** Deel 9 NL vrouwen met Marokkaanse liefde! **

07-06-2007 23:13 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.symphonievoyages.com/images/images_desc/maroc_img_1.jpg
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-10-2007 14:56
Reden: eindelijk!! Gelukt! We hebben een plaatje!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is gek.. wil je gaan schrijven: is het forum vol en blijkt er gewoon nog geen nieuwe te zijn!



Dus met een vers plaatje van de camera (medina Chefchaouen) een nieuw deel!!  (een alcohol vrij sapje ;))






Even voorstellen: Nemo, 27 jaar, werk en woon sinds 3 weken in Marokko bij mijn (Belgische) Marokkaan.
Alle reacties Link kopieren
Even copy paste van mn blog:



De groep is niet zo heel hecht (kan nog komen natuurlijk) maar het kan denk ik ook erger. Het is niet dikke pret ofzo. Het zijn heeel verschillende mensen met wat uitschieters die er heel erg hun eigen mening op na houden. Maar ze zijn niet moeilijk met geld en vinden tot nu toe alles nog leuk. dus dat is fijn! Maar ja wat er ondertussen in de wandelgangen wordt gezegd weet ik niet. Ik heb ook niet echt vergelijksmateriaal dus dat maakt het moeilijk. Er is we 1 stel wat elke avond mee gaat eten (en dat ook blijft doen denk ik) die tjsa.. wel aardig zijn, maar die man stelt zoooveel vragen! Enten zie hier ook bomen? Ik zag onderweg een bord niet jagen, waar mogen ze dan niet op jagen? Weet je wat voor boom dit is? Ik zag een soort van galg boven op de moskee weet je wat dat is? ... Ik heb al zo vreselijk vaak tegen die man moet zeggen: geen idee. En als die dan ook elke dag mee gaat eten...



In Chefchaouen was ik nog nooit geweest. Erg leuk. Eergisteren een hele mooie wandeling gemaakt van 8.00 tot 14.00 was echt de moeite!



Voor mn visum heb ik wel wat leuks geregeld. Op kosten van Sawadee een dagje naar Madrid. (Marg ik mail je er nog over als ik weer eenmaal terug ben in Agadir!) Heen op 16 en terug op 17 augustus.  Er zijn alleen twee problemen. Het blijkt dat je visum geen 3 maanden geldig is, maar 90 dagen.. Ik ben op 16 mei binnengekomen dus reken maar uit. Het wordt dus duimen dat ze het niet gaan zien! En het tweede is dat je schijnbaar 72 uur in het buitenland moet verblijven.. Dat staat nergens zwart op wit, maar wordt gezegd. Oei, oei, oei. Straks sta ik daar. Maar ja, het is nu al geboekt, niks meer aan te doen! Hopelijk worden het tegen die tijd geen vreselijke visum verhalen!


ik ben altijd zo blij dat ik zelf nooit iets te maken heb gehad met wat voor visum perikelen dan ook... hopelijk blijft dat zo!!







Ben in Meknes, duik even snel een internetcafe in (groep heeft tijd voor zichzelf hier): 30 mailtjes! (incl reacties op mn blog). Ik zou dolgraag iedereen willen beantwoorden, maar doe het zo even onder aan dit verhaal.





Onderstaand stukje is van vandaag





De groep is inmiddels bijgedraaid. Het wordt steeds gezelliger. Heel fijn! Die vraag-me-de-oren-van-het-hoofd meneer blijft rustig doorgaan, maar hij stelt echt vragen die voor de gids zijn, dus dat zeg ik nu ook: ik ben geen gids. Want ik kan echt niet alles opzoeken wat hij vraagt. Soms snap ik amper de vraag hahaha!



Vannacht 10 uur geslapen. Ik was kapot! We hadden van sochtends 9.00 tot smiddags 16.00 door de medina van Fes gelopen. En wat je daar allemaal ziet is niet te beschrijven. Daar heb je oren, neus, ogen, mond, gewoon alles voor nodig! Ondanks dat ik wist wat me te wachten stond was ik gesloopt en de hele groep ook! Het gezamenlijk eten had ik afgezegd. Nog wat administratie gedaan, excursies geregeld voor de komende dagen (met behulp van Habibi, Frans over de telefoon is echt heel moeilijk!) en toen om 20.30 geslapen tot dat mijn wekker ging om 6.45. Helemaal uitgerust dus.



We gaan nu door het Atlas gebergte richting woestijn, dus ongeveer een week geen mail.



Zo.. dit waren de avonturen van Nemo in Marokko



Verder weet ik eigenlijk niet zo goed meer hoe het oude deel sloot. Ik weet wel dat er iemand nieuws is in ons midden: ben je naam even vergeten, maar welkom!



Baloo: hoe bevalt je nieuwe baan?



Issis, heb ook al even gereageerd op LDR. Wat een gedoe zeg.



Voor de rest weet ik even niet meer hoe of wat, we gaan gewoon weer verder hier, leuk!
Alle reacties Link kopieren
nemo: leuk zeg dat jij het nieuwe topic opent, met een hele toepasselijke foto. Echt leuk. ik heb net je verhaal gelezen op dat andere topic. En tja wie zoekt die vindt. heb je blog ook gevonden :) erg leuk om alles te lezen. hoop dat je t niet erg vindt. Ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig naar hoe jij het daar hebt in marokko. ik heb t daaar afgesloten en jij begint daar. :):) Nemo: heel veel succes daar!! Geniet van de woestijn. Ik vind Merzouga en omgeving zo mooi!!!!!!!! Hopelijk jij ook.



Oh ja over mijn werk. Ik voel me er thuis. Leer ontzettend veel bij in de praktijk wat ik voorheen bij een groot accountantskantoor niet geleerd hebt, dus ben blij en als we niet over hoeven te werken dan gebeurt het niet en ben ik om half 6 thuis. Tenzij we bij klant zitten zoals deze week, maar dan ben ik nog om 7 uur thuis. echt heerlijk. Maar overal zitten er natuurlijk ook nadelen aan, maar die nog niet zelf ondervonden. natuurlijk al wel veel gehoord.



En ja kom ik kantoor uit vanavond, zie ik Chris Zeegers staan, moest natuurlijk wel eventjes omkijken :):)
Alle reacties Link kopieren
oh ja even voorstellen natuurlijk. ik ben 27 jaar. eind deze maand 1 jaar samen met M. Heb ik leren kennen toen ik werkte in Agadir. Mijn hart heb ik al verloren in Marokko in 2004, maar nu ook aan een marokkaanse man, hij woont en werkt voor een internationaal programma in USA. En als hij klaar is gaat hij naar Marokko en dan gaan we MVV procedure starten, mits ik na dit jaarcontract een vast contract in handen heb.

oh en ik ben sinds begin april weer terug in NL, ben nog alles een beetje aan het opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks hoor, maar maak me wel een beetje zorgen over die blog. Nu met mn gasten enzo.. Ik denk dat ik er een wachtwoord op ga zetten. Is toch veiliger. Ik moet alleen even testen hoe het precies werkt! Overigens: als je je aanmeld krijg je een berichtje in je mail.



Als ik chris zegers zou zien, zou ik ook even omkijken!
Alle reacties Link kopieren
Nemo, dat zou denk ik beter zijn als je je blog kan beveiligen. moet toch mogelijk zijn denk ik? Ik ga me zeker even aanmelden dan weet ik zodra je wat nieuwtjes heb.



succes met je groep, groetjes aan habibi en geniet van de woestijn. alles wat jij ziet, heb ik ook gezien, behalve alles boven fes niet. Zo mooi. Gewoongenieten.
Alle reacties Link kopieren
Nemo, je moet het echt absoluut gaan beveiligen! Mijn ervaring is dat 8 van de 10 je gaat Googlen, of al vooral of in ieder geval als ze weer thuis zijn. En dan ben je mooi de pineut als je er allerlei verhalen op hebt gezet. Dat zij dat onderling over elkaar, okee, soit. Maar jij als reisbegeleider kunt dat echt niet doen, ook geen foto's.



Ik had zelf een mailinglijst: een groep aangemaakt in mijn Hotmail van vrienden, familie en (oud-)collega's en die mailde ik eens in de zoveel tijd en stuurde ik dan ook wat foto's. Net zo makkelijk en zeker weten dat het nergens terecht komt waar het niet hoort.



Echt mee uitkijken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo.. het is beveiligd. NIet helemaal handig :? Maar het is al laat. Het is zo'n gedoe om iedereen een mail te sturen omdat je dat 1 voor 1 alle email adressen moet copy en pasten, maar goed, heb het toch gedaan nadat ik me realiseerde dat het niet helemaal handig was om mn wachtwoord op mn blog te melden. Haha.



Als je me nu googled (mits je google laat zoeken in NL pagina's) dan vind je mn blog wel, maar moet je het wel het wachtwoord weten. Dus zo is het goed.



Ik deed het vroeger ook zo als jij beschrijft Smoon, maar daar wilde ik vanaf omdat dit veel vrijer is. Als je zin hebt om te lezen doe je dat en anders niet. En met een simpele reactie heb je toch even laten weten: ik heb het gelezen. Anders voel je weer zo de verplichting om terug te mailen.



Nou goed.. er staat nu een wachtwoord op! Kan ik lekker gaan roddelen ;)



Ga nu naar mn kamer. Ff douchen, morgen weer een reisdag voor de boeg!



Trusten!
haha, had dus helemaal niet in de gaten dat deel 7 vol was.

Effe kort voorstellen: ben Isiss, 31, paar maandjes geleden in Marokko getrouwd met R., die nog in Marokko woont. Bezig met visumprocedure.



Heb nog geen nieuws, en ook effe niet veel te vertellen nu :).

Druk op m'n werk en druk in m'n hoofd.



Nemo: gaat gelukkig helemaal goedkomen met die groep! Je gaat dit voorlopig natuurlijk niet meer lezen als je richting bergen & woestijn gaat. Vond ik echt 't allergaafste deel van m'n reis, lekker primitief, stil, prachtig, had 't helemaal naar m'n zin (had beter 'n kerel uit de bergen kunnen uitzoeken ;)). En de woestijn... echt super! Vooral 's avonds daar eten met alleen maar kaarslicht en daarna bij 'n vuurtje met trommelende sahari's (ik krijg er heimwee van! Heb met R. afgesproken dat onze eerste vakantie terug in ieder geval ook naar de woestijn is - we roepen al 2 jaar dat we samen naar de woestijn gaan maar tot nu toe nog steeds niet gedaan).
Alle reacties Link kopieren
Waw, deel 9 alweer! dan stel ik me ook maar weer eens voor...

Mellebel, 2 jaar samen met Y. deze zomer naar Marokko om te trouwen. daarna naar belgie verhuizen om de Belgie-route te gaan starten.



Nemo: volgens mij begeleid jij nu dezelfde reis die ik in 2002 heb gedaan met koning aap. supergaaf, supermooi... gewoon super!!

en volgens mij doe je het hartstikke goed!! (zie je ik schrijf hartstikke met een T en niet een D ;)) petje af hoor!! heel veel pleizer de komende dagen in de woestijn. geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
en hoe gaat het met de rest?



Isiss, ik las op longdistance dat ze zeiden dat het niet lang meer duurt voordat ze een beslissing nemen over het visum? echt, ik hoop zo voor je dat je snel iets hoort en dat hij de 15e kan komen!!
goed gelezen :D. Was effe vergeten om hier nog langs te komen.

Maar ik denk niet dat ie de 15e (= volgende week vrijdag!) al hier is hoor. Moet dinsdag of woensdag terugbellen over de beslissing, en dan moet R. voor vrijdag dus nog in Casablanca op het consulaat komen om het visum op te halen. Lastige planning. Ik hoop vooral (naast dat het een positieve beslissing wordt, uiteraard) dat we nu wel een goede datum hebben om het ticket om te boeken.
Alle reacties Link kopieren
@ findingnemo, ik zou ook graag je weblog lezen, als dat mag tenminste, hoe kan ik dat het beste doen, want ik kan em niet vinden via google, weet ook eigelijk niet hoe je weblog heet of onder welke naam je schrijft..ik hoop dat je even iets laat weten. Je verhalen zijn erg leuk om te lezen..



Verder alles oke hier, lekker weekend, dus effe relaxen, gister en vandaag gaan sporten, goed bezig he ;)nu effe voor tv hangen..



Verder weinig nieuws....

Beslama
Zooo gaat snel idd, alweer deel 9.



Even kort voorstellen:

Ik ben Endless, 26 alweer en woon sinds een jaartje in

Belgie. N en ik zijn sinds een half jaartje ongeveer getrouwd!

En alles gaat helemaal lekker. :D



Weinig nieuws hier, van de week is de wijkagent nog eens geweest, even checken of we toch wel echt samen wonen.

En als het goed is nog een weekje.... en dan heeft hij zijn 5 jarenkaart!!

Echt super! 

Kan niet wachten... en dan gaan we snel een weekend op vakantie naar Nederland denk ik :P



Nemo: ik zou het ook leuk vinden om nog mee te kunnen lezen op je forum. Tis echt heerlijk om je verhalen te lezen.

Weet niet precies hoe het nu op het forum gaat, moet je je inloggen ofsow of je eerst registreren? Hoe gaat dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ons maar fff van pagina 2 geplukt.

Ik heb niet veel te melden. Lekker rustig op dit moment en heerlijk weer hier.

Ik zal me ook nog ff voorstellen.

Ik ben hicha deze maand al 35 jaar getrouwd met mn marokkaanse man en woon in Marrakech, waar we samen een maison d hotes hebben..



Isiss ik hoop voor jullie dat het niet lang meer duurt., en hoop ook voor de andere dames dat ze hun geliefde snel bij zich hebben..



Nemo ben erg beniewd hoe het met jou en de groep gaat..



Verder alle goeds voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Hallo, allemaal,

ik zal mezelf ook nog even kort voorstellen. 23jr, gaat 1jr en 3 mnd met een marokkaan, ontmoeting in Duitsland, heeft een visum voor Duitsland maar woont en werkt momenteel in Marokko, Casablanca. Ik kom zelf net terug uit China waar ik heb gewerkt en bezig ben geweest met mijn afstudeeropdracht. Vrijdag net thuis gekomen en moet nu druk bezig met school.



Het is echt een toestand allemaal.. Heb mijn liefde nu 3 mndjes niet gezien maar ik heb geen idee wanneer we elkaar weer gaan zien. Moet me nu echt concentreren op school en daarna keuzes gaan mk betreffende werk. Ik weet echt niet waar ik heen wil en wat ik wil gaan doen. Al deze onzekerheden zijn niet echt bevordelijk voor onze relatie. Ik geloof dat het beste is om hem toch maar weer even op te zoeken in Casa....



@ Baloo: even een late reactie maar ik spreek idd duits met hem en dat is niet altijd makkelijk want een grapje is leuker en makkelijker in het nederlands dus soms begrijpen we elkaar gewoonweg niet. En toch is onze relatie best sterk en kunnen we ook heel goed met elkaar praten best vreemd!



@ Finding nemo: Zo te horen vind je de groep al iets leuker. gelukkig maar. En hoe staat het nu met je frans? Veel sterkte in iig met al je werk in Marokko. En nogmaals vind ik het heel knap wat je doet..



@ Hicha: Maison d'Hotels is dat een hotel of een appartementencomplex?? Hoe heb je dit georganiseerd en hoe lang woon je al in Marokko? Wonen er veel Nederlanders of andere buitenlanders
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, leuk een nieuw topic!!

 

Ik hoop dat ik hier weer mee mag schrijven!!!



Ik zal mij ook even voorstellen: mijn naam is Wilma Ouaouzar,

ik ben 39 jaar (ben ik de oudste? :() en ik ben bijna 9 jaar getrouwd

(31 juli 2007) getrouwd met een lieve marokkaanse man zijn naam is El Houssaine.



Wij hebben 2 kids: 1 zoon van 7 1/2 jaar en een dochter van 21 maanden.

Mijn man is moslim en ik ben christen, niet heel streng hoor!!



Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.

Groetjes, Wilma
Alle reacties Link kopieren
O ja, in juli hopen mijn man en zoon met vakantie naar Marokko/ Marrakech te gaan. Helaas heb ik nog steeds geen ticket geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Aly Dina een maison d`hotes is een gasthuis.

Wij hadden al jaren een grote villa in marrakech en hebben dit verbouwd tot gasthuis. Ik woon nu 3 jaar in Marrakech en sinds 1 jaar hebben we het gasthuis.,het gaat erg goed,

Wwe hebben vooral groepen die de hele villa voor een week huren.Eind deze maand hebben we een groep van 13 studenten.uit Belgie.Druk maar wel erg leuk.



Wilma ik ben nog wel wat jaartjes ouder als jij hoor en ben volgens mij de oudste.

Waarom heb je nog geen ticket geboekt ? hoe langer je wacht hoe duurder het wordt of alles is vol geboekt.Je moet nu echt wel gaan boeken als je in juli weg wilt.
Alle reacties Link kopieren
@isiss: heb je al nieuws over het visum? ik zal deze week heel hard voor je duimen dat R. z'n visum kan ophalen en dat jullie snel bij elkaar zullen zijn.



@endlessluv2: super zeg dat het nog maar een weekje is en dat N zijn vijfjarenkaart heeft. Is het geen lekker gevoel dat je met N samen bent in Belgie? Volgens mij kiezen de meesten toch voor de belgie route.



@hicha: gefeliciteerd met je 35 jarig huwelijk deze maand. Leuk zeg dat jullie een maison d'hotes hebben. Succes met die groep studenten uit België.



@ aly dina: moeilijk he je lief niet zien en dan ook nog keuzes maken. Terwijl je eigenlijk alles wilt doen. Ik vind het soms al lastig om in het engels te commniceren met M. laat staan als ik dat in het duits moet doen. Ik heb 3 jaar voor duitse gasten gewerkt en toen had ik er al soms moeite mee en dan had je het nog niet eens over gevoelens. Ik denk dat als je hem weer ziet, dat dat heel erg goed zal doen voor jullie beide.



@wilma: iedereen kan toch meeschrijven hier? Ik zeg altijd: hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Net als hicha vraag ik me ook af waarom je nog geen ticket hebt geboekt. Ik weet dat het voor juli/augustus al een ramp is voor Agadir, maar ik hoop echt dat je 2 betaalbare tickets voor je man en zoon kunt vinden.



@ Nemo: ik ben heel nieuwsgierig hoe het me je is en wat je van de woestijn vond en hoe het met je groep is. Heeft die oude man al zijn verjaardag gehad? En wat vond hij van je kadootje?



Over mezelf: niet zoveel nieuws: net nieuwe baan begonnen, moet er echt inkomen, ook is er niet veel tijd om ingewerkt te worden, ik rommel tot nu toe aan deze week, totdat ik weet wat er van mij verwacht wordt. Had het vorige week al aangegeven en deze week weer, maar bij de collega's komt de ene na de andere spoedklus binnen. Zal wel goedkomen. Gelukkig morgen ook dagje op kantoor. Lekker van 8:30 tot 17:00, dat was ik al helemaal niet meer gewend :):):):)

M. had/heeft een dip. Had gister met hem gechat, maar hij wil het liefste dat zijn programma zo snel mogelijk afgelopen is, maar hij moet nog 6 a 7 maanden en dat zal zwaar worden. Heb zelf zo'n seizoen in tunesie gehad, waar ik ook niet wilde zijn, maar toch seizoen wilde afmaken. Ik probeer hem te steunen, maar veel laat hij niet los. Zal wel typisch man zijn. Gister kwam er dan een beetje eruit, want zaterdag was hij ook al zo stil op msn. Zometeen nog eventjes chatten. Hoef morgen niet naar een klant en hij is om middernacht thuis, dan nog eventjes chatten en dan naar bed. Hoop dat hij zich al ietsje beter voelt.



Ik zou het wel erg leuk vinden als ons topic op de eerste pagina blijft staan en niet elke keer op de tweede verdwijnt.



slaap lekker allemaal
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 2 redenen waarom ik nog niet geboekt heb:

Mijn man moet een werkgeversverklaring krijgen omdat mijn zoon leerplichtig is. Hij kan dus niet zomaar NIET naar school gaan, anders zou de hele school leeglopen:).  Je moet dit dus schriftelijk aanvragen.



Ten tweede is mijn man afgelopen weekend iemand tegen gekomen en zij vertelde hem dat het goedkoper is om vanuit België te vertrekken.



Maar dames jullie hebben helemaal gelijk, ik MOET zo snel mogelijk het ticket gaan reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Wilma Dat het vanuit brussell veel goedkoper is klopt, volgens mij hebben we dat hier ook al eens vermeld .Velen van ons vliegen ook via brussel.Je kunt het ook nog proberen met ryanair die vliegen volgens mij van vlak over de grens bij nijmegen[isiss weet dat wel precies.]Maar ik denk dat de goedkope tickets allemaal weg zijn.

Hebben de scholen in nederland niet alemaal vakantie in juli?



Baloo succes met je nieuwe baan..
Ryan-air vliegt nog vanaf oktober, zag ik gister.

Vanuit brussel zijn atlas-blue, jetairfly en corendon meestal betaalbaar. Maar ik zag dat atlas-blue in juli intussen ook duur is.



Moet morgen R's ticket omboeken, maar het wordt allemaal steeds onduidelijker met 't visum. Heb net gebeld, deze keer een man aan de telefoon gekregen die niet heel positief was. Het dossier moet opnieuw worden bekeken, R's verhoor gescreend, er is absoluut niks van een termijn te zeggen. Het kan net zo goed niet positief zijn en voor het parket moeten komen. Dan zijn we zo een half jaar verder. ;( 

Het enige wat ik kan doen is iedere week een keertje bellen.
Alle reacties Link kopieren
Isiss, wat een klotenieuws zeg!! hoop echt voor je dat ze er een beetje vaart achter zetten en niet jullie dossier zomaar een paar weken op het bureau laten liggen.

R zijn verhaal zal waarschijnlijk toch wel goedgekeurd worden bij die screening? ze komen toch ook nog bij jou langs om te kijken of jij ongeveer hetzelfde antwoordt? volgens mij vragen ze niet 'mevrouw til u voet eens even op, even u schoenmaat noteren'. alhoewel... je weet nooit..

ben jij al uitgenodigd voor een interview? of denk je dat dat niet hoeft?

als je elke week belt of 2 keer per week worden ze hopelijk helemaal gek van je en schieten ze een beetje op met jullie dossier. ik hoop voor je dat hij deze zomer bij je is, Isiss!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven