Hoe ziet jouw utopie eruit?

21-02-2017 09:05 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier was ik wel nieuwsgierig naar...

Hoe ziet jouw ideale wereld / staat / samenleving eruit? Bestaat er iets als geld en op wat voor manier? Is er ruimte voor verschillende religies? Hoe ziet de regering eruit? Wat zijn de normen en waarden in deze wereld? Wel of geen moderne middelen? Etc.
Alle reacties Link kopieren
Geld bestaat en ik heb het in overvloed. Anderen niet natuurlijk, anders verliest het zijn waarde

Geen ruimte voor religies, want: de normen en waarden zijn volledig de mijne en de regering zorgt ervoor dat dat zo blijft
.
Heel veel geld en nog meer moderne middelen. Ik wil niet terug naar het stenen tijdperk.

Er zijn wel teveel mensen op aarde die de boel ruïneren, dus daar moeten we eerst wat op bedenken. De helft minder zou beter zijn voor de natuur. Religies zijn verboden.
Alle reacties Link kopieren
ik zou juist niemand iets willen verbieden, in mijn ideale wereld zou iedereen even belangrijk zijn, niemand staat boven een ander,iedereen mag een religie hebben die dat wilt en wil je dat niet dan is dat ook prima, mensen met een uitkering gaan de banen van de vrijwilligers opvullen, dat wel naar kunnen. de graaiers worden aangepakt,weg met dat materialistisch gedoe. mensen zien geen verschil meer in huidskleur en leren van elkaars cultuur, de slechte mensen worden uit het land verbannen. In mijn land mag je het heus wel ergens niet mee eens zijn, maar andere mensen iets aandoen omdat je het niet met hun opvatting,afkomst,uiterlijk,geaardheid eens bent is fout en ben je niet langer welkom in mijn utopia.
Ik zou juist willen dat geld minder belangrijk word. Ooit is het imo bedacht als hulpmiddel om het leven makkelijker te maken. Hoefde je niet eerst het een voor het ander te ruilen, en vervolgens met datgene wat je niet wilde gaan ruilen voor hetgeen je wel wilde.



Maar tegenwoordig lijkt geld wel het lijdende voorwerp. Het gaat niet meer om ons, maar om zoveel mogelijk geld hebben en zoveel mogelijk zooi hebben.



Rosik haar manier vind ik wel een goede.
Alle reacties Link kopieren
Zodra iemand zijn utopie in werkelijkheid wilde omzetten werd het een mensonwaardige ramp, onleefbaar voor mensen en heel moeilijk vol te houden. Het was alleen maar fijn voor de bedenker.



Dus nee; ik ben er allang vanaf. Sinds mijn twaalfde geen utopieën meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
mijn ideale wereld is simpel, net als ik. geen massaproductie- en consumptie en geen wereldleiders.

maar niet al te grote, zelfvoorzienende communes. de mijne bestaat uit mij en een heleboel vrouwen die ik allemaal neem, waar en wanneer ik wil.
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 09:18:

Geld bestaat en ik heb het in overvloed. Anderen niet natuurlijk, anders verliest het zijn waarde

Geen ruimte voor religies, want: de normen en waarden zijn volledig de mijne en de regering zorgt ervoor dat dat zo blijft



Dit is helaas in best veel landen de werkelijkheid :(



Daarom eens met retrostar.
Alle reacties Link kopieren
Moet er soms nog een bij?

Of deze: ?
.
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 10:34:

mijn ideale wereld is simpel, net als ik. geen massaproductie- en consumptie en geen wereldleiders.

maar niet al te grote, zelfvoorzienende communes. de mijne bestaat uit mij en een heleboel vrouwen die ik allemaal neem, waar en wanneer ik wil.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 10:34:

mijn ideale wereld is simpel, net als ik. geen massaproductie- en consumptie en geen wereldleiders.

maar niet al te grote, zelfvoorzienende communes. de mijne bestaat uit mij en een heleboel vrouwen die ik allemaal neem, waar en wanneer ik wil.



Mijn ideale wereld is deel uitmaken van Emperor's zelfvoorzienende woongemeenschap
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
cool, het begin is er.
Alle reacties Link kopieren
Ze snapt niet helemaal dat het jóuw utopie is



Of ze zit erg omhoog?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 10:54:

Ze snapt niet helemaal dat het jóuw utopie is



Of ze zit erg omhoog? Problemen mee?
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 10:54:

Ze snapt niet helemaal dat het jóuw utopie is



Of ze zit erg omhoog? ik kan best met mijn utopie in haar utopie.
Alle reacties Link kopieren
Andersom bedoel je?
.
Alle reacties Link kopieren
ja maar dat klonk niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 11:26:

[...]
elviva wijzigde dit bericht op 21-02-2017 11:57
Reden: Dubbel...
% gewijzigd
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:elviva schreef op 21 februari 2017 @ 11:54:

[...]





Oh..vergeten erbij te vermelden. Ik wil in jouw commune een celibatair leven gaan leiden . Kleine aanpassing kan toch wel?
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
nee.



ontopic.
Elk idee van een utopia wordt bij praktische toepassing een dictatuur. Zelfs Utopia zelf (lees maar, ik bedoel het boek dan niet die tv troep).



Mijn idee van een ideale wereld is er eentje waar ik heel veel geld heb. Meer een egotopia dus.
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 10:34:

mijn ideale wereld is simpel, net als ik. geen massaproductie- en consumptie en geen wereldleiders.

maar niet al te grote, zelfvoorzienende communes. de mijne bestaat uit mij en een heleboel vrouwen die ik allemaal neem, waar en wanneer ik wil.

Al eens aan Saudi-Arabië gedacht?





Basisinkomen.

Kapitalisme als ideologie is ten einde, iedereen kijkt er een beetje meewarig op terug.

Autobezit is geen uit de hand gelopen hobby meer, er zijn lege straten om te stoepkrijten, voetballen en in de zon te zitten. Er staan dan een of twee elektrische auto's per straat op de hoek, voor de echte noodgevallen.

Alle platte daken, in het bijzonder het dak van mijn buurman, zijn omgebouwd tot grasdak.

Immigranten mogen blijven, maar alle toeristen in Amsterdam zijn terug naar hun eigen land en de vastgoedontwikkelaars ook.

Geluidsinstallaties hebben een ingebouwd zelfvernietigingsmechanisme, dat in werking treedt als ze boven een aantal decibellen komen.

Geert Wilders begint een tweede carrière als zanger van het Nederlandse lied - in een wit pak met glitters.

Oorlogen worden voortaan virtueel uitgevochten door de beste gamers, of door door hen ingehuurde chinezen, zonder schade in de echte wereld.

Iedereen is vegetariër.

IJskappen smelten niet meer, gat in de ozonlaag is dicht.
quote:orkenflow schreef op 21 februari 2017 @ 12:56:

Basisinkomen.

Kapitalisme als ideologie is ten einde, iedereen kijkt er een beetje meewarig op terug.

Autobezit is geen uit de hand gelopen hobby meer, er zijn lege straten om te stoepkrijten, voetballen en in de zon te zitten. Er staan dan een of twee elektrische auto's per straat op de hoek, voor de echte noodgevallen.

Alle platte daken, in het bijzonder het dak van mijn buurman, zijn omgebouwd tot grasdak.

Immigranten mogen blijven, maar alle toeristen in Amsterdam zijn terug naar hun eigen land en de vastgoedontwikkelaars ook.

Geluidsinstallaties hebben een ingebouwd zelfvernietigingsmechanisme, dat in werking treedt als ze boven een aantal decibellen komen.

Geert Wilders begint een tweede carrière als zanger van het Nederlandse lied - in een wit pak met glitters.

Oorlogen worden voortaan virtueel uitgevochten door de beste gamers, of door door hen ingehuurde chinezen, zonder schade in de echte wereld.

Iedereen is vegetariër.

IJskappen smelten niet meer, gat in de ozonlaag is dicht.Dat is een echt Utopia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven