allergisch voor katten

18-01-2017 09:20 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnekort samenwonen met mijn vriend heel erg zin in maar er is een probleempje

ik ben allergisch voor katten en hij heeft er twee hoe los ik dit op

kan ik van hem vragen de katten weg te doen

haal de op later weg ivm herkenbaarheid,maar alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:ballys schreef op 18 januari 2017 @ 09:37:

Ik heb mijn partner erop uitgezocht, ik wil geen leven zonder katten dus geen partner met een kattrnallergie..



Maar hoe doe je dit nu dan als je bij hem langs gaat?





Mijn man zijn ouders ook...toen hij als kind geboren was en op een bepaald moment allergisch bleek ( voor oa katten )hebben ze het beestje veel te lang nog gehouden

Met heel vervelende en nare gevolgen voor man. Allergie werd er namelijk alleen maar veel erger, kind benauwder en niets hielp



Als ik ergens ben geweest met veel katten moet ik thuis mijn kleren in de was stoppen anders krijgt hij ege last





Ik vind trouwens een liefdevol nieuw huis zoeken voor je huisdier helemaal niet zo raar

Er zijn zat redenen waarom dat een betere keus kan zijn ( ook voor een huisdier zelf die dan meer tijd en aandacht krijgt)
Alle reacties Link kopieren
Echt niet.
Als mijn man dit toentertijd van mij had verlangt, was ik niet met hem gaan samenwonen totdat de katten waren overleden (en was ik eens flink uit m'n panty geschoten over de waarde van een leven en een kat versus inanimate objecten).
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de opmerkingen of wennen of het wordt minder helemaal niet. Van de mensen die ik ken is de allergie alleen maar erger geworden in de loop van de jaren. Met benauwdheid etc. tot gevolg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 18 januari 2017 @ 09:41:

Nee natuurlijk kun je dat niet vragen. Deze twee dierenlevens horen bij hem.

Als jij twee kinderen hebt vraagt hij toch ook niet of je ze naar een pleeggezin oid wil doen? Je neemt iemand volledig met wat hij of zij heeft.



Je zult of moeten blijven latten, of je dus gewoon aan moeten passen als je bij hem wilt wonen.



- Je kunt een goede stofzuiger kopen (bijvoorbeeld de allergievariant van Dyson) en wat vaker stofzuigen

- Je kunt bespreken dat de katten niet snachts op bed slapen ivm de haren

- Je kunt allergiepilletjes slikken als je last krijgt op momenten

- en In de praktijk is het trouwens vaak zo dat een kattenallergie in de loop van jaren vaak minder wordt als je met katten woont, je went eraan, en je wordt ouder en groeit er gedeeltelijk overheen





Euh....zo kan het zijn



Helaas werkt het zo niet altijd met allergien

Andere optie, je groeit er niet overheen , (langdurige) blootstelling maakt het juist erger en je lijf reageert al bij de allerkleinste trigger



Denk ook maar aan latex allergie, pinda allergie enz



Ik heb familie die in anafylactische shock kan raken van kiwi sporen
En als TO nou een baby krijgt met vriend en de baby is allergisch is voor katten?

Mogen de katten dan wel weg?
Alle reacties Link kopieren
Ah, waarschijnlijk niet de reacties waar TO op gehoopt had?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Kat wegdoen kan je echt niet vragen. Het ligt er aan hoe erg je allergie is. Ik kan echt echt niet tegen katten ( of andere dieren) geen pil die dat tegen houd. Samenwonen met een kat zou voor mij betekenen dat ik in het ziekenhuis terecht kom.

Mn zus daarentegen is ook allergisch voor katten maar heeft er wel 3. Het is veel minder erg bij haar. Wat last van haar ogen en een pilletje helpt haar wel.



Hou er wel rekening mee dat een allergie kan opbouwen. Dus ipv dat je er aan went word het alleen maar erger.
TO stelt gewoon een vraag en ze wordt nog net niet met pek en veren besmeurd.
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 09:51:

En als TO nou een baby krijgt met vriend en de baby is allergisch is voor katten?

Mogen de katten dan wel weg?



Nee, aan die mogelijkheid hadden ze dan maar eerder moeten denken.



(Al zal het er in de praktijk altijd op neerkomen dat de kat het veld mag ruimen).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in alle rust met hem bespreken, hadden jullie eigenlijk al in een eerder stadium moeten doen. Neem aan dat het wel ter sprake is gekomen of heeft hij ninja katten die je nooit daar in huis hebt gezien? Wat als je daar een weekendje slaapt, heb je dan ook last ondanks pillen en andere hulpmiddelen? Zo ja, dan bespreken hoe jullie dit kunnen oplossen en het huis leefbaar kunnen maken voor jullie beiden.



Ga nou niet vol dramatiek aansturen op het maken van een keuze tussen jou of de katten, misschien kiest hij dan wel voor de katten...
Of een allergie met medicijngebruik draagbaar kan worden hangt af van hoe ernstig de allergie is. Dat weet jij zelf het beste. Als je een ernstige allergie hebt kan je reactie ook nog eens steeds heftiger worden na iedere blootstelling. Voor mij zou het geen optie zijn, maar de vraag is wat voor jou mogelijk is.



Zoals anderen al vragen, hoe doe Je dat nu dan? Spreek Je alleen bij jou thuis af?
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:53:

[...]





Nee, aan die mogelijkheid hadden ze dan maar eerder moeten denken.Dus baby moet maar lijden onder de keuze van ouders volgens jou? Belachelijk. Alsof je van te voren weet waar je baby allergisch voor is. En dan nog.
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 09:51:

En als TO nou een baby krijgt met vriend en de baby is allergisch is voor katten?

Mogen de katten dan wel weg?Goede vraag!
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:53:

[...]





Nee, aan die mogelijkheid hadden ze dan maar eerder moeten denken.Hè? Mag niemand met katten dan ooit een kind krijgen?! Deze redenatie houdt toch geen stand?
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 09:54:

[...]





Dus baby moet maar lijden onder de keuze van ouders volgens jou? Belachelijk. Alsof je van te voren weet waar je baby allergisch voor is. En dan nog.Als het zo erg is kunnen ze ook de baby wegdoen hoor..
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 09:54:

[...]





Dus baby moet maar lijden onder de keuze van ouders volgens jou? Belachelijk.



Nou, inderdaad.

Stel nou hè, stel nou..... over een paar jaar zijn TO en vriend nog steeds in love en katten leven nog. Allergie is alleen maar erger geworden. En stel nou hè, stel nou.... dat die vriend iemand kent (zijn ouders ofzo) die heel graag katten wil. Is het dan nog steeds afschuwelijk, vreselijk en asociaal als die vriend die optie zou kiezen?



Maar TO: ik zou het niet zo dramatisch stellen en alles gewoon rustig overwegen. Dat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
En zelfs als de katten weg zouden gaan, zou je er misschien nog last van kunnen hebben, ik ken in ieder geval mensen die er dan nog last van hebben, omdat de huid schilfers van de kat overal zitten. Dat duurt echt nog wel even.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 09:56:

[...]





Nou, inderdaad.

Stel nou hè, stel nou..... over een paar jaar zijn TO en vriend nog steeds in love en katten leven nog. Allergie is alleen maar erger geworden. En stel nou hè, stel nou.... dat die vriend iemand kent (zijn ouders ofzo) die heel graag katten wil. Is het dan nog steeds afschuwelijk, vreselijk en asociaal als die vriend die optie zou kiezen?



Maar TO: ik zou het niet zo dramatisch stellen en alles gewoon rustig overwegen. Dat dan ook.



Precies.

Relax!
quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 09:57:

En zelfs als de katten weg zouden gaan, zou je er misschien nog last van kunnen hebben, ik ken in ieder geval mensen die er dan nog last van hebben, omdat de huid schilfers van de kat overal zitten. Dat duurt echt nog wel even.Simpel: dan eis je een compleet nieuwe inrichting!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 09:56:

[...]





Nou, inderdaad.

Stel nou hè, stel nou..... over een paar jaar zijn TO en vriend nog steeds in love en katten leven nog. Allergie is alleen maar erger geworden. En stel nou hè, stel nou.... dat die vriend iemand kent (zijn ouders ofzo) die heel graag katten wil. Is het dan nog steeds afschuwelijk, vreselijk en asociaal als die vriend die optie zou kiezen?



Maar TO: ik zou het niet zo dramatisch stellen en alles gewoon rustig overwegen. Dat dan ook.Niks mis mee. Maargoed ik vind het in de meeste gevallen niet erg om een ander baasje voor dieren te zoeken, zolang je maar je verantwoordelijkheid neemt en zo goed mogelijk probeert een zo goed mogelijk huisje te zoeken. Soms zijn de omstandigheden nou eenmaal zo. Wij hebben via briefjes bij het asiel ook een hond gehad waar mensen door omstandigheden niet meer voor konden zorgen. Die hond heeft bij ons een fantastisch leven gehad.
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:56:

[...]





Als het zo erg is kunnen ze ook de baby wegdoen hoor..Doe effe normaal zeg! Een kind weg doen om een handicap die Je niet uitkomt, wat denk Je zelf?
quote:Timetraveler schreef op 18 januari 2017 @ 10:01:

[...]



Niks mis mee. Maargoed ik vind het in de meeste gevallen niet erg om een ander baasje voor dieren te zoeken, zolang je maar je verantwoordelijkheid neemt en zo goed mogelijk probeert een zo goed mogelijk huisje te zoeken. Soms zijn de omstandigheden nou eenmaal zo. Wij hebben via briefjes bij het asiel ook een hond gehad waar mensen door omstandigheden niet meer voor konden zorgen. Die hond heeft bij ons een fantastisch leven gehad.Precies. Ik vind ook niet dat het per definitie slecht is, zeker niet. Mits en tenzij natuurlijk, zoals jij hierboven zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou binnenkort gaan samenwonen zonder dat dit ter sprake is gekomen?



Ik zou het zeker met je vriend bespreken, want het dit is niet een dingetje in de orde van grootte van 'ik vind jouw bank niet zo mooi'

Je hebt het over jouw gezondheid versus zijn dieren waar hij vermoedelijk aan gehecht is.

Dat had toch eigenlijk als een van de eerste dingen besproken moeten worden?
quote:tiramisuusje schreef op 18 januari 2017 @ 10:02:

[...]



Doe effe normaal zeg! Een kind weg doen om een handicap die Je niet uitkomt, wat denk Je zelf?



Een huisdier weg doen omdat je prins(es)je belangrijker is, wat denk je zelf?



Maar, je hebt in zoverre gelijk, dat het dier beter af is bij mensen die er echt om geven ipv het te zien als product dat je in kunt ruilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven