Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),



Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).



Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'



De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.



Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.



Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.



Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).



Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.



Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.



Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.



Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.



Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.



Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.



Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test
Alle reacties Link kopieren
En zit je deur nu wel goed op slot? Slapen jullie daar alleen?



Bizar verhaal.

Echt rot vh geld, maar er hadden veel ergere dingen kunnen gebeuren. Zorg dat er goede sloten komen en wat moet een drugsdealer bij je buuf?



Sterkte, en voor dit soort dingen mag je familie en vrienden uit hun bed bellen hè
Alle reacties Link kopieren
Door die 400 euro kun je niet meer op reis? Echt?
Alle reacties Link kopieren
De deuren zitten volledig op slot

Mijn bovenbuurmeisje is volgens mij niet thuis, maar mijn beste vriendin en ik voelen ons niet onveilig of zo, hoewel ik wel echt wil dat mijn deur zo snel mogelijk hufterproof wordt gemaakt, want volgens de agenten was dat totaal niet het geval. Heb al contact gehad met de woningbouw, dus dat wordt vervolgd.



Ik zit eigenlijk vooral met het moeten vertellen aan mijn beste vriendin dat de vakantie voor mij misschien niet doorgaat. Dit zou voor haar betekenen dat ze alleen moet gaan, iemand anders moet regelen (is erg kortdag) of zelf ook moet cancelen. Bah, dat zal echt een teleurstelling worden.



Vriendin is heel lief en begripvol trouwens en die zal ook zeker weten dat dit overmacht is, maar toch.



Zelf kom ik er in principe wel overheen. Ben al jaren niet langer dan 3 dagen in het buitenland geweest en ben dus niet (meer) gewend op vakantie te gaan. Een jaartje extra is jammer, maar geen ramp. Zou er natuurlijk wel van balen, maar er zijn dan genoeg andere leuke dingen te bedenken die minder duur en dichter bij huis zijn.
test
Alle reacties Link kopieren
Prinses30, om de een of andere reden had ik ergens wel verwacht dat er een dergelijke reactie zou komen. Prima, maar ik kan er niet zoveel mee. Je vraagt of het echt is? Nee, ik maak een grapje ;)



Ik heb een redelijk goed overzicht over mijn financiële situatie. Niet zo lang geleden heb ik een opleiding afgerond en een jaar geleden ben ik verhuisd en heb ik ook daarin wat geïnvesteerd. Pas sinds februari verdien ik voldoende en heb ik geen kosten meer aan school en boeken.



Maar mijn verdiensten zijn niet dusdanig hoog dat ik in 2,5 maanden tijd (minstens) 1000 euro opzij kan leggen, in plaats van de 550.



Ik heb nu een baan voor officieel 30 uur per week, maar soms kan ik ook 40 uur maken. Heb al aangegeven dat elk extra uurtje dat ik kan werken, meer dan welkom is Dus wie weet.
test
Alle reacties Link kopieren
Het was anders wel een serieuze vraag hoor. Ik kan me er zo niets bij voorstellen dat je zonder enige reserve zo'n verre reis gaat maken. Maar goed, ieder zijn ding.

Het lijkt me sterk dat je van de annuleringsverzekering je tickets vergoed krijgt. Je hebt geen geldige reden om te annuleren. Dan ben je dat geld dus ook kwijt. Aangezien het 'maar' om 400 euro gaat zou ik toch kijken of je dat niet anders op kunt lossen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Prinses. Als je ook het geld niet terug krijgt van je annuleringsverzekering dan verlies je helemaal een hoop geld. En het moeten teleurstellen van je vriendin.

Ik zou proberen het geld ergens te lenen (voorschot werkgever of zo) en dan toch op vakantie.

Hoe lang ga je naar Azie en naar welk land?
Wat een bizar en ongeloofwaardig verhaal!



En eens met mijn voorgansters. Het is onzin om voor 400 euro de boel te cancellen en annuleren gaat echt niet. Geen geld is echt geen geldige reden. Je bent dan alleen nog maar meer kwijt.



En waarom precies bewaar je 400 voor je vakantie in een enveloppe in huis?



En dan hang je nog een wazig verhaal op over je spaarrekening die je niet helemaal leeg wil maken en je wasmachine die kuren heeft. Begrijp ik hieruit dat je het geld wel hebt?



Volgens mij is dit gewoon een bedeltopic. Hoop je dat mensen hier je zielig vinden en je geld geven?
Sorry, ik geloof er geen bal van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet. Hoe wist die man zo snel die ene envelop te vinden ?



Mocht het wel waar zijn: Je hebt een spaarrekening voor onvoorziene zaken. Dit is er een.
.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt niet eens een reserve van een paar honderd euro om eventuele calamiteiten tijdens de vakantie op te vangen? Waar haal je in godesnaam het plan vandaan dan om zo ver op vakantie te gaan?

Verder vind ik het 1 groot vaag verhaal eerlijk gezegd.
Heb je iemand verteld dat je geld aan t sparen bent voor een reis?

Waar lag die envelop dan? Zo in t zicht dat Hij m zo kon pakken?

Overleg met je vriendin of jullie low budget kunnen leven op vakantie ivm je diefstal. En gewoon geld van je spaar rekening halen. En als de wasmachine kapot gaat Ff bij iemand anders wassen of op de hand.

Kunnen je ouders evt helpen. Broers zussen?

Lijkt me eng. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat dit heel terecht op psyche...
.
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 05:47:

Volgens mij staat dit heel terecht op psyche...Ja, valt het jou ook op!
Hoe weet een indriger jouw enveloppe met geld te vinden terwijl je er bijna steeds bij was ?
Een coke dealer die bij geen gehoor zichzelf binnenlaat, en gewoon de waren achterlaat zonder daarvoor handje contantje betaald te worden. Top service!



En voor 400 piek ga je toch zeker je vakantie niet cancelen als je de tickets al hebt? Neem een bijbaantje, of haal het van je spaarrekening. Kan je altijd weer aanvullen hoor.



Super vaag allemaal.
Ik denk eerder dat het een mooi excuus is om niet te hoeven gaan Heb je geen zin, TO?
Hoe kan het dat een inbreker zichzelf binnenlaat maar er geen sporen van inbraak zijn? Of woon je op kamers ofzo?



Bij inbraak moet van jouw inboedelverzekering inbraakschade te zien zijn. En bij een woningoverval? Want hij kwam binnen terwijl je er was, je hebt hem (neem ik aan) gevraagd weg te gaan, en de politie is erbij geweest. Misschien kan dat wel onder het kopje woningoverval horen en vergoedt de verzekering het dan wel?



Overigens vind ook ik het onverstandig zo ver op vakantie te gaan als alles afhangt van die 400 euro. Maar goed, de tickets zijn gekocht, niet gaan is nu ook eeuwig zonde.
Alle reacties Link kopieren
Een cokedealer die zich ook als zodanig voorstelt

Hohoiiii ik ben de cokedealert!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor. Je spaart voor een vakantie. Als ik een spaarrekening heb voor onvoorziene omstandigheden is dat ook het geld voor als er iets zou gebeuren op vakantie. Dus als ik geen vakantiegeld meer heb wordt het wel erg krap om alsnog te gaan.

Ik ga er vanuit dat TO nog studeert aangezien ze het over boekengeld etc heeft. Toen ik studeerde en daarnaast werkte was €400 behoorlijk veel geld.

Nu denk ik voor €400 laat ik een vakantie niet zitten maar toen was dat bijna mijn hele budget!!
quote:Pikkie22 schreef op 28 mei 2016 @ 06:44:

Een cokedealer die zich ook als zodanig voorstelt

Hohoiiii ik ben de cokedealert! "wilt u wellicht wat drinken?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 28 mei 2016 @ 06:44:

Een cokedealer die zich ook als zodanig voorstelt

Hohoiiii ik ben de cokedealert! En in huis komt zitten, ook nog een knuffel wil, maar genoegen neemt met een hand. Oh, en een glaasje drinken wil hij ook wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je naast de tickets nog maar 400 a 450 (?) euro hebt voor hotel, voeding, excursies, transport etc en verder geen buffers hebt, dan komt er niet zoveel terecht van een reis naar Azië.

Dan kun je beter naar Salou gaan.
Toen ik studeerde was 400 euro ook een vermogen. Daarom bewaarde ik het bij de bank en niet thuis in een envelop met een dusdanig zichtbare verklaring erop dat langslopende cokedealers meteen zien waar ze moeten toeslaan.
Toch vind ik het sneu, als we nou hier 400 mensen mobiliseren om allemaal een euro over te maken, dan kan to toch op vakantie.



Zoiets hebben we eerder ook eens gedaan, kan best!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven