ben ik nu zo ouderwets?

11-03-2013 10:19 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat het allemaal weer wat stabieler is. Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. En zo geschiedde.



Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. Maar rustig aan, ivm kinderen. Ik wil mijn peuterzoon hier nog helemaal niet mee lastig vallen, dus het zou rond om hem heen moeten gebeuren. Hij had daar alle begrip voor.



Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde. En daarna vertelde hij het inderdaad; Hij wilde de tijd en ruimte om uit te zoeken wie hij nou t leukste vond. Nou ja...succes ermee! Maar ik heb iets teveel zelfrespect.

Afscheid genomen en ik was eigenlijk best trots op zoveel girlpower van mezelf.



Nu had ik gisteravond een etentje met vriendinnen. Vol trots vertelde ik het verhaal en verwachtte de nodige "you go girl" etc. Maar nee. 3 paar ogen staarden me vol ongeloof aan en na een korte stilte zei één vriendin dat ze het raar vond dat ik deze leuke man de laan uit had gestuurd omdat hij eerlijk was geweest. En, volgens een andere, is het vrij normaal dat je met meerdere m/v tegelijk date. De derde vond dat ik te snel had opgegeven en hem de kans had moeten geven om uit te zoeken welke dame hij het leukste vond!



Mijn bek viel open. Waren dit mijn zelfrespecterende vriendinnen die vol zelfvertrouwen in het leven staan en zeggen geen man nodig te hebben om het geluk in het leven te vinden?



Bij thuiskomst heb ik er nog eens over nagedacht. Ik sta toch wel achter mijn keuze hoor, echt waar. Ik weiger mee te doen aan een soort van selectieprocedure voor "de leukste date" terwijl er ergens anders een man is die misschien wel volledig voor me gaat.



Maar de mening van mijn vriendinnen is mij volledig vreemd! Ben ik nu zo ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
Eén ding vind ik met meerdere mensen daten, een ander meedelen dat je met nog iemand date en dat je even tijd en ruimte wilt om te kiezen wie de leukste is. Alsof je aan een wedstrijdje mee gaat doen Een andere insteek is vertellen dat je ook met een andere vrouw date en vragen of jullie elkaar leuk genoeg vinden om exclusief te daten. Maar ja, dat wilde hij ook niet natuurlijk. Het ging zo te horen niet om wederzijds je "options open" houden.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
hij moet zichzelf wel erg leuk vinden om dit te zeggen.
wij slapen nooit.
Ik geef je groot gelijk!



Hoe houd je het trouwens vol om vier dates te wachten met iemand te zoenen?! Als ik iemand echt leuk vind, dan kan ik me echt niet zo lang inhouden!
Als je dit soort gedrag nu al accepteert kun je in de toekomst nog veel meer van dit soort fratsen verwachten.



"Fool Me Once, Shame on You, Fool Me Twice, Shame on Me"



Eigen voorkeur is volgens mij trouwens niet aan mode onderhevig. Bij mij niet tenminste.
Alle reacties Link kopieren
de kus was heel prettig....daar spat het vuurwerk ook niet vanaf.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
You go girl.

Meerdere vrouwen leren kennen vind ik één ding, vertellen dat je tijd nodig hebt om de leukste te vinden is iets heel anders. Daar zou ik enorm op afknappen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 11 maart 2013 @ 10:54:

You go girl.

Meerdere vrouwen leren kennen vind ik één ding, vertellen dat je tijd nodig hebt om de leukste te vinden is iets heel anders. Daar zou ik enorm op afknappen.



Helemaal mee eens. Net een veekeuring wordt het anders, daar zou ik ook voor passen.



Zelf kijk ik er ook anders tegenaan, als ik zou daten zou ik het ook niet met meerdere tegelijk doen. Je kan ook gewoon kijken of je ene date wel of niet wat gaat worden. Zoniet dan kan je weer verder daten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan,

Ik word hier af en toe niet goed van mensen die braaf zitten te wachten "omdat hij niet weet wat hij wil"of tijd moet hebben, of wat dan ook.

Soms moet je voor die mensen de keuze te maken.

Zelf kunnen ze het niet, net als kleine kinderen voor de snoepwinkel: ze willen alles
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met jou eens hoor. Misschien ook omdat ik zelf zo eerlijk ben. Ik kan niet met twee mannen tegelijkertijd daten; het is de een of de ander, zeker na een zoen.



Wel denk ik dat als je in de levensfase zit van partner, kinderen, trouwen etc er bij sommige mensen meer druk op ligt om een partner te vinden. Ik ben nog jong en ben niet zo bezig met daten. Als iemand leuk is gaan we kijken waar het schip strandt, heeft hij op meerdere paarden gewed dan voel ik me niet speciaal genoeg en onttrek ik me van de race. Voor mij moet het vanaf het begin vuurwerk en rozenblaadjes zijn, van beiden kanten. Voor minder doe ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, zelf (man) zou ik onmiddelijk en ontzettend beledigd zijn als een vrouw zoiets tegenover mij zou flikken. Dat je via internet een paar verschillende dates hebt ok, maar als het goed is weet je voor jezelf al vrij snel met wie je evt. wat vaker wilt afspreken ..
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf niet het type bent om meerdere mannen te daten, dan hoef je dat omgekeerd ook niet te accepteren.



Ik geef je gelijk, van mij had het ook niet gehoeven zo. Een kerel die met meerdere loopt te daten is mijn type niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als de rollen omgekeerd waren dan moest de man gewoon meer moeite voor jouw doen. Een beetje gezonde concurrentie misschien.



Maar zodra een man keuze heeft uit 2 vrouwen is het ineens zelfrespect hebben om er geen moeite voor te doen?



Beetje kortzichtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Techniek schreef op 11 maart 2013 @ 10:38:

You go girl!!! +1
Alle reacties Link kopieren
quote:Techniek schreef op 11 maart 2013 @ 10:38:

You go girl!!! +1
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 11 maart 2013 @ 10:34:

Jouw vriendinnen hebben geen zelfrespect. Ik vind dat jij het heel goed gedaan hebt. I.p.v. je aan zijn lijntje te laten houden, waardoor onzekerheid bestaat, heb jij zelf de beslissing genomen zodat je die onzekerheid hebt afgewend. Ik vind het heel verstandig! Wat moet je met een lul die niet weet wie hij zal kiezen? Die is niet verliefd op jou!

Want dan was hij wel absoluut voor jou gegaan! En dát is ook wat jij nodig hebt, iemand die voor jou gaat, niet iemand die twijfelt. Ik snap jouw vriendinnen niet. YOU GO GIRL!
No love without lost
Ik gun jouw vriendinnen meer zelfrespect. Dit heeft niets met ouderwets te maken en alles met een gezond gevoel van eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerder ouderwets om op de reservebank te gaan zitten wachten of je ook een keer het veld in mag.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Je zou wel helemaal gek zijn als je aan dat spelletje mee zou doen.



En als hij de moeite waard was geweest dan had jouw reactie hem onmiddellijk over de streep moeten trekken.



Kortom erg gezond gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 11 maart 2013 @ 10:35:

eigenlijk is het ook een gigantische sukkel om dit te vertellen.Hoezo? Had hij niets moeten zeggen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:satansadvocaat schreef op 11 maart 2013 @ 11:13:

Tja, als de rollen omgekeerd waren dan moest de man gewoon meer moeite voor jouw doen. Een beetje gezonde concurrentie misschien.



Maar zodra een man keuze heeft uit 2 vrouwen is het ineens zelfrespect hebben om er geen moeite voor te doen?



Beetje kortzichtig.Idem. Iedere kerel die daar mee akkoord gaat heeft geen zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt t perfect gedaan eikel!!!
Alle reacties Link kopieren
Als hij bij jou pas mocht zoenen op de 4e date zal hij wel gedacht hebben dat je niet echt into hem was.



Bij die andere mocht ie er zeker al bij de derde date overheen!
Alle reacties Link kopieren
quote:thijs72 schreef op 11 maart 2013 @ 11:35:

Als hij bij jou pas mocht zoenen op de 4e dateDát is nou ouderwets.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:thijs72 schreef op 11 maart 2013 @ 11:35:

Als hij bij jou pas mocht zoenen op de 4e date zal hij wel gedacht hebben dat je niet echt into hem was.



Bij die andere mocht ie er zeker al bij de derde date overheen!YEEEAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft voor mij niets met ouderwets zijn te maken maar met een gezonde dosis zelfrespect. Je hebt de juiste beslissing genomen. Er komt echt iemand die wel 100% voor jou alleen gaat.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven