Dit is Minder van Tinder 2!

12-01-2015 10:41 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan doe ik het maar even.

Deel Twee Tinder Trouble!



Hier kunnen we verder kletsen over wat er wel niet zo geweldig is aan deze complexe, intrigerende en uiterst multidimensionaal maar toch heel erg leuke app.



Linkje zal ik even in 't oude topic plaatsen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Und, meine match ist nicht echt.

Zucht, wanneer gaat Tinder eens die fake accounts eraf flikkeren.

Had ik net een geweldige openingszin bedacht en gestuurd

Nee winkje, ik stuur bijna altijd wat persoonlijks
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Vertel Winkje!

Serieus, ik kom echt alleen op 'hoi hoe is het'.

Erg slecht, ik weet het, maar het is meer dan niks dacht ik zo...



Stuur de Tinder-staf een mailtje? Of een mailbom..

of een paar handgranaatjes..
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zit nu al een paar dagen op dit forum (ook andere pijlers) mee te loeren, maar ik moest toch even reageren op dit topic..

Hope you don't mind!

Ook ik zit sinds eind November op Tinder (heb nu even een kleine break), en heel veel dingen van wat hier besproken word klopt gewoon helemaal!! In het begin natuurlijk heel enthousiast swipen op elke (redelijk knappe, interessante) man die langskwam en zo blij als er een match was. Daarna een hoogst origineel 'hoi' sturen.. (ik houd er zelf niet eens van als een man dat bij mij doet, maar goed)..

Maar ik merkte steeds vaker dat als ik een match had, deze opeens verdween. Ik dacht eerst 'wat een k*# app is het toch', maar na dat testje van SK en Phoebe weet ik dus hoe het zit. Zelf vanavond ook even geprobeerd, door gewoon elke man te Liken en tadaa, van de 15 mannen had ik iets van 8 matches.. Die net zo snel weer verdwenen. En ik in het begin heel lief maar alle foto's en profielen netjes lezen en daarna mijn keuzes maken.



En ook ik heb een Tinder date from hell..



Begin November is mijn verkering uitgegaan (6 maanden, ook via online dating) en m'n vriendin raadde me Tinder aan.

Ik begin December dus de app op m'n mobiel gegooid en met een paar mannen aan de babbel. Een daarvan klikte wel, maar niet heel veel gechat, allebei druk. Aan het eind van het weekend vroeg hij of ik zin had om de volgende week iets wilde gaan drinken en gaf me zijn nummer. Met als bijschrift: ik hoor het wel of niet.

Dus verder op de WA en dat klikte steeds beter. Wij dus vrijdagavond afgesproken in de hoofdstad en hij zou me voor het station opwachten. Ik loop langs de kerstboom (ben nachtblind), loop m bijna voorbij en ik hoor keihard m'n naam. Hij neemt me mee naar een fancy hotel en daar wat gedronken.. eerste wat me opviel is dat ie me niet echt liet uitpraten.. En hij was redelijk druk ook en luid. En kwam iets te snel in m'n persoonlijke ruimte.

Op een gegeven moment zijn we naar een rustigere kroeg gegaan, lekker buiten op het terras gezeten. Hij rustiger, maar het niet uitpraten was er jammer genoeg nog een beetje.

Nu komt ie: meneer zegt dat ie naar de wc gaat en als ie terugkomt gaat ie bedenken hoe hij me gaat zoenen. Ik kon hem alleen maar aankijken en beetje grimlachen. Ik was een beetje in shock.

Meneer naar de wc en komt terug, wij weer praten en hij zegt letterlijk dat ie me wil zoenen. Ik zeg nee, omdat ik er niet zo van houd om met de halve wereld erbij gezoend te worden en hij me eigenlijk voor het blok zet. Dat begrijpt ie wel zegt ie. Hebben we het daarna over onze exen, waarbij ik een heel dramaverhaal krijg te horen en dan de mededeling dat ie eigenlijk niet over exen wil praten. Ik begon er niet over!

Verder wel gezellig gehad en puntje bij paaltje ik met hem naar huis. What a mistake to make!

Daar het een en ander gebeurd, maar wat hij onder hartstochtelijk vond vallen, vond ik toch iets te ruw, dus afgekapt.

Ik heb me er s'ochtends vroeg met een 'goh, ik voel me niet lekker' van af gemaakt, maar aangezien de vent nog half dronken was kon ie me niet thuisbrengen met de auto. Of ik niet terug in bed kwam liggen, dan na een paar uur zou ik thuis worden gebracht.

Neeuh, ik ging wel met de tram. Wilde toch liever in mijn eigen bedje liggen als ik ziek was. Ik ben netjes naar de halte gebracht en vandaar mijn eigen weg naar huis gemaakt. Hij stuurt nog lief een appje of ik al thuis ben en vervolgens een half uur later een appje, dat ie t toch wel erg jammer vond dat ik hem niet bedankte voor de leuke avond, want hij had toch echt zijn best gedaan.

Toen was ik er klaar mee: ik heb hem geantwoord dat als ie me eens uit had laten praten, dat ik dan heus wel bedankt had gezegd.

Vervolgens niets meer gehoord een halve dag. Wilde hij s'avonds me ook nog op FB toevoegen, gelukkig had ik die optie al uitgeschakeld..



Na het weekend heb ik netjes een bericht gezonden dat ik het heel leuk vond, maar toch niet het wow gevoel had.

Ik verwachtte een stormvloed van scheldwoorden van Jekyll/Hyde, maar gelukkig kreeg ik als enige terug: same here..

Het was bij die kerel echt warm en koud, op niets af!! Het ene moment zit ie al mee te dromen over een trip naar Down Under en vervolgens gaat ie uit zijn dak over iets heel kleins. Oh en meneer had ook nog gelogen over zijn leeftijd.

Flippin' dramaqueen.



Dus tot nu toe maar 1 Tinder date gehad en ik denk dat dit voorlopig ook zo blijft. Badoo, daar kan ik ook het een en ander over vertellen.. Sjiezus, wat een engerds daar...



Oh, tipje: als een man eerst constant met je loopt te chatten/appen en dan de volgende dag een 'ik ben een beetje ziek' gebruikt, dan is het 9 van de 10 keer klaar. Ik heb dit nu 2 keer gehad en gelijk zei mijn onderbuikje: die zien we nooit meer terug!! Jammer dat mannen niet gewoon kunnen zeggen: hmm, ik denk niet dat dit m gaat worden.. Ik bedoel: ik word niet hysterisch of zo: voor hem 10 anderen...



Anyhoo, bedankt dat ik even m'n verhaaltje kwijt mocht (wel n lang verhaal merk ik)...
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
Hey Classy,

Het is inderdaad een rommelige app met veel verschillende soorten mensen.

Schijnbaar swipen jullie ladies veel 'rare' types naar rechts. En gaan daar dan

ook nog eens mee uit. En direct 1e date al bij hem thuis?

Heb ik maar bij één dame gehad, maar dat klikte zo goed tijdens het terrasje/etendje.



In het vervolg gewoon wat beter testen tijdens le chat. En misschien wat breder

kijken dan je smaak? Er zitten heus wel fatsoenlijk gedragende mannen, en hopelijk

vrouwen, tussen. Want ik heb het nog op m'n mobiel

En bijna een standaard regel, 1e date kort en openbaar.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hey SK,



Klopt.. Dus ik swipe op het moment gewoon helemaal niet meer

Ik heb voor mezelf besloten om voorlopig even mijn energie aan andere dingen te besteden, zoals mijn studie.

Ik blijf wel gewoon meelezen, vind dit een zeer interessant topic.

Qua daten ben ik sowieso niet zo'n ster, dus het kort en alleen in openbaar houd ik er voor de volgende keer in. ;)

Waarschijnlijk had ik een moment van zware verstandsverbijstering op dat moment, kan het niet anders verklaren.

Weer wat geleerd.



Is het jullie (vooral aan de dames gericht) ook opgevallen dat heel veel mannen op hun profiel van die 'intellectuele' zinnen zetten??

Ik werd er op een gegeven moment een beetje simpel van.. Ik kreeg bijna zin om ook zoiets op mijn profiel neer te zetten, maar dan sarcastisch, zoals ik ben..
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben intellectueligent, en steek het niet onder stoelen en tafels.

Vrouwen mogen best weten wie ze naar links swipen.

En toch nog een keer per twee weken een match, hoe doet hij het toch?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook maar eens flink swipen naar rechts et voila 7 matches in nog geen kwartier.

Nu maar eens kijken naar de rest van de foto's en lezen wat de heren in hun profiel hebben staan.



Classyladeee ik tinderde ook zoals jij deed , zorgvuldig de mannen bekijken , hun tekstje lezen en daarna naar links of rechts swipen.



Daar waar ik dit eerst wel een leuke manier vond om iemand te leren kennen , gaat het me steeds meer tegen staan.

Ah bliep bliep , een berichtje op Tinder....ach lees ik net zijn profiel , is en wil hij een niet roker.......hmm verder wel een leuke vent , vrij simpel in zijn eerste chat contact.

Toch maar weer zorgvuldiger de profieltekstjes lezen........of swipen dat het een lieve lust is
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dat vind ik geen probleem. Ik houd ook wel van intelligente mannen, maar waar het mij om ging waren van die pseudo intellectuele zinnen vanaf internet of FB gejat.. Van schrijvers als Jack Kerouac etc..

Ik zag nl. telkens dezelfde voorbij schieten..



Volgende keer neem ik deze:



Women don't fart. They do however shoot tiny puffs of glitter, that sound like a unicorn's laughter and smell like rainbows...

Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
@Lilith, zo tinderde ik niet alleen, maar eigenlijk op elke datingsite waar ik ooit op heb gestaan. Het hele pakketje moet me aanspreken.

Een knappe kop is leuk en aardig, maar er moet wel wat uit komen ook. En de 2 mannen die mijn hart hebben gestolen waren heel normale mannen, maar hadden mooie ogen (als in: een twinkeling). Er moet een 'klikje' zijn.. En een beetje leuk profiel kan dat soms echt wel overbrengen.



Ik had vannacht nog een klein testje gedaan en als een gek swipen, match op match kreeg ik. En vanochtend werd ik wakker en geen enkele match meer over!!



Dus het is niet mijn moment om te daten denk ik.
Sjongejongejongejonge........
Ik zie ook veel dezelfde teksten, zoals 'ik ben leuker dan je ex'. Braak. Swipe naar links. Of 'vraag maar'. Of 'carpe diem'. Geen tekst is ook niks, maar dit soort teksten helpen ook niet:-)
Alle reacties Link kopieren
Paar Tinderdates verder. Best vermakelijk tot nu toe. Ik ben zoals jullie ongetwijfeld allemaal best kritisch. Zoek een leuke, mooie vrouw mét inhoud uiteraard. Tuurlijk laat je eerst leiden door een foto, maar daarna wil ik wel leuke communicatie. Sommige best wel sexy types (qua looks dan) communiceren zo: "Hoes-tie?" "Heb je meer feauteaus?" "Eg wel". Een normaal gesprek voeren lukt dan echt niet, waarschijnlijk maar beter ook want in het echt ga ik me toch niet verlekkeren aan een "Tatjana Simic" of iets vergelijkbaars. (Ja, ze is niet lelijk maar ik hou van klasse en ABN-sprekend).



Sextalk kan heel leuk en spannend zijn, maar je kunt het net zo goed achterwege laten. Als het erin zit, komt het er toch wel uit :-) Wel een goede test of iemand een beetje verrassend, grappig en naughty is (must!). Bij sommigen druipt de anti-sex van hun profieltekst af vind ik. Aan de ene kant begrijpelijk als je door types die maar aan 1 ding denken wordt lastiggevallen (werkt dat ooit...) Maar ik zou het gewoon lekker achterwege laten. Dus niet: "Ik ben niet geinteresseerd in sexdates! Komt gewoon asexueel over. Bij mij dan :-)



Nou daten verloopt altijd wel soepel. Beperk me het liefst wel tot Amsterdam, dan weet ik een beetje wat voor vlees ik in de kuip heb, qua 'culturele' achtergrond zeg maar. Moet maar eens afstappen van deze 'bekrompen' kronkel vond ik. Als is het maar voor het experiment :-)



Ik ben best genereus, en betaal natuurlijk altijd :-) Gelukkig zijn er ook vrouwen die aanbieden mee te betalen of in ieder geval dankjewel zeggen. Uiteraard sla ik dat af. Maar als ik na enkele dates niet iets, al is het maar een lolly in return heb gehad (voor het gebaar) is het exit... Ook al ben je Miss Universe.



Oja, en gelijk sex hoeft voor mij niet. Het kan natuurlijk zo lopen en als aanloop naar meer prima, maar eenmalig willen scoren waarom in hemelsnaam? Of je hebt wat in te halen ofzo.



En vrouwen die ook eens af en toe initiatief nemen! Zo leuk! Nooit initiatief, ook exit.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja vreselijk dat stomme taalgebruik "Hoest ipv hoe is het ", feauteaus is wel een hele erge hoor

Ik bied altijd aan mee te betalen , vind dat niet meer dan normaal , en volgen er meerdere dates betaal ik net zo makkelijk een rekening.

Vind het zo 1950 om een man te laten betalen , vind het wel charmant , maar ga er niet automatisch vanuit.



Inderdaad je wordt stuk gegooid met "Carpe diem " voor mij al bijna een rede om naar links te swipen , dan maar beter geen tekst.



Serieus een nacht verder en je matches weg......hmmm we gaan stug door hahahaha......
Alle reacties Link kopieren
Oh no ik kan het niet bij houden de matches gaan chatten......
Hahahaha... gewoon de leukste doen Lilith...



Ik heb ook een heel stom dilemma: heb sinds vandaag weer een nieuwe match,

hij is wel leuk, we hebben heel toevallig een gemeenschappelijke 'hobby /passie

(kwam ik pas achter toen ik al geliked had) maar ik geloof

niet dat hij uuuuhmmm superknap is zeg maar.. .



Nu val ik echt niet alleen op uiterlijk en hem puur daarom

eruit mikken vind ik wel erg hard maar toch...

Wat moet ik ermee??

Denk zelf dat ik het maar ff aan moet kijken...



Wil iedereen SK even een schop onder zn Br.... reet geven ?

Of heel hard in zijn oor tetteren, mag ook.

Hij weet zelf wel waarom, hihi...
Alle reacties Link kopieren
hahaha, omg... Ik ben ook een Grammar Nazi hoor.. Ik had lerares moeten worden zegt mijn zus...

Als een man is i.p.v es gebruikt, gaan de tandjes al knarsen..



@ohboy, ook de meisjes uit de boerendorpjes rondom A'dam kunnen heel slim zijn hoor.. En ook wij hebben ABN geleerd, tenminste ik wel



@lilith: succes!!

@ phoebe, kijk het even aan.. Wie weet verrast hij je wel.. maar ik snap je dilemma wel heel goed
Sjongejongejongejonge........
Ohboy: ik kom oorspronkelijk uit zo'n dorpje en ook ik praat ABN dus maak

je maar niet druk hoor hihi...



ik vind het best wel fout van mezelf eerlijk gezegd... Ik ben aardig populair op Tinder,

maar natuurlijk altijd weer de verkeerde... (oh ik ben een slecht mens..)



Vast heel fout, maar om de tekst 'ik ben leuker dan je ex' lig

ik helemaal dubbel... Dat vind ik wel geestig...

(en klopt ook in mijn geval...hihi)
Alle reacties Link kopieren
quote:ClassyLadeee schreef op 28 januari 2015 @ 22:08:

En ook ik heb een Tinder date from hell..





Ik denk dat die man hetzelfde vond. En terecht. Als de klik er niet is, moet je ook niet met iemand mee naar huis. Dat is toch echt je eigen domme schuld.



En als je verwacht dat iemand je na een gare date en na een laf smoesje naar huis brengt met de auto is er ook iets goed mis in je bovenkamer.



Het kan misschien geen kwaad die balken eens uit je eigen ogen te halen.
Hier vooral veel me.

Me motor, me zus..

En dan ben ik er al klaar mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh Phoebe , hahaha een match met een "niet zo knappe man " dat komt er nou van he? dat swipen voor het vaderland weg
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 29 januari 2015 @ 16:56:

Hier vooral veel me.

Me motor, me zus..

En dan ben ik er al klaar mee eigenlijk.Inderdaad "me dit , me dat " vreselijk , voor mij ook een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
@ strike: ik wilde ook niet dat hij me naar huis bracht, dat verwachtte ik ook niet van hem. Hij wilde juist eigenlijk dat ik langer bleef, hij zag het wel zitten. Maar daar heb ik netjes voor bedankt.



Ik heb niet super veel ervaring met het online daten en beginnersfouten maken we toch allemaal?
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
@Phoebe: jeej! je hebt een match! :D Niet eruit flikkeren omdat hij niet mister "ïk zie eruit om op te vreten" is. Misschien ziet hij er in real life beter uit.

Als ik naar mezelf kijk, ik zie er vaak uit als een popje op foto's. Heb in mijn studententijd als model bijgeklust en weet dus wel wat mijn plusjes zijn. Maar sommige mannen die vinden me, als ze me in real life zien, vaak niet meer zo poppig. Ik kijk kennelijk erg arrogant. Ik noem het mijn makkelijke blik en heb het ook vaak echt niet door. Dus misschien er even doorheen prikken? (a)



@Classy: Waarom ben je dan nog met hem naar huis gegaan? Zag hij er zo goddelijk uit? Of was de jeuk te erg? :p Eerste date zou ik nooit bij iemand thuis afspreken.



@SK: schopje? geen idee waarvoor dus vandaar een minischopje?



Over schoppen gesproken, die mogen jullie mij ook geven. Niet te hard, want heb gisteren een darmonderzoek gehad en het achterste is nog een tikkeltje gevoelig.

Mijn 2 Tindermannen willen afspreken. Je zou denken: Goed gedaan meid! Maar eh... Nu stuur ik ze dus niets terug. Omdat ik de komende 2 weekenden vol zit en weekend daarna is het valentijnsdag. Dan spreek ik echt niet af (meerdere redenen). Dus ben bang dat de heren zeer gaan afknappen op me :p. Mijn Utrechtse Afrikaan is weer terug en wil zsm afspreken. Hou hem al een tijdje aan de chat. Maar nu moet ik toch echt eens wat gaan afspreken. Mijn Haagse match wil ook afspreken. Hij wil hierheen komen. Duidelijk gemaakt dat ik niet into sexdates ben. Zijn antwoord: "Voor sex kok ik echt niet naar het zuiden. Ik wil je echt leren kennen dame." Maar hij is verder ook best stil. Zijn laatste berichtje was dus dat hij me op korte termijn wil zien.



Dus... Geef me een zachte schop onder mijn kont zodat ik de heren durf aan te spreken dat de dates pas halverwege februari gaan plaatsvinden XD. Ik ben echt een ramp op date gebied... *diepe zucht*
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Zeker dat we in het begin "beginnersfouten" maken niks mis mee daar leer je van.



Oké een match , is ft vader , ik ben zelf moeder , alleen heb ik wel een goede omgangsregeling en heb een goed contact met de vader van mijn kinderen.

In dit geval is er een verslavingsprobleem bij zijn ex , waar hij nadat ik vroeg wat de rede is dat hij ft vader is ( er zijn immers talloze redenen te verzinnen) gelijk een heel verhaal over schreef nou ja in een notendop.



Dit verwacht je dan weer niet , en daar hoef je in de chat fase ook niet veel mee , je kent elkaar immers niet.

Wel vind ik dit soort situaties wel om over na te denken , stel nou je hebt wel die klik , dit is geen gewone situatie ( reguliere omgangsregeling/co-ouderschap/geen kinderen ) dan heb je denk ik want geen omgangsregeling wel al snel met iemands kind te maken , en er is ( denk ik ) minder tijd om samen dingen te ondernemen , hij zal vast niet telkens zijn zoon uit logeren sturen.



Ja ja ik loop tig stappen op de zaak vooruit , maar dat is ook een beetje mijn karakter.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClassyLadeee schreef op 29 januari 2015 @ 17:06:

@ strike: ik wilde ook niet dat hij me naar huis bracht, dat verwachtte ik ook niet van hem. Hij wilde juist eigenlijk dat ik langer bleef, hij zag het wel zitten. Maar daar heb ik netjes voor bedankt.



Ik heb niet super veel ervaring met het online daten en beginnersfouten maken we toch allemaal?



Ik denk dat daten pas succesvol kan zijn als je elkaar en jezelf eerlijk behandelt en bekijkt. Het is niet eerlijk een date met terugwerkende kracht als 'from hell' te beschrijven terwijl je zelf door mee te gaan andere signalen afgeeft aanvankelijk.



Ook is het niet eerlijk van anderen te verwachten geen smoesjes over ziek-zijn te gebruiken maar er zelf blijkbaar wel gebruik van te maken.



Dan kun je daten wat je wilt maar geef je die ander en jezelf nooit een eerlijke kans.
Ik moet ook even inbreken hoor.

Een aantal matches gehad. Met één iemand een ontzettend grappig onzinverhaal over knakworsten gehad. Gewoon erg grappig, niets meer, niets minder.

Daarna een leuke Nieuw-Zeelander hier in de buurt. Wel in 't Engels, dat wel. Heel veel contact op WA, eigenlijk elke dag. Daarna een date gehad, samen lekker gegeten. 's Avonds weer naar huis. De week daarna het weekend bij hem blijven slapen en de volgende dag samen een dagje naar Duitsland. De week daarna nog een snelle date gehad. Daarna ging hij heel eventjes terug naar Nieuw-Zeeland. Hij wist dat ik hem wel heel leuk vond. Hij vond mij ook wel leuk, tenminste die signalen gaf hij echt wel af. Tijdens zijn week in NZ ook nog contact gehad voor zover als mogelijk. Hij kwam terug en had nog iets voor me meegenomen. Nog wat heen en weer geappt. En opeens krijg ik de tekst dat hij wat wou ophelderen. Hij was nog niet toe aan een relatie, blabla. Hij wou wel vrienden blijven. Ik snapte er niets van en heb hem dus ook gevraagd waarom, omdat hij toch behoorlijk signalen gaf. Ik heb eerlijk aangegeven dat ik niet wist of ik wel vrienden kon zijn. Nou daar werd 'ie bang van geloof ik, want wat als hij nou opeens een vriendin kreeg? De volgende dag had hij zijn Facebook geprivatiseerd. Ik snap er werkelijk waar nu nog steeds niks van. En ik baal ook behoorlijk, maar goed... wat doe je eraan?

Daarnaast nog wat matches gehad. Met twee Brazilianen, maar van die ene werd ik niet zo blij. Had een vriendin zitten in NZ (toevalligerwijze), maar was, volgens mij, wel op zoek op naar seks. En dat doe ik dus niet.



Ondertussen was ik ondertussen wel een beetje klaar met Tinder. Soms ben ik veel te kritisch en dan houd je niks over en andere keren zei ik gewoon tegen iedereen ja. Was er heilig van overtuigd dat Tinder niets voor mij is. De fun was er ook wel af na die NZ-er, omdat alle mannen me saai leken. Misschien nu weer tijd om me weer op het Tinderpad te wagen.



Ook mijn vriendin had een match met een Australier. Hartstikke leuke tijd met hem, uit eten, seks etc) maar die bleek dus hartstikke getrouwd te zijn. Had hij overigens wel opgebiecht uiteindelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven