buurvrouw wilde me niet helpen, wat nu

15-09-2013 11:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Gisterenavond was ik op mijn net nieuwe bijbaan.



Ik kreeg van mijn oma een telefoontje dat mijn moeder al heel de avond niet opnam. Mijn moeder heeft een bepaalde ziekte dat ik mij snel druk maak of zij wel in orde is als ze niet opneemt. Bovendien was zij alleen thuis met mijn zoon



Na 10 keer gebeld te hebben en geen verbinding ben ik maar een buurvrouw gaan bellen. De enige die ik kon vinden in het telefoonboek.



Buurvrouw woont 3 deuren verder en na de situatie uitgelegd te hebben dat het dringend was zei ze ik leg in bed en ik ga niet kijken. Ik werd boos en vroeg of haar man dan even kon gaan. Niks kon haar overhalen even te kijken, zij weet van mijn moeders ziekte. Ze antwoorden heel snauwerig en heb uiteindelijk door de stress de telefoon erop gegooid.



Met de buurvrouw heb ik weinig contact maar mijn moeder maakt vaak een praatje. Snap niet dat het zoveel moeite was even te kijken.



Uiteindelijk is alles goed met mijn moeder, was alleen een probleem met de telefoon.



Wat is jullie mening hierover, heb ik teveel gevraagd en verwacht? Wat moet ik nu doen, nog erover beginnen met haar?
quote:LillyFeeee schreef op 15 september 2013 @ 12:01:

Lijkt me wel relevante. Je kind alleen laten met iemand die totaal onverwacht een aanval kan krijgen is gewoon niet veilig.Heb je je al afgevraagd hoe TO is grootgeworden?
Alle reacties Link kopieren
quote:pop9000 schreef op 15 september 2013 @ 11:52:

Mijn moeder wilt absoluut geen mobiel. Heb hier zo vaak gesprekken over gehad. Maar ze wilt het niet. Ik ga er nu gewoon een thuis leggen met vol volume aan. Helaas kan ik haar niet dwingen om er een mee te nemen.Meenemen als ze alleen is, dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Maar als je kan wel zeggen, als mijn kind hier verblijft heb jij die mobiel bij je/in huis. Klaar. En anders niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dochter van mijn buurman valt mij ook wel eens lastig. Dan krijg ik 's ochtends vroeg een berichtje: wil je even bij papa gaan kijken, hij zou oppassen maar krijg m niet te pakken en hij is er nog niet. 1 x vind ik dit geen probleem, maar dit gebeurde afgelopen 2 weken wel 3 x en dan wordt het erg vervelend. Ik bel dan wel iedere keer netjes aan bij buurman, maar laatste keer deed hij de deur niet open. Tja, niet mijn probleem, dan moet ze maar betere afspraken maken of een andere oppas regelen.



Sorry off-topic. In jouw geval was t een kleine moeite voor buurvrouw om even te gaan kijken! Zeker omdat ze weet van je moeders gezondheid.
Komt wel goed, schatje!
quote:sugarmiss schreef op 15 september 2013 @ 11:51:

Dit vind ik weer eens een mooi voorbeeld van de verharding van de maatschappij. Een meerderheid van de mensen die hier reageert is niet bereid even bij een buurvrouw die mogelijk in nood kan zijn te kijken.



Maar bij een topic over een familiedrama wordt wel collectief geroepen oh wat erg.



Als mensen eens wat behulpzamer zouden zijn naar elkaar toe dan zou er heel wat minder ellende zijn.Inderdaad zeg. Tuurlijk was ik gaan kijken als iemand me zoiets vraagt! Ik snap werkelijk niet waarom je dat niet zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas mij ook heel erg over de reacties, ik zou zéker gaan kijken, zelfs al was het midden in de nacht! Ik begrijp eigenlijk niet dat er zoveel mensen niet zouden gaan kijken. Stel dat er wel wat aan de hand was geweest!
Doet dat ertoe lilly? Het kan 1000 keer goed gaan, het hoeft maar een keer fout te gaan. Heb het recent nog in mijn omgeving gezien
Alle reacties Link kopieren
Zelf was ik ook zeker gaan kijken. Toch vind ik niet dat je ander kunt verplichten om te kijken. Ik begrijp ook wel dat je in de stress zat en daardoor de telefoon hebt opgehangen. Ik zou echter wel mijn excuses aanbieden. Vanaf nu kun je de zaken omtrent je moeder beter gaan regelen en bekijken wat de mogelijkheden zijn mocht zoiets nu weer gebeuren.
quote:LillyFeeee schreef op 15 september 2013 @ 12:13:

Doet dat ertoe lilly? Het kan 1000 keer goed gaan, het hoeft maar een keer fout te gaan. Heb het recent nog in mijn omgeving gezien Heel vervelend, maar dat geldt ook voor traplopen. En in de auto stappen. Ik denk dat TO de situatie van haar moeder het best kan inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Het zou niet in mij opkomen om dat te weigeren als een buurvrouw zoiets vroeg. Zeker niet als ze anders nooit belt.



Toen ik nog klein was, jaar of 3 denk ik, viel mijn moeder van de trap. Mijn vader was op zijn werk. Ik haalde de buurvrouw en die weigerde om mee te komen. Zo ontzettend lullig.



Gaan jullie dan ook zeggen:omdat jouw vader zondig moest werken moet de buurvrouw maar komen helpen? Of ga je zeggen dat het dom en onverantwoord is on van de trap te vallen?



Wat een houding zeg. Ik vraag me af hoeveel van jullie op verjaardagen meepapegaaien dat mensen tegenwoordig niets met voor elkaar over hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken lilly En blijkbaar kan ze de situatie niet goed inschatten, anders was ze niet zo in paniek geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen maar mensen bellen die ik ken en die mijn moeder goed gezind zijn. Ik ga geen wildvreemde mensen opdrachten geven. Dan maar even zelf gaan kijken. Kwaad worden is natuurlijk helemaal ongepast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vooropgesteld dat ik zelf wel even was gaan kijken, kan ik me de buurvrouw ook wel indenken. Als zij deze ene keer gaat kijken, wat zou ze zich in potentie op de hals kunnen halen? Zij is niet de oppas van je moeder.



Spreek duidelijk met je moeder af wie je kan benaderen in zo'n situatie, ik proef uit alles dat je deze oppasregeling niet gaat wijzigen. Maak dus een plan van aanpak en overleg wie je wel kunt bellen wanneer je geen gehoor krijgt. Dan weten alle partijen ervan af en hoeven er geen paniek en stress telefoontjes meer te komen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 15 september 2013 @ 11:51:

Dit vind ik weer eens een mooi voorbeeld van de verharding van de maatschappij. Een meerderheid van de mensen die hier reageert is niet bereid even bij een buurvrouw die mogelijk in nood kan zijn te kijken.



Maar bij een topic over een familiedrama wordt wel collectief geroepen oh wat erg.



Als mensen eens wat behulpzamer zouden zijn naar elkaar toe dan zou er heel wat minder ellende zijn.



Ik vind de instelling van TO anders ook behoorlijk hard:

"IK wil gaan werken, dus moet mijn moeder maar oppassen, maar omdat ik dat niet helemaal vertrouw moet mijn oma mijn moeder controleren en als er dan iets niet goed zou kunnen zijn schiet ik in de paniek en dus moet de buurvrouw, waar ik verder niets mee heb, 's nachts d'r bedje uit om mij maar even te gaan geruststellen. "

O, en ondertussen je nieuwe werk ook maar even verwaarlozen, collega's etc. moeten zeker allemaal maar even begrip hebben voor het kersverse paniekende alsmaar bellende nieuwe collegaatje.

Een behoorlijk hoog IK-gehalte als je het mij vraagt.
ik zou toch echt zelf zijn gaan kijken.



Lullig dat die buurvrouw niet wilde kijken maar je weet niet waarom. Misschien was ze niet lekker, misschien heeft ze ruzie met je moeder, misschien is ze bang iets akeligs aan te treffen. Je weet het niet
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 15 september 2013 @ 12:19:

Ik zou alleen maar mensen bellen die ik ken en die mijn moeder goed gezind zijn. Ik ga geen wildvreemde mensen opdrachten geven. Dan maar even zelf gaan kijken. Kwaad worden is natuurlijk helemaal ongepast.Precies! En voor mensen die ik ken wil ik best veel doen, maar ik laat me niet door wildvreemden het bed uit sturen Dan zou ik toch denken dat er meer aan de beller mankeert dan aan degene waar ze me naartoe wil hebben.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 15 september 2013 @ 12:19:

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken lilly En blijkbaar kan ze de situatie niet goed inschatten, anders was ze niet zo in paniek geweest.Ze was niet in paniek, ze vroeg of de buurvrouw even wilde gaan kijken. Dat is geen rare vraag als ze door haar oma en tante wordt gebeld natuurlijk. Ze doet nooit een beroep op buurvrouw, zegt ze zelf. En misschien heeft haar moeder al haar hele leven epilepsie, weet jij veel. Hoeveel moeite is het nu helemaal om even aan te bellen en te vragen of alles goed is?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 september 2013 @ 12:23:

ik zou toch echt zelf zijn gaan kijken.



Lullig dat die buurvrouw niet wilde kijken maar je weet niet waarom. Misschien was ze niet lekker, misschien heeft ze ruzie met je moeder, misschien is ze bang iets akeligs aan te treffen. Je weet het nietDrie kwartier rijden. Ik zou een andere buurvrouw bellen. Godzijdank zijn ze bij ons in de straat niet zo flauw.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 15 september 2013 @ 12:17:

Het zou niet in mij opkomen om dat te weigeren als een buurvrouw zoiets vroeg. Zeker niet als ze anders nooit belt.



Toen ik nog klein was, jaar of 3 denk ik, viel mijn moeder van de trap. Mijn vader was op zijn werk. Ik haalde de buurvrouw en die weigerde om mee te komen. Zo ontzettend lullig.





hier ook, ik kan geen enkele reden bedenken om het NIET te doen.

laten we toch allemaal een beetje voor elkaar zorgen, zeg...



wat erg van je buurvrouw toen
Asociaal dat die buurvrouw niet wilde kijken. Geeft ook weer aan hoe weinig we tegenwoordig voor elkaar over hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 15 september 2013 @ 11:51:

Dit vind ik weer eens een mooi voorbeeld van de verharding van de maatschappij. Een meerderheid van de mensen die hier reageert is niet bereid even bij een buurvrouw die mogelijk in nood kan zijn te kijken.



Maar bij een topic over een familiedrama wordt wel collectief geroepen oh wat erg.



Als mensen eens wat behulpzamer zouden zijn naar elkaar toe dan zou er heel wat minder ellende zijn.



+1



Jij vraagt hier of het teveel gevraagd en verwacht was door jou en dan wordt je met oordelen over andere dingen om je oren geslagen, terwijl je daar niet om vroeg. Oordelen is gemakkelijker blijkbaar dan 's nachts even kleding aanschieten als de dochter van éen van je buurvrouwen belt omdat ze ongerust is over haar moeder. Ik wist niet dat er zoveel drogredenen bestaan om niet even te helpen, maar ik lees ze hier toch echt. Triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandsevrouw schreef op 15 september 2013 @ 12:24:

[...]



Precies! En voor mensen die ik ken wil ik best veel doen, maar ik laat me niet door wildvreemden het bed uit sturen Dan zou ik toch denken dat er meer aan de beller mankeert dan aan degene waar ze me naartoe wil hebben.Je zou toch maar zelf fibromyalgie, migraine oid hebben en dat niet aan de grote klok willen hangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
BWitched, zoals gezegd, ik zou zelf ook gaan kijken. Maar.... Je kunt dat niet van iemand eisen. Bellen met een verzoek tot het doen van een gunst en boos worden als het antwoord nee is, is gewoon aso.
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 15 september 2013 @ 12:21:

[...]





Ik vind de instelling van TO anders ook behoorlijk hard:

"IK wil gaan werken, dus moet mijn moeder maar oppassen,



Nou, schande, werkende moeders. Ze had beter een uitkering aan kunnen vragen of haar man kaal kunnen plukken. Sommige mensen werken gewoon voor de kost, weet je wel.



maar omdat ik dat niet helemaal vertrouw moet mijn oma mijn moeder controleren en als er dan iets niet goed zou kunnen zijn schiet ik in de paniek en dus moet de buurvrouw, waar ik verder niets mee heb, 's nachts d'r bedje uit om mij maar even te gaan geruststellen. "

O, en ondertussen je nieuwe werk ook maar even verwaarlozen, collega's etc. moeten zeker allemaal maar even begrip hebben voor het kersverse paniekende alsmaar bellende nieuwe collegaatje.

Een behoorlijk hoog IK-gehalte als je het mij vraagt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 15 september 2013 @ 12:21:

[...]





Ik vind de instelling van TO anders ook behoorlijk hard:

"IK wil gaan werken, dus moet mijn moeder maar oppassen, maar omdat ik dat niet helemaal vertrouw moet mijn oma mijn moeder controleren en als er dan iets niet goed zou kunnen zijn schiet ik in de paniek en dus moet de buurvrouw, waar ik verder niets mee heb, 's nachts d'r bedje uit om mij maar even te gaan geruststellen. "

O, en ondertussen je nieuwe werk ook maar even verwaarlozen, collega's etc. moeten zeker allemaal maar even begrip hebben voor het kersverse paniekende alsmaar bellende nieuwe collegaatje.

Een behoorlijk hoog IK-gehalte als je het mij vraagt.



De meeste mensen hebben geen miljoen op de bank en moeten gewoon werken. Dus hoezo is het egoïstisch en heeft het een hoog ik gehalte als je gaat werken? Misschien vind moeder het geen probleem om op kind te passen dus hoezo hoog ik gehalte?

Het kan best zijn dat oma gewoon even met haar dochter de moeder van to wilde bellen en weet dat ze in het huis van to was.

Bovendien ook al is het wel om te controleren. Je kan best wat voor elkaar over hebben.

To wil haar nieuwe werk juist niet in de steek laten en daarom belt ze ook de buurvrouw. Maar ja als die zo egocentrisch is dat ze niet wil gaan kijken dan moet to haar nieuwe werk wel in de steek laten om bij haar moeder te gaan kijken. Ze is namelijk niet zo egoïstisch dat ze haar moeder maar laat stikken.
Alle reacties Link kopieren
o, en by the way, ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar als je hier naar de storingsdienst belt en het nummer intypt waar je geen gehoor krijgt, dan krijg je te horen of er een storing is op dat nummer.



dat heeft me ook al eens een paniekritje bespaard.



moeder en gsm is helaas geen goeie combo, dus die ligt al weer in de lade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven