Geen kinderen op bruiloft? Familie boos

14-06-2013 01:18 1138 berichten
Mijn vriend en ik trouwen dit jaar en we hebben aangegeven geen kinderen op onze bruiloft te willen.



We willen zelf geen kinderen en willen een feestje bouwen tijdens de bruiloft. Dat betekent: luxe restaurant (geen 'kindermenu' dus) en lang doorfeesten. We willen geen rekening houden met een kind dat moe is/geen zin meer heeft/friet met frikadel wil. Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Nu heeft familie hier niet leuk op gereageerd. Nichtje (dochter van zus) 'mag' dus ook niet komen. Nu wil mijn zus zelf ook niet komen!



Wat vinden jullie hiervan?
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 12:01:

Veel plezier! Ik ga grasmaaien Ik hoor nog wel of er een derde rondje wordt gedaan.begin je achteraan, en dan in cirkels naar voren. Fijn dat je dit wilt doen
quote:Enn schreef op 15 juni 2013 @ 12:00:

[...]





Here we go!

[afbeelding]



Inderdaad.

Lees eens een paar pagina's of zo.

Wéér het zelfde verhaal.
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juni 2013 @ 12:09:

[...]



begin je achteraan, en dan in cirkels naar voren. Fijn dat je dit wilt doen



Robert v/d Broeke al gebeld?

Ik heb Dubio's adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 juni 2013 @ 12:00:

[...]





Here we go!

[afbeelding]
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:20:

Neves, ik dacht bij buitenland meer aan België of zo. O nee, ze gaan vliegen. De Costa Brava dan.Nee, ze vliegen volgens TO naar Een Ander Continent. Minstens naar Marokko dus.
quote:neves schreef op 15 juni 2013 @ 11:27:

[...]



Ok, als het dan puur om de stelling gaat vind ik dit;



Nee, mijn kinderen zitten niet vastgeplakt aan mij, ze zijn geen onderdeel van mij. Maar ze zijn wel een deel van mijn familie.



Als ik op een bruiloft van vrienden of kennissen, oom of tante, word uitgenodigd, nee, dan neem ik ze niet mee. Zelfs niet als ik daggast ben, of het moeten al zulke goede vrienden zijn (die bijvoorbeeld zelf ook kinderen hebben en waar je vaak samen mee optrekt) dat zij dat prettig zouden vinden. Maar dan zou ik het in ieder geval overleggen met het bruidspaar en ook niet boos zijn als ze niet gewenst waren.



Maar gaat het om mijn eigen zus, dan vind ik het een heel ander verhaal. Zou zij zeggen dat mijn kinderen niet welkom zijn op haar huwelijk, dan steekt ze op dat moment een mes in mijn hart. Net zo als ze bijvoorbeeld zou zeggen dat ze mijn man er niet bij wil hebben, omdat ze (hypothetisch, hè) hem een enorme flapdrol vindt. En dan was voor mij de keuze snel gemaakt; dan kom ik ook niet. Puur omdat ze me krenkt. Ik bedoel, je gaat ook niet je opa uitnodigen, maar tegen hem zeggen dat oma thuis moet blijven omdat ze zo hard praat omdat ze doof is.



En nog even over dat geneuzel van "het is haar dag, haar feest", bullshit! Je maakt een feest met elkaar. Alle gasten doen ook hun stinkende best voor jou. En anders ga je gewoon lekker met zijn tweetjes naar het stadhuis, heb je van niemand "last".Ik heb dan wel geen kinderen, maar ben het hier helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen, op TLC: Say yes to the dress.



Wat een horror
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 15 juni 2013 @ 12:25:

[...]



Ik heb dan wel geen kinderen, maar ben het hier helemaal mee eens.Precies. Zonder gasten geen feest.
Alle reacties Link kopieren
Jeumig zeg.....dat moet me nogal een kakkineuze bruilof worden als ik dat zo lees....was rood trouwens niet de dress code voor Symfonica in Rosso?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 juni 2013 @ 11:40:

[...]





Ik vraag geen links, ik vraag of jullie dit soort kinderen ook echt kennen. Ik geloof niet dat ik in zo'n uitzonderingspositie verkeer dat ik zulke kinderen niet ken.Als deze generatie bekent staat als de 'verwende' generatie dan kan het niet anders dan dat iedereen wel dit soort kinderen kent dan wel zelf heeft. Behalve de vrouwen op dit forum die hebben dat soort kinderen niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Aminah schreef op 15 juni 2013 @ 13:04:

[...]





Als deze generatie bekent staat als de 'verwende' generatie dan kan het niet anders dan dat iedereen wel dit soort kinderen kent dan wel zelf heeft. Behalve de vrouwen op dit forum die hebben dat soort kinderen niet Die kinderen zouden dan hoe oud moeten zijn, volgens jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken kinderen die zichzelf achter het behang plakken, overal hier in huis spullen pakken omdat ze zo heerlijk vrij opgevoed zijn. Ik ben die strenge niksgunner die altijd nee zegt, begrenst als ze hier zijn. Maar ik heb ook altijd iets ter vermaak voor ze, omdat ik niet van ze verwacht dat ze zichzelf kunnen vermaken. Hun ouders lijken dat wel te denken. Zijn ook stomverbaasd dat ik iets regelde toen wij nog geen kinderen hadden.

Dus ze bestaan!



Vieren bij de ah; goed plan, al was het maar dat alles dat je vóór de kassa opeet (en netjes weggooit in de prullenbak bij de koffie corner) gratis is. En je kunt er leuk verstoppertje spelen, vis uit de diepvries tussen de vuilniszakken leggen enseau.



Ik begreep altijd dat een bruiloft ver weg vooral was om gasten te lozen, zus is dan een casualty.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:32:

Je kan niet een paar dagen zonder je kind?





Ik kan wel een paar dagen zonder mijn kind, maar dan wel zoals iemand anders ook al schreef, voor iets wat IK leuk vind. Een weekje weg met mijn eigen vriendinnen, een weekendje weg met mijn eigen vent, citytrip met een vriendin, leuke cursus van mezelf, zoiets.



Wat mensen kennelijk vergeten is dat je namelijk op iemands bruiloft inderdaad niet met je EIGEN vrienden bent. Of op een verjaardag ofzo. Ik vind mijn vriendinnen schatten, maar ik vind zeker niet al hun familieleden en vrienden automatisch ook leuk. Alleen naar een bruiloft gaan doe ik dus sowieso niet, want je kan wel superclose met bruid of gom zijn, maar die zie je de hele dag nauwelijks. En als je dan kan kiezen tussen een weekje weg met je kind en partner, of een weekje weg zonder kind en partner maar wel met eigen vrienden, of een weekje weg zonder kind en partner en een heleboel mensen die niet je eigen vrienden zijn, dan zou ik niet voor het laatste kiezen. Een weekje weg met andermans vrienden betekent meestal toch dat je het met je eigen gezin of vrienden niet meer kan doen, qua vakantie dagen en geld.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 juni 2013 @ 13:11:

[...]





Die kinderen zouden dan hoe oud moeten zijn, volgens jou?Generatie Z, geboren tussen 1990 en 2010.
Naar een bruiloft zonder mijn kind? Geen probleem.

De bruiloft van mijn eigen zusje zonder mijn kind kan ik me niet zo goed voorstellen (zou ze ook niet willen denk ik) maar lijkt me ook geen probleem.



Maar naar een bruiloft in een ander land (een ander continent zelfs) en mijn kind bij een oppas moeten achterlaten? No way!

Straks gebeurt er iets, hij valt hard of wordt ziek, dan kan ik niet zomaar naar huis, en daarom zou ik het niet doen, ook niet voor mijn allerliefste zusje..



Op de bruiloft van min beste vriendin waren ook geen partners en kinderen uitgenodigd, ze wilden het klein houden en de bruid was zwanger en misselijk, volkomen logisch en het was een heerlijke dag.

(Heel ander verhaal want het was in NL en vriend was thuis met ons kind)
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 15-06-2013 13:59
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb een enorme hekel aan verplichtingen en daar vallen bij mij de meeste bruiloften onder, to be honest. Als ik daarvoor ook nog eens naar het buitenland moet en mijn dochter achter moet laten, dan lijkt mij mijn antwoord wel duidelijk.



Overigens heb ik ooit een echt leuke bruiloft meegemaakt van een van mijn beste dinnetjes. Mijn dochter was toen net geboren, ik gaf bv, mijn man speelde in de band, dus we moesten er ook echt van begin tot het uiterste einde bij zijn. En zo lief van mijn dinnetje en haar man; ik mocht met mijn baby gebruik maken van de bruidssuite. De hele dag en avond. Pas laat op de avond kreeg ik een signaal van iemand, dat ik alle spulletjes en babylief moest ophalen uit de suite, omdat het moment natuurlijk kwam dat de bruidegom en bruid naar hun suite zouden vertrekken. Echt zo geweldig geregeld zo. Daar heb ik dan ook respect voor! Niemand heeft last gehad van een huilende baby (ze sliep trouwens voornamelijk). Lang leve de babyfoon tussen het voeden door, ideaal en sociaal. En ik heb er heerlijk kunnen eten, kletsen en dansen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat het even duurde. De graancirkels zijn klaar (voordeel als je eens per 3 maanden maait!). Ik kon even niet forummen want dochter 1 (1999) zat op de laptop en dochter 2 (2002) op de iPhone. Maar ik heb ze even lief aangekeken en ben klaar om in te steken in de derde ronde!



Ik had maaiendeweg nog een leuke nieuwe insteek bedacht: waarom in hemelsnaam trouwen als je toch geen kinderen wil?!



Daar kunnen we wel een paar pagina's mee verder, dacht ik zo.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Trouwen is inderdaad zwaar achterhaald en hooguit interessant als je kinderen samen hebt. Helemaal mee eens, Dubiootje, hahaha.....
Alle reacties Link kopieren
zoals FV het ziet in haar reactie van 1330.



zo simpel is het.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ook mee eens, doddie. Zo zie ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Zit wel wat in, To vindt zichzelf helemaal hip, happening en bijzonder, maar gaat vervolgens wel oer conservatief trouwen....
Alle reacties Link kopieren
Dan zal het wel om de aandacht gaan, he......

Maar dat is maar een dagje (of misschien wat meer in dit geval). Maar daarna ben je getrouwd en zul je je geloften waar moeten maken. Daar gaat het uiteindelijk echt om, dat je je huwelijk waar moet maken......
Alle reacties Link kopieren
ik snap dan andersom dat het voor een bruidspaar enig is om een week lang omringt te zijn met hun dierbare en dat ze weer niet zo zitten te wachten op de aanhang van hun gasten.



Het is dus even je verplaatsen in de ander. En misschien inzien dat je een beetje veel vraagt van je gasten omdat die inderdaad weinig aan het bruidspaar zullen hebben die in middelpunt van belangstelling staan en aandacht moet verdelen.



En dat je andersom behoefte aan intiem samenzijn met je vrienden en naaste niet moet overdrijven en beperkt moet houden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
[/quote]Ik had maaiendeweg nog een leuke nieuwe insteek bedacht: waarom in hemelsnaam trouwen als je toch geen kinderen wil?!



Daar kunnen we wel een paar pagina's mee verder, dacht ik zo.[/quote]



Héél simpel! Zij is absoluut niet rijk, wel geweest, en hij is nog steeds rijk! Miss. dat zij later zich een kind laat maken om haar vriend te pesten en meer achter te kunnen houden als zij zelf zat is van haar man en kind? (heheheheh)
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik wel enorm mosterd hoor.



Ik lees net het vrekkentopic door, kom ik daar TO tegen die elk dubbeltje om moet draaien omdat ze van één salaris moeten leven.... Welke andere cultuur bedoelden we ook al weer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven