** Deel 9 NL vrouwen met Marokkaanse liefde! **

07-06-2007 23:13 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.symphonievoyages.com/images/images_desc/maroc_img_1.jpg
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-10-2007 14:56
Reden: eindelijk!! Gelukt! We hebben een plaatje!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
he iedereen,

alles oke..hier wel..

@ taromit, ik vroeg me af hoe het met jou gaat, je was een tijdje terug zo veel aanwezig hier en de laatste weken horen we niks meer van je, is geen nieuws goed nieuws?

@issis: eten was heerlijk gister, vond het gezellig, voor herhaling vatbaar..

Balen zeg dat ze nog steeds niks concreets kunnen zeggen, is dat voor hun dan zo moeilijk, ze weten toch hoeveel spanning dat voor jullie met zich meebrengt..eikels, dat ze daar niet een beetje rekening mee houden, je moet ze gewoon gaan stalken met bellen, dan is ie er vast voor half juli...
@ Isiss: Zo pff vaag joh dat ze nu opeens geen duidelijke termijn meer hebben voor afgifte van het visum!

Idd wat senna zegt, ze moeten toch begrijpen dat dit heel veel spanningen met zich meebrengt en dat jullie zsm bij elkaar willen zijn!

Nou ik zou ook heel veel gaan bellen en stalken, dan moet hij wel snel hier zijn!

Heel veel sterkte voor jullie saampjes en niet te veel op BP lezen!



@Baloo tis een heerlijk gevoel om samen met N over straat te lopen en niet meer in zijn hand te hoeven knijpen ivm politie o.i.d.

En ook om niet meer elke dag super zenuwachtig te zijn of hij nog wel thuiskomt of niet.. Maar hamdoelillah.... nog een paar dagen en als het goed is heeft hij dan die kaart en mag hij ook gaan reizen!

Het voelt ook super geweldig dat hij nu eindelijk meetelt in de maatschappij en dat kan ook iets kan betekenen..

Dat hij gewoon naar de huisarts kan gaan als hij ziek is, dan hij kan gaan werken, alleen het feit dat hij een sofinummer heeft!!

En we verder kunnen gaan met ons leventje en aan kindjes kunnen gaan denken!



Het gaat allemaal supers hier!!!



@Nemo Hoe is het met je groep? Zijn ze al wat gezelliger geworden?



@de rest groetjes!!
Alle reacties Link kopieren


he iedereen,

alles oke..hier wel..

@ taromit, ik vroeg me af hoe het met jou gaat, je was een tijdje terug zo veel aanwezig hier en de laatste weken horen we niks meer van je, is geen nieuws goed nieuws?



Ik ben hier al enkele weken niet meer actief, vooral omdat ik het hier niet meer leuk vind, maar ik lees wel zoveel ik kan mee... Ik ben eigenlijk heel druk aan het werk geweest. Werken werken en werken... Ben ondertussen ook 3 daagjes naar Marokko geweest; Gisteren ontslaan op het werk, maar m'n broertje heeft een eigen zaak sinds deze week en ik kan daar eventueel aan de slag als kok. Denk dat ik vrijdag, de dag van de opening, daar meer over zal weten. Anders ga ik lekker op zoek naar job voor kelner/barvrouw... Ze zoeken er veel en kan ik lekker veel geld mee verdienen. Verder alles excellent. Binnen 16weken kan ik m'n scheiding inzetten... M'n ex werkt nog steeds tegen, maar deze week is er een nieuwe wet gestemd, waardoor ik zijn toestemming niet meer nodig heb om te scheiden. Met m'n mannetje ook alles goed... Hij is al 2 maanden van de drank af... We hebben af en toe contact. We spreken vooral over het huwelijk dat toch wel nadert. Want m'n scheiding zou rond zijn begin januari 2008. Nu wil ik gewoon werken tot wanneer ik er bij neerval om zoveel mogelijk geld te hebben voor onze toekomst. Wou eigenlijk vandaag nog es naar marokko gaan, maar de tickets zijn zo duur... Ga morgen nog es bij jetairfly checken, want zou wel graag nog es 3 dagen gaan... Verder niks nieuws... Bedankt dat je aan me dacht :)
Vraag me af of ze bij instanties als IND en vreemdelingendienst nadenken over het emotionele deel van 'n visum. Misschien dat de medewerkers juist getraind zijn om niet persoonlijk betrokken te raken bij beslissingen, maar puur te kijken naar de feiten.

Voordat je iemand aan de telefoon hebt ben je al een half uur verder, dat betekent zo'n 15 à 20 mensen met allemaal hun eigen verhaal & goede redenen voor je zijn. Logisch dat er 'droog' naar wordt gekeken. Maar wel kut.



Ik denk alleen dat het honderden telefoontjes per dag scheelt als ze al vertellen dat er op die datum een beslissing komt, en niet dat ze blijven zeggen dat ze niks kunnen zeggen. Dan blijf je wel aan 't bellen.

Zit me ook af te vragen hoe vaak je kan bellen voor het irritant wordt. Ben zelf niet zo van de aanpak van zoveel mogelijk spammen, dan krijg je vanzelf een antwoord. Op m'n werk maak ik het ook mee, en krijg ik juist de neiging om die persoon extra lang op antwoord te laten wachten omdat ze me mateloos irriteert.



Al met al is het gewoon 'n klotesituatie nu, en vind ik 't ook moeilijk om de hele tijd positief te blijven. Heb vanavond wel met R. besloten om van 't meest positieve scenario uit te gaan en het ticket om te boeken naar 13 juli. De tickets zijn nog niet duur dan, de week erna wel, en we zien wel of we tegen die tijd meer weten. Als er dan nog niks bekend is, is de kans groot dat het minimaal een half jaar gaat duren, en dan boeken we het ticket maar weer een keer om.



M'n hoofd zit effe te vol om iedereen bij te houden hier, volgende keer minder egoverhaal.
Alle reacties Link kopieren
isiss: *; voor jou.



Ik denk dat ze bij de IND gewoon daar zitten om hun salaris te verdienen, maar zelf niet eens weten wat voor toestand het wel niet is als je in jouw situatie zit. En egoverhaal hier moet ook heel goed kunnen. Als ze nu gewoon duidelijk zijn: nou mevrouw we moeten eerst alles onderzoeken en over een maand hebben we uitslag. Dan heb je meer houvast, maar niet zoals jij nu alles meemaakt. Echt klote zeg!!!! Ik wil net als alle anderen ook op het andere forum dat jij en R. heel snel bij elkaar zijn, want dat verdienen jullie. Maar meestal worden diegene de dupe die alles 100 % volgens de regeltjes gedaan hebben, dan diegene die dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Isiss, ik vind jou verhaal geen ego verhaal hoor. je maakt heel veel mee nu dus het is alleen maar fijn om het een beetje van je af te schrijven, toch? en wij zijn ook heel benieuwd wat ze bij de IND gezegd hebben en wat jouw en R's plannen zijn.

13 juli lijkt me ook wel een schappelijke periode dat de IND met meer duidelijkheid kan komen. ik duim voor je!

en jij en R zullen zeker bij elkaar zijn, het is nu alleen een kwestie van tijd. ales wat je moest doen om bij elkaar te zijn, heb je gedaan, meer kan je niet doen, nu is het alleen wachten. (hopelijk niet TE lang)
ik hoop ook dat 't snel geregeld kan worden, maar heb er een hard hoofd in als ik op BP kijk.

(in België zit de Vreemdelingendienst, in NL de IND. Ik heb dus niets met de IND te maken).

We wachten gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Isiss, ik hoop voor je dat het allemaal snel geregeld is.



Zo, ik heb vanmiddag de tickets voor mijn man en zoon naar Marokko/ Marrakech via vliegwinkel geboekt en ik heb ze ook al meegekregen. Snel he? :)

Ze vertrekken op vrijdag 20 juli en ze landen op vrijdag 10 augustus op schiphol om 22:10 uur!!!

Pffff, 3 weken zonder mijn mannen. Layla en ik blijven thuis, we gaan 1 week met mijn moeder naar de camping. Ik ga niet mee omdat ik het erg warm vind in Marokko/ Marrakech, soms 47 graden.

Ja mijn man wil heel graag zijn moeder + familie zien, logisch toch?



Volgend jaar hopen we weer met ons vieren te gaan.

Groetjes, Wilma











Alle reacties Link kopieren
@Isiss: Als ik al je verhalen lees, denk ik bij mezelf waar ben ik aan begonnen en dan te bedenken dat ik met mijn vriend niet eens een plan heb en mocht hij naar Nederland willen dat ons dan echt heel veel staat te wachten. Ik vind het knap hoe je er mee omgaat, ik weet niet of ik sterk genoeg ben om er mee te beginnen. iig nog even doorzetten en het komt vast goed. Waren jullir nu al wel getrouwd??



@ Wilma: Wel leuk lekker de dames alleen, je moet je man en je zoon dan wel lang missen. Misschien een raar vraagje ben je nooit bang geweest dat er misschien een kans bestaat dat hij daar zou blijven. Je leest soms van zulke rare verhalen, al moet ik zeggen dat ik het nog niet echt over een Marokkaan heb gehoord en dat het meer over andere nationaliteiten gaat. Want bij een nederlander kan dit ook. En heb jij ook het gevoel dat je jezelf altijd moet verdedigen tegenover je vriendinnen. Op de 1 of andere manier begrijpen mijn vriendinnen mij soms niet. Ze zeggen dat het allemaal zo moeilijk is en dat het met een nederlander veel makkelijk is etc etc..
Alle reacties Link kopieren
o ja de vreemdelingendienst, die bedoelde ik. nee, gelukkig heb je niks meer met de IND te maken, maar de belgische vreemdelingendienst lijkt me nu net zo erg! ~zucht~



ben benieuwd of ik ook tegen al die problemen zal stuiten. vast wel!! ik kan me er nu een beetje mentaal op voorbereiden. ik houd me nu maar voor dat Y volgend jaar zomer hier waarschijnlijk is. dan hebben we een jaar de tijd na de trouwerij. lekker ruim genomen dan zal t wel mee gaan vallen...



maar Isiss, verder zit je wel lekker in je nieuwe huisje? ziet het er allemaal leuk uit? en is t goed te goed om naar het werk te rijden? die dingen zijn ook belangrijk denk ik, anders houd je t amper vol, als je niet naar je zin woont.

ik ben ook al een beetje aan het surfen naar appartementen in Belgie. zitten best leuke flatjes tussen! daar zie ik me wel wonen! sommigen zelfs met ligbad, die wilde ik altijd al hebben voor mezelf (om nou elke keer bij mijn ouders in bad te gaan is ook zo wat...)

ik zit dan meteen te fantaseren.. Y en ik gezellig saampjes in bad, kaarsjes erbij, lekker veel sop:D ( nee, nee, nee, duurt nog minstens een jaar)
Alle reacties Link kopieren
Taromit: succes met de scheiding en met je mannetje!!
Alle reacties Link kopieren
Aly Dina, Whaha, nee hoor, geen seconde ben ik daar bang voor dat ze in Marokko blijven. Mijn man en zoon zijn al 1 keer eerder samen op vakantie naar Marokko geweest, ik was toen alleen thuis. Nu blijf ik met mijn dochter thuis. Tuurlijk ga ik ze missen. ;)Nee hoor ik heb ik ben bijna 9 jaar getrouwd met mijn man niet het gevoel dat ik mij moet verdedigen t.o. mijn vriendinnen. Waarom zeggen ze dat tegen jou en wat zeg jij dan?

Met een nederlander kan het soms ook tegenvallen toch?
Alle reacties Link kopieren
@ Wilma: Misschien was het idd een raar vraagje. Maar ik heb telkens het gevoel dat ik me moet verdedigen met vragen zoals: Hoe doe je je het in de toekomst? Hoe zie jij het voor je, jij christelijk en hij moslim? Hoe doe je het met kinderen? Ben je niet bang dat hij verandert?

Maar om eerlijk te zijn ben ik daar niet echt veel mee bezig tuurlijk denk ik daar overna, maar is het zo raar dat je het op zijn beloop laat. Ik weet nu echt nog niet wat ik over een jr ga doen. Dus ik zie het wel. misschien gaat het wel samen misschien niet! Ik vind het gewoon jammer dat ik daardoor zelf ook een beetje negatief ga doen en dat terwijl het een schat van een jongen is. Hij is echt geen gekkerd ofzo. Hij werkt gewoon, hij heeft een diploma, het enige verschil is dat hij in marokko woont en ik hier! En hij is 30 en ik 23 maar dat valt toch best mee??

Gr aly
Alle reacties Link kopieren
@ Aly, nee het is geen gekke vraag, ik heb in het begin ook vaak mijn man moeten verdedigen. Bij voorbaat zij ik altijd: mijn man is een donkere marokkaan ze vragen vaak is hij een antiliaan, zo donker is mijn man. Niet een standaard marokkaan, hoe schrijf ik dat begrijp je het?



Ik vroeg van de week aan mijn man: waarom ben je 1 jaar geleden ineens begonnen met bidden? Hij zei: Omdat wij kinderen hebben gekregen, maar onze zoon is al 7 1/ 2 jaar en daarvoor deed hij dat niet. :?Nog maar een keer vragen en dan nog duidelijker.



Ik ga niet tegen je zeggen dat het makkelijk is, maar als je elkaars geloof respecteerd is het wel te doen.

Lees je ook mee bij "2 geloven en op 1 kussen"?



Oke, hij woont in Marokko wil hij wel in NL. gaan wonen Ohhh sorry ik moet gewoon je berichten even lezen, ga ik zo doen.

Groetjes, Wilma
:D ik geloof dat ik goed nieuws heb!!!!!! :D



Oké, ik geloof het pas écht als ie voor m'n neus staat denk ik, maar ik geloof dat ik net 'n bevestiging heb gekregen van 't visum.

Ben effe 'n beetje de weg kwijt nu. Hihi!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg van de week aan mijn man: waarom ben je 1 jaar geleden ineens begonnen met bidden? Hij zei: Omdat wij kinderen hebben gekregen, maar onze zoon is al 7 1/ 2 jaar en daarvoor deed hij dat niet. :?Nog maar een keer vragen en dan nog duidelijker.
En dan nu met jullie zoontje op vakantie naar Marokko?.... :o
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw ja hoezo mogen ze niet samen naar Marokko gaan?
Alle reacties Link kopieren
Isiss, ik hoop het voor je, heb je een brief gekregen?;)
Alle reacties Link kopieren
Isiss wat geweldig ik hoop het zo voor jullie
brief nog niet, alleen nog bevestigingsmail.

Dus ja, wederom: eerst zien dan geloven.

Maar het staat er wel duidelijk, en ik heb al van anderen begrepen dat ie 't visum ook met de bevestigingsmail krijgt.

:D
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw ja hoezo mogen ze niet samen naar Marokko gaan?
Als ik lees 'hij is begonnen met bidden' (= hij neemt zijn godsdienst nu serieuzer), en ik zie de leeftijd van je zoontje, dan begin ik me heel erg ongerust te maken. Weet je zeker dat ze terugkomen op die datum? Heb je al een echt duidelijk antwoord van hem gehad op je vraag waarom hij nu is begonnen met bidden?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp Elmervrouw heel goed. Ik ken ook mannen die ineens helemaal veranderden nadat ze serieuser met het geloof bezig waren.

Waarvan de vrouw ineens niks meer mag en een hoofddoek of een sluier moet dragen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jou man zijn zoontje wil ontvoeren naar marokko.maar ik ben ook altijd en beeetje huiverig als ze ineens heel fanatiek in het geloof worden.

Maar jij kent je man het beste en ik denk dat je heel goed kunt inschatten waar je man mee bezig is..
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, mijn man en zoon komen op 10 augustus gewoon terug vanuit Marokko. Ik heb de tickets geboekt dus ik kan het weten.

In 2004 zijn ze ook samen naar marokko geweest en weet je TOEN

zijn ze ook SAMEN weer vanuit Marokko terug gekomen.



Oke Isiss dan is het idd. eerst zien dan geloven.
Alle reacties Link kopieren
isiss, geweldig zeg!!!! Ik weet dat je eerst wilt zien en dan echt geloven, zal ik ook doen, maar dit is echt wel superpositief. In ieder geval een goed begin van het weekend.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb de tickets geboekt dus ik kan het weten.



Het valt me op dat je niet op mijn laatste vraag antwoordt. Maar ik zal me hier verder buiten houden. Ik geloof dat het niet zo goed valt als ik hier opduik.

Misschien omdat ik uit eigen ervaring weet dat het een veeg teken kan zijn als ze ineens fanatieker met hun geloof bezig zijn, als er kinderen zijn (of als de kinderen een bepaalde leeftijd bereikt hebben).

Dan kan zo'n vraag weleens heel confronterend zijn.



Maar dit zegt natuurlijk niets over jouw relatie.. ik ken hem niet en ik ken jou niet. Ik kon alleen even mijn bezorgdheid niet vóór me houden, toen ik die twee feiten las. Inderdaad, eerst zien, dan geloven. 

:$ en nu sluip ik maar gauw weg.....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven