Familie wil sleutel

22-08-2016 15:23 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zit met een probleem.

Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.



Ik heb lange tijd geleden een breuk gehad met mijn familie. De reden was dat ze zich constant bemoeiden met mij. Nu is alles gelukkig weer goed en zie ik hen weer regelmatig en we komen goed overeen. Tijdens die breuk had ik wel het slot van mijn app veranderd omdat mijn familie te pas en te onpas binnen kwam en ik dus geen privacy meer had. Er iets van zeggen hielp niet. Nu vroeg mijn grootmoeder of ik niet beter een reservesleutel bij hen zou leggen voor het geval er met mij wat is. En ik was zo overdonderd dat ik met mijn stomme kop ja heb gezegd. Maar ik zie het écht niet zitten om mijn sleutel te geven. Dan is het over met mijn privacy, en dan komen ze weer binnen wanneer zij willen. Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik zit hier echt mee. Ik wil hun ook niet kwetsen of ondankbaar overkomen. Ze helpen mij altijd als ik hulp nodig heb. Maar het is moeilijk.
Als je niet wil, geef je de sleutel gewoon niet. Het is geen verplichting.
Alle reacties Link kopieren
No way dat mijn familie te pas en te onpas mijn huis mag binnenstiefen, het idee alleen al.

Geen sleutel geven hoor, als ze je privacy niet weten te respecteren dan klaar.
...
Alle reacties Link kopieren
Voor hulp als er wat is zou je ook een sleutel bij een vriendin of de buurvrouw neer kunnen leggen. In jou geval zou ik geen sleutel bij familie leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die sleutel niet aan hen geven. Als ze vragen waarom, dan kun je uitleggen dat je op je privacy gesteld bent.
Zeg dat je sleutel al ergens bij buren ligt voor het geval er iets met jou is. Dus niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je, dat hoeft niet meer oma, er ligt er voor nood eentje bij Pietje/Maartje/Klaasje...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Oude sleutel geven, dan komen ze er niet in :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 22 augustus 2016 @ 15:26:

Dan zeg je, dat hoeft niet meer oma, er ligt er voor nood eentje bij Pietje/Maartje/Klaasje...Dat zou ik niet zeggen, straks halen ze hem op bij pietje
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen.

Als weer iemand het vraagt of er op terugkomt zeg je dat je je bedacht hebt en aangezien je de vorige keer om deze redenen met ze gebroken hebt, je dit zonde vindt als het nog eens zou gebeuren. Dat je om deze reden het niet meer wil.

Liever geen sleutel en wel contact dan wel een sleutel en een nieuwe kans op een breuk toch? Daar moeten ze wel mee instemmen.

Succes!
quote:attribuutje schreef op 22 augustus 2016 @ 15:26:

Dan zeg je, dat hoeft niet meer oma, er ligt er voor nood eentje bij Pietje/Maartje/Klaasje...



+1

Dacht ik ook meteen aan.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang is het verhaal niet.



Ik zou de sleutel niet afgeven. Als ze vragen waarom ze de sleutel nog niet hebben kan je aangeven dat je dat gelet op het verleden liever niet meer doet.

Of om de herstelde band niet in gevaar te brengen, verzin je een smoes en zeg je dat de reservesleutel al bij iemand anders ligt
Nee hoor, twee vriendinnen die bij mij in de buurt wonen hebben een reservesleutel, voor de rest niemand. (behalve mijn kinderen dan, maar die wonen bij mij.)
Alle reacties Link kopieren
Allereerst denk ik dat het duidelijk is dat jij die sleutel daar niet wil neerleggen, dat moet je dan dus ook zeker niet doen.

Ik zou denk ik zeggen dat het erg lief is aangeboden en dat je het fijn vindt dat ze om je denken, maar dat je het niet nodig vindt om de sleutel bij je grootmoeder neer te leggen. De reden waarom is eigenlijk verder jouw zaak en hoeven ze wat mij betreft niet eens te weten, maar als ze er naar vragen zou ik wel gewoon eerlijk zijn Een eigen plekje willen is niets om je voor te schamen!
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 22 augustus 2016 @ 15:26:

Oude sleutel geven, dan komen ze er niet in :-D



Oh god wat goed, kunnen ze ook niets van zeggen want dan vallen ze door de mand! Haha!



Ik zou 'm ook niet geven met die voorgeschiedenis trouwens.
quote:feeks schreef op 22 augustus 2016 @ 15:26:

[...]



Dat zou ik niet zeggen, straks halen ze hem op bij pietje



Dat zou wel hondsbrutaal zijn. Vreselijk...

In dat geval zou ik zeggen 'er ligt al een reservesleutel bij een vriendin'. En verder totaal niet ingaan op het sleutelonderwerp. Hooguit nog 'reservesleutel is dus al geregeld'.
Ik zou een oude sleutel geven en dan afwachten hoe lang het duurt voordat ze het opmerken.



Oké en nu even serieus. Als je geen sleutel aan het wilt geven, dan ook niet doen. Vertel dat iemand anders al een reservesleutel heeft, dus dat het niet nodig is dat zij ook ee sleutel hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 22 augustus 2016 @ 15:26:

Oude sleutel geven, dan komen ze er niet in :-DMijn idee! Gewoon een willekeurige sleutel geven.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel goede tips. Enkel het probleem is dat ik niet echt vrienden heb (die dichtbij wonen) en mijn buren ken ik amper en dat weet mijn familie. En als ik zeg dat ik op mijn privacy gesteld ben, zeggen ze dat ik hen wel kan vertrouwen. ????
Ik neem aan dat zij echt niet weten met welke mensen in de buurt jij allemaal wel of niet bevriend bent. Dat is toch jouw leven, gaat hen niets aan.

Namen en rugnummers van mensen bij wie de sleutel zou liggen, hoef jij helemaal niet te vertellen. 'Reservesleutel is allang geregeld. Ligt bij iemand in de buurt'. Klaar.
Je hoeft je buren niet goed te kennen hoor. In ons oude appartement hadden we ook de sleutel van buurman liggen omdat hij geen familie en vrienden in de buurt had wonen. En wij kenen buurman destijds ook amper.
quote:Bellydancer26 schreef op 22 augustus 2016 @ 15:34:

Allemaal heel goede tips. Enkel het probleem is dat ik niet echt vrienden heb (die dichtbij wonen) en mijn buren ken ik amper en dat weet mijn familie. En als ik zeg dat ik op mijn privacy gesteld ben, zeggen ze dat ik hen wel kan vertrouwen. ????Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan je familie. Gewoon: nee hoor, ik geef geen sleutel, vind ik niet nodig.
Wat maakt het uit wat jouw familie zegt. Jouw huis, jouw leven, jouw privacy. Nee is heel simpel nee.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben wel gelijk natuurlijk. Vind het alleen zo moeilijk om dat te brengen. Ben ook echt niet assertief
In jouw geval zou ik de sleutel niet aan de fam geven

Gewoon zeggen dat je dit niet doet en dat je zelf geen noodzaak ziet en einde discussie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven