Figuur vergelijken

21-07-2011 19:44 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK meiden, ik ga hier maar eens met de billen bloot, voordat ik mezelf horendol maak...



Al mijn leven lang hoor ik dat ik "niet dik, lekker stevig" ben met mijn, momenteel, 1.75m en 75 kg. Ik voel me ook al sinds ik me kan herinneren niet top in mijn vel en ben constant bezig met eten, minder eten, minder vet eten, minder suiker eten, minder brood eten, minder etc. etc. Zonder resultaat overigens, want ik heb het doorzettingsvermogen van een dweil. Ineens krijg ik dan weer zo'n moment waarin ik denk: "Ziek zijn is erger dan stevig, blij dat ik gezond ben" of "Het valt allemaal best mee en je leeft maar 1x". Jullie kennen het vast wel.



De laatste jaren echter vergelijk ik constant mijn figuur met elke vrouw die ik tegenkom. Ik heb het idee dat dit erger en erger wordt en dat ik er straks in doordraai. Ik kan niet met iemand praten zonder te checken hoeveel rollen en hammen diegene heeft en mezelf constant de vraag te stellen of ik dikker of minder dik dan diegene ben. Zelfs met mijn beste vriendinnen ben ik mezelf constant aan het vergelijken en ik vraag ze heel vaak of ze niet toevallig iemand kennen die hetzelfde figuur heeft als ik. Ik kan ook helemaal niet inschatten hoe mijn figuur er nou "voor de buitenwereld" uit ziet, ik voel me een enorm hok maar misschien valt dat best mee. Foto's zijn hiervoor trouwens geen oplossing, want ik zie er altijd vreselijk op uit. :-)



Wat wil ik met dit verhaal zonder dat ik een foto wil plaatsen? Ik weet het niet. Misschien herkenning, misschien hulp om gewoon tevreden te worden met wie ik ben en mensen die slanker zijn dan ik, niet automatisch minder aardig te vinden. Enzo... Ik weet het niet... Wie weet het wel?
ik ben weer eens heel verbaasd. Wat zullen er veel vrouwen lelijk over me gedacht hebben. En nog wel misschien.



ik ben 1.63 nu 70 kilo maat 40/42 en 80 F heupen en schouders ongeveer even breed en een slanke taille. en verder rond dus. Volgens sommigen hier veel te dik. Volgens de BMI norm een paar kilo te zwaar. Volgens mijzelf behoorlijk prima.



Ik ben 92 kilo geweest, dat was echt veel te zwaar dus maar ook toen kreeg ik nooit vervelende opmerkingen. Als ik het zelf eens ter sprake bracht werd er meestal gereageerd met dat ik mooi dik was.

Ik vond het niet leuk maar heb er ook niet onder geleden. Leuke kleding doet een hoop, gewoon jezelf goed verzorgen en vooral niet gebukt gaan onder je gewicht letterlijk noch figuurlijk.



Toen ik net op dit gewicht was vond ik mezelf veel mooier en had ik meer zelfvertoruwen. Maar het voelt nu weer hetzelfde eigenlijk. Ik vind het wel ontzettend lekker dat ik nu makkelijker kleren kan kopen.



Ik vind mensen of het nu mannen zijn of vrouwen die uiterlijk en gewicht zoveel waarde toekennen eigenlijk heel dom. Je hebt mooie dikkerds en lelijke slankerds en vooral goed en slecht verzorgde mensen en leuke en niet leuke mensen.

waarbij ik dan kijk naar oogopslag en lach en het type.
iris,

hoeveel wilskracht en maat is er voor nodig om 20 kilo af te vallen denk je?
Alle reacties Link kopieren
Beste Iris, hoeveel wilskracht heb jij zelf als je het niet eens vol kan houden om dagelijks je tanden te flossen? Probeer je dan even voor te stellen dat je je hele manier van leven om moet gooien en dat dan ook nog vol moet houden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 24 juli 2011 @ 17:52:

Beste Iris, hoeveel wilskracht heb jij zelf als je het niet eens vol kan houden om dagelijks je tanden te flossen? Probeer je dan even voor te stellen dat je je hele manier van leven om moet gooien en dat dan ook nog vol moet houden.Ik zeg toch niet dat het makkelijk is. Integendeel, ik beaam dat het moeilijk is.
quote:rrinkje schreef op 24 juli 2011 @ 17:42:

iris,

hoeveel wilskracht en maat is er voor nodig om 20 kilo af te vallen denk je?Veel, maar het gaat al mis op het moment dat je eerst die 20 kilo eraan gegeten hebt. Dan heb je geen maat gehouden.
Alle reacties Link kopieren
@iris dit vind ik een beetje gemakkelijk gezegd. Mijn hele familie is te dik en zelf passeerde ik op mijn 15de al de 100 kilo grens. Ik geloof niet dat mij dit als kind/puber aan kon rekenen. Het had in ieder geval niets met wilskracht te maken. Mijn zus had een eetstoornis en mijn ouders waren al blij genoeg dat ik dat niet had.
quote:madamecannibale schreef op 24 juli 2011 @ 18:19:

@iris dit vind ik een beetje gemakkelijk gezegd. Mijn hele familie is te dik en zelf passeerde ik op mijn 15de al de 100 kilo grens. Ik geloof niet dat mij dit als kind/puber aan kon rekenen. Het had in ieder geval niets met wilskracht te maken. Mijn zus had een eetstoornis en mijn ouders waren al blij genoeg dat ik dat niet had.Nee, waarschijnlijk was het gewoon de levensstijl van je omgeving. Dat speelt ook een enorme rol.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwartwitofgrijs schreef op 21 juli 2011 @ 20:13:

Waarom liegen zoveel vrouwen over hun gewicht???



Vrouwen die even lang zijn als ik krijgen het voor elkaar om 2 maten grote kleding te dragen maar tot 10/15 kilo minder te wegen...





Ik weet niet of men denkt dat ik lieg. Ik heb een lijf waaraan je de kilo's niet zo ziet. Komt denk ik door de verhoudingen/vetverdeling. Ik ben ook niet drillerig ofzo (zou al het vet dan onzichtbaar om mijn organen zitten??).



Maar goed, ik ben 175, weeg 80 kilo, draag maat 44/46 en men ziet het niet aan mij om de een of andere vage reden. Ik word meestal naar een andere afdeling/winkel verwezen als ik bij de grote maten kijk. Ik heb het nu al 2 keer meegemaakt dat ik op de BB afdeling stond van H&M en zo'n winkeljuf zei dat de normale kleren beneden hingen.



Of ik dat erg vind om te horen? Nee, eerlijk gezegd vind ik het juist fijn dat mijn uiterlijk er slanker uitziet dan de getallen doen vermoeden. Op het gehoor vind ik mezelf nl. dik klinken, terwijl ik dat niet ben (ok, wel stevig dus).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 18:22:

[...]





Nee, waarschijnlijk was het gewoon de levensstijl van je omgeving. Dat speelt ook een enorme rol.Maar heeft dan toch niets met wilskracht of met je karakter te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik ben niet echt ontevreden met mijn lijf, omdat de verhoudingen (nog) wel kloppen. Maar ik vind het wel erg jammer dat medicatie bij mij 10 kilo heeft aangezet. Ik vind 70 kilo bij 175 echt een stuk beter passen! Minder moet het ook niet worden, want dan word ik echt bottig (gaat er vanalles uitsteken, zie je mijn ribben en die puntige heupbotten brrr).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:53:

[...]





Ik zeg toch niet dat het makkelijk is. Integendeel, ik beaam dat het moeilijk is.



Nee, je zegt dat dikke mensen min of meer per definitie minder doorzettingsvermogen hebben en minder discipline.



Verslavingsgevoeligheid is overigens aangeboren lees ik in het boek van Dick Swaab.



Waarom heb je minder discipline als je te zwaar bent? Misschien heeft iemand als kind al verkeerde eetgewoontes meegekregen, en zie die dan maar eens af te leren.



Misschien had iemand andere prioriteiten (gezin, werk, of weet ik veel wat) en is het er heel langzaam ingeslopen, want zo gaat dat meestal: elk jaar een kilo. Misschien vond iemand slank zijn niet zo heel belangrijk tot ze ineens tot de conclusie kwam dat ze nu wel heel erg dik geworden is (met de beruchte kilo per jaar).



Had iemand een zware baan die enorm veel van hem of haar vroeg, met veel etentjes en dingen buiten de deur en weinig beweging, en had hij of zij al zijn/haar energie nodig om zichzelf overeind te houden.



Was iemand een topsporter, die gewend was om veel te eten en daarmee doorging nadat hij of zijn gestopt is met sporten. Ik noem even Erica Terpstra als voorbeeld. Enige discipline en doorzettingsvermogen kan haar toch zeker niet ontzegd worden als voormalig olympisch zwemster. Toch werd ze veel te dik, en viel ze ook weer enorm af.



Dikke mensen zonder enige vorm van discipline zullen er ongetwijfeld ook zijn, net zoals er dunne mensen zijn die ook nog het geluk hebben dat hun "zonden" zich op andere, minder zichtbare, terreinen bevinden (roken, niet tanden flossen, rommelig zijn, niet of te weinig sporten, geen opleidingen afmaken, etc etc.)



Iemand die veel te dik is, heeft meestal langdurig meer gegeten dan hij of zij verbruikt heeft, dat is het enige wat je daarover met zekerheid kan zeggen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik het meest een cello of een pear. Maar die dames hebben best wat buikvet eigenlijk. Zelfs de dunnere varianten. Ik zie nergens een echte taille geloof ik (en die heb ik wel!).
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 24 juli 2011 @ 18:34:

Ik ben denk ik het meest een cello of een pear. Maar die dames hebben best wat buikvet eigenlijk. Zelfs de dunnere varianten. Ik zie nergens een echte taille geloof ik (en die heb ik wel!).Eens ik zit ook die lichaamstypen te vergelijken maar ik lijk op geen één.
Alle reacties Link kopieren
Ik lijk het meest op de bokaal, of misschien de vaas, denk ik. Dacht altijd dat ik een appel was, maar dat is denk ik toch niet zo.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
De wedstrijd om het mooiste figuur , is onze wedstrijd niet.

Het is de wedstrijd van veel mannen ,

die we zo naar de pijpen dansen

en elkaar de grond in boren

Zij lachen er om

Mannen willen het mooiste figuur hebben.

ik bedoel in bed.

Zij bepalen voor ons dat concureren met elkaar , noodzakelijk is

maar dat is het niet

want je wilt tcoh niet leven met een man

waarvoor je zo veel waard bent als je buitenkant ??



Een juiste verzorging is wat anders , dan het mooiste figuur , of gezicht

dan heb ik zelf ook dat ik liever praat met een verzorgd iemand dan een slordig persoon

maar wedstrijden houden over iets waar mensen weinig aan kunnen doen ,

zoals lichaamsbouw ,

dan laat je je regeren door mannen

Nou daar heb ik geen trek in ,

en ik doe er niet aan mee .



Ik heb ook een cello figuur ,

Dat vinden mannen heel erg mooi.

maar ik wordt misselijk , als ik zie hoe hun ogen dwalen

terwijl ze b.v. niet vragen welke boeken ik graag lees

maar wel of ik al een vriend heb.
Alle reacties Link kopieren
Mannen willen een vrouw waar ze aan mogen zitten en die zich lekker kan laten gaan in bed, en eentje die vooral niet zeurt. Er zijn maar weinig mannen die van hun vrouw een perfect figuur eisen. Alleen als je vraagt of je dik bent: ja dat vinden ze wel.



Vraag dan ook even door: vinden ze dun mooier? Vast wel.



Maar vinden ze het heel erg belangrijk? Mwa, nee. De meeste mannen zijn zelf per slot van rekening ook niet bepaald strak in vorm. En daar liggen ze geen moment wakker van. Toch vind jij George Clooney/Brad Pitt/Sean Connery, of weet ik veel wie, waarschijnlijk ook mooier dan je eigen man. Fijn voor je, moet je daar lekker naar kijken, vinden ze dan. Waarna ze nog een patatje nemen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 15:48:

Dat ben ik niet helemaal met je eens Geraldine, want je gewicht zegt vaak wel iets over je karakter, je discipline, je doorzetingsvermogen en je verslavingsgevoeligheid. De meeste mensen worden toch echt te dik van te veel eten en te weinig bewegen en afvallen is dan ontzettend moeilijk als je eenmaal die levensstijl gewend bent.



Ik denk dat mijn punt niet helemaal goed is overgekomen.Ik

bedoelde eigenlijk dat iemand niet minder aardig is vanwege een

bepaald gewicht of een minder leuk mens.Ik had het ff niet over maathouden en eetgewoontes.Ik heb geen maat 36 maar beschik ook over discipline en weet maat te houden.En afvallen kan voor sommige mensen,zoals ik het hier lees,moeilijk zijn,evengoed als aankomen en daarmee bedoel ik de knop doorhakken en andere

dingen.Verder zou ik niet weten hoe ik het anders uit moet leggen.

Ik vind het trouwens gemeen als iemand het uiterlijk van

anderen afkraakt.Ja,iedereen zijn smaak,dat is prima,maar laat een ieder in zijn waarde!Dat zou al heel wat zijn.



Kunnen jullie me nog volgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 24 juli 2011 @ 18:49:

Mannen willen een vrouw waar ze aan mogen zitten en die zich lekker kan laten gaan in bed, en eentje die vooral niet zeurt. Er zijn maar weinig mannen die van hun vrouw een perfect figuur eisen. Alleen als je vraagt of je dik bent: ja dat vinden ze wel.



Vraag dan ook even door: vinden ze dun mooier? Vast wel.



Maar vinden ze het heel erg belangrijk? Mwa, nee.



dat zeggen ze , omdat ze zelf ook heus wel weten dat de meeste vrouwen niet als fotomodellen zijn .

Als ze die eisen gaan stellen , krijgen ze nooit een vriendin

maar ze weten heus wel bij wie ze op straat op het werk of op tv hun ogen de kost moeten geven

Hun ogen spreken een andere taal dan hun mond

en vrouwen zien dat ook wel

zijn daar gevoelig voor ,

worden graag nagekeken



Als je graag word nagekeken e.d. , dan is het je eigen schuld als je op je uiterlijk word afgerekent.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 24 juli 2011 @ 18:49:

De meeste mannen zijn zelf per slot van rekening ook niet bepaald strak in vorm. En daar liggen ze geen moment wakker van. Toch vind jij George Clooney/Brad Pitt/Sean Connery, of weet ik veel wie, waarschijnlijk ook mooier dan je eigen man. Fijn voor je, moet je daar lekker naar kijken, vinden ze dan. Waarna ze nog een patatje nemen.

jij weet ook heus wel , dat lelijke mannen met b.v. veel macht toch veel mooie vrouwen kunnen krijgen

een man word op andere dingen beoordeeld

Een vrouw gaat niet zo snel weg .

dat weten ze zelf ook.
quote:biol schreef op 24 juli 2011 @ 17:02:

Hoe zit het dan met dat karakter als je 20/30/40 of misschien wel 50 kg bent afgevallen.

of erger, hoe moet dat nu als je de 50 kg niet haalt? Neem aan dat ik dan echt een trut ben annorexia heb volgens jouw redenatie TO? Gelukkig boeit het mij niet wat andere vrouwen van mijn figuur vinden en gelukkig hou ik van mijn lijf!
Alle reacties Link kopieren
@michelle jij hebt wel een negatief beeld van mannen zeg? Lelijke rijke vrouwen kunnen ook een knappe man krijgen. Macht trekt altijd bepaalde types aan.
quote:verhuisd schreef op 24 juli 2011 @ 19:00:

[...]





of erger, hoe moet dat nu als je de 50 kg niet haalt? Neem aan dat ik dan echt een trut ben annorexia heb volgens jouw redenatie TO? Gelukkig boeit het mij niet wat andere vrouwen van mijn figuur vinden en gelukkig hou ik van mijn lijf!Dan heb je niets begrepen van wat ik schreef en zo te lezen de rest van de posters ook niet. Blijkbaar ligt dit onderwerp zo gevoelig dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden en dat men dus liever politiek correct geneuzel hoort. Mij best.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 19:07:

[...]





Dan heb je niets begrepen van wat ik schreef en zo te lezen de rest van de posters ook niet. Blijkbaar ligt dit onderwerp zo gevoelig dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden en dat men dus liever politiek correct geneuzel hoort. Mij best.Wat bedoel je dan precies. Want volgens mij kan je post op 2 manieren opgevat worden. Op dit moment vat ik hem zo op dat mensen die te dik zijn geen wilskracht of doorzettingsvermogen hebben. Maar misschien bedoel je dit helemaal niet.
quote:madamecannibale schreef op 24 juli 2011 @ 19:00:

@michelle jij hebt wel een negatief beeld van mannen zeg? Lelijke rijke vrouwen kunnen ook een knappe man krijgen. Macht trekt altijd bepaalde types aan.



Klopt, met geld/macht kun je schoonheid kopen.



En verder zegt Michelle hele ware dingen, niet zo leuk om te horen wellicht maar niet onwaar. Al mis ik het punt dat vooral vrouwen onderling ook enorm kunnen (ver)oordelen.



Iedereen heeft zo zijn marktwaarde en daarbinnen kiest/vind je je partner.
quote:madamecannibale schreef op 24 juli 2011 @ 19:09:

[...]





Wat bedoel je dan precies. Want volgens mij kan je post op 2 manieren opgevat worden. Op dit moment vat ik hem zo op dat mensen die te dik zijn geen wilskracht of doorzettingsvermogen hebben. Maar misschien bedoel je dit helemaal niet.



Nee ik heb gezegd dat je karakter een rol kan spelen bij je gewicht. Dus of het je veel of weinig moeite kost maat te houden. Sommige mensen kunnen dit makkelijker dan anderen.



Dat is alles wat ik zeg. Verder hang ik er geen oordeel aan over dat iemand slap is ofzo. Dat wordt erin gelezen.



Ook spelen andere dingen een rol zoals bijvoorbeeld je omgeving of je aanleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven