Doorgaan of stoppen?

25-05-2014 00:15 2943 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nieuw op dit forum. Ik moet echt even wat van me afschrijven. Gedachtes ordenen en durven om eerlijk te zijn tegen mijn vriend en mezelf.



Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met iemand die tot mijn vriendenclub behoort. Niemand weet dat. In het begin wilde we onze relatie niet openbaar maken, omdat we echt zeker wilde zijn over onze gevoelens voor elkaar. We zijn nl. echt naar elkaar toegegroeid. Eerst gewoon vrienden en toen steeds meer. We hadden even geen zin in goedbedoelde adviezen e.d. van vrienden. (Tien jaar geleden hebben we ook al een relatie gehad).



Nu vindt mijn vriend het wel eens tijd worden dat we de relatie naar de buitenwereld bekend maken. Natuurlijk heeft hij gelijk. Echter, ik twijfel: ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Onze relatie is nl. heel vrij: we zijn zo'n 2 avonden/nachten per week samen. Verder doen we alles alleen. Die twijfel van mij legt mijn vriend uit als twijfel over onze relatie. Hij wil duidelijkheid: bekendmaken van relatie of stoppen.



Waar ben ik bang voor? Waarom wil ik geen keuze maken? Ik hou toch van 'm? Gevalletje bindingsangst? Of durf ik mijn echte gevoelens niet toe te laten?



Ik heb al heel wat relaties gehad. Ik ben bang dat ook dit uiteindelijk weer uitgaat. Dat wil ik niet, maar ik wil wel vrijheid zoals ik die nu heb. Natuurlijk heeft mijn vriend recht op duidelijkheid, maar ik weet 't gewoon eventjes niet....
Op zich maakt het helemaal niet uit wat Klokje mankeert. Datgene wat zij heeft, wil ze niet accepteren. Zij wil niet van het bestaan afweten. Ze zal wel moeten, omdat het haar regelmatig overkomt en ze daardoor hulp nodig heeft.

Het hier vertellen is ook: het écht maken. Het delen van een geheim. Het vertellen wat ze heeft. En dan weet iedereen hier het. En kan ze er niet meer omheen forummen. Dan zal iedereen in zijn/haar achterhoofd hebben: oh ja ze heeft de Ziekte van Klokje. En dat moeten accepteren is waarschijnlijk een enorme opgave.
Alle reacties Link kopieren
Zonder in details te treden, kun je daar best wat over zeggen hoor. Het maakt nogal uit of je last hebt van een chronisch ingegroeide teennagel of dat je in een rolstoel zit bijvoorbeeld. Als het hier regelmatig gaat over het wel of niet kunnen accepteren van een lb en de impact op je leven, is het wel zinvol om enig idee te hebben in welke richting je moet denken om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen lijkt me.
Na al die maanden ben ik het er nu wel mee eens. In het begin kon ik me nog indenken om het niet te vertellen. Inmiddels zou het toch mogelijk moeten zijn om te zeggen in welke richting we het moeten zoeken. Een nierpatient met 3x per week dialyse is iets anders dan iemand met MS inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens. Zonder het bij naam te noemen kun je het omschrijven, en ze zal niet de enige in Nederland zijn hiermee. Misschien reageert er een lotgenoot, dat zou best fijn kunnen zijn.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Bijna een jaar, topic is van vorig jaar..
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, ik noem een Nance die heel open is over haar ziekte. Heel Nederland weet dat zij een darmziekte heeft en dan zou anonieme Klokje geheimzinnig moeten doen?
Mot met to
Klokje is niet alleen streng voor zichzelf, maar ook de mensen in de patiëntenvereniging. Het wordt afgedaan als zielig doen, maar wat betreft het spreken over de ziekte of aandoening hebben zij al een streepje voor.



Voor mij hoeft ze het niet te zeggen. Maar zeg dan dat het te pijnlijk is en te concreet en niet omdat het schadelijk zou kunnen zijn voor anderen met hetzelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bedoelt Klokje dat ze een weinig voorkomende aandoening heeft en dat wanneer lezers iemand 'kennen' die het toevallig ook heeft, ze kunnen denken dat Klokje die persoon is?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de nieuwsgierigheid naar haar lichamelijke beperking pervers. Ze wil het niet zeggen en respecteer dat. Wat er te weten valt over de aandoening is meer dan genoeg; namelijk dat het haar belemmert en ze de belemmering niet accepteert.
Eerlijk gezegd vind ik dat ze absoluut niet hoeft te vertellen wat ze heeft. De grap is namelijk dat mensen toch de neiging om er een waarde aan te geven en dan krijgen we een discussie die er niet toe doet. Het gedrag van Klokje is trouwens schokkender dan haar lb ooit kan zijn. Er zijn helaas heel veel mensen die van kinds af aan met een beperking moeten leven wel of niet gepaard gaand met pijn, toch is dat geen gemene deler om daar een jaar lang pagina's mee te vullen.



In zekere zin doet Klokje mij een beetje aan Bente denken, ergens heb ik ook bij Klokje altijd in mijn achterhoofd een alarmbelletje. Geen progressie, geen aandacht voor anderen op het forum, doorduwen van eigen wil ten koste van anderen. Het lijkt een soort ziekelijke neiging om een mankement, handicap of ziekte zorgvuldig te gebruiken om aandacht te genereren.



Het is een risico om dan iemand af te serveren met de woorden "meid, grijp je zelf eens bij je lurven" . Mensen met een handicap, ziekte of stoornis zijn blijkbaar per definitie aardige mensen en als ze dat niet zijn dan is de oorzaak snel gevonden in hun tegenslag.



Heeft iemand die onsympathiek is geen hulp nodig? Ik zal daar geen oordeel over vellen, maar hoeveel begrip is er doorgaans voor iemand die zo met een geliefde om gaat. Niet veel en pagina 98 zou het al helemaal niet gehaald hebben.



Voor alles is een excuus te vinden, omdat je vrouw bent, gekleurd, buitenlander, blond en zelfs voor toeristen als ze in propvol Amsterdam toch proberen te fietsen. En vaak valt er ook wat voor te zeggen, maar de scheidslijn is hier wel heel dun aan het worden van wat überhaupt nog acceptabel gedrag is. Wanneer ben je klaar met opvoeden en zal je een keer over moeten gaan tot straffen, en is straffen ook niet een essentieel onderdeel van opvoeden?



Klokje steekt graag hand in eigen boezem omdat het begrip genereert en dat leidt weer tot aandacht. En laten we eerlijk toegeven, hoe verslavend kan dat wel niet zijn. Wordt Klokje hier nou echt geholpen en gesteund om haar moeizame weg te vervolmaken of wordt een probleem in stand gehouden omdat dat je onderscheidt van de massa die het met minder aandacht moet doen en zelf op den duur zijn problemen maar moet uitvogelen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag is of gebrek aan progressie kwestie van onwil of onmacht is. Dat kan ik niet uit de teksten halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwklokje74 schreef op 07 maart 2015 @ 12:28:

[...]





Dat vertel ik niet. Bang voor herkenning en de gevolgen voor zowel anderen met soortgelijke lb als mezelf.Als iemand schrijft dat hij op bed ligt vanwege een lichamelijke beperking is het helemaal niet raar als iemand vraagt wat die lichamelijke beperking dan is. Als daar zo'n vreemd antwoord op gegeven wordt is het ook helemaal niet vreemd om daar een toelichting op te vragen toch? Als je geen dingen kwijt wil op een forum maak er dan ook geen toespelingen op. Want hoe kunnen mensen nu serieus al een jaar lang adviezen geven aan iemand als er zulke vage antwoorden gegeven worden?
Jeetje waterplant! Wat een eye opener voor mij, nu je de vergelijking trekt met Bente! Een enorme blinde vlek voor mij, maar nu jij zo duidelijk de feiten op een rij zet, snap ik helemaal waarom ik een zwak heb voor dit topic. Heel hartelijk dank daarvoor. Ik hou op met zo hard werken in dit topic, want opeens is het voor mij glashelder waarom ik zo hard werk. Echt reuze bedankt!
Ik hoef het ook niet exact te weten. Klokje heeft er wel eens iets van laten vallen (bepaalde aanpassingen) en verder lijkt het me niet relevant. Ik dacht ook dat ze gezegd heeft dat het weinig voorkomt. Ik zie eigenlijk weinig reden om dat in twijfel te trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 07 maart 2015 @ 15:32:

Misschien bedoelt Klokje dat ze een weinig voorkomende aandoening heeft en dat wanneer lezers iemand 'kennen' die het toevallig ook heeft, ze kunnen denken dat Klokje die persoon is?



Dit. Of dat ik ze op een andere manier schaad: dat men denkt dat iemand met een soortgelijke lb tegen de issues aanloop waar ik tegenaanloop of dat anderen vinden dat deze lb'ers dus wel of juist niet ook zichzelf kunnen wonen. Bang voor WGA, IVA en Wajong (her)keuringen. Of die angst gegrond is? Ik heb ervaren van wel.



Wellicht zijn er lotgenoten geholpen met mijn verhaal, maar dat hoeft niet specifiek vanwege dit zeldzame lb een lotgenoot te zijn.



De kans, hoe klein ook, dat ik iemand met dit lb schaad, wil ik altijd voorkomen. Daar waak ik voor.



Ik krijg hier wel eens te horen dat ik te veel invul voor anderen. Dat klopt en is niet goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hier nu ook zie gebeuren: er wordt ingevuld voor mij.



Ik weet wel dat het logisch is, want jullie moeten het dien met de info die ik geef,. Maar soms zit het even anders in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Jij vult toch juist heel veel in met je hele verhaal hier boven?



Niemand heeft jou toch gevraagd om zo specifiek te beschrijven wat je lichamelijke beperking is dat het herkenbaar wordt?
Alle reacties Link kopieren
Mooie post Waterplant, jij weet het altijd goed te beschrijven! Ook ik hoef niet perse te weten wat de LB van klokje is.

Toch vroeg ik erna, gewoon om haar het eens te horen " zeggen" Blijkbaar is een anoniem forum toch een stap te ver, o.a.. uit angst om anderen te kwetsen.



Ik zou willen dat Klokje net zoveel rekening had gehouden met de gevoelens van haar vriend de afgelopen tijd!
Alle reacties Link kopieren
Je bent uit 1974 en je hebt WAJONG? Je bent nog aan het leren hoe je met je beperking om moet gaan en moet het nog leren accepteren? Hoe heb je dat die andere 20+ jaren dan gedaan? WAJONG krijg je bij handicap op jeugdige leeftijd namelijk en je bent nu 41/42? ...
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 07 maart 2015 @ 21:25:

Je bent uit 1974 en je hebt WAJONG? Je bent nog aan het leren hoe je met je beperking om moet gaan en moet het nog leren accepteren? Hoe heb je dat die andere 20+ jaren dan gedaan? WAJONG krijg je bij handicap op jeugdige leeftijd namelijk en je bent nu 41/42? ...



Ik ontvang geen uitkering. Ik zei dit voor anderen met dezelfde lb als ik.

Overigens is de duur van een Wajong niet afhankelijk van je leeftijd; de aanvang wel.
Klaproos, die vragen zijn allemaal al beantwoord in het topic. Negeren, vooral niet aan denken, doorgaan, gevoelens uitzetten en klaar. Maar die tactiek werkt nu niet meer en klokje is bezig met een ommeslag van jewelste.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, aanvang op jeugdige leeftijd. Dus minstens al een jaar of 20 geleden als het over jezelf zou gaan.



Dus als jij iets over jouw beperking op een anoniem forum schrijft, komt de wajong uitkering van anderen met dezelfde beperking in gevaar? Snap je de redenering zelf nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 07 maart 2015 @ 21:41:

Ja precies, aanvang op jeugdige leeftijd. Dus minstens al een jaar of 20 geleden als het over jezelf zou gaan.



Dus als jij iets over jouw beperking op een anoniem forum schrijft, komt de wajong uitkering van anderen met dezelfde beperking in gevaar? Snap je de redenering zelf nog?Ik snap mijn redenering prima. Deze mensen krijgen met een herkeuring te maken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij op een anoniem forum post?
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 07 maart 2015 @ 21:48:

Omdat jij op een anoniem forum post?Nee, omdat dat de regelgeving is.
Klokje, hoe kan het dat onbekende mensen opeens een herkeuring krijgen omdat jij hier jeverhaal verteld? Dat is niet logisch. Moeten de mensen met jouw ziekte een geheimhoudings document tekenen of zo? Nee toch?



Wat is de echte reden dat je het niet wil zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven