Allochtoonse schoonzoon of dochter

05-10-2015 18:52 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=X2aLoDaGB8I



Wat vinden jullie? En hebben jullie een voorkeur voor allochtoon? Liever een Marokkaan dan een Antilliaan, bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Aanpassen? Tussen mij en mijn allochtonier is geen cultuurverschil, geen geloofsverschil, geen eet-verschil en geen taalverschil. Alleen een kleurverschil.



Je eigen soort?? Een mens dus.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 20:46:

nou dan ben ik anders



lekker ongenuanceerd en zo en ik zal vast negatieve reacties krijgen.

maar ik zou god op mijn blote knietjes danken als dochterlief met een gewone autochtoon thuiskomt. niks mis met Nederlandse mensen. en ook niet met Nederlands eten. Moet toch even gezegd worden. Als ik die postjes hierboven zo lees, lijkt het wel alsof het not done is om met iemand van je eigen soort thuis te komen. en daar pas ik dus voor.



Ik wil dat mijn dochter gewoon gelukkig is en leeft zoals ze gewend is te doen, naar goed Nederlands gebruik.

ik zie er weinig heil in dat zij zich moet aanpassen. en andersom zie ik ook niet gebeuren dat de allochtoonse jongen in kwestie zich aan haar aanpast.



en al zeker niet naar zo'n Mocro loverboy. mocht ze daar mee thuis komen, dan maak ik er korte metten mee. en dat meen ik serieus.



ik heb er geen bezwaar tegen als ze met een Westerse allochtoon thuiskomt.

Ies ook mijn en haar cultuur.Ik ben een westerse allochtoonse en heb me nergens voor moeten aanpassen, nou ja etenstijden buiten gelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 05 oktober 2015 @ 20:51:

[...]



Ik ben een westerse allochtoonse en heb me nergens voor moeten aanpassen, nou ja etenstijden buiten gelaten.



zeg ik.

ik heb geen problemen met Westerse allochtonen.
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor, als ze er eentje kiezen uit Buitenlandrië. Mijn voorkeur gaat uit naar iemand uit Bausland.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n leuke omgebouwde Thai....stikgezellig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 20:46:

niks mis met Nederlandse mensen. en ook niet met Nederlands eten. Moet toch even gezegd worden. Als ik die postjes hierboven zo lees, lijkt het wel alsof het not done is om met iemand van je eigen soort thuis te komen.



Nee hoor, is ook niks mis mee. Maar dan moet je er toevallig wel een vinden waar je verliefd op wordt.

(Hoop ik wel voor mijn kinderen dat ze er een vinden die in de keuken wat avontuurlijker is dan de Hollandse pot, want anders vind ik het wél weer een beetje zielig.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 05 oktober 2015 @ 21:10:

[...]





Nee hoor, is ook niks mis mee. Maar dan moet je er toevallig wel een vinden waar je verliefd op wordt.

(Hoop ik wel voor mijn kinderen dat ze er een vinden die in de keuken wat avontuurlijker is dan de Hollandse pot, want anders vind ik het wél weer een beetje zielig.)



en wat is er precies mis met de Hollandse pot?

daar zijn hele generaties mee groot geworden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 05 oktober 2015 @ 21:10:

[...]





Nee hoor, is ook niks mis mee. Maar dan moet je er toevallig wel een vinden waar je verliefd op wordt.

(Hoop ik wel voor mijn kinderen dat ze er een vinden die in de keuken wat avontuurlijker is dan de Hollandse pot, want anders vind ik het wél weer een beetje zielig.)

Hahaha, Nederlands eten heb ik ook nooit goed aan kunnen wennen, ondanks dat ik gewoon oerhollandse ouders heb.

Maar ik hou ook niet zo van aardappels, dat heb ik slecht getroffen wat dat betreft (als kind vond ik ze echt smerig, zeker de gekookte, nu lust ik ze wel hoor, maar niet te vaak

Als Nederlander ben je gelukkig niet verplicht om stamppot en erwtensoep te eten
Alle reacties Link kopieren
Ik quote mijzelf.

Nee, ik weet ook niet waarom
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 21:12:

[...]





en wat is er precies mis met de Hollandse pot?

daar zijn hele generaties mee groot geworden hoor.Tja die vraag kunnen wij natuurlijk ook aan jou stellen "Wat is er precies mis met andere culturen?" En "Wat is er precies mis met mensen uit andere landen?" Daar zijn ook generaties groot mee geworden. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Woesjj schreef op 05 oktober 2015 @ 21:31:

[...]





Tja die vraag kunnen wij natuurlijk ook aan jou stellen "Wat is er precies mis met andere culturen?" En "Wat is er precies mis met mensen uit andere landen?" Daar zijn ook generaties groot mee geworden. ;)



niet jij bakken. ik stelde mijn vraag eerst.

wat is er mis met de Hollandse pot?
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat mijn allochtoonse ( ) kinderen schoonouders treffen die zien wat een leuke mensen het zijn ipv dat ze meteen dat etiketje krijgen. Mijn jongste zoon ziet er ernstig allochtoons uit, daar voorzie ik nog wel wat problemen met mensen die hem (nu al) meteen in het hoekje "enge buut'nlaander" proberen te duwen. Het is juist een heel verlegen en stug hollandsch joch met toevallig een erg donkere tint en een exotische naam. Keer op keer zie je moeders schrikken als ze zien dat ie bij mij hoort (Whitey McWhite I am). Meestal stelt dat het beeld in één keer bij. Soms niet. Ik hoop dat ie daar wat eelt op zijn ziel voor ontwikkelt.



Gek genoeg gaat het een stuk minder op voor mijn dochter. Allochtone meisjes worden toch wat minder als bedreigend ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn zoon mag niet thuiskomen met een allochtoonin! Zal ik op allochstaanse les moeten zeker!
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 21:38:

[...]





niet jij bakken. ik stelde mijn vraag eerst.

wat is er mis met de Hollandse pot?Ik vind het niet lekker. Geef mij maar de Aziatische keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geintegreerde allochtoon, zo een die volgens de Nederlandse normen en waarden leeft, gelukkig maar want ik heb moeite met zijn cultuur, ik vind die cultuur erg dwingend en weiger me oren daar naar te laten hangen. Man zou het absoluut niet tof vinden als onze dochter met iemand uit zijn cultuur thuiskomt. En verder zolang die knul/meid (je weet het nl nooit) niet geheel kansloos is dan zal ze onze zegen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woesjj schreef op 05 oktober 2015 @ 20:34:

[...]





Omdat oude koeien uit de sloot halen nou eenmaal leuk is. En volgens mij wil TO graag horen dat wij het allemaal heeeel erg vinden zodat hij ons racistisch kan noemen. Ik kan namelijk geen ander doel van dit topic bedenken.

Maar misschien dan ook wel leuk om het om te draaien: Heb jij een voorkeur voor een allochtoon of autochtoon meisje? En jouw ouders? Hoe zit het verder met geloof en met cultuurverschillen? Dat kan vaak ook nog botsen.



Ik denk dat over het algemeen ouders het fijn vinden als hun dochter/zoon met iemand thuis komt die hen een goede, veilige, gelukkige toekomst kan bieden. En of deze dan Chinees, Marokkaans, Nederlands, Afrikaans, of zelfs van Mars komt dat maakt vaak niet zoveel. uit.



Nou...eh, nee. Niet om iedereen racistisch te noemen.



Maar ik heb geen geloofsverschil, wel cultuurverschil. Maar de cultuurverschillen hoeven geen probleem te zijn, wat wel een probleem is dat ik een totaal andere referentiekader heb dan de gemiddelde Nederlander. Mijn vriendengroep is heel divers, maar soms kunnen dingen botsen. In mijn jongere jaren vond ik Nederlandse meisjes heel aantrekkelijk. Nu gaat mijn voorkeur toch voor donkere meisjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=20158339,noline]ikkanffniksverzinnen schreef op 05 oktober 2015 @

Maar ik heb geen geloofsverschil, wel cultuurverschil. Maar de cultuurverschillen hoeven geen probleem te zijn, wat wel een probleem is dat ik een totaal andere referentiekader heb dan de gemiddelde Nederlander. Mijn vriendengroep is heel divers, maar soms kunnen dingen botsen.Ik heb anders een heel groot cultuurverschil met grote aantallen oerhollandse mensen, terwijl ik zelf ook oerhollands ben. Vind het altijd een beetje apart dat mensen ervan uitgaan dat alle nederlanders dezelfde cultuur hebben. Mijn zwager komt uit een ander, ver land, maar wij hebben veel meer gelijke denkbeelden dan ik en Alie uit Volendam.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 05 oktober 2015 @ 21:49:

Ik heb een geintegreerde allochtoon, zo een die volgens de Nederlandse normen en waarden leeft, gelukkig maar want ik heb moeite met zijn cultuur, ik vind die cultuur erg dwingend en weiger me oren daar naar te laten hangen. Man zou het absoluut niet tof vinden als onze dochter met iemand uit zijn cultuur thuiskomt. En verder zolang die knul/meid (je weet het nl nooit) niet geheel kansloos is dan zal ze onze zegen hebben.Hoe reageerden jouw ouders toen je met hem thuis kwam?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 20:46:



maar ik zou god op mijn blote knietjes danken als dochterlief met een gewone autochtoon thuiskomt. niks mis met Nederlandse mensen. en ook niet met Nederlands eten.

(...)

Ik wil dat mijn dochter gewoon gelukkig is en leeft zoals ze gewend is te doen, naar goed Nederlands gebruik.

ik zie er weinig heil in dat zij zich moet aanpassen. en andersom zie ik ook niet gebeuren dat de allochtoonse jongen in kwestie zich aan haar as past



ik heb er geen bezwaar tegen als ze met een Westerse allochtoon thuiskomt.

Ies ook mijn en haar cultuur.



Maar onder Nederlanders heb je toch ook hele grote cultuurverschillen? Ik zou het lastig vinden als mijn kind straks met een streng gereformeerde biblebelter thuis komt. Of met een voetbalhooligan, of een tokkie met racistische overtuigingen, al zijn ze nog zo Nederlands... Ik noem maar wat voorbeelden.

Dingen als gewend zijn aan hetzelfde voedsel zijn zulke kleinigheden als je een partner zoekt. Ik wil dat mijn kinderen gelukkig worden. En daarop zijn taal, huidskleur en keuken niet van invloed. Mentaliteit en waarden wel ( normen niet).
Alle reacties Link kopieren
Shit.... Ik realiseer me nu pas dat ik de allochtone schoondochter ben!!! Fuck, en nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 oktober 2015 @ 21:38:

[...]

niet jij bakken. ik stelde mijn vraag eerst.

wat is er mis met de Hollandse pot?Het is saai eten.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb dr eentje uit Suriname.



En de voorooordelen kloppen:



- ze is leuk

- ze is lief

- ze is knap

- slim

- grappig

- seksie



Ze kan alleen niet schoonmaken dat moet ik echt doen, koken lukt wel weer heel goed
Ik zou (voor mijn fictieve kind) vooral iemand met dezelfde waarden wensen. Er zijn heel veel mensen uit allerlei landen die ongeveer dezelfde waarden hebben, maar er zijn ook heel veel Nederlanders die toch andere culturele waarden hebben die ik liever niet zou zien bij mijn kind. Gemiddeld genomen liever een Surinamer of Argentijn dan een Urker zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 06 oktober 2015 @ 11:11:

Ik heb dr eentje uit Suriname.



En de voorooordelen kloppen:



- ze is leuk

- ze is lief

- ze is knap

- slim

- grappig

- seksie



Ze kan alleen niet schoonmaken dat moet ik echt doen, koken lukt wel weer heel goedHeeft ze ook een Surinaamse kont? 😜
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2015 @ 11:23:

[...]





Heeft ze ook een Surinaamse kont? 😜Helaas niet want boeroe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven