champagne en lengte

14-02-2015 07:51 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden stond hier een topic over een discussie over lengte. Lichaamslengte wel te verstaan



Ik heb met mijn vriend precies dezelfde discussie. Volgens mij zijn de meeste jonge, hoogopgeleide, autochtone nederlandse vrouwen (kortom zo'n beetje de VIVA-vrouwen) namelijk gemiddeld even lang of langer dan hij als ze op hoge hakken staan. Het valt me elke keer weer op als we op een feestje of een receptie zijn. Ik ben zelf 1.76 en dus op hakken ook al langer dan hij (hij is 1.81) en ik zie heel veel vrouwen van (bijna) mijn lengte of zelfs langer. Maar daar wil hij niet aan, ik denk dat zijn ego daardoor te veel gekrenkt raakt



Om van het gezeur af te zijn hebben we er een fles champagne op gezet (een goede fles welteverstaan). Ik drink erg graag champagne, vooral als die door mijn vriend betaald wordt. Dus wie heeft er gelijk?



NB het gaat er dus om of jij op je hoogste hakken langer bent dan 1,81, de poll slaat op zijn lengte (dit n.a.v. sommige reacties, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik).



Edit: het is trouwens een nek-aan-nek race. Bijna de helft van de vrouwen hier geeft aan op hun hoogste hakken even lang of langer te zijn dan 1.81.

Op mijn allerhoogste hakken...

Totaal aantal stemmen: 342

... kijk ik over hem heen (8%)
... ben ik duidelijk langer dan hij (19%)
... ben ik iets langer dan hij (10%)
... ben ik precies even lang (6%)
... is hij nog steeds langer (57%)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:diamond-gloss schreef op 14 februari 2015 @ 10:31:

[...]



Idd en verder is het toch vooral genetisch bepaald..+1
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 10:30:

[...]

Heb ik ergens gezegd dat ik mijn vriend niet aantrekkelijk vind, ondanks dat hij niet lang is? En ik heb ook niet gezegd dat hij klein is.Dat heb ik ook nergens geschreven, ik quote jou alleen maar....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen 17 centimeter, ga ik dus never-nooit halen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 14 februari 2015 @ 10:31:

[...]



Idd en verder is het toch vooral genetisch bepaald..Klopt, er zijn dus meer factoren.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 14 februari 2015 @ 10:35:

[...]



Dat heb ik ook nergens geschreven, ik quote jou alleen maar....



Het leek er anders op dat je me citeerde omdat ik mezelf tegen zou spreken, is niet zo dus.



Pfffft lekker belangrijk.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik citeer je omdat je de lengte die je vriend heeft precies past tussen de lengtes die je noemde.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 14 februari 2015 @ 10:42:

Nee, ik citeer je omdat je de lengte die je vriend heeft precies past tussen de lengtes die je noemde.....Aha...
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Arme man..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw vriend lang. Ik ben 1m62, dus dat haal ik nooit.



Geen flauw idee waarom ik op dit topic reageer en ik vind het 'autochtone' in jouw OP ook maar vreemd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 10:00:

[...]





Ah, eindelijk een intelligente opmerking. Hoogopgeleid zeker?



Sommigen nemen dit topic veel te serieus. Ik heb dat hoogopgeleid erbij gezet omdat we voornamelijk in die 'kringen' verkeren en ik had eens gelezen dat hoogopgeleide mensen gemiddeld iets langer zijn dan laagopgeleide mensen (ik weet ook niet waardoor).

Dus dat was ons vergelijkingsmateriaal in de discussie.



Het was absoluut niet denigrerend bedoeld naar niet-hoogopgeleiden of allochtonen, sorry als ik die indruk heb gewekt.



Ik denk dat je gewoon niet zo goed in begrijpend lezen bent. Ik denk dat je verkeerde conclusies hebt getrokken toen je ooit ergens las dat hoogopgeleide dames vaker hoog van de toren blazen, omdat ze het ook hoog in de bol hebben zitten. Zulke uitspraken noemen we figuurlijk en moet je niet letterlijk nemen.



Ik heb trouwens ook sterk de indruk dat je hoog opgeleide hersenen de "autochtone nederlandse vrouwen" in de OP verwarren met de groep "zuivere arische vrouwen" die je werkelijk lijkt te bedoelen. Want de autochtone bevolking van Nederland is anno 2015 wel een heel diverse gemeleerde groep.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 14 februari 2015 @ 10:28:

Ik ben op blote voeten ook langer, je vriend is gewoon erg klein.Meen je dat serieus?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 14 februari 2015 @ 11:13:

[...]





Ik denk dat je gewoon niet zo goed in begrijpend lezen bent. Ik denk dat je verkeerde conclusies hebt getrokken toen je ooit ergens las dat hoogopgeleide dames vaker hoog van de toren blazen, omdat ze het ook hoog in de bol hebben zitten. Zulke uitspraken noemen we figuurlijk en moet je niet letterlijk nemen.

Ik neem jouw hele post maar figuurlijk, want meer kan ik er niet van maken.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom jij lengte zo belangrijk vindt. En wat je uiteindelijk kiest qua opleiding heeft natuurlijk niets te maken met hoe hoog het niveau is en hoe lang je bent.



Als het goed is kies je iets wat je leuk vind, en daar hoort een niveau bij. Dat kan laag, gemiddeld of hoog zijn.



Ik ben een allochtoon, heb mijn lengte geërfd van buitenlandse voorouders en mijn tevens kleine Nederlandse oma, en mbo 4. Nooit verder gestudeerd want geen interesse in, maar ik weet dat meer kan aangezien mbo 4 een eitje was voor me.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 14 februari 2015 @ 11:16:

Ik vraag me af waarom jij lengte zo belangrijk vindt. En wat je uiteindelijk kiest qua opleiding heeft natuurlijk niets te maken met hoe hoog het niveau is en hoe lang je bent.



Als het goed is kies je iets wat je leuk vind, en daar hoort een niveau bij. Dat kan laag, gemiddeld of hoog zijn.



Nogmaals, er is een statistisch verband geconstateerd tussen lichaamslengte en genoten opleiding. Een statistisch verband zegt niets over oorzaken, het geeft alleen aan dat er een zekere relatie bestaat.



Natuurlijk kies je niet voor een hogere opleiding 'omdat' je lang bent. Zo werkt statistiek helemaal niet. Want dan zou je b.v. met evenveel recht kunnen zeggen dat het hebben van een goed betaalde baan veroorzaakt wordt door het rijden in een dure auto. Niettemin bestaat er statistisch (gemiddeld) gezien wel een verband tussen de hoogte van het inkomen en hoe duur de auto is waar je in rijdt.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 14 februari 2015 @ 11:13:

[...]





Ik denk dat je gewoon niet zo goed in begrijpend lezen bent. Ik denk dat je verkeerde conclusies hebt getrokken toen je ooit ergens las dat hoogopgeleide dames vaker hoog van de toren blazen, omdat ze het ook hoog in de bol hebben zitten. Zulke uitspraken noemen we figuurlijk en moet je niet letterlijk nemen.



Ik heb trouwens ook sterk de indruk dat je hoog opgeleide hersenen de "autochtone nederlandse vrouwen" in de OP verwarren met de groep "zuivere arische vrouwen" die je werkelijk lijkt te bedoelen. Want de autochtone bevolking van Nederland is anno 2015 wel een heel diverse gemeleerde groep.
Life is short. Eat dessert first.
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:15:

[...]





Ik neem jouw hele post maar figuurlijk, want meer kan ik er niet van maken.Jij niet nee.
Ik denk dat dit hele topic een poging is tot een relletje met dr autochtone hoogopgeleide dames en de manier waarop ze reageert.;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 14 februari 2015 @ 11:42:

Ik denk dat dit hele topic een poging is tot een relletje met dr autochtone hoogopgeleide dames en de manier waarop ze reageert.;-)Oei, wat klinkt dat zuur... heb ik een gevoelig punt geraakt?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je poll niet ingevuld want ik draag nooit hoge hakken.



Ik ben overigens bijna precies zo lang als je vriend en met enige tegenzin moet ik je vanuit mijn eigen ervaring gelijk geven.



Krijg ik nu een glas dure champagne?
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 14 februari 2015 @ 08:39:

Champagne en lengte...denk je eindelijk eens iets te krijgen, maar nee hoor..krijg je deze bullshit.quote:elle5460 schreef op 14 februari 2015 @ 08:54:

[...]



Dat zijn waarschijnlijk hoeren.quote:elle5460 schreef op 14 februari 2015 @ 08:56:

Mischien niet zo heel opgeleid van mij, maar euhh...zullen we het over een andere lengte hebben?

Ik word hier zo saai van.quote:elle5460 schreef op 14 februari 2015 @ 08:58:

Wat is bv de lengte van een champagne fles?





Over bullshit gesproken...





OT, ik zonder hakken 1 cm korter dan jouw vriend. Maar mijn ego tilt mij op tot grote hoogte. Ugh
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:24:

[...]





Nogmaals, er is een statistisch verband geconstateerd tussen lichaamslengte en genoten opleiding. Een statistisch verband zegt niets over oorzaken, het geeft alleen aan dat er een zekere relatie bestaat.



Natuurlijk kies je niet voor een hogere opleiding 'omdat' je lang bent. Zo werkt statistiek helemaal niet. Want dan zou je b.v. met evenveel recht kunnen zeggen dat het hebben van een goed betaalde baan veroorzaakt wordt door het rijden in een dure auto. Niettemin bestaat er statistisch (gemiddeld) gezien wel een verband tussen de hoogte van het inkomen en hoe duur de auto is waar je in rijdt.Ja maar al zou ik ook 5 universitaire studies hebben gedaan en 1,5 miljoen per jaar verdienen dan kan ik een dure auto rijden maar het maakt mij nog steeds geen cm langer dan de 1.68 die ik nu ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 14 februari 2015 @ 14:06:

[...]



Ja maar al zou ik ook 5 universitaire studies hebben gedaan en 1,5 miljoen per jaar verdienen dan kan ik een dure auto rijden maar het maakt mij nog steeds geen cm langer dan de 1.68 die ik nu ben.



Klopt helemaal. Maar wat bewijst dat? Helemaal niets. Statistiek beschrijft alleen relaties van massaverschijnselen en geen individuele gevallen.



Laat staan dat statistiek invloed zou hebben op jouw lengte.



Maar gemiddeld gezien zijn hoog opgeleide mensen in Nederland nu eenmaal wat langer dan minder hoog opgeleide mensen. Like it or not.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 11:14:

[...]





Meen je dat serieus?Ja
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Wat een non-topic voor iemand die beweert hoogopgeleid te zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:maritk schreef op 14 februari 2015 @ 14:37:

[...]





Klopt helemaal. Maar wat bewijst dat? Helemaal niets. Statistiek beschrijft alleen relaties van massaverschijnselen en geen individuele gevallen.



Laat staan dat statistiek invloed zou hebben op jouw lengte.



Maar gemiddeld gezien zijn hoog opgeleide mensen in Nederland nu eenmaal wat langer dan minder hoog opgeleide mensen. Like it or not.Statistisch gezien zijn Nederlanders gemiddeld Langer dan de rest van de wereld bevolking. Dus is het kul wat je schrijft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven