De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het al fijn vinden als het de komende tijd gewoon herfst weer zou zijn met normale temperaturen aan winter weer durf ik zelfs nog niet over te denken ( om teleurstelling te voorkomen) al krijg toch meer en meer het gedacht dat de winter zo voorbij gaat zijn zonder winter te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met kimmeke1983. Met Halloween was het zelfs nog kei warm buiten! Echt niet leuk! Net nog even gauw naar de winkel gefietst en hoewel er een flinke wind staat is het echt nog warm buiten... Niet te geloven dat het november is eigenlijk. Maar gelukkig is het nu wel lekker op tijd donker.



Ik zwaai even naar iedereen, vraag me af hoe het met Jen16 en Lady-Voldemort gaat?
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik er echt veel belang aan hecht aan langetermijnvoorspellingen van het weer omdat de meeste nog niet eens een deftige voorspelling kunnen doen voor 1 week dus laat staan voor een maand en meer maar vandaag verscheen er zo een eerste langetermijnvoorspelling van meteo Belgie voor de komende winter en dat ziet er niet goed uit voor ons: De winter word: Zacht,nat en winderig

En uiteraard zijn alle warmte liefhebbers al aan het juichen ik snap dat toch niet hoor als het gedurende lente en zomer eens een keer regent dan zitten ze te klagen dat het regent maar als ze voor de winter voorspellen dat het nat word zitten ze te juichen rare mensen
Alle reacties Link kopieren
Volgens het KNMI komt de herfst er nu toch wel aan hoor...
Alle reacties Link kopieren
De herfst komt er nu aan ja dat klopt maar mijn vorig bericht ging over een voorspelling voor de komende winter
Ik ben verzopen maar voldaan.
Alle reacties Link kopieren
Net even naar de Action gelopen (aan de overkant van de straat, lekker makkelijk haha!) voor een nieuwe garde. Het regende een beetje en natuurlijk was het al lekker donker. Toen ik afgerekend had en weer buiten kwam stormde het zelfs een beetje! Overal mensen weggedoken in regencapes op de fiets en aan de andere kant van de straat kwamen de lichtjes van het stadscentrum je tegemoet. Zo gezellig! Meteen ook maar een nieuwe witte stompkaars meegenomen voor op mijn kaarsenstandaard bij de Action. Zometeen lekker pannenkoeken eten
Alle reacties Link kopieren
Het voelt allemaal wel heel surrealistisch moet ik eerlijk zeggen. Soms regent het en waait het hard, het is vroeg donker en ik trek alles uit de kast om het gezellig en herfst-achtig te maken met thee, kaarsen en plaids maar die helse temperaturen...



Ik moet nu telkens denken aan een Unox-reclame van een paar jaar geleden waar het hoogzomer is maar 1 gezin in de straat doet thuis alsof het winter is en eet erwtensoep terwijl buiten de mussen van het dak vallen. Zo voelt het nu een beetje eigenlijk.
Wat een heerlijke dag was het vandaag.Ik vond het zo prettig buiten dat ik een paar keer een smoes heb verzonnen om de deur weer uit te gaan en ben dan ook haast de hele dag buiten geweest. Van mij mag het een tijdje zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Kom net van buiten zo te voelen gaat het goed afkoelen vannacht laat maar komen :-)
Heerlijk koel, ik heb veel meer energie.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend met 5 graden naar het werk gefietst. Heel normaal voor november blijkbaar, maar ik ben het niet gewend na dat zomerachtige weer. Het enige wat écht ijskoud was, waren mijn handen, die bijna letterlijk bevroren waren. Ik had een beetje een wintergevoel, heerlijk! En als ik het zo zie, komt de temperatuur binnenkort niet meer boven de 10 graden. Laat maar komen! :D
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Heerlijk eindelijk koel. Maar wat een misselijkmakend lange zomer hebben we gehad.
Alle reacties Link kopieren
Koud he, buiten? Zo fijn. Waterig zonnetje erbij, heerlijk. Met een kopje citroen-gemberthee (van Clipper, die is lekker!) ga ik zo aan de Sinterklaasgedichten, ja ik ben er vroeg bij, maar ik had een leuk idee voor een gedicht, vandaar. Van het weekend trouwens speculaasbrokken gemaakt. Die waren goed gelukt! Kan het iedereen aanraden, echt leuk om te doen. Ja, ik ben al helemaal in Sintsfeer, ben gek op dat feest.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Het is echt lekker fris buiten nu! Een uur geleden nog even gauw boodschappen wezen doen en fietste in de schemering terug naar huis, terwijl overal de lichtjes aan gingen. Thuis ook gezellige lichtjes aangedaan en een kaars aangestoken en het is hier nu erg knus en gezellig en de wasmachine staat aan. En zometeen lekker zelfgemaakte pizza salami eten! Laat de gezellige gure herfst-avond maar komen
Vandaag wordt er weer geschilderd en zit ik met de ramen open en dat valt dan best wel tegen. Er hangt een ijskoude mist in de lucht, het is niet veel, maar het vocht voel ik tot in m'n botten. Ik zal blij zijn als de verf droog is, dan ga ik nog een keer douchen om warm te worden en ik zet voor het eerst de verwarming, want dit is te gek hoor en niet fris meer, maar barkoud, het is beyond kippevel.

Misschien morgen wel een snottebel, pffft.
Alle reacties Link kopieren
Koel? Ik heb een zomerjas aan, maar met die zon erbij in de middag is het best warm. Het is wel normaal weer voor de tijd van het jaar, maar het gaat weer 's nachts 7/8 graden worden en dat is volgens mij niet zo normaal. Nou ja, hopelijk komt er over een paar maanden sneeuw.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van die zon vandaag! Maar goed over twee uur is het donker dus het is te overzien. Gisteravond voor het eerst de verwarming aan gehad, vriend had het koud. Ik red me nog wel met een deken en een kruik.



Zojuist het bed verschoond, het vuile beddengoed draait nu rond in de wasmachine en het bed is schoon opgemaakt met fris beddengoed, en eindelijk de tweede helft van het vierseizoenendekbed erin gedaan! Dan is het dekbed echt een cocon, super fijn. Verheug me al op het naar bed gaan vannacht!
Alle reacties Link kopieren
Nope vandaag was het totaal niet koud denk zelfs 15 graden voor volgende week dinsdag spreken ze ook al van 16/17 graden en 7/8 als nacht temperatuur is zacht voor de tijd van het jaar. Heb de temperaturen opgezocht die het zou moeten zijn in November: Normale temperaturen voor de tijd van het jaar: Minima 4°C - Maxima 13°C

Ik ben eens benieuwd wanneer de temperaturen overdag onder de 10 graden zullen gaan en dat het s 'nachts lekker echt gaat vriezen
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 08 november 2014 @ 16:58:

Ik ben eens benieuwd wanneer de temperaturen overdag onder de 10 graden zullen gaan en dat het s 'nachts lekker echt gaat vriezenIk ook! En ik heb o zo'n ontzettende zin om lekker naar bed te gaan, naar mijn fijne dubbele cocon maar het is echt nog heel erg vroeg en de tijd kruipt voorbij. Nog lang wachten dus!
Goh, wat een mooie herfstdagen zijn het zeg. Ik geniet met volle teugen van dit weer en wat is de natuur mooi! Het mag van mij nog een tijdje zo blijven. Ik ben helemaal blij.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat was mijn bed heerlijk vannacht. Die dubbele deken.... die heerlijke cocon... En het dubbele dekbed blijft er ook lekker een paar maanden op liggen! Nadeel is nu wel dat ik echt heel moeilijk mijn bed uit kom nu en de grootste moeite heb met opstaan, en ik kan de hele dag aan niets anders denken dan aan mijn bed, gewoon omdat het daar zo ontzettend heerlijk is... Heb weer zin in vannacht!
Ik ook. Ga zo lekker naar bed. Zou wel in bed willen wonen. Maar helaas moet werken morgen.
Alle reacties Link kopieren
In bed wonen
ja blue lagoon, lijkt je dat niet geweldig? Ik bedoel niet dat je bedlegerig of ziek moet zijn, dan is je bed een gevangenis.

Maar gewoon een heel superluxe bed, midden in de woonkamer, alles binnen handbereik en natuurlijk is het buiten donker en guur.

Heeeeeeeeerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven