Entertainment alle pijlers

Docu Onvoorwaardelijk

22-03-2024 23:00 431 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de docu Onvoorwaardelijk ? (sinds 21 maart te zien op NPO 2doc). Echt bizar, ik heb met verbazing zitten kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar gaat het over dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.2doc.nl/documentaires/2024/ ... elijk.html
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb hem gezien en zelden een docu gezien die me zo heeft verbaasd. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik ervan moet vinden, want er zijn zoveel kanten te belichten en elke kant geeft weer een andere visie en gedachte.
Ja, ik vind het bizar en Yolanda naïef en onnozel. Maar ergens vind ik het ook weer mooi, puur en bijzonder.
Ik heb de indruk dat Yolanda heel eenzaam is, maar dat werd weersproken doordat ze met iedereen rond Billy in contact treedt en ook actief is haar eigen leven. Maar dat roept dan weer de vraag op waarom ze niet man date waar ze een èchte relatie kan hebben.
Ook kan ik maar niet begrijpen dat een vrouw die zó keurig, bleu en schijnbaar zonder randjes is, valt op een man die aan alle kanten van de wagen is gevallen en een waslijst aan issues en (zeer ernstige) misdaden heeft. En ook nog onbereikbaar is.

Ik merk dat ik nog steeds aan het nadenken ben over dit hele verhaal, maar ik kom er niet uit. Heel bijzonder, dat is het. @(
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
22-03-2024 23:04
Waar gaat het over dan?
Een Nederlandse vrouw die verliefd word en een 'relatie' heeft met een gevangene (death row) in Amerika.. Hij is veroordeeld voor allerlei geweldsdelicten. Wat bezielt deze vrouw ? Eenzaamheid, autisme, negatief zelfbeeld.. ? Is ze ontzettend naïef.. ? Van alles wat vermoed ik. Iig een heel fascinerende documentaire vond ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp, ik ga t terugkijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat fenomeen bestaat toch al langer? Dat ook veel vrouwen (liefdes)brieven schrijven naar gevangenen etc. Ik snap er zelf ook niks van, maar goed.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
*Sikkepit* schreef:
22-03-2024 23:12
Ja, ik heb hem gezien en zelden een docu gezien die me zo heeft verbaasd. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik ervan moet vinden, want er zijn zoveel kanten te belichten en elke kant geeft weer een andere visie en gedachte.
Ja, ik vind het bizar en Yolanda naïef en onnozel. Maar ergens vind ik het ook weer mooi, puur en bijzonder.
Ik heb de indruk dat Yolanda heel eenzaam is, maar dat werd weersproken doordat ze met iedereen rond Billy in contact treedt en ook actief is haar eigen leven. Maar dat roept dan weer de vraag op waarom ze niet man date waar ze een èchte relatie kan hebben.
Ook kan ik maar niet begrijpen dat een vrouw die zó keurig, bleu en schijnbaar zonder randjes is, valt op een man die aan alle kanten van de wagen is gevallen en een waslijst aan issues en (zeer ernstige) misdaden heeft. En ook nog onbereikbaar is.

Ik merk dat ik nog steeds aan het nadenken ben over dit hele verhaal, maar ik kom er niet uit. Heel bijzonder, dat is het. @(

Ja dat heb ik dus ook !! Goed gezegd idd, dat ze zo keurig (dat appartement!!) en bleu is. De tegenstelling met die Billy kan haast niet groter zijn !
Alle reacties Link kopieren Quote
*Sikkepit* schreef:
22-03-2024 23:12
Ja, ik heb hem gezien en zelden een docu gezien die me zo heeft verbaasd. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik ervan moet vinden, want er zijn zoveel kanten te belichten en elke kant geeft weer een andere visie en gedachte.
Ja, ik vind het bizar en Yolanda naïef en onnozel. Maar ergens vind ik het ook weer mooi, puur en bijzonder.
Ik heb de indruk dat Yolanda heel eenzaam is, maar dat werd weersproken doordat ze met iedereen rond Billy in contact treedt en ook actief is haar eigen leven. Maar dat roept dan weer de vraag op waarom ze niet man date waar ze een èchte relatie kan hebben.
Ook kan ik maar niet begrijpen dat een vrouw die zó keurig, bleu en schijnbaar zonder randjes is, valt op een man die aan alle kanten van de wagen is gevallen en een waslijst aan issues en (zeer ernstige) misdaden heeft. En ook nog onbereikbaar is.

Ik merk dat ik nog steeds aan het nadenken ben over dit hele verhaal, maar ik kom er niet uit. Heel bijzonder, dat is het. @(
Het is natuurlijk super veilig. Die vent komt nooit meer vrij. En als hij als door een wonder vrij weet te komen of te ontsnappen, is het nogal een hele toer om in Nederland te geraken. Ze kan alles projecteren op die man wat ze wil, ze zal nooit geconfronteerd worden met de discrepanties tussen projectie en realiteit. Het is een soort pratende poster. Zoals je vroeger de centerfold van Brad Pitt uit de Hitkrant haalde en op de muur van je tienerkamer hing om er naar te staren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
perevla schreef:
22-03-2024 23:16
Een Nederlandse vrouw die verliefd word en een 'relatie' heeft met een gevangene (death row) in Amerika.. Hij is veroordeeld voor allerlei geweldsdelicten. Wat bezielt deze vrouw ? Eenzaamheid, autisme, negatief zelfbeeld.. ? Is ze ontzettend naïef.. ? Van alles wat vermoed ik. Iig een heel fascinerende documentaire vond ik.
Autisme? Hoe kom je daar nou bij?
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
22-03-2024 23:20
Het is natuurlijk super veilig. Die vent komt nooit meer vrij. En als hij als door een wonder vrij weet te komen of te ontsnappen, is het nogal een hele toer om in Nederland te geraken. Ze kan alles projecteren op die man wat ze wil, ze zal nooit geconfronteerd worden met de discrepanties tussen projectie en realiteit. Het is een soort pratende poster. Zoals je vroeger de centerfold van Brad Pitt uit de Hitkrant haalde en op de muur van je tienerkamer hing om er naar te staren.
Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar tegelijk hunkert ze naar hem en fantaseert een heel leven samen.
En kiest hier toch bewust voor.
Fascinerend.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
*Sikkepit* schreef:
22-03-2024 23:31
Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar tegelijk hunkert ze naar hem en fantaseert een heel leven samen.
En kiest hier toch bewust voor.
Fascinerend.
Fascinerend is het zeker.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
22-03-2024 23:25
Autisme? Hoe kom je daar nou bij?
Zo kan ze voor iemand overkomen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
23-03-2024 01:05
Zo kan ze voor iemand overkomen toch?
Want autisme kun je aan iemand zien?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
23-03-2024 05:41
Want autisme kun je aan iemand zien?
Niet aan het uiterlijk wel aan iemands handelen. En dat is geen garantie natuurlijk maar je kan wel vermoedens krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
23-03-2024 06:59
Niet aan het uiterlijk wel aan iemands handelen. En dat is geen garantie natuurlijk maar je kan wel vermoedens krijgen.
Dat vooroordeel hebben helaas veel teveel mensen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze geeft voor mij een sterke vibe af dat ze in een streng christelijke omgeving is opgegroeid. Ook geen idee of dat waar is.

Billy zit "on death row" en heeft zich erop toegelegd om zijn medegevangenen die geëxecuteerd worden te helpen en een soort eerbetoon voor ze te maken waarin hij hun laatste dagen/maanden beschrijft en zijn persoonlijke herinneringen aan hen optekent.
https://minutesbeforesix.com/wp/months- ... -part-one/
Hij is intelligent, empathisch, heeft humor en schrijft goed.

Dat matcht slecht met wat we van hem weten en waarvoor hij is veroordeeld.

Ook fascinerend.
merano wijzigde dit bericht op 23-03-2024 07:21
1.43% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
23-03-2024 07:17
Dat vooroordeel hebben helaas veel teveel mensen.
Wanneer zou iemand dan getest kunnen worden op autisme of ervoor bv naar een huisarts. Of bv over een kind dat via iemand van de basisschool met de ouders besproken wordt?

Wat zou een aanleiding kunnen zijn om dat Pietje wel een bepaald traject ingaat qua testen of doorverwijzen en Henk niet?

Als dat niet gebaseerd kan zijn op hoe iemand handelt/zich gedraagt?
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
22-03-2024 23:18
Dat fenomeen bestaat toch al langer? Dat ook veel vrouwen (liefdes)brieven schrijven naar gevangenen etc. Ik snap er zelf ook niks van, maar goed.

Naar gevangenen okay, maar naar seriemoordenaars en mensen die kinderen hebben doodgemarteld (Marc Dutroux had helaas ook vrouwelijke fans) vind ik toch een ander niveau van krankzinnigheid.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180401_03441192

De eerste 10 regels informatie zijn genoeg, de rest van zulk weerzinwekkend gedrag wil ik niet eens weten. Ze sturen hem blijkbaar ook geld en lingerie, truth is stranger than fiction
:sick: :woa:
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
22-03-2024 23:18
Dat fenomeen bestaat toch al langer? Dat ook veel vrouwen (liefdes)brieven schrijven naar gevangenen etc. Ik snap er zelf ook niks van, maar goed.

Klopt! Joran vd Sloot krijgt bijvoorbeeld ook al jaren brieven en foto's van vrouwen toegestuurd die met hem in contact willen komen, 'verliefd' op hem menen te zijn, een kind van hem willen etc. En hij is niet de enige. Onbegrijpelijk maar waar. Er zijn al vaker docu's en andere televisieprogramma's over geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken en werd er heel ongemakkelijk van. Het voelde echt als obsessief vanuit haar. Dat ze het huis ging bezoeken waar hij had gewoond en daar zelfs binnen werd gelaten door de huidige bewoners. En daar foto's ging maken...
En het victim blamen door die ex celgenoot; eigenlijk was het eigen schuld van die bewaakster dat ze werd neergestoken. En Yolanda maar instemmend knikken. Want Billy is een goed mens. Echt bizar.
En die andere bewaarder, die hij had doodgeslagen, was eigenlijk ook zijn eigen schuld. Omdat hij die telefoon niet had geleverd. Ik werd plaatsvervangend boos over de domheid van Yolanda.
Er moet toch echt wel iets mis zijn gegaan in je leven als je de keuze maakt om te trouwen met zware crimineel in death row die aan de andere kant van de wereld woont. En daar zo mee dweept. Echt heel erg mis..
Billy daarentegen heeft het goed voor elkaar, zij stuurt hem af en toe geld. Ze zoekt zelfs een andere baan waar ze meer verdient zodat ze hem meer geld kan sturen. Wow....

:woa:
frommeltje wijzigde dit bericht op 23-03-2024 08:38
22.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet gekeken en dat ga ik ook niet doen. Ik begrijp die vrouwen niet en eerlijk gezegd wil ik ze ook niet begrijpen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ongemakkelijke gevoel had ik ook. Ook momenten dat ik met kromme tenen zat te kijken, diepe ergernis voelde.
Ik haast naar het tv scherm wilde schreeuwen: "doe toch normaal! Knettergek mens!"
Ik weet niet of ik er mee om zou kunnen gaan als een van mijn kinderen keuzes zouden maken zoals die van Yolanda.
Tuurlijk wil je dat je kind gelukkig wordt, maar als dit daar voor nodig is, hoef ik er geen deel aan te hebben, hoef ik er niks over te horen. Ik zou zo'n man ook nooit als schoonzoon beschouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
23-03-2024 07:18
Ze geeft voor mij een sterke vibe af dat ze in een streng christelijke omgeving is opgegroeid. Ook geen idee of dat waar is.

Billy zit "on death row" en heeft zich erop toegelegd om zijn medegevangenen die geëxecuteerd worden te helpen en een soort eerbetoon voor ze te maken waarin hij hun laatste dagen/maanden beschrijft en zijn persoonlijke herinneringen aan hen optekent.
https://minutesbeforesix.com/wp/months- ... -part-one/
Hij is intelligent, empathisch, heeft humor en schrijft goed.

Dat matcht slecht met wat we van hem weten en waarvoor hij is veroordeeld.

Ook fascinerend.
Oh, dat belicht wel een heel nieuwe kant van hem.
Inderdaad, ook fascinerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
22-03-2024 23:20
Het is natuurlijk super veilig. Die vent komt nooit meer vrij. En als hij als door een wonder vrij weet te komen of te ontsnappen, is het nogal een hele toer om in Nederland te geraken. Ze kan alles projecteren op die man wat ze wil, ze zal nooit geconfronteerd worden met de discrepanties tussen projectie en realiteit. Het is een soort pratende poster. Zoals je vroeger de centerfold van Brad Pitt uit de Hitkrant haalde en op de muur van je tienerkamer hing om er naar te staren.
Ja, zo heb ik het ook geïnterpreteerd. Een manier voor haar om alles wat zij zoekt in iemand te kunnen projecteren, om zich niet alleen te voelen.

Dat ze uiteindelijk toch ervoor kiest om weer contact met hem te hebben, 'want anders ben ik weer alleen'.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven