Doorgaan of stoppen?

25-05-2014 00:15 2943 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nieuw op dit forum. Ik moet echt even wat van me afschrijven. Gedachtes ordenen en durven om eerlijk te zijn tegen mijn vriend en mezelf.



Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met iemand die tot mijn vriendenclub behoort. Niemand weet dat. In het begin wilde we onze relatie niet openbaar maken, omdat we echt zeker wilde zijn over onze gevoelens voor elkaar. We zijn nl. echt naar elkaar toegegroeid. Eerst gewoon vrienden en toen steeds meer. We hadden even geen zin in goedbedoelde adviezen e.d. van vrienden. (Tien jaar geleden hebben we ook al een relatie gehad).



Nu vindt mijn vriend het wel eens tijd worden dat we de relatie naar de buitenwereld bekend maken. Natuurlijk heeft hij gelijk. Echter, ik twijfel: ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Onze relatie is nl. heel vrij: we zijn zo'n 2 avonden/nachten per week samen. Verder doen we alles alleen. Die twijfel van mij legt mijn vriend uit als twijfel over onze relatie. Hij wil duidelijkheid: bekendmaken van relatie of stoppen.



Waar ben ik bang voor? Waarom wil ik geen keuze maken? Ik hou toch van 'm? Gevalletje bindingsangst? Of durf ik mijn echte gevoelens niet toe te laten?



Ik heb al heel wat relaties gehad. Ik ben bang dat ook dit uiteindelijk weer uitgaat. Dat wil ik niet, maar ik wil wel vrijheid zoals ik die nu heb. Natuurlijk heeft mijn vriend recht op duidelijkheid, maar ik weet 't gewoon eventjes niet....
regelgeving die je verbiedt te praten over je ziekte???
Alle reacties Link kopieren
Jij geeft het als reden waarom je niks over jouw beperking kunt zeggen, die logica ontgaat me.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwklokje:

Dit. Of dat ik ze op een andere manier schaad: dat men denkt dat iemand met een soortgelijke lb tegen de issues aanloop waar ik tegenaanloop of dat anderen vinden dat deze lb'ers dus wel of juist niet ook zichzelf kunnen wonen. Bang voor WGA, IVA en Wajong (her)keuringen. Of die angst gegrond is? Ik heb ervaren van wel.



De (her)keuringen WGA, WIA en Wajong zijn o.a. een reden dat ik angstig ben om teveel in detail te treden. Bang dat ik met mijn verhaal een ander schaad (en (ik hoop niet dat het zover komt) mezelf in de toekomst).
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwklokje74 schreef op 07 maart 2015 @ 22:05:

Sneeuwklokje:

Dit. Of dat ik ze op een andere manier schaad: dat men denkt dat iemand met een soortgelijke lb tegen de issues aanloop waar ik tegenaanloop of dat anderen vinden dat deze lb'ers dus wel of juist niet ook zichzelf kunnen wonen. Bang voor WGA, IVA en Wajong (her)keuringen. Of die angst gegrond is? Ik heb ervaren van wel.



De (her)keuringen WGA, WIA en Wajong zijn o.a. een reden dat ik angstig ben om teveel in detail te treden. Bang dat ik met mijn verhaal een ander schaad (en (ik hoop niet dat het zover komt) mezelf in de toekomst).





Persoonlijk snap ik dit wel. Als een keuringsarts hier zou lezen dat Klokje met aandoening xx wél kan werken, zou hij/zij bij iemand met dezelfde diagnose die zegt niet te kunnen werken, wel eens moeilijk kunnen gaan doen.



En voor haar eigen belang is het ook beter. Keuringsartsen mogen openbare info van social media gebruiken voor hun beoordeling. Zouden ze in een openbaar bericht op FB bij iemand die tijdelijk is afgekeurd met bijvoorbeeld een hernia zien dat deze persoon aan het trampolinespringen is, dan mogen ze dat gebruiken. Zo kunnen ze concluderen dat die persoon prima kan werken, terwijl de foto misschien een momentopname is.
Alle reacties Link kopieren
Dus ik heb aandoening xx en dan krijg ik bij een herkeuring te horen dat iemand anoniem op het viva forum een vergelijkbare aandoening had (zonder specifiek te worden wat precies) en die kon wel werken en daar zou ik dan door in de problemen kunnen komen? En dat vinden jullie niet een tikkeltje ver gezocht?
Maar Millenial, dat is Facebook. En dan zet je als persoon met naam en toenaam neer wat je hebt en wat je doet.

Hier is Klokje niet bekend met naam en toenaam. En daarbij heeft de bedrijfsarts al gezegd dat ze eigenlijk niet kan en mag werken. Er wordt roofbouw gepleegd volgens de arts op haar lichaam en ze negeert stelselmatig haar beperking. Klinkt me juist toe dat de artsen het juist zien, dat Klokje niet zoveel kan werken. Ook al wil Klokje hier zelf helemaal niets van weten en wil gewoon doorwerken en doorbuffelen.



En Klokje schuift het op REGELGEVING. Alsof er regels zijn opgesteld dat je niet mag praten over deze ziekte. Zoals je vroeger niet mocht praten over Aids. Dan werd je ook eruit gewerkt en als een paria aangekeken. Gelukkig zijn daar nu medicijnen voor en is het opgelost. Ik kan me geen enkele ziekte voorstellen waarmee je niet mag praten in het openbaar of op een forum en al helemaal niet dat daarmee opeens alle bedrijfsartsen in het geweer gaan en iedereen oproept tot een herkeuring omdat Klokje wel werkt, maar dit toen ten koste van zichzelf en roofbouw pleegt op haar lijf. Gaat er bij mij niet in.
quote:Doreia schreef op 07 maart 2015 @ 19:21:

Jeetje waterplant! Wat een eye opener voor mij, nu je de vergelijking trekt met Bente! Een enorme blinde vlek voor mij, maar nu jij zo duidelijk de feiten op een rij zet, snap ik helemaal waarom ik een zwak heb voor dit topic. Heel hartelijk dank daarvoor. Ik hou op met zo hard werken in dit topic, want opeens is het voor mij glashelder waarom ik zo hard werk. Echt reuze bedankt!



Je bent de grootste lieverd hier op het forum. Omdat je zelf eindelijk je heb kunnen ontworstelen aan je verleden en nu eindelijk gelukkig bent geef je zo graag liefde en aandacht, ik heb een zwak voor je en soms zo als hier zie ik je je vastbijten in de hoop dat iemand net zo gelukkig gaat worden als jij. Wat jij je niet kan voorstellen met jouw achtergrond is dat voor sommige mensen stilstand fijner is omdat he vertrouwder en veiliger is. Je blijft dan liever hangen in de situatie. Als je daar ook nog aandacht mee genereert kan je daar, net als Bente, je levensvervulling in vinden.



Dat klinkt vreemd maar voor sommige mensen is dat de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Met anoniem schrijven op een forum kan helemaal niemand iets! Zou wat zijn zeg..
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 08 maart 2015 @ 10:06:

[...]





Je bent de grootste lieverd hier op het forum. Omdat je zelf eindelijk je heb kunnen ontworstelen aan je verleden en nu eindelijk gelukkig bent geef je zo graag liefde en aandacht, ik heb een zwak voor je en soms zo als hier zie ik je je vastbijten in de hoop dat iemand net zo gelukkig gaat worden als jij. Wat jij je niet kan voorstellen met jouw achtergrond is dat voor sommige mensen stilstand fijner is omdat he vertrouwder en veiliger is. Je blijft dan liever hangen in de situatie. Als je daar ook nog aandacht mee genereert kan je daar, net als Bente, je levensvervulling in vinden.



Dat klinkt vreemd maar voor sommige mensen is dat de oplossing.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Dit dus. Aandacht, daar gaat het om.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 08 maart 2015 @ 10:06:

[...]





Je bent de grootste lieverd hier op het forum. Omdat je zelf eindelijk je heb kunnen ontworstelen aan je verleden en nu eindelijk gelukkig bent geef je zo graag liefde en aandacht, ik heb een zwak voor je en soms zo als hier zie ik je je vastbijten in de hoop dat iemand net zo gelukkig gaat worden als jij. Wat jij je niet kan voorstellen met jouw achtergrond is dat voor sommige mensen stilstand fijner is omdat he vertrouwder en veiliger is. Je blijft dan liever hangen in de situatie. Als je daar ook nog aandacht mee genereert kan je daar, net als Bente, je levensvervulling in vinden.



Dat klinkt vreemd maar voor sommige mensen is dat de oplossing.Jij bent dat ook; niet alleen een lieverd maar jij zegt dingen die anderen denken maar niet durven uit te spreken. Dat doe je consequent of men het nu eens met je is of dat je er op wordt aangevallen. Daar heb ik weer bewondering voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 07 maart 2015 @ 22:23:

Dus ik heb aandoening xx en dan krijg ik bij een herkeuring te horen dat iemand anoniem op het viva forum een vergelijkbare aandoening had (zonder specifiek te worden wat precies) en die kon wel werken en daar zou ik dan door in de problemen kunnen komen? En dat vinden jullie niet een tikkeltje ver gezocht?Kijk maar eens rond op een forum rond herkeuring voor uitkeringen. Je wilt niet weten waar mensen dan tegenaan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet best veel van die materie, dus dat ben ik met je eens, maar in dit geval vond ik het een vreemd antwoord en dan vraag ik door.



Iemand mag best voor zijn eigen privacy opkomen, maar kom niet met een kul antwoord dat je op een anoniem forum niet in grote lijnen kan zeggen wat voor aandoening je hebt omdat je dan mensen met een soortgelijke aandoening in de problemen brengt.
Alle reacties Link kopieren
Best knap om al tien maanden lang aandacht te genereren zonder de kern te benoemen, waar je tegelijkertijd constant mee schermt. Wat mij betreft wordt hier de aandacht van sommige heel goedbedoelende dames stevig misbruikt. TO heeft een gouden gave om de hulpsnaar van goedbedoelende mensen te raken, maar houdt de touwtjes van het hele verhaal stevig in handen. De hele discussie loopt al sinds mei vorig jaar volledig op TO's voorwaarden, en zolang je mensen maar iets te raden over laat komen ze altijd weer nieuwsgierig terug,zoals elke schrijver van soapseries weet.



Als je niet werkelijk bereidt bent iets fundamenteels te delen vindt ik het bijna misdadig om een jaar lang tijd en aandacht uit mensen te zuigen. Voor mij is het behang in mijn actieve topics-lijst, maar ik vind dat TO zich de oren uit de kop moet schamen tegenover sommige mensen die ze zo razendknap aan het lijntje houdt in dit topic. Het lijntje dat aandacht geeft.
Alle reacties Link kopieren
When someone says they want your help, they don't want help at all. What they really want is for you to agree with their nonsense.
Die mensen zijn er zelf ook bij, he Kerol. En Doreia bijvoorbeeld kreeg juist weer een zelfinzicht naar aanleiding van een post van een ander, namelijk over haar trigger om types als Klokje maar te willen blijven helpen. Is op zich alleen maar handig zodat zezich een volgende keer eerder achter de oren kan krabben. Ben het overigens met haar eens (of zei iemand anders het): Onmacht, onwil of allebei - ik krijg er ook niet helemaal de vinger achter. Al lees ik voornamelijk mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 08 maart 2015 @ 11:39:

Best knap om al tien maanden lang aandacht te genereren zonder de kern te benoemen, waar je tegelijkertijd constant mee schermt. Wat mij betreft wordt hier de aandacht van sommige heel goedbedoelende dames stevig misbruikt. TO heeft een gouden gave om de hulpsnaar van goedbedoelende mensen te raken, maar houdt de touwtjes van het hele verhaal stevig in handen. De hele discussie loopt al sinds mei vorig jaar volledig op TO's voorwaarden, en zolang je mensen maar iets te raden over laat komen ze altijd weer nieuwsgierig terug,zoals elke schrijver van soapseries weet.



Als je niet werkelijk bereidt bent iets fundamenteels te delen vindt ik het bijna misdadig om een jaar lang tijd en aandacht uit mensen te zuigen. Voor mij is het behang in mijn actieve topics-lijst, maar ik vind dat TO zich de oren uit de kop moet schamen tegenover sommige mensen die ze zo razendknap aan het lijntje houdt in dit topic. Het lijntje dat aandacht geeft.Jij schrijft wat ik al wekenlang denk. In het begin eens een reactie geschreven dus dut topic komt elke keer terug. Af en toe lees ik dan. En kom tot dezelfde bovenstaande conclusie.
Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 08 maart 2015 @ 12:28:

Die mensen zijn er zelf ook bij, he Kerol. En Doreia bijvoorbeeld kreeg juist weer een zelfinzicht naar aanleiding van een post van een ander, namelijk over haar trigger om types als Klokje maar te willen blijven helpen. Is op zich alleen maar handig zodat zezich een volgende keer eerder achter de oren kan krabben. Ben het overigens met haar eens (of zei iemand anders het): Onmacht, onwil of allebei - ik krijg er ook niet helemaal de vinger achter. Al lees ik voornamelijk mee.Ik was degene die zich afvroeg of het onwil of onmacht/onkunde is. Lees en reageer af en toe al een jaar in dit topic. Cirkel is rond; probleem blijft hangen op hetzelfde punt.
quote:waterplant schreef op 08 maart 2015 @ 10:06:

[...]



Je bent de grootste lieverd hier op het forum. Omdat je zelf eindelijk je heb kunnen ontworstelen aan je verleden en nu eindelijk gelukkig bent geef je zo graag liefde en aandacht, ik heb een zwak voor je en soms zo als hier zie ik je je vastbijten in de hoop dat iemand net zo gelukkig gaat worden als jij. Wat jij je niet kan voorstellen met jouw achtergrond is dat voor sommige mensen stilstand fijner is omdat he vertrouwder en veiliger is. Je blijft dan liever hangen in de situatie. Als je daar ook nog aandacht mee genereert kan je daar, net als Bente, je levensvervulling in vinden.



Dat klinkt vreemd maar voor sommige mensen is dat de oplossing.

Dit soort topics sluipen erin. In het echte leven krijg ik ook zeer gemotiveerde mensen die mijn hulp vragen om 1 minuut voor 12. Dan ga ik ook samen met hen zo vlug mogelijk aan de slag. Alleen kan ik in het echte leven 'tests' inbouwen om te zien of iemand het echt meent of niet. Bijvoorbeeld door de post naar mij door te sturen, mij de meterstanden door te geven of door het resterende geld van de bankrekening over te maken naar de nieuwe rekening. Als dat dan lastig gaat, kan ik al inschatten hoe het vervolg zal gaan.



Op het forum moet ik echt leren hoe en waar ik die tests hier voor mezelf in kan bouwen. Ik ben een ras optimist. Zal ik altijd blijven, no matter what. Ben in dit topic al eens een tijd gestopt te schrijven. Misschien is het nu opnieuw tijd voor mij. Wederom zie ik niet hoe ik nu nog iets nieuws kan toevoegen aan mijn eindeloze stroom van tips, adviezen en handreikingen. Met jou post kan ik het nu plaatsen. Alleen nu nog leren hoe ik het zélf kan inzien
Alle reacties Link kopieren
quote:coolpack2 schreef op 08 maart 2015 @ 12:28:

Die mensen zijn er zelf ook bij, he Kerol. En Doreia bijvoorbeeld kreeg juist weer een zelfinzicht naar aanleiding van een post van een ander, namelijk over haar trigger om types als Klokje maar te willen blijven helpen. Is op zich alleen maar handig zodat zezich een volgende keer eerder achter de oren kan krabben. Ben het overigens met haar eens (of zei iemand anders het): Onmacht, onwil of allebei - ik krijg er ook niet helemaal de vinger achter. Al lees ik voornamelijk mee.Je hebt natuurlijk gelijk, maar uitlokking is ook een mooi woord uit het woordenboek.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
To wat je hier beweert over ziekte en uitkeringsrecht is echt onzin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Blijft over, een hele andere, minder nobele reden om niets te willen zeggen over de aard van de beperking.

Vanwege herkenbaarheid zou volstaan, maar dan komt er een totaal ongeloofwaardige reden en vraag ik me af waarom.



Bovendien..als je zo begaan bent met lotgenoten zou je niet al een jaar een eigen topic hebben en had je de beperking niet benoemd en alleen over de relatie geschreven.
Mot met to
Door dit topic heb ik mij voor het eerst aangemeld. Geen idee waarom. Normaal heb ik niet zo de behoefte om te redden. De wil leek er te zijn, maar na zo veel tijd toch iedere keer terug bij af.



Ook regelmatig afstand genomen, door sommige updates toch weer getriggerd. Ik moet het ook loslaten, want ik denk dat alles wel zo'n beetje is gezegd wat er te zeggen valt. TO moet er al dan niet mee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Idd, je medische doopceel hoef je sowieso niet te lichten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven