Vakantie met baby met het ov

19-04-2015 12:24 76 berichten
Vriend en ik kunnen beiden geen auto rijden. Voorheen geen probleem en gingen we op stedentrips en of voor langere tijd verder weg.



Nu hebben we een baby en weet ik niet goed wat we kunnen doen. Ver vliegen of rondreizen met een baby (dan 6 maanden) zie ik niet zitten. En een strandvakantie is niet aan mij besteed. Huisje in druk Centerparcs ofzo is denk ik pas leuk als kind wat ouder is. Voor volwassenen lijkt het me niks (maar misschien vergis ik me?). Afgelegen huisje is weer onhandig i.v.m. geen auto. In een stad zitten lijkt me ook niet handig met baby. Ik heb naar campings gekeken waar ze ingerichte tenten verhuren maar vooralsnog niks gevonden.



Het wordt een lang verhaal



In het kort: ik zoek een vakantieplek waar er al spullen zijn voor baby's zodat we niet met zijn hele inventaris hoeven te sjouwen. Een plek die makkelijk met het ov is te bereiken. Een plek in of bij (op loopafstand) een leuk dorp (terrasjes, bezienswaardigheden, supermarkt). De plek zelf moet rust en comfort hebben. Huisje, bungalowtent, hotel met keukentje. Een plek waar je in de omgeving ook kan wandelen. En dan in Nederland, Duitsland, Engeland of Belgie.



Wie heeft er tips of leuke adresjes?
Alle reacties Link kopieren
Thuis?

Of zeg ik mu iets heel geks?

Ik zou met zo'n klein hummeltje niet zo heen en weer willen sjeulen.



Er blijven nog genoeg jaren over om op vakantie te gaan toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Vacansoleil. Ze verhuren compleet ingerichte tenten en caravans. Ik heb toen een caravan gehuurd in Frankrijk. Was een mooie caravan met een eigen toilet, badkamer en keuken en helemaal niet zo duur buiten het seizoen.

In andere landen verhuren ze ook vanalles. Er zijn ook andere organisaties die dat doen.



Kleding en persoonlijke verzorging zul je wel zelf mee moeten nemen Maar dat is altijd.
Ja dat is ook nog een optie. We hebben alleen geen tuin en wonen midden in de stad. Het lijkt me leuk om een tijdje in een wat frissere omgeving te zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 19 april 2015 @ 12:25:

Thuis?

Of zeg ik mu iets heel geks?

Ik zou met zo'n klein hummeltje niet zo heen en weer willen sjeulen.



Er blijven nog genoeg jaren over om op vakantie te gaan toch?



+1



Baby voor een paar dagen / week naar opa/oma/familie/vrienden en dan zelf lekker een lang weekend of weekje weg.



Of probeer je huis te ruilen met een ander gezin met baby in een ander deel van het land.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nu je kind nog gratis kan vliegen en je nog niet gebonden bent aan schoolvakanties zou ik het er juist nog even van nemen en voor een verdere bestemming kiezen. Je kunt dan ergens naartoe gaan waar taxi's gemeengoed (en goedkoop) zijn en je dus makkelijk naar bezienswaardigheden kan gaan vanuit je hotel.
Shoot first, ask questions later!
Op het huis passen van iemand anders die op vakantie is?



http://www.holidaylink.com/



Dan kun je bijv. wel een leuke plaats uitzoeken en daar met OV heen. In ruil moet je wel de planten doen en/of huisdieren verzorgen.
quote:minnimouse schreef op 19 april 2015 @ 12:28:

Ik heb goede ervaringen met Vacansoleil. Ze verhuren compleet ingerichte tenten en caravans. Ik heb toen een caravan gehuurd in Frankrijk. Was een mooie caravan met een eigen toilet, badkamer en keuken en helemaal niet zo duur buiten het seizoen.

In andere landen verhuren ze ook vanalles. Er zijn ook andere organisaties die dat doen.



Kleding en persoonlijke verzorging zul je wel zelf mee moeten nemen Maar dat is altijd.Was dat ook met het openbaar vervoer?
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 19 april 2015 @ 12:29:

[...]





+1



Baby voor een paar dagen / week naar opa/oma/familie/vrienden en dan zelf lekker een lang weekend of weekje weg.



Of probeer je huis te ruilen met een ander gezin met baby in een ander deel van het land.Of "pas op" het huis van een familielid / vrienden in een ander deel van het land
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 19 april 2015 @ 12:25:

Thuis?

Of zeg ik mu iets heel geks?

Ik zou met zo'n klein hummeltje niet zo heen en weer willen sjeulen.



Er blijven nog genoeg jaren over om op vakantie te gaan toch?



Toen mijn zoon 2 maanden was, hebben we een paar weken door Noorwegen gereisd.

Toen mijn zoon 9 maanden was, hebben we drie weken door Australie gereisd.

Met een baby vond ik reizen makkelijker dan met een kleuter. MAAR ... dat was wel met (vliegtuig en) auto.
Alle reacties Link kopieren
Stacaravan of huisje huren op een park en vrienden met auto vragen om jullie te brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ga beiden voor een versnelde rijbewijscursus van 10 dagen, als je slaagt kun je op de plek van bestemming een auto huren.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Engeland zou ik maar afschrijven, je moet vliegen of met de ferry dus dat betekent al vervoer naar vliegveld of haven (bijv. Hoek van Holland, Europoort), in Engeland moet je dan weer met het OV naar je bestemming. Ik zou het, gezien het feit dat je met het OV moet, gewoon in Nederland zoeken, Achterhoek, Drenthe. Google is je beste kameraad.
verba volant, scripta manent.
Baby uit logeren is inderdaad ook een optie. Zo'n eerste vakantie samen leek me leuk maar hij heeft er in december misschien meer lol in ook.

Huizenruil en huizenoppas een goede. Ga ik even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 april 2015 @ 12:33:

Ga beiden voor een versnelde rijbewijscursus van 10 dagen, als je slaagt kun je op de plek van bestemming een auto huren.Als je nog maar pas een rijbewijs hebt kun je geen auto huren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
@vivamila:



Strikt genomen geen OV, maar overweeg je ook een vliegreis naar een apartement op Spaans/Grieks eiland? In een vliegtuig mag je met een baby ook je buggy en maxicosi meenemen. Transfer van vliegveld naar appartement is geregeld. Kies appartement in dorp/stad, met genoeg faciliteiten op wandelafstand.



D-reizen biedt dit soort reizen. Heb ik wel eens met kleuter gedaan, en beviel heel goed: zorgeloos.



Oh ja: baby (onder 2 jaar) is gratis of slechts 10% van vliegreis.
quote:vivamila schreef op 19 april 2015 @ 12:33:



Huizenruil en huizenoppas een goede. Ga ik even bekijken.Die site die ik plakte gebruikt een schoonzus van mij al jaren. Kost wel ¤ 70 per jaar inschrijfgeld maar voor haar een goedkope en betrouwbare huisoppas (kat naar pension is duurder en het huis is leeg) en voor de oppas een goedkope vakantie in een fijn huis in een gezellige plaats en een schat van een knuffelkat erbij.
Vliegen een paar uur of met de veel meer gedoe en oncomfortabelere bus een paar uur... wat is precies het verschil?

Ik zou lekker gaan vliegen, ook gedaan met de oudste daarna niet meer betaalbaar ivm schoolvakanties.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 19 april 2015 @ 12:29:

[...]





Was dat ook met het openbaar vervoer?Nee maar als je in Nederland iets huurt dan kun je vast iets vinden wat met het OV gewoon goed bereikbaar is
Alle reacties Link kopieren
Plus even met zn 2en tegelijk een versnelde cursus doen EN dan ook nog op vakantie.....? De meeste mensen hebben niet zomaar even een paar duizend euro ter beschikking
In het naseizoen lekker met het vliegtuig naar Portugal in een comfortabel appartement. Dan is het betaalbaar, niet te heet, en in zo'n dorpje kun je je prima een week vermaken. En anders is het OV of een taxi ook heel betaalbaar.
Van Landal weet ik dat in elk geval de parken Heihaas in Putten en de Lommerbergen in Reuver goed met het ov bereikbaar zijn. Heihaas is vrij klein en op het park niet zo veel te doen. Wel een kleine supermarkt en simpel zwembad.

De Lommerbergen is groter en ligt ook in een mooie omgeving, leuk om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een pakketreis boeken met het vliegtuig. Vliegen is nu nog gratis voor je kind. Bij een pakketreis zit de transfer erbij in en wordt je dus naar het appartement of hotel gebracht.



Even opletten dat er een bushalte dichtbij is zodat je er op uit kan en ter plekke zijn er meestal ook wel excursies te boeken.



Of centerparcs ed leuk is voor volwassenen. Het voordeel van zo'n park vind ik dat ze meer voorzieningen ghebben dan zo'n afgelegen vrijstaand huisje. Mooi zwembad en een winkeltje zijn toch wel prettig. Verder moet je het gewoon zien als onderdak en als vertrekpunt van uitstapjes.
Oh, Terschelling is ook goed te doen met het ov. De trein stopt in Harlingen bijna naast de boot en op Terschelling kun je lekker fietsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 19 april 2015 @ 12:35:

@vivamila:



Strikt genomen geen OV, maar overweeg je ook een vliegreis naar een apartement op Spaans/Grieks eiland? In een vliegtuig mag je met een baby ook je buggy en maxicosi meenemen. Transfer van vliegveld naar appartement is geregeld. Kies appartement in dorp/stad, met genoeg faciliteiten op wandelafstand.



D-reizen biedt dit soort reizen. Heb ik wel eens met kleuter gedaan, en beviel heel goed: zorgeloos.



Oh ja: baby (onder 2 jaar) is gratis of slechts 10% van vliegreis.



Dit. Kijk ook naar Jiba en Sunweb.



edit: Centre Parks staat voor mij als hel op aarde. Zit je daar in zo'n huisje. Brrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven