buurvrouw wilde me niet helpen, wat nu

15-09-2013 11:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Gisterenavond was ik op mijn net nieuwe bijbaan.



Ik kreeg van mijn oma een telefoontje dat mijn moeder al heel de avond niet opnam. Mijn moeder heeft een bepaalde ziekte dat ik mij snel druk maak of zij wel in orde is als ze niet opneemt. Bovendien was zij alleen thuis met mijn zoon



Na 10 keer gebeld te hebben en geen verbinding ben ik maar een buurvrouw gaan bellen. De enige die ik kon vinden in het telefoonboek.



Buurvrouw woont 3 deuren verder en na de situatie uitgelegd te hebben dat het dringend was zei ze ik leg in bed en ik ga niet kijken. Ik werd boos en vroeg of haar man dan even kon gaan. Niks kon haar overhalen even te kijken, zij weet van mijn moeders ziekte. Ze antwoorden heel snauwerig en heb uiteindelijk door de stress de telefoon erop gegooid.



Met de buurvrouw heb ik weinig contact maar mijn moeder maakt vaak een praatje. Snap niet dat het zoveel moeite was even te kijken.



Uiteindelijk is alles goed met mijn moeder, was alleen een probleem met de telefoon.



Wat is jullie mening hierover, heb ik teveel gevraagd en verwacht? Wat moet ik nu doen, nog erover beginnen met haar?
Op zn minst kun je haar je excuses aanbieden voor het boos worden. Dat slaat nergens op.
Hoe laat belde je naar de buurvrouw?
Waarom zou je er nog weer over beginnen er was toch achteraf gezien helemaal niks met je moeder aan de hand?
Eens mey lillyfee. En een andere oppas zoeken. Je moeder is niet geschikt door haar ziekte.
Of: geef je zoon een mobieltje voor als hij bij oma is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien had de buurvrouw haar slaaptablet al ingenomen
Laat zij die zonder zonden zijn de eerste steen gooien.
quote:matroesjka_ schreef op 15 september 2013 @ 11:37:

Eens mey lillyfee. En een andere oppas zoeken. Je moeder is niet geschikt door haar ziekte.Ligt toch wel heel erg aan de leeftijd van haar kind en aan de aard en ernst van de ziekte van haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Kind is pas 2 een mobiel is dus geen optie. Ik belde rond 10 uur.
waarom is je moeder niet bereikbaar?



Zou met je moeder goede afspraken maken over bereikbaarheid en sowieso een achterwacht vragen die wel bereid is te gaan kijken.



Kun je dit niet regelen? Dan je moeder niet meer laten oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik wel gaan als ik zo'n telefoontje kreeg of ik even bij de buurvrouw ging kijken.

Ik zou dat voor de buurvrouw doen, niet voor een snauwende dochter



Tenzij ik om de haverklap zou worden gebeld, en al tig keer was wezen kijken terwijl er steeds niet aan de hand was, als ik steeds gebeld zou worden door een overbezorgde dochter die zich vanalles in haar hoofd haalt
Ik zou persoonlijk wel gaan kijken, ondanks de snauwende toon of dat ik steeds voor niks ben gegaan. Er is wel een 2-jarig kind in het spel!
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat jij een nieuwe bijbaan hebt mogen je moeder, je oma en de buurvrouw in de weer? Omdat jij de opvang voor je kind niet goed hebt geregeld?

Je moeder zou niet mogen oppassen als ik het goed begrijp. Dan is dat je uitgangspunt. Zoek een andere oppas of zeg je bijbaan op, dit is geen wenselijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
En kan je je moeder geen mobiel geven voor noodgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gesnauwd. Ben beleefd geweest en heb excuses aangeboden voor het storen. Zij gaf snauwerige antwoorden en op een gegeven moment werd ik geïrriteerd en heb ik opgehangen. Heb trouwens nog nooit een buurvrouw gebeld in al die jaren.
Tuurlijk, ik zou ook gaan kijken Louisa. Maar het is geen verplichting en zeker geen reden om boos te worden. Dat is gewoon asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zelf van je werk had moeten komen om te kijken bij je moeder en zoon en dat niet kan verwachten van een buurvrouw die jij niet kent en die notabene al in bed lag!
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 15 september 2013 @ 11:44:

Dus omdat jij een nieuwe bijbaan hebt mogen je moeder, je oma en de buurvrouw in de weer? Omdat jij de opvang voor je kind niet goed hebt geregeld?

Je moeder zou niet mogen oppassen als ik het goed begrijp. Dan is dat je uitgangspunt. Zoek een andere oppas of zeg je bijbaan op, dit is geen wenselijke situatie.Helemaal mee eens!
Laat zij die zonder zonden zijn de eerste steen gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ja een mobiel geven is sowieso nu een goede optie. Helaas had zij die gisteren niet.
Alle reacties Link kopieren
Een buurvrouw is niet verplicht om je te helpen.

Ik vind het ook nogal wat om een buurvrouw die je verder nooit spreekt zomaar uit haar bed te bellen en dan nog boos op haar te worden ook. Had je oma zelf niet even kunnen gaan kijken? Of iemand anders die jij wel goed kent.



Ik zou geen excuses maken.

Afhankelijk van om welke ziekte het gaat.



Als je moeder nu wel dood in je huis had kunnen liggen, terwijl dit te voorkomen zou zijn geweest als de buurvrouw even had gekeken en zo nodig een ambulance had gebeld, dan vind ik de buurvrouw ook ronduit asociaal.



Als het echt een noodgeval was zoals jij omschrijft dan mogen ze mij altijd uit bed bellen maar als een buurvrouw mij voor een wissewasje uit bed belt dan zou ik ook niet blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook van mijn werk gaan om te kijken. Ik probeerde het eerst even zo omdat ik er een slecht gevoel over had. Mijn werk is 3 kwartier rijden dus ik ben er niet direct.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben best bereid om mensen te helpen. Maar als de dochter van de buurvrouw van 3 huizen verderop me uit bed belt, wordt ik ook niet behulpzamer. Als ze dan ook nog gaat eisen dat ik (midden in de nacht?) een kijkje ga nemen, of anders mijn man, zou ik ook denken ga dan zelf kijken muts!

Als je echt aan iets heftigs denkt, dan stuur je daar toch geen vage kennis op af? En als het minder heftig is, moet het maar wachten tot na je werk.



Oké, 10 uur op zaterdagavond is niet midden in de nacht voor de meeste mensen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:pop9000 schreef op 15 september 2013 @ 11:46:

Ja een mobiel geven is sowieso nu een goede optie. Helaas had zij die gisteren niet.



Sorry, maar dit vind ik dus ronduit DOM!



Dat doe je toch niet als je weet dat je moeder eigenlijk niet kan oppassen ivm haar ziekte?
Nou als er zo'n paniek is als ze de telefoon niet opneemt e je kind is zo jong dan is ze dus niet geschikt als oppas
Alle reacties Link kopieren
Om herkenning te voorkomen heb ik de ziekte niet genoemd. Mijn moeder heeft epilepsie, maanden gaat het goed en dan heeft ze weer een aantal aanvallen. Loopt altijd goed af, maar het zal maar net verkeerd gaan. Vandaar mijn zorgen. Mijn moeder functioneert goed in het dagelijks leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven