flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Geeft niks!

Ben blij met je!
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 03 december 2014 @ 14:43:

[...]



Dan heb ik niks gezegd! :-)Nu is een slechte tijd om ermee te beginnen. Januari niet. Ik ben niet anti, hoor
Al een account? Log dan hier in.
Dan moet je in december maar overeind houden met zelfmedicatie. Jammer dat je niet van alcohol houdt. (Leo dan hè, over Yasmijn zou ik dat niet durven beweren...)
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 03 december 2014 @ 16:09:

Dan moet je in december maar overeind houden met zelfmedicatie. Jammer dat je niet van alcohol houdt. (Leo dan hè, over Yasmijn zou ik dat niet durven beweren...)Zou ik zeker niet doen
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat stoer, Leo, dat je hebt gebeld en dat je rust uit een doosje krijgt. De rest komt in het nieuwe jaar wel.
quote:Eleonora schreef op 03 december 2014 @ 09:24:

Nee, ik heb nog geen andere therapeut. Ik woon in zo'n klein dorp, er is er maar een....

Als je zelf niet bereid bent hiervoor te reizen, sommige therapeuten vinden het geen probleem om bij jou (in de buurt) te komen. Ik heb zelf ook een therapeut die zo'n 30 km verderop woont, maar dan bij mij in de buurt een flexkantoortje huurt voor ons uurtje.
Alle reacties Link kopieren
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 03 december 2014 @ 08:41:



Hoop dat jullie het erg fijn hebben trouwens hoor, met de feestdagen en zo. Dat ik er even niet voor in de stemming ben wil niet zeggen dat ik het jullie niet enorm gun.

Jullie zijn zo geweldig voor mij, ik draag mijn kerstboom dit jaar op aan jullie allemaal.



Ik ga nu een kerstbal/engel punniken. Twijfel nog over ding met broekrok of iets wat (als het gelukt zou zijn) moet lijken op je avatar. Ik hang jou gewoon in mijn boom. nou ja, in gedachten dan... Heb niet zo'n punnikdrif. ik denk dat ik 'gewoon' bij een mooie bal of engel aan jou denk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
wat zijn jullie lief.....



Vandaag mijn bedrijf gelanceerd (facebook: streetcasting.be en ik doe de Nederlandse tak).

En mijn dochter naar school gebracht met een prachtsurprise.

Ze heeft vanmiddag vrij en haar vader haalde haar op van school en kwam eerst nog even hier om wat spullen op te halen.

Pffffffffff dat was zo moeilijk.



Ik heb het ook tegen hem gezegd, dat ik er echt kapot van ging.

Hij begreep het zei hij.

Nah, da's wel fijn.



Voor mijn dochter wordt het een heerlijk weekend.

En daar gaat het om.
Lieve Leo, ik kom je gewoon even een knuffel geven. Ik vind je een dapper en stoer mens, ook omdat je zo kwetsbaar durft te zijn. Ik wens je heel veel moed en sterkte in deze moeilijke "feest"-dagen. En daarna op naar de AD. Dat heeft mij jaren geleden ook geweldig geholpen.



Gefeliciteerd met je bedrijf! Dat is toch wel weer een hoogtepunt in deze barre tijden
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je lancering!!



En ik hoop dat jij ook een fijn weekend hebt.



Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gefeliciteerd met de start van je bedrijf!

Probeer voor nu maar te overleven en dan inderdaad in januari

aan de AD. Ik had het zonder deze medicijnen ook niet gered in het leven,

soms is zoiets de enige keus.

Veel liefs, ik weet dat je dit weekend zwaar vindt, ik denk aan je.
Wow Leo, ondanks alles heb je toch maar mooi een bedrijf gelanceerd, wat goed van je.



Sterkte dit weekend zonder je lieve meid, ga je zelf nog iets doen waardoor je wat afleiding hebt?

Iets liefs voor jezelf?



Na de feestdagen worden de dagen weer langer, krijgen we gelukkig weer wat meer licht in ons leven. En dan komt de lente met nieuwe hoop en een fris begin. Ik wens je toe dat dat voor jou gevoel dan ook zo zal zijn.

Goed dat je blijft knokken en manieren blijft zoeken om beter te worden.
Gefeliciteerd met je nieuwe bedrijf, Leo!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Leo

Ik wens je zoveel succes toe dat je heel snel mag uitbreiden omdat je bedrijf zo hard groeid
Gefeliciteerd.



Hoe gaat het met je dochter op de nieuwe school?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon een k-tijd nu, Leo, om pas gescheiden te zijn. Je voelt je al depri genoeg en dan nog eens al die feestdagen die mooi, stralend en gezellig 'horen' te zijn... Weet nog goed hoe wrang dat voelde, hoe alles in mij schreeuwde van pijn terwijl de hele wereld vrolijk aan de kerstmaaltijd leek te zitten...



Het is gewoon zwaar k*t, Leo. Het is super zwaar en je moet je er doorheen worstelen. Het enige waar je je misschien een beetje aan vast kunt houden, is dat de feestdagen volgend jaar iig alleen maar beter kunnen zijn.

Het is in deze periode al fijn dat F het naar haar zin heeft, dat ze het fijn vindt bij zowel jou als bij haar vader, dat ze zich geborgen voelt en thuis weet.



Jij kunt alleen maar doorgaan, stap voor stap, van moment naar moment, van dag tot dag. Uiteindelijk wordt de pijn minder en vind je jezelf weer terug. Anders dan eerst, een nieuwe versie van jezelf. Anders, maar nog net zo mooi, inside and out.



Hoop dat je werk je heel veel afleiding en positieve energie gaat geven!



Hang in there, Leo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 01 december 2014 @ 10:02:

Herkennen de gescheidenen onder jullie dat van die feestdagenblues?

Dat je je niet meer voor kunt stellen dat je dat ooit de heerlijkste tijd van het jaar vond?



Ik weet al dat dat zo is bij sommigen van jullie maar please, zeg het me nog een keer.

Cadeautjes kopen, surprises maken, nadenken over een gedicht etc. Het is me nog nooit in mijn leven zwaar gevallen en nu wil ik me alleen maar oprollen tot foetushouding en wachten tot het januari is.

Geen optie en ik doe het ook niet, het voelt alleen soms zo.....



Herkenbaar. In het begin dat mijn ex en ik uit elkaar waren vond ik het vreselijk, voelde me schuldig ten opzichte van ons kind dat de de dagen nu gesplitst werden. Ik kon op een gegeven moment de knop omzetten toen ik merkte dat mijn kind het zelf niet (meer) erg vond. Nu gebruik ik de kerstdag zonder kind om foute kerstfilms te kijken (waarvan je niet wilt dat mensen weten dat je ze leuk vind 😉) en mezelf te gunnen om lekker op de bank te bivakkeren die dag met alles wat ik maar nodig zou kunnen hebben. Dit in vreselijke kerst onesie uiteraard die ik niet mag aan hebben waar kind bij is want: "Ugh, doe je dat aan? Ik schaam me kapot mam!"



Punt hiervan: probeer de positieve dingen te zien en met tijd (en wilskracht) kom je er wel.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Bonsoir lieve vrouwen,



Sinterklaas is voorbij en het is goed gegaan.

Beter dan ik dacht.

Geen oxa's nodig gehad.

Wel een beetje te veel gedronken zaterdag maar soit, voor de rest geen drama's.



Vanavond heb ik pakjesavond gevierd en het was leuk.

Mijn ex en ik hadden het tijdens het uitwisselen van onze dochter over dat het wennen was en is, de feestdagen zonder elkaar.

Had hij ook last van zei hij.

Dat deed me wel goed eerlijk gezegd.



Nu naar de kerst toe maar daar zie ik nu wat minder tegenop, na de Sint.



Ook nog een lieve verrassing van een forumster gekregen. Zomaar, vanuit het niks. Erg ontroerend.

Dikke kus meid!



Morgen hopelijk hard aan het werk.

Ik heb nog niet durven kijken hoeveel nieuwe inschrijvingen er in mijn mail zitten maar morgenochtend ga ik het zien.

Ben benieuwd.



Hgjb, met mijn dochter gaat het lekker op school. Ze had een prachtig rapport en heeft regelmatig verjaardagsfeestjes en zo.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat je de Sint overleefd hebt. Kan me voorstellen dat het best fijn is om te horen dat je ex deze dagen ook niet jodelend doorbrengt maar best even voelt dat het vreemd is na zoveel jaar.

De kerst ga je zeer zeker ook overleven, t zijn gewoon dagen met net zoveel uur als de andere dagen. Ik mag dit jaar heerlijk niet meedoen aan kerst, hopelijk heb ik een verse baby. Sinds de scheiding van m'n ouders altijd een hekel aan gehad. Welke dag vieren we bij wie en op de dag dat we bij de een zijn is de ander zielig. Geniet er al jaren niet meer van. Ik hoop dat het voor je dochter anders is, dat ze wel echt kan genieten van deze dagen, bij wie ze ook is.
Alle reacties Link kopieren
Hi liefje!



Ik heb geen mooie woorden en wel wat glitter voor je.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fijn Eleonora dat het weekend redelijk ging. En ook fijn dat het nog steeds goed gaat op school en ook met de feestjes, is zo sneu als ze nooit worden gevraagd voor spelen of feestjes. Echt fijn voor je meisje.

Je ex zal in zijn hart vast wel terug denken aan hoe het was.
Alle reacties Link kopieren
Enn :ROTFLOL:



En Leo kan me voorstellen dat het je goed doet dat je ex ook last heeft van het wennen. Dan ben je daar niet alleen in met F. En hij 'mist' dus ook wel de situatie zoals die was, net als jij. Fijn ook dat je daardoor wat minder opziet tegen de kerst. Komt ook wel goed.



Ik heb je website gezien, ziet er heel mooi en professioneel uit. Jullie zijn al een tijdje bezig zo te zien, of brengen in elk geval al flink wat ervaring en opdrachten mee. Ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het meegevallen is en dat je niet meer zo hard opziet tegen Kerst.



Enn heeft een leuke ava voor jou gemaakt.
Life is short. Eat dessert first.
Fijn Leo dat je de Sint goed doorgekomen bent.



Enn, geweldige ava

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven