champagne en lengte

14-02-2015 07:51 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden stond hier een topic over een discussie over lengte. Lichaamslengte wel te verstaan



Ik heb met mijn vriend precies dezelfde discussie. Volgens mij zijn de meeste jonge, hoogopgeleide, autochtone nederlandse vrouwen (kortom zo'n beetje de VIVA-vrouwen) namelijk gemiddeld even lang of langer dan hij als ze op hoge hakken staan. Het valt me elke keer weer op als we op een feestje of een receptie zijn. Ik ben zelf 1.76 en dus op hakken ook al langer dan hij (hij is 1.81) en ik zie heel veel vrouwen van (bijna) mijn lengte of zelfs langer. Maar daar wil hij niet aan, ik denk dat zijn ego daardoor te veel gekrenkt raakt



Om van het gezeur af te zijn hebben we er een fles champagne op gezet (een goede fles welteverstaan). Ik drink erg graag champagne, vooral als die door mijn vriend betaald wordt. Dus wie heeft er gelijk?



NB het gaat er dus om of jij op je hoogste hakken langer bent dan 1,81, de poll slaat op zijn lengte (dit n.a.v. sommige reacties, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik).



Edit: het is trouwens een nek-aan-nek race. Bijna de helft van de vrouwen hier geeft aan op hun hoogste hakken even lang of langer te zijn dan 1.81.

Op mijn allerhoogste hakken...

Totaal aantal stemmen: 342

... kijk ik over hem heen (8%)
... ben ik duidelijk langer dan hij (19%)
... ben ik iets langer dan hij (10%)
... ben ik precies even lang (6%)
... is hij nog steeds langer (57%)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Mijn man is 1.95. Dus ondanks mijn 1.80 is hij altijd langer.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij heeft toch sowieso gelijk?

Gemiddelde vrouw in nl is 1.70 ongeveer en geen 1.81.



Of zeg ik nou iets heel doms?



Hier trouwens 1.60 hoogopgeleid (wat heeft dat ermee te maken) en vriend 1.87. Met hele hoge hakken red ik dat niet!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 1.96, met mijn 1.68 kom ik daar echt nooit boven uit......
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen 16 cm (ik 1.74 en vriend 1.90). Zulke hoge hakken ga ik toch echt niet dragen.
In mijn omgeving juist weinig vrouwen die jouw lengte hebben of langer zijn. En de mannen zijn vrijwel allemaal langer dan de vrouwen.

Iedereen is hoogopgeleid.

Ik zie het wel bij jongere vrouwen dat ze steeds langer worden (die van nog geen 30).
Alle reacties Link kopieren
Mijn 'hij' of jouw 'hij'?

Wil je weten of ik langer ben dan mijn vriend of langer dan de jouwe?
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt ongelijk. Het verschil tussen de gemiddelde man (180 cm) en de gemiddelde vrouw (167 cm) is 13 cm. Het percentage vrouwen dat op hakken hoger dan 10 cm kunnen lopen, is klein.



Bron: CBS

Volgens een onderzoek van het CBS uit 1999 was de volwassen inwoner van Nederland toen gemiddeld 173,5 cm lang. Volwassen mannen waren gemiddeld 180 cm (mannen rond de 20 zijn nog 3 tot 4 centimeter langer) en volwassen vrouwen waren 167 cm.



Ik ben zelf 167 cm en mijn man 196 cm.
Alle reacties Link kopieren
quote:ceetie schreef op 14 februari 2015 @ 08:09:

Mijn 'hij' of jouw 'hij'?

Wil je weten of ik langer ben dan mijn vriend of langer dan de jouwe?Dat laatste dus, ben benieuwd hoeveel vrouwen hier er op hun hoogste hakken langer zijn dan hij.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 14 februari 2015 @ 08:13:



Bron: CBS

Volgens een onderzoek van het CBS uit 1999 was de volwassen inwoner van Nederland toen gemiddeld 173,5 cm lang. Volwassen mannen waren gemiddeld 180 cm (mannen rond de 20 zijn nog 3 tot 4 centimeter langer) en volwassen vrouwen waren 167 cm.



Dat zijn wel oude cijfers hoor. Als ik zo om me heen kijk krijg ik toch het gevoel dat dat niet helemaal klopt. En ze zijn denk ik ook niet gecorrigeerd voor leeftijd, allochtoon / autochtoon e.d.?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hakken van meer dan 6 cm aan heb, ben ik langer dan jouw vriend.
Gaat je champagne kosten...



Hier 1.62 m en 1.87 m. Allebei hoogopgeleid. Er is geen relatie tussen lengte en opleiding, anders had er ik nog wel een derde studie tegenaan gegooid
Alle reacties Link kopieren
Jij bent lang en hij is gemiddeld.

Hoe hoog zijn je allerhoogste hakken? Als dat 4 centimeter is, is hij nog steeds langer
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op blote voeten al langer dan jouw vriend.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 08:14:

[...]





Dat laatste dus, ben benieuwd hoeveel vrouwen hier er op hun hoogste hakken langer zijn dan hij.



O, dan heb ik je poll verkeerd ingevuld. Ik ben op hakken niet hoger dan 'mijn' jij, maar wel als 'jouw' hij.



Hier staat er ook iets over : http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 14 februari 2015 @ 08:20:

Jij bent lang en hij is gemiddeld.

Hoe hoog zijn je allerhoogste hakken? Als dat 4 centimeter is, is hij nog steeds langerMijn hoogste zijn zo'n 11 cm, dus dan ben ik duidelijk langer. En jij?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 08:16:

[...]



Dat zijn wel oude cijfers hoor. Als ik zo om me heen kijk krijg ik toch het gevoel dat dat niet helemaal klopt. En ze zijn denk ik ook niet gecorrigeerd voor leeftijd, allochtoon / autochtoon e.d.?



Zo oud zijn die cijfers niet, de gemiddelde lengte stijgt in 15 jaar echt niet met 5 cm. Dit geldt voor Nederlandse mannen en vrouwen. En als er correcties zijn, gelden die voor beide seksen.



Maar ik lees inmiddels dat het specifiek om jouw vriend gaat. Wat bereik je er mee als je gelijk krijgt? Zijn ego gekrenkt en hij voelt zich voortaan op jullie hoogopgeleide feestjes klein en ongemakkelijk? Nou, succes. Ik denk dat hem gelijk geven in dit geval een betere uitkomst is dan je eigen gelijk willen halen. Zelfgekochte champagne smaakt ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 167 gemiddeld best klein, voor mijn gevoel zie ik vooral langere vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vraagstelling volstrekt duister.

Hoe moeten wij weten of jij dan langer bent dan hij?

En is dat dan geen simpel geval van cijfers?

Als jouw lengte + haklengte = meer dan zijn lengte,

dan ben jij op hakken langer.



Of is het meer een discussie over of je jezelf wel langer mag noemen als de hoogte mede wordt bepaald door je hakken? Zo van, hij is nog steeds langer maar jij lijkt alleen maar langer door je hakken?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1m83, dus langer dan je vriend, hoe dan ook. Op hoge hakken kijk ik dus over hem heen. Maar mijn enige hoge hakken zijn zitschoenen, want ik kan er niet op lopen. Dus als je vriend dan blijft staan blijft mijn boven hem uit torenen hem bespaard. Overigens ben ik met mijn 41 jaar niet meer zo jong. Toen ik 18 was was 1m81 overigens de gemiddelde lengte van de Nederlandse man. Je vriend zal dus nu wel iets onder het gemiddelde zitten. Wat dat zegt over de lengte vsn vrouwen op hakken weet ik niet.
quote:nieuwsbrief schreef op 14 februari 2015 @ 07:57:

Maar hij heeft toch sowieso gelijk?

Gemiddelde vrouw in nl is 1.70 ongeveer en geen 1.81.



Of zeg ik nou iets heel doms

Ja. Want met je hoogste hakken (tien cm?) kom je dan dus in de buurt.



Jonge vrouwen zullen gemiddeld langer zijn dan die 1.70 (want dat is gemiddeld over alle vrouwen, en jongeren zijn langer dan ouderen). Dus gefeliciteert TO, geniet van je champagne!
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 14 februari 2015 @ 08:23:

Ik vind 167 gemiddeld best klein, voor mijn gevoel zie ik vooral langere vrouwen.Ik ben zelf 167 en vind dat ook aan de kleine kant. Maar als jongeren gemiddeld langer zijn, zal dat niet meer dan een paar cm zijn, en gelden voor beide seksen. Het verschil van 13 cm blijft gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 14 februari 2015 @ 08:24:

Ik vind je vraagstelling volstrekt duister.

Hoe moeten wij weten of jij dan langer bent dan hij?

En is dat dan geen simpel geval van cijfers?

Als jouw lengte + haklengte = meer dan zijn lengte,

dan ben jij op hakken langer.



Of is het meer een discussie over of je jezelf wel langer mag noemen als de hoogte mede wordt bepaald door je hakken? Zo van, hij is nog steeds langer maar jij lijkt alleen maar langer door je hakken?Ik was niet helemaal duidelijk merk ik nu. Ik wil gewoon weten hoeveel van de vrouwen hier op hun hoogste hakken langer zijn dan mijn vriend, zodat ik een extra argument heb (of juist niet)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 08:14:

[...]





Dat laatste dus, ben benieuwd hoeveel vrouwen hier er op hun hoogste hakken langer zijn dan hij.Huh? Dat rijmt niet echt met je OP

NB het gaat dus om dit specifieke geval tussen mij en hem, de poll slaat op zijn lengte dus (dit n.a.v. sommige reacties, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik))





Je OP is dus nog steeds niet helemaal duidelijk



O, crosspost
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 08:14:

[...]





Dat laatste dus, ben benieuwd hoeveel vrouwen hier er op hun hoogste hakken langer zijn dan hij.Slaat echt nergens op dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven