Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),



Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).



Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'



De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.



Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.



Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.



Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).



Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.



Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.



Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.



Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.



Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.



Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.



Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 28 mei 2016 @ 07:26:

En als hij coke bij je bovenburen heeft bezorgd kan zij jou toch gewoon terug betalen.Inderdaad. Verkoop het en je vakantie kan gewoon doorgaan. Wel even proeven of je geen bakpoeder hebt gekocht.
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 05:25:

Je hebt een spaarrekening voor onvoorziene zaken. Dit is er een.

Dit.



Als ik je vriendin was en ik kwam er achter dat je de reis afzegt wegens onvoorziene financiële problemen terwijl je wel degelijk geld in een noodpotje hebt, dan zou ik pislink worden. Je zadelt je vriendin namelijk óók met extra kosten op als je cancelt. Om nog maar te zwijgen over de teleurstelling van het niet doorgaan van de reis.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon al je teksten deleten, hoor. Of probeer je toch nog even nogal doorzichtig door te hengelen naar gratis geld?
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 07:18:

Mijn huisgenoot gebruikt geen coke, dus die opmerking van de indringer geloofde ik sowieso al niet.



Weet je, ik zit hier niet om één of ander bizar slechtgeschreven verhaal op te hangen.



Ik ben echt met stomheid geslagen door die onwijs nare opmerkingen die ik heb gekregen.



Ook al is het maar door een stel onbekenden en misschien deels door het feit dat ik maar drie uur heb geslapen en verdrietig ben om mijn vakantie (of het gebrek eraan), maar jullie mogen best weten dat ik mij erg gekwetst voel en ik nu zelfs een traantje wegpink.



Wat is dit? Waarom zó aanvallend, achterdochtig en hard? Serieus.

Ik heb in mijn leven op veel fora gezeten en weet dat er veel getrolld wordt, maar dit is echt bizar.



Ga je nog antwoord geven waarom die envelop zo makkelijk was voor meneer de cokedealert?
Nee TO geeft geen antwoord op vragen omdat we ongesteld zijn
Alle reacties Link kopieren
Ongestelde kutbitches nog wel. Ben gewoon gekwetst
Alle reacties Link kopieren
Het gaat te snel en ik voel me aangevallen, waardoor ik niet op iedereen kan reageren.



Daarbij ben ik echt zó beledigd dat ik voor leugenaar wordt uitgemaakt. Ik beantwoord je vraag en dan ga ik echt even afkoelen.



Achteraf gezien had ik natuurlijk veel slimmer moeten handelen, door naar buiten te gaan, voorbijgangers aan te spreken en de politie te bellen.



Echter ging het echt onvoorstelbaar snel en was ik bang dat de man in kwestie snel beneden zou zijn en misschien agressief zou worden.



Daarnaast hebben de agenten echt het glas meegemomen. Kan het ook niet helpen.
test
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af wat die man daar doet als daar niemand een snuif pakt??? Hij kwam gewoon willekeurig bij een huis, ging naar binnen, stelde zich voor en dronk een glaasje water en vertrok met 400 euro?? Ik denk dat ik niet goed lees of zo in alle vroegte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 28 mei 2016 @ 06:39:

Ik denk eerder dat het een mooi excuus is om niet te hoeven gaan Heb je geen zin, TO?Of ze hoopt op spontane inzamelingsactie van viva-ers ?
Weet je, zelfs al is het geld dat je in huis in een envelop bewaarde gestolen door een insluiper, dan nog is de gevolgtrekking van niet op vakantie gaan, niet handig. Je annuleringsverzekering gaat een annulering om deze reden niet vergoeden, dat betekent dat je nog meer geld kwijt bent, terwijl je in principe genoeg geld hebt om op vakantie te kunnen, maar je kiest ervoor het geld dat je hebt voor onvoorziene omstandigheden te bewaren. Even los van de vraag wat dit dan is, bij uitstek een onvoorziene omstandigheid lijkt me, wekt je relaas de indruk dat je liever niet op vakantie gaat. Dat je excuses aan het zoeken bent. Want de wasmachine kan wel eens stuk gaan en misschien gebeurt er nog wel meer. Misschien is het de schrik van de insluiper, in dat geval een dikke knuffel, maar kijk vooral realistisch naar de situatie voor je een beslissing neemt.
Fantastisch bedeltopic. Erg creatief dat moet gezegd worden.



Nu geef ik al nooit iets maar voor vakanties al helemaal niets. Ik zou het nog eens proberen met een ik heb geen eten verhaal en wil geen eten maar liever geld topic. Of ik kan de huur niet betalen want de cokedealer van de bovenbuurvrouw heeft mijn huurgeld gestolen.
quote:Pantax schreef op 28 mei 2016 @ 07:37:

Weet je, zelfs al is het geld dat je in huis in een envelop bewaarde gestolen door een insluiper, dan nog is de gevolgtrekking van niet op vakantie gaan, niet handig. Je annuleringsverzekering gaat een annulering om deze reden niet vergoeden, dat betekent dat je nog meer geld kwijt bent, terwijl je in principe genoeg geld hebt om op vakantie te kunnen, maar je kiest ervoor het geld dat je hebt voor onvoorziene omstandigheden te bewaren. Even los van de vraag wat dit dan is, bij uitstek een onvoorziene omstandigheid lijkt me, wekt je relaas de indruk dat je liever niet op vakantie gaat. Dat je excuses aan het zoeken bent. Want de wasmachine kan wel eens stuk gaan en misschien gebeurt er nog wel meer. Misschien is het de schrik van de insluiper, in dat geval een dikke knuffel, maar kijk vooral realistisch naar de situatie voor je een beslissing neemt.En anders dit.
Alle reacties Link kopieren
Je doet gewoon niet open voor vreemde mensen.



Koop een kijkgaatje en een extra slot!
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 07:35:

Het gaat te snel en ik voel me aangevallen, waardoor ik niet op iedereen kan reageren.



Daarbij ben ik echt zó beledigd dat ik voor leugenaar wordt uitgemaakt. Ik beantwoord je vraag en dan ga ik echt even afkoelen.



Achteraf gezien had ik natuurlijk veel slimmer moeten handelen, door naar buiten te gaan, voorbijgangers aan te spreken en de politie te bellen.



Echter ging het echt onvoorstelbaar snel en was ik bang dat de man in kwestie snel beneden zou zijn en misschien agressief zou worden.



Daarnaast hebben de agenten echt het glas meegemomen. Kan het ook niet helpen.Hoe snel kan het zijn geweest als hij zich netjes voorgesteld heeft en jij water voor hem hebt geschonken? Dat lijkt mij niet heel erg snel. Anyway, als de man zich zo voorstelde zal hij wel niet heel slim zijn en heus wel een keer eerder tegen de lamp zijn gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt iemand jouw voordeur binnen? Had hij een sleutel?



Waarom ga je handen schudden met een inbreker? Waarom heb je de politie niet gebeld toen hij in het deel van je boven buuf was?

Op dat moment was hij toch niet in jouw buurt.



Je bent toch geen 80-jarige die een babbeltruc is overkomen.



Daarbij wil je bij het plaatselijke inbrekersgilde toch niet bekend staan als...loop daar maar naar binnen dat meisje doet toch niets. Zij laat je ook de kamers van de buren betreden. Wat is er bij je boven buuf verdwenen?

Ik snap dat je geen mes tussen je ribben wilt, maar bij wijze van spreken iemand welkom heten, handen schudden, doorverwijzen naar een ruimte die niet eens van jou is en niets doen.....vind ik wel bijzonder. Je hebt wel wat momenten gehad waarop je wel kon nadenken en iets doen. Vooral op de momenten dat hij niet eens in jouw ruimte was maar bij de bovenbuur. Fight, flight, freeze....blijkbaar het laatste. Dat kan ook, wat ga je er aan doen om weerbaarder te worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En jij hebt ook je vingerafdrukken af moeten geven TO?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat je hier bedelverhalen ophangt, kun je ook gaan werken, he?
Ik vind het wel sneu. Stuur maar een pb TO en dan zal ik kijken of ik je kan helpen. Anders jaag je ook nog eens je vriendin op hoge kosten en het geld van je ticket krijg je echt niet terug.
Alle reacties Link kopieren
He gelukkig, de hulptroepen zijn gearriveerd!
Alle reacties Link kopieren
Volgens de agenten heeft hij mijn deur gewoon kunnen openen. Opendoen voor vreemden doe ik niet.



En de buffer waar het omgaat bedraagt 250 euro ofzo.



Hkgirl, onwijs lief, maar ik ga kijken of ik extra kan werken.
test
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 07:50:

Volgens de agenten heeft hij mijn deur gewoon kunnen openen. Opendoen voor vreemden doe ik niet.



En de buffer waar het omgaat bedraagt 250 euro ofzo.



Hkgirl, onwijs lief, maar ik ga kijken of ik extra kan werken.Maar ze geloofden dit bizarre verhaal wel??
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen hebben gevraagd hoe die dealer wist waar je envelop lag. Leg dat eens uit dan.
quote:fietsie schreef op 28 mei 2016 @ 07:02:

Toch vind ik het sneu, als we nou hier 400 mensen mobiliseren om allemaal een euro over te maken, dan kan to toch op vakantie.



Zoiets hebben we eerder ook eens gedaan, kan best!Doe normaal zeg!!
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 mei 2016 @ 07:29:

Maar de bedeltopics worden wel steeds creatiever, dat moet gezegd.Hahaha ja!




Wat ben k blij dat k voor het slapen gaan dit topic opende.



Mooi verhaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven