allergisch voor katten

18-01-2017 09:20 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnekort samenwonen met mijn vriend heel erg zin in maar er is een probleempje

ik ben allergisch voor katten en hij heeft er twee hoe los ik dit op

kan ik van hem vragen de katten weg te doen

haal de op later weg ivm herkenbaarheid,maar alvast bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 18 januari 2017 @ 09:24:

Als jij me zou vragen om m'n huisdier weg te doen zou ik de relatie verbreken, ik hoop dat je vriend daar ook zo over denkt.

Een huisdier is geen wegwerpartikel



(Snap werkelijk niet wat er herkenbaar is aan je OP)



Dit, dit en dit.

Ga anders eens met de huisarts praten over mogelijke medicatie.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
TO?!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 januari 2017 @ 09:53:

[...]





Nee, aan die mogelijkheid hadden ze dan maar eerder moeten denken.



(Al zal het er in de praktijk altijd op neerkomen dat de kat het veld mag ruimen).Wacht even... dus iemand met katten mag niet aan kinderen beginnen, want er bestaat een kans dat het kind allergisch is? Sorry hoor, maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 18 januari 2017 @ 10:59:

TO?!Ik ben bang dat TO dit topic aan het begin van haar werk/schooldag geopend heeft, en pas weer zal reageren aan het einde daarvan (na het avondeten of zo) . Dus in die tijd zullen er wel 150+ reacties komen waar eigenlijk niemand iets mee kan, want we hebben weinig informatie.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties

ik weet ook niet wat vriend nu van mij verwacht,hij heeft mij gisteren gevraagd om met hem samen te wonen dus misschien heeft hij er wel over nagedacht wat met de katten te doen heb hem iig nog niet erover gehoord

we gaan vanmiddag samen lunchen en dan leg ik het aan hem voor of hij bereid is ze weg te doen

mijn allergie is helaas te heftig om met katten onder een dak te kunnen wonen dus dat is geen optie



groet
quote:duopennoti schreef op 18 januari 2017 @ 11:04:

bedankt voor de reacties

ik weet ook niet wat vriend nu van mij verwacht,hij heeft mij gisteren gevraagd om met hem samen te wonen dus misschien heeft hij er wel over nagedacht wat met de katten te doen heb hem iig nog niet erover gehoord

we gaan vanmiddag samen lunchen en dan leg ik het aan hem voor of hij bereid is ze weg te doen

mijn allergie is helaas te heftig om met katten onder een dak te kunnen wonen dus dat is geen optie



groetIk heb even gemist hoe lang jullie al samen zijn? En hoe oud zijn de katten? Met andere woorden: is voorlopig blijven latten niet gewoon handiger?
Alle reacties Link kopieren
quote:duopennoti schreef op 18 januari 2017 @ 11:04:

bedankt voor de reacties

ik weet ook niet wat vriend nu van mij verwacht,hij heeft mij gisteren gevraagd om met hem samen te wonen dus misschien heeft hij er wel over nagedacht wat met de katten te doen heb hem iig nog niet erover gehoord

we gaan vanmiddag samen lunchen en dan leg ik het aan hem voor of hij bereid is ze weg te doen

mijn allergie is helaas te heftig om met katten onder een dak te kunnen wonen dus dat is geen optie



groetMaar als jij bij je vriend was dan deed hij de katten op de slaapkamer? En jullie hebben het nooit eerder over de katten gehad? Vind ik maar raar
Alle reacties Link kopieren
En als je met jouw vriend bent, heb jij nergens last van? Zijn kleding zal toch volzitten met huidschilfers?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heel raar hoor, jullie hebben het daar nooit over gehad? Je kwam dus ook nog nooit bij hem thuis?

Als jullie gaan samenwonen neem ik toch aan dat jullie toch wel al een aantal keer bij elkaar thuis zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Never nooit dat ik mijn katten weg zou doen!



Als de beste man niet van katten houdt of allergisch is is dat heel erg maar dan gaat het tussen ons gewoon niet goedkomen.

Zou voor altijd tussen ons staan..



Geen garantie dat het de liefde van mijn leven is, iets wat mijn katten wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als ik katten zou hebben en een man zou leren kennen die allergisch was, zou ik toch even in de omgeving informeren of de katten niet ergens anders zouden kunnen wonen. Katten zijn niet zo aan mensen gehecht, dus ik zou het probleem niet zijn. No way dat ik de gezondheid van iemand anders op het spel zou zetten vanwege een paar katten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:vivaratje schreef op 18 januari 2017 @ 11:10:

[...]





Maar als jij bij je vriend was dan deed hij de katten op de slaapkamer? Nee joh, hij hield de katten natuurlijk úít de slaapkamer als TO kwam
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 18 januari 2017 @ 10:43:

[...]



Ik begrijp echt dat er mensen zonder kinderen zijn die hun huisdier als een kind zien. Maar zelfs in dat geval, dan ha Je toch scheiden en opsplitsen in 2 huishoudens voordat Je een kind weg doet?!

Ik begrijp dat Je chargeert om een punt te maken, maar ik vind echt dat je te ver gaat. Mensen die zeggen een kind 'weg te doen' om een allergie... Heb Je enig idee wat zo'n soort opmerking doet met n kind met n allergie? Zij kiezen er zelf ook niet voor hè? En jij maakt lekker veilig vanachter je computer zulke opmerkingen. Echt, Ik heb er geen woorden voor.





Kinderen worden ook als huisdier gezien hoor, als je het goed bekijkt. Kinderen worden genomen omdat iemand daar behoefte aan heeft om iets voor zichzelf te hebben, net als een huisdier. Het kind kiest er niet voor om geboren te worden en een dier ook niet.



Er wordt door de mensheid vaak zo makkelijk gedaan over ander leven dan hun eigen leven, zoals het ze uitkomt. Mijn kennissen hebben hun twee honden waar ze zogenaamd zo gek mee waren gewoon maar "weg"gedaan toen ze een kind kregen. Ronduit asociaal! Wat heeft dat kind met die honden te maken?

De honden werden jarenlang als opvulling gebruikt voor het kind wat ze niet konden krijgen, en toen er opeens toch een kind kwam waren de honden even later opeens verdwenen. Er werd òver hun levens beslist alsof ze "niets" zijn.



Maar weet je? Ze zijn nét zo hulpeloos en hulpbehoevend en weerloos als babies, kleine kinderen en gehandicapten. Ze kunnen niet voor zichzelf opkomen, net als babies, kleine kinderen en gehandicapten. Dierenlevens kunnen niet praten en aangeven wat ze voelen omdat ze helaas geen stem hebben gekregen. Daarom doet de mensheid echt alles met dieren zoals het hen goed uitkomt. En het overgrote deel van de bevolking vindt dat 'normaal'.



Dus alle reden om ze te beschermen en koesteren. Een gehandicapt kind of baby die niets kan maar waar wel voor gezorgd en van gehouden moet worden doe je toch ook niet "weg" terwijl je daar de moeder van bent. Dieren worden massaal als baby onvrijwillig bij hun ouders "weggenomen". Je dient daar dus voor de rest van hun leven goed voor te zorgen. Alsof het je eigen kind is.
quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 11:21:

Tja, als ik katten zou hebben en een man zou leren kennen die allergisch was, zou ik toch even in de omgeving informeren of de katten niet ergens anders zouden kunnen wonen. Katten zijn niet zo aan mensen gehecht, dus ik zou het probleem niet zijn. No way dat ik de gezondheid van iemand anders op het spel zou zetten vanwege een paar katten.Je hebt blijkbaar geen katten. Die van mij is enorm gehecht aan mijn zoon, loopt de hele dag jankend achter hem aan voor aandacht en overal waar hij zit springt ze op zijn schoot. Naar mij kijkt ze amper om... Hij is daardoor ook erg aan haar gehecht. Voor mij geldt hetzelfde met mijn hond. Die horen bij ons gezin en gaan voor niemand het huis uit.
quote:KennyBee schreef op 18 januari 2017 @ 11:25:

[...]





Kinderen worden ook als huisdier gezien hoor, als je het goed bekijkt. Kinderen worden genomen omdat iemand daar behoefte aan heeft om iets voor zichzelf te hebben, net als een huisdier. Het kind kiest er niet voor om geboren te worden en een dier ook niet.



Er wordt door de mensheid vaak zo makkelijk gedaan over ander leven dan hun eigen leven, zoals het ze uitkomt. Mijn zwager heeft hun twee honden waar ze zogenaamd zo gek mee waren gewoon maar "weg"gedaan toen ze een kind kregen. Ronduit asociaal! Wat heeft dat kind met die honden te maken? De honden werden als opvulling gebruikt voor het kind wat ze niet konden krijgen en toen er opeens een kind kwam waten de honden even later opeens verdwenen. Er werd over hun levens beslist alsof ze "niets" zijn.



Maar weet je? Ze zijn nét zo hulpeloos en hulpbehoevend en weerloos als babies, kleine kinderen en gehandicapten. Ze kunnen niet voor zichzelf opkomen, net als babies, kleine kinderen en gehandicapten. Dierenlevens kunnen niet praten en aangeven wat ze voelen omdat ze helaas geen stem hebben gekregen. Daarom doet de mensheid echt alles met dieren zoals het hen goed uitkomt. En het overgrote deel van de bevolking vindt dat 'normaal'.



Dus alle reden om ze te beschermen en koesteren. Een gehandicapt kind of baby die niets kan maar waar wel voor gezorgd en van gehouden moet worden doe je toch ook niet "weg" terwijl je daar de moeder van bent. Dieren worden massaal als baby onvrijwillig bij hun ouders "weggenomen". Je dient daar dus voor de rest van hun leven goed voor te zorgen. Alsof het je eigen kind is.Als je het zo stelt is het eigenlijk nog het meest kwalijke dat mensen dieren uit hun oorspronkelijke of natuurlijke omgeving halen alleen maar omdat ze zelf zo graag gezelschap van een huisdier hebben?
quote:Treezebees schreef op 18 januari 2017 @ 11:32:

[...]



Je hebt blijkbaar geen katten. Die van mij is enorm gehecht aan mijn zoon, loopt de hele dag jankend achter hem aan voor aandacht en overal waar hij zit springt ze op zijn schoot. Naar mij kijkt ze amper om... Hij is daardoor ook erg aan haar gehecht. Voor mij geldt hetzelfde met mijn hond. Die horen bij ons gezin en gaan voor niemand het huis uit.Ook niet als je zoon nu een allergie zou ontwikkelen? Moet hij dat dan maar ondergaan met alle gevolgen van dien, omdat het anders zielig zou zijn voor de kat?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik ook niet zo. Beter een kind een chronische ziekte laten ontwikkelen dan een fijn ander thuis voor een kat zoeken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Twee dingen.

- jouw vriend heeft verzuimd jou op tijd te vertellen dat hij twee katten heeft. Dan is hij een zak.

- jij hebt verzuimd jouw vriend te vertellen dat je allergisch bent voor katten. Dan ben jij een trut.



Je huisdier efkes weg doen, getuigt van een waardeloze instelling. Ik snap niet dat jullie dit niet van dit niet van begin af aan met elkaar besproken hebben.



Mijn honden weg doen is voor mij een no go. Mocht ik single zijn, iemand tegenkomen waar ik verliefd op word, en zodra ik dan er achter kom dat hij allergisch voor honden is, (en dat zal dan snel gebeuren), dan is de relatie over.



quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 11:40:

dan een fijn ander thuis voor een kat zoeken.

Oh ja, dat is een makkie!

Weet jij hoe enorm het overschot aan katten is? heb je al eens op marktplaats gekeken hoeveel er een thuis zoeken, en in het asiel? Voor kittens lukt het nog enigszins maar zelfs dat is vaak nog moeilijk.
quote:iones schreef op 18 januari 2017 @ 11:45:

Twee dingen.

- jouw vriend heeft verzuimd jou op tijd te vertellen dat hij twee katten heeft. Dan is hij een zak.

- jij hebt verzuimd jouw vriend te vertellen dat je allergisch bent voor katten. Dan ben jij een trut.



Je huisdier efkes weg doen, getuigt van een waardeloze instelling. Ik snap niet dat jullie dit niet van dit niet van begin af aan met elkaar besproken hebben.







Hoe was het ook alweer....? O ja, overdrijven is ook een vak!
Het zit hem volgens mij ook in de term "weg doen". Dat is nooit acceptabel als het om huisdieren gaat en het is ook niet de manier waarop je over een levend wezen moet spreken.



Ik heb mijn katten in huis genomen met het bewuste idee dat ze hun hele leven bij mij zullen wonen. Mocht ik ooit een kind krijgen dat vreselijk allergisch blijkt dan zou ik kijken of de katten gelukkig zijn met buiten en in de keuken/bijkeuken/garage wonen. En anders zou ik aan mijn ouders of zus vragen ze in huis te nemen. 'Weg doen' is geen optie, ze zijn mijn verantwoordelijkheid en vind ik overigens ook een bijzonder slecht voorbeeld voor een kind.
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 11:48:

Het zit hem volgens mij ook in de term "weg doen". Dat is nooit acceptabel als het om huisdieren gaat en het is ook niet de manier waarop je over een levend wezen moet spreken.



Ik heb mijn katten in huis genomen met het bewuste idee dat ze hun hele leven bij mij zullen wonen. Mocht ik ooit een kind krijgen dat vreselijk allergisch blijkt dan zou ik kijken of de katten gelukkig zijn met buiten en in de keuken/bijkeuken/garage wonen. En anders zou ik aan mijn ouders of zus vragen ze in huis te nemen. 'Weg doen' is geen optie, ze zijn mijn verantwoordelijkheid en vind ik overigens ook een bijzonder slecht voorbeeld voor een kind.Ja okay, maar zo kun je ook van een mug een olifant maken. Ook als je best doet een goed nieuw thuis voor hen te vinden en dat lukt en het gaat supergoed met je katten, dan heb je ze toch echt nog steeds weggedaan.
quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 11:40:

Ja, dat snap ik ook niet zo. Beter een kind een chronische ziekte laten ontwikkelen dan een fijn ander thuis voor een kat zoeken.Een fijn ander thuis zoeken is iets anders dan even weg doen. Bovendien heb jij duidelijk niet door in hoeverre een kat zich aan mensen hecht en andersom, anders zou je er niet zo makkelijk over spreken. Natuurlijk zou ik een kind geen ziektes laten ontwikkelen, maar net zo goed doe je natuurlijk niet lichtzinnig over je huisdier.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 11:52:

[...]





Ja okay, maar zo kun je ook van een mug een olifant maken. Ook als je best doet een goed nieuw thuis voor hen te vinden en dat lukt en het gaat supergoed met je katten, dan heb je ze toch echt nog steeds weggedaan.

Daar verschillen we dan van mening over. Ik vind weg doen een bepaalde makkelijkheid impliceren die ik niet vind passen bij een leven wezen.



En het belangrijkste is dat zoiets de aller-allerlaatste optie zou moeten zijn. Bij een kind kan het misschien soms niet anders want dat kind is ook afhankelijk van jou, maar een volwassen vent niet. No way dat ik mijn huisdier (kat/hond/papegaai/...) de deur uit zou doen voor een vent. Gelukkig dacht mijn man daar hetzelfde over.
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 11:55:

[...]



Daar verschillen we dan van mening over. Ik vind weg doen een bepaalde makkelijkheid impliceren die ik niet vind passen bij een leven wezen.



En het belangrijkste is dat zoiets de aller-allerlaatste optie zou moeten zijn. Bij een kind kan het misschien soms niet anders want dat kind is ook afhankelijk van jou, maar een volwassen vent niet. No way dat ik mijn huisdier (kat/hond/papegaai/...) de deur uit zou doen voor een vent. Gelukkig dacht mijn man daar hetzelfde over.Dat kan. Maar dat is dan geheel en al jouw invulling en zegt werkelijk niets over degene die die woorden gebruikt. Die kan nog doller op zijn katten zijn dan jij op de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 11:55:

[...]



Daar verschillen we dan van mening over. Ik vind weg doen een bepaalde makkelijkheid impliceren die ik niet vind passen bij een leven wezen.



En het belangrijkste is dat zoiets de aller-allerlaatste optie zou moeten zijn. Bij een kind kan het misschien soms niet anders want dat kind is ook afhankelijk van jou, maar een volwassen vent niet. No way dat ik mijn huisdier (kat/hond/papegaai/...) de deur uit zou doen voor een vent. Gelukkig dacht mijn man daar hetzelfde over.Ik denk/hoop dat niemand een dergelijke keuze zo simpel maakt. Maar toch kan ik me wel voorstellen dat mensen die keuze maken. Stel dat je een vrouw van 30 bent (ik noem maar wat), en je hebt een stabiele relatie met een man, en je wil graag samen gaan settelen en aan kinderen beginnen. De man heeft in de paar jaar voor de relatie zelf een kat gekocht, en de vrouw blijkt allergisch te zijn. Wat is dan de optie? "Nooit de kat de deur uit doen voor een wijf"? Wachten tot de kat ooit doodgaat en zij misschien beiden 40+ zijn? Moet je dan een hele familiewens opgeven voor een kat? Ik vind van niet, maar ik vind wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en een goed nieuw huis moet zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven