Vakantie ideeën?

21-10-2016 15:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!



Ik heb op dit moment nog helemaal geen vakantie gehad en dat wil ik nog wel graag doen. Mijn vriend heb ik vorig jaar leren en kennen en toen heeft hij met hun afgesproken dat ze het jaar daarop weer samen op vakantie zouden gaan. Dat heeft hij deze zomer met zijn vrienden gedaan. Nu zijn zijn vakantiedagen op en kan ik niet samen met hem op vakantie.



Hebben jullie een idee voor een vakantie voor één persoon. Ik vind het niet erg om alleen op vakantie te gaan, maar ik zoek wel een goedkope vakantie. Was zelf aan het kijken naar groepsreizen, maar die zijn wel duur. Meestal is het ook goedkoper om met twee personen op vakantie te gaan. Ik zoek altijd een combinatie tussen dingen doen en uitrusten tijdens een vakantie. Daarbij zou ik graag naar het buitenland op vakantie willen, dichtbij of ver weg maakt mij niet zoveel uit.



Of is er misschien iemand in een zelfde situatie die ook op vakantie wilt? Dan kunnen we ook samen gaan als het klikt.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!



Groetjes!
Dat is toch juist handig? Je kunt kiezen wat je wil zonder rekening te hoeven houden met andermans budget, wensen, bezwaren etc. Ik zou het wel weten (al geef ik nu ik een gezin heb tóch de voorkeur aan vakanties met zijn allen samen en boek ik niks meer alleen.) Maar ik zou wel tien bestemmingen kunnen opnoemen.
Wij vonden Macedonië een leuk land. De vliegtickets daarheen zijn niet duur. Wij hadden destijds ticket + hotel incl. ontbijt (7 dagen) voor € 199,-- per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik klaag ook zeker niet NYC, weet alleen niet zo goed wat ik moet. Er zijn zoveel mogelijkheden...! Leuke tip draakje 92, dat klinkt zeker goed.
quote:m-loes schreef op 21 oktober 2016 @ 15:26:

Ja ik klaag ook zeker niet NYC, weet alleen niet zo goed wat ik moet. Er zijn zoveel mogelijkheden...! Leuke tip draakje 92, dat klinkt zeker goed.Dan kies je de eerste mogelijkheid die je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een vriendin of een familielid die wellicht mee zou willen?



Kroatië en Griekenland zijn mooie bestemmingen. Of liever iets in Azië?
say what?
Oke, dan noem ik gewoon op waar ik mijn vakantie naartoe zou boeken als ik alleen zou gaan:



- Japan

- Schotland

- De noordelijke staten van de VS, roadtrip

- Canada

- Ierland

- stedentrip New York

- Zweden/Finland, Lapland in het bijzonder, huskytochten, sneeuwscooters

- Florence, evt gecombineerd met Toscaanse landelijke vakantie

- safari Zuid-Afrika, of evt ander Afrikaans land

- Chili of Argentinië



Zit daar iets tussen dat je aanspreekt?
Alle reacties Link kopieren
Goede ideeën. New York, Zweden / Finland, Florence en Zuid Afrika trekken mij wel aan. Kroatie en Griekenland lijken mij ook mooie bestemmingen, bedankt!
In Kroatië ben ik een jaar of vier geleden geweest, vond ik ook zeer indrukwekkend! Ik was alleen minder te spreken over de Kroatische keuken maar misschien heb ik pech gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vietnam, Laos, Cambodja zijn prima te doen voor een een vrouw alleen. Hostels zijn er niet duur, ( eten ook niet ) die zijn juist erg gezellig en je doet er zo iemand op die een volgend stukje met je mee wilt reizen. Wil je niet met tien man op een kamer kun je er ook een duurdere kamer voor jezelf nemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Portugal, Ierland, Berlijn, Italië, Valencia (Spanje), de Azoren (eilanden bij Portugal), Kroatië
Alle reacties Link kopieren
THAILAND!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 21 oktober 2016 @ 16:12:

THAILAND!!!!Ook leuk, maar daar zou ik nu even mee wachten, nu het hele land in rouw is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In welke maand ga je, TO ? Wel handig om rekening te houden met regenseizoenen en orkanen etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2016 @ 16:04:

Vietnam, Laos, Cambodja zijn prima te doen voor een een vrouw alleen. Hostels zijn er niet duur, ( eten ook niet ) die zijn juist erg gezellig en je doet er zo iemand op die een volgend stukje met je mee wilt reizen. Wil je niet met tien man op een kamer kun je er ook een duurdere kamer voor jezelf nemen.Ook gij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2016 @ 16:04:

Vietnam, Laos, Cambodja zijn prima te doen voor een een vrouw alleen. Hostels zijn er niet duur, ( eten ook niet ) die zijn juist erg gezellig en je doet er zo iemand op die een volgend stukje met je mee wilt reizen. Wil je niet met tien man op een kamer kun je er ook een duurdere kamer voor jezelf nemen.Bedankt ik zoek inderdaad een bestemming waar ik mij wel veilig voel. Ik weet nog niet wanneer ik wil ga, moet ook even vrij vragen. Daarom wil ik eerst is de aanbiedingen / prijzen etc bekijken en dan vrijvragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 21 oktober 2016 @ 16:17:

[...]





Ook gij?

Brutus is my middle name.



Sorry.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben afgelopen juni alleen naar Cyprus geweest..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in m'n eentje in Kroatië op vakantie en het is hier (Dalmatische kust) echt zo mooi! Heel gemoedelijk ook, geen gedoe met opdringerige mensen ofzo. En die zee, zo blauw!

Het is nu nog net het laatste beetje toeristenseizoen, veel restaurants en winkels op de eilanden zijn dicht, maar dat vind ik niet zo erg. Spotgoedkoop slapen nu Ik kook graag zelf in mijn appartement.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik naar Zuid Spanje gaan. Vliegen op Malaga en dan daar een paar dagen en vanuit daar met de trein naar Cordoba en Sevilla gaan.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips! Dank jullie!
Alle reacties Link kopieren
Zuid spanje. Makkelijk rond reizen per trein. Mooie steden en natuur. Sevilla, granada, malaga, ronda, el caminito del rey, el torcal. Allemaal zeer de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
Noord portugal is ook erg leuk. Porto, coimbra, douro vallei
Alle reacties Link kopieren
leuk idee imc,dat wil ik ook nog eens doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven