Napels

18-02-2017 10:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



In augustus willen mijn vriend en ik graag 4 dagen naar Napels, maar nu lees ik hier en daar dat Napels gevaarlijk kan zijn en dat er veel vieze en criminele straten zijn. De grootste reden dat we naar Napels willen is omdat we heel graag vanaf daar de boot pakken naar Capri en we willen graag een dagje naar Pompeii.



Zijn er mensen die het gebied daar goed kennen en ons tips kunnen geven qua goede hotels? Of juist wat we niet moeten doen? Een andere (veiligere) stad is ook prima, zolang we maar dichtbij een veerboot zitten die naar Capri vaart en we niet al te lang moeten reizen naar Pompeii.
Ik was in oktober 2014 een aantal dagen in Napels en vond het prima te doen. Had een AirBNB-appartementje midden in de stad, vlakbij het treinstation dus goed te bereiken. Ik heb me er niet onveilig gevoeld maar ben vrij relaxt en maak me niet heel snel druk.



Als je Pompeii wil bezoeken, is Ercolaneo misschien ook interessant, ik vond het in ieder geval fantastisch mooi. Ze hebben in Napels ook een heel mooi museum met vondsten uit opgravingen enzo.
Er vertrekken ook boten naar Capri vanuit Sorrento. Zowel Sorrento als Pompeii zijn met de Circumvesuviana trein te bereiken, maar je kunt ook een auto huren op het vliegveld van Napels huren. Ik zou zelf liever een hotel boeken in Sorrento of in bijvoorbeeld Vico Equense (dan zit je tussen Pompeii en Sorrento in, beide kanten op makkelijk te bereiken met auto of openbaar vervoer).



Tip: Herculaneum is ook absoluut een bezoek waard, het is kleiner dan Pompeii, maar veel beter bewaard gebleven. Ik vond het erg indrukwekkend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar maanden geleden in Napels geweest en heb daar geen criminaliteit gezien, hoewel je de telefoon en portemonnee uit jezelf wel in de gaten houdt daar. De stad is wel erg vies en vuilnis wordt daar niet opgehaald lijkt het.



Wij zaten in Thousand Colors ofzo, heel fijn appartementje dat echt niet duur is en de verhuurder (Dario) is erg vriendelijk. Hij geeft zijn telefoonnummer voor noodgevallen enzo.



Huur ook vooral een auto, en rijd daarmee langs de Amalfikust!! Super mooi is het daar.
Ik vond Napels FANTASTISCH. Pompeii, Amalfikust ook prachtig. Vergeet je geen pizza te eten bij Sorbillo?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar een paar jaar geleden geweest en was niet echt onder de indruk van Napels. Ik vond het er vies en het zag er vervallen uit. Op zich voelde ik me daar niet onveilig. Je zou misschien op je portemonnee moeten letten, maar dat moet je ook in andere steden zoals in Barcelona.



Oh en auto rijden in Napels is verschrikkelijk. Ik heb echt met zweet tussen mijn bilnaad rondgereden. Buiten Napels rijden is overigens weer geen probleem.



Het is veel leuker om naar Sorrento te gaan!



Capri is een beetje een jetset eiland maar wel de moeite waard om een keer te zien. Pompei vond ik indrukwekkend. Je kunt zelfs graffiti uit de romeinse tijd zien!



Het is trouwens ook leuk om naar de top van de Vesuvius te gaan. Je hebt dan een mooi uitzicht over de baai van Napels.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Alle reacties Link kopieren
Napels is echt een vieze, stinkende stad. Maar de omgeving is echt de moeite waard! Beklim ook vooral de Vesuvius, naast je bezoek aan Pompeï. Ik vond dat een geweldige ervaring. Mooi uitzicht ook, op o.a. Napels en Capri.



Het enige waar je rekening mee moet houden is dat vlak voor de top pas een kassa staat waar je moet betalen, anders mag je de top niet op. Neem dus geld mee.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 jaar geleden naar Napels geweest maar voelde mij er niet echt fijn.. was een rondreis door Italië en sliepen in een dorpje vlakbij (gelukkig) Torre del Grecco (uit mn hoofd dus kan anders geschreven zijn :p) 1 dag Napels, 1 dag Pompeï en 1 dag Capri, wat een wereld van verschil haha ik zou dus persoonlijk niet in Napels willen verblijven.. Wij zaten in een kleine b&b aan de voet van Vesuvius.
Alle reacties Link kopieren
De broer van mn vriend woont daar.



Napels is de maffiastad van Italie, maar daarom ben je vooral als toerist extra beschermd. De maffia bezit o.a. alle toeristische winkeltjes en willen dat je daar al je geld uitgeeft. Dus zakkenrollers stelen minder snel van toeristen omdat maffia hun in de gaten houdt.



Ik zou me nergens druk om maken als ik jou was. We gaan regelmatig bij hem op bezoek en is nog nooit wat gebeurt. Je ziet ook geen criminaliteit.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten toen in Sorrento.Vandaar naar Napels,Capri,Vesuvius,Ercolano,Pompeii en de amalfikust gedaan.In Napels werden we op een gegeven moment gewaarschuwd dat we deze wijk beter konden verlaten.Hadden er eigenlijk geen erg in,maar zijn toch maar weggegaan.Vond het overigens wel een leuke stad.Rauw!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar in Napels geweest. Ik vond het een leuke stad. Ik vond het historisch centrum erg leuk en de wijk Quarterie Spagnoli. Leuke smalle sfeervolle straatjes met het dagelijks leven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!!

Ik denk dat we Napels overslaan en idd maar gaan kijken naar een hotel in Sorrento!

Amalfikust staat nu ook toegevoegd aan ons lijstje
Alle reacties Link kopieren
tis echt heel centraal dus idd super handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig net terug uit Napels! Wij zijn 3 dagen geweest. Napels zelf vonden we verschrikkelijk! Het rijden door Napels ging nog wel, maar de sfeer..



Ons programma was als volgt:



Dag 1:

auto ophalen op de LH, en door naar Pompeii! Onderweg nog even geluncht en toen nog 3.5/4 uur door Pompeii gelopen. Hierna door gereden naar Napels voor onze overnachting.



Dag2:

We begonnen de dag met een bezoek aan de Vesuvius. Helaas lag deze helemaal in de mist... Hierna zijn we door gereden naar Sorrento, Positano, Amalfi en tot slot Ravello! Een prachtige route waarbij we elke paar minuten stopte voor foto's!

Na Ravello terug gereden naar Napels voor onze 2e en laatste overnachting!



Dag3:

Deze dag vroeg ontbeten zodat we zo snel mogelijk weg konden uit Napels. Hierna gelijk weer door gereden naar de Vesuvius. De zon scheen namelijk, dus we wilde er nog wel een keer op. Dit was het dan ook meer dan waard, wat een prachtig uitzicht! Na de Vesuvis hebben we nog het Herculaneum bezocht. Naar ons idee veel mooier en indrukwekkender dan Pompeii!



Toen snel de auto ingeleverd om 13u en weer terug gevlogen! We hebben er echt alles uitgehaald wat er in zat! :D



Tips :

1. Boek je hotel niet in Napels.

2. Als je het dan doet, b&b sweet sleep is top!

3. Koop GEEN skip de lijn ticket voor Pompeii, je moet namelijk alsnog in de rij gaan staan.

4. Probeer als je in Italië bent zeker een arrancini! Jammie !

5. Bezoek de Vesuvis als die niet in de wolken ligt.

6. Geniet van elke seconde van de omgeving want het is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring met criminaliteit maar ik was ook in 2010 geweest.

Napels, Pompei, Amalfikust, Sorrento en Capri erg leuk. Op Capri zou ik wel eens willen overnachten. Zo prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven