen
De laatste modelberekeningen geven tot in de loop van volgende week een oostenwind. Na komend weekend zouden we onder de normale temperaturen van eind november moeten komen (8 graden overdag, 3 in nacht). Vooral de kans op vorst neemt dan flink toe. In de nacht naar maandag is 60% kans op vorst en de vorstkans neemt de dagen daarna toe tot circa 80%.



Zoals het er nu naar uit ziet krijgen we volgende week met zonnige perioden te maken en verlopen de nachten vrij helder. Met de toenemende kans op dit droge winterweer worden ook winterse ongemakken verwacht, zoals autoruiten krabben en winterse gladheid.



Nog wel het warmste jaar?

Het wordt dus eind november waarschijnlijk kouder dan het langjarig gemiddelde. Dat is iets wat we maar weinig gezien hebben dit jaar. Maar om dit jaar niet het warmste jaar sinds de start van de metingen te laten worden in Nederland is meer nodig dan een korte winterperiode. Met normale waarden de rest van het jaar komen we uit op 11,6 graden. Het warmste jaar tot nu was 2006 met gemiddeld 11,2 graden. Als we aan het eind van het jaar terugkijken en het warmterecord is niet gebroken, dan staat ons nog een bar koude decembermaand te wachten.



Alle reacties Link kopieren
Ik geloof de Telegraaf sowieso nooit, omdat het meestal onzin is wat hun plaatsen, maar als ik naar KNMI en Weeronline kijk, is er wel kans op winterweer. Verdienen we wel na al die warmte..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Wat een perfect heerlijke herfst hebben we.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de koude nog niet voor meteen zal zijn ik zie voor mijn regio Belgisch Limburg voor zaterdag en zondag zelfs 13/14 graden staan en daarna komt de nachtelijke vrieskou waarschijnlijk niet verder dan midden Duitsland al kan er nog veel veranderen op de weerkaarten
Morgen hier in Brabant maar 9 graden. Heerlijk !!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier toch heftig te duimen dat het volgende week een paar graadjes naar beneden gaat.



Ik voelde mij afgelopen week niet echt geweldig dus had ik het zelfs 'koud', ben naar bed gegaan met een kruik (en poezemeis ).



Ben bezig met het bedenken van de kerstversieringen voor dit jaar en ik begin er nu echt zin in te krijgen. Let it snow, let it snow, let it snow
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
HIPSTERCAT!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop dat je je inmiddels weer beter voelt! Het is niet te geloven maar zelfs ik heb het koud de laatste dagen. Maar ten eerste vind ik dat niet erg en ten tweede is er niets wat een warme deken en een lekker warme kruik niet op kunnen lossen. As we speak zit ik weer met een lekker warme kruik tegen me aan. Een paar jaar geleden aangeschaft maar wat hebben we er een plezier van!



Jen16, ik mis je op het topic en vraag me af hoe het met je gaat. Kom je nog eens langs hier?
Alle reacties Link kopieren
Blue!!!!



Was een beetje rommelig aan deze kant (heb ook het zaterdagochtend topic van Cateautje gemist en dat gebeurt me nooit )



Zit hier ook lekker elke avond met fleece-plaid op de bank en poezemeis heeft ontdekt dat het warmer is als je op je vrouwtje gaat liggen slapen dus je begrijpt ik ben nu een kussen
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik mis jen16 ook
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he lekker met een plaid Wij hebben twee jaar terug een goedkoop eenpersoonsdekbed bij de Hema gekocht, ik had nog een overtrek liggen. Dat is ons bankdeken plus nog een fleeceplaid met voetenzak (daar wikkel ik de kruik in) en nog een woondeken. Lekker knus!



Haha, slimme poezenmeis! Geniet maar fijn van elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ja, poezemeis komt helemaal los nu haar nieuwste ontdekking is water drinken uit de kraan. Heel grappig!

Gelukkig kan ze niet zelf op het aanrecht springen maar dat betekent we dat ik haar een paar keer per dag daar op til Ach, dit poezekind wordt schandelijk verwend, dus......



Ben je al een beetje in de feestdagenstemming blue?? Vier je Sinterklaas of ga jij direct door naar de Kerst?
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk! Drinken uit de kraan! Poezenmeis boft maar met zo'n lieve poezenmoeder Hier is Poezenmans niet meer uit zijn pluche kattenknuffelhol weg te denken, het zal daar vast lekker warm zijn.



Buiten onze schuld om was dit geen goed jaar voor ons en echt in feestdagenstemming zijn we niet, we kijken vooral uit naar volgend jaar en hopen op beterschap. We willen het liefst gewoon lekker samen thuis zijn met de kat en het met zijn drietjes gezellig maken met de feestdagen. Erg jammer, normaal deden we Sinterklaas en kerst. Maar aan verplichtingen moeten we beiden niet denken nu. En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven