Datingsite Perikelen deel 2

26-01-2007 16:51 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van 'De mannen van Relatieplanet, Lexa etc.'



Sta je ingeschreven op een datingsite en wil je iets kwijt? Vind je een eerste date spannend? Valt er iets tegen? Wil je weten hoe betrouwbaar een site is? Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Bradamante, om nog even terug te komen op je berichtje over foto's die tegenvallen...



Ik had ook een keer een contactverzoek van een jongen waar z'n profiel me wel ontzettend aansprak, maar z'n foto totáál niet... Dat was een beetje jammer...

Heb 'm toen laten weten dat ik even geen nieuwe contacten wilde aangaan.

Maar een poosje geleden zag ik 'm lopen op het station en hij viel best mee!

Maar ja, ik had 'm al afgewezen...



Bij Parship zien anderen je foto's pas als je ze vrijgeeft voor degene. Wel zo prettig. Ik vind het fijner als iemand eerst contact legt, dat er dan een paar mailtjes heen en weer gaan en dat je dán pas je foto laat zien. En ik laat trouwens pas mijn foto zien, als ik die van hem ook heb gezien... ;)
Gevonden, en even niks te melden over datingsites..behalve dat ik paiq nog steeds leuk vind..vind het alleen meer een chatsite dan een datingsite..maar dat is misschien ook wel weer de beste manier juist..
Alle reacties Link kopieren
Chatten gaat inderdaad iets sneller dan mailen, veel efficienter dus... Grommm... voel me net Meneer van Dalen: ik wacht op antwoord... ;)



Misschien zelf maar weer eens wat leuke ijsbrekers versturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar foute dates via rp gehad, 1 keer met iemand die niet degene van de foto was. :@ .Je wil niet weten hoe snel ik ineens 'wegmoest'.

Met een ander een week of 3 zitten mailen, leek leuk toen maar in het echt viel het behoorlijk tegen, elkaar niets te melden en vonden elkaar ook niet leuk. In totaal 4 'dates' gehad die allemaal op niet uitliepen en toen had ik het wel gehad met internetdaten.



Omdat mijn abonnement nog niet afgelopen was ben ik toen in de gezamenlijke chatbox (18+ en 30+ enz heette dat toen geloof ik) gaan chatten zonder bijbedoelingen, gewoon mijn tijd volmaken met stom ouwehoeren en daar heb ik mijn vent O+leren kennen waar ik nu al ruim een jaar mee samenwoon.

Mijn advies is: ga nooit met iemand daten voordat je hem op de webcam hebt gezien. foto's kunnen zo nep zijn en daarnaast zet iedereen zo'n beetje vakantiefoto's of hele vage foto's in hun profiel waardoor je een verkeerd beeld van iemand kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry AgentL, maar ik vind het wel belangrijk dat ik een foto zie om een eerste indruk te krijgen. Stel dat je wel een leuk mail-contact hebt met iemand maar als je de foto ziet dat je er totaal niet op valt. Dan zou het toch echt lullig zijn om het contact te moeten afkappen. En hoe zeg je het dan zonder iemand te kwetsen. En ik ben nogal visueel ingesteld, ik zie graag met wie ik te maken heb.

Wie heeft er trouwens ervaringen met MSN match. Ik ben daar nu een 2 weken lid, maar ik krijg alleen maar matches uit duitsland (ik zit hier tegen de grens aan) En ook nog vaak dezelfde. Knipoog je dan naar iemand dan krijg je 4 van de 5 x geen reactie.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat een types bestaan er toch. Heb een paar keer een bericht gehad van een man die alleen maar loopt te klagen dat 'ie zielig is omdat 'ie ziekjes is. Hij wilde dit weekend wel afspreken, want hij had nog niets te doen. Ik weet niets van hem, behalve dat hij ziek, zwak en misselijk is. Heel aantrekkelijk (not)! En nog drammen ook toen ik hem vriendelijk vertelde dat ik daar geen zin in had. Wat denkt zo'n vent, tssss? Heb hem linea recta uit mijn lijst verwijderd.

Ergens ben ik dan toch nog wel benieuwd wat voor foto er schuil gaat achter zo'n figuur, haha. Maar uiteraard heb ik niet lang genoeg berichten uitgewisseld om dat te kunnen zien.

Ook vreselijk als iemand als openingszin heeft: "Wat kom je hier zoeken?" Paaseieren, nou goed.



Ik vind chatten wel een goeie manier om snel een beeld van iemand te krijgen en te weten of het klikt. Maar je kan, denk ik, ook vervallen in oeverloos geouwehoer over niets en dan weet je eigenlijk nog niet veel.



Ik heb je nog niet in de top 10 van Paiq zien staan, Tomcat :P
NOG niet ? :D mijn foto's zijn nog niet vaak genoeg positief beoordeeld geloof ik..1 wel en die stond op een 9 gemiddeld..alleen geen idee waar die 9 dan voor staat eigenlijk, jullie wel ?



Wel grappig dat chatten op paiq..standaard hoe oud zijn we en waar komen we vandaan in het begin haha.



Wel wat leuke contacten al, vreemd genoeg zijn dat alleen niet mijn matches (heb er 3 intussen) maar meisjes die ik vanuit een chat leer kennen.. Wel leuk om zo een paar uur weg te kletsen alsof je elkaar in de kroeg tegenkomt. Nog geen date plannen hoor..eerst maar eens kijken wie er bij herhaling leuk is om een paar uur mee te kletsen :) en ik heb nog een mogelijke date in het verschiet van rp dus die ook eerst maar even afwachten of dat nog wat wordt. Anderzijds..kan ook zomaar dat je aan de praat raakt en vervolgens meteen besluit om te gaan stappen samen he..uitzonderingen bevestigen de regel ;)..hoewel het dan ook niet echt een date is toch ? of wel ?
Alle reacties Link kopieren
Damn! Net een superlang bericht getypt... istie weg! ;(



Ik doe straks weer een poging, eerst boodschappen doen en een was draaien... grommmmm....
Alle reacties Link kopieren
Mag ik eens vragen wat paiq is? Een datingsite of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
@ Johny blue: Paiq is ook inderdaad een datingsite, je kan je alleen niet zomaar aanmelden, daarvoor moet je een uitnodiging krijgen van iemand die al lid is.

Ik zit me even sterk af te vragen of ik een uitnodiging ga vragen aan 1 van jullie hier, wil even uittjekken of dat chatten leuk is. Het mailen duurt zo lang...  Maar goed, ik ben altijd heel impulsief met dat soort dingen, dus ik wacht er nog even mee...

Om even terug te komen op de foto-kwestie: ik ben er al een paar keer van geschrokken toen er meteen een foto werd vrijgegeven tegelijk met het contactverzoek. Ik ben ook visueel ingesteld, maar vind het prettiger als er eerst een contact wordt gelegd en er dán pas foto's worden vrijgegeven.

Stiekem ben ik ook wel bang dat ik zelf wordt afgewezen om m'n foto's. Ik denk dat ik namelijk zo'n meisje ben waar je pas verliefd op kan worden als je haar wat beter kent. Zo is dat namelijk ook met mijn vorige relaties gegaan. Ik heb ook nooit zoveel sjans irl, volgens mijn vriendinnen omdat ik te zelfstandig overkom op anderen. Haha! zullen ze daarmee bedoelen dat ik arrogant uit mijn ogen kijk? ;)

Ik weet ook niet of Paiq daarom iets voor mij is, met al die foto's en beoordelingen enzo. En stiekem vind ik het moeilijk om toe te geven dat ik op deze manier iemand zoek... Wat is er mis met mij dat ik irl niemand kan vinden? hoor ik dat stemmetje diepvanbinnen zeggen...



@ Himmie: die vent zoekt gewoon een verpleegster! haha! Ergens heeft hij wel geluk, er zijn altijd wel vrouwen bij wie dan hun zorg-instinct in werking treedt. Het kan dus best als een magneet werken als je ziek/zwak/misselijk opstelt... :P



@ Canine: Ik denk dat er op Parship niemand rondsurft die niet zijn echte foto op de site heeft staan, daar is het toch een tikkie te duur en te serieus voor. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt op IWD. Het was wel duidelijk dat het niet zijn eigen foto was (zo'n modellenfoto). Na een paar mails kreeg ik wel zijn echte foto, en het was ook wel begrijpelijk: hij werkt in een publieke functie bij de gemeente Amsterdam dus anders zou hij te herkenbaar zijn. Het is uiteindelijk niks geworden: er zijn wel een paar sex-dates uit voortgekomen, verder had het geen toekomst.



Wat zijn trouwens dingen die jullie tijdens de eerste contacten willen weten? Waar vraag je allemaal naar en wat voor (serieuze) vragen krijg je?

Ik zelf vraag naar hun favoriete films, muziek etc. Naar hoe zijn inrichting eruit ziet, wat zijn studie/werk inhoudt, uit wat voor gezin hij komt en euhm... verder weet ik het niet! Ben wel benieuwd naar jullie contacten!
paiq heeft mij in ieder geval wel wat kriebeltjes opgeleverd nu :)



Niet zo zwaar tillen aan die fotobeoordeling hoor Agent.. je kan foto's van anderen beoordelen via "welke van de 2 vind je leuker", ze zeggen dat ze die input gebruiken om je beter te kunnen matchen op die manier.



Je kan zelf kiezen of jouw eigen foto's daarvoor mogen worden gebruikt of niet en ze hebben dus een ranglijst wel met de populairste foto's in verschillende categorieen..maar daar kan je niks mee..je kan ze zien en dat is alles, niet klikbaar en je komt niet in contact met ze op die manier dus. Als je meedoet krijg je bij je eigen foto's een score zodra ze meer dan 10 keer positief beoordeeld zijn..geen idee of dat een 0 tot 10 score is of wat dan ook.. ik sta nu op een 9.1 overigens :D



Paiq geeft je matches waarmee je onbeprekt kan chatten meteen (als ze online zijn, anders kan je wel wat typen maar dat lezen ze pas als ze weer online komen uiteraard)



Verder heb je een optie speeddate, dan krijg je min of meer random een chat van 5 minuten, en daarna kan je zeggen of je verder wil chatten of niet, willen beiden dat dan heb je nog 10 minuten en daarna kan je kiezen of diegene bij je matches moet worden gezet, je open staat voor later nog eens chatten of diegene blokkeert.



Tot slot heb je nog een battledate, dat is met zijn drieen, 2 van het ene geslacht en 1 van het andere geslacht..weer 5 minuten en na die 5 minuten kiest de eenling met welke van de 2 hij/zij door wil praten in een speeddate opzet.



Het draait dus om chatten op paiq..en dat bevalt mij goed..beter dan foto's loeren en profielen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitleg Tomcat!

Dat klinkt allemaal iets minder eng als ik had verwacht! ;)

Mag ik jou mailen voor een uitnodiging?
Ja hoor, mail maar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je gemaild! Alvast bedankt voor de uitnodiging! :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben na het lezen van jullie reacties ook wel nieuwsgierig geworden naar Paiq. Zou iemand mij een uitnodiging willen sturen?

Adres: mizz_lovely26@hotmail.com



Thanx!
Welke naam moet ik opgeven voor je ?
Heb er al wat van gemaakt :)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook wel leuk om even te kijken... Maar ik kom er helemaal nie op. Kan je niet eens rondkijken zonder uitnodiging of heb ik het dan verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Tomcat! Ik zie 'm zitten!



Vanavond of morgen kijk ik even verder, ga nu eten bij een vriendin...

doei!
Zonder uitnodiging kan je niks nee
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik las deze week in een tijdschrift dat er op RP ook veel fakeprofielen zouden zijn. Er staat een verhaaltje met een foto (fotomodeltypjes) waar niemand achter zou zitten. Het zou zo zijn dat RP die erop had gezet om mensen te trekken.

Als je reageert op zo'n profiel krijg je uiteraard geen antwoord...

Je komt er natuurlijk niet echt achter of het om een fakeprofiel gaat of dat iemand gewoon niet wil reageren.

Weet iemand hier iets meer over?
Alle reacties Link kopieren
Mocht er iemand een uitnodiging "over" hebben...;)... pien_70 hotmail. kom... Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie toch uitnodigingen uitdelen, zou ik er ook graag eentje ontvangen

Zou het wel eens willen proberen.

johny-blue@hotmail.com

Thanks for everything.
Alle reacties Link kopieren
@Sneez, you got mail :)



@ Johny: helaas, kan volgens Paiq alleen maar vrouwen uitnodigen...

Misschien kan Tomcat het wel voor je doen?



Grtz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven