Geen kinderen op bruiloft? Familie boos

14-06-2013 01:18 1138 berichten
Mijn vriend en ik trouwen dit jaar en we hebben aangegeven geen kinderen op onze bruiloft te willen.



We willen zelf geen kinderen en willen een feestje bouwen tijdens de bruiloft. Dat betekent: luxe restaurant (geen 'kindermenu' dus) en lang doorfeesten. We willen geen rekening houden met een kind dat moe is/geen zin meer heeft/friet met frikadel wil. Plus: we vinden de ceremonie een zeer serieuze aangelegenheid! Op een krijsend kind tussendoor zitten we niet te wachten.



Nu heeft familie hier niet leuk op gereageerd. Nichtje (dochter van zus) 'mag' dus ook niet komen. Nu wil mijn zus zelf ook niet komen!



Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet een paar dagen zonder je kind?
27 mensen vinden dit leuk.
quote:Dat een meegebracht kind eens een keer huilt of anderszins vervelend is, vind ik meestal dan weer niet heel storend omdat ze dan even mee naar buiten worden genomen.Dat jij dat niet storend vindt zegt niets over wat de bruid vindt. Ik nodig mijn beste vriendin niet uit op m'n bruiloft om buiten te staan op 'het' moment met haar jankkind natuurlijk. Het is niet alleen storend als 'n kind gaat vervelen, maar ook als mensen opstaan en weglopen. Dat doe je gewoon niet tijdens 'n ceremonie.
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:27:

[...]





is niet mijn ervaring. Ik denk er altijd goed over na en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand een kind meenam als dat ongewenst, ongepast of ronduit onhandig was. Dat een meegebracht kind eens een keer huilt of anderszins vervelend is, vind ik meestal dan weer niet heel storend omdat ze dan even mee naar buiten worden genomen. Ik zit me altijd te verbazen bij dit soort topics waar jullie dan al die vervelende kinderen en ouders van kennen, want ik ken ze niet. Nou ja, het zal er voor een groot deel wel mee te maken hebben dat je bij een storend element twee dingen kunt doen. 1) je enorm opwinden, waardoor je nog meer last ervaart of 2) je schouders ophalen en accepteren dat de wereld niet om jou draait. Ik doe het tweede en denkt er tegenwoordig bij 'he lekker, die peuterpuberteit hebben wij al gehad X-D'



Ik wil heus overal wel m'n schouders ophalen over een vervelend kind, maar op mijn bruiloft zou dat toch niet hoeven?

Dáár gaat het om.

En dan kun jij roepen dat het allemaal niet zo erg is, maar dat bepaal jij niet.

Zo'n arogante houding vind ik dat, dat jij wel even gaat beslissen wat een ander leuk/storend moet vinden op zijn/haar eigen feestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:32:

Je kan niet een paar dagen zonder je kind? en zelfs al zou dat zo zijn? Is dat een misdaad of zo?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2013 @ 11:29:

[...]



De partner van de genodigde had ook gewoon thuis kunnen blijven met 't kind natuurlijk. Je hoeft als partner tenslotte ook niet mee, die wordt ook alleen maar uitgenodigd uit 'n soort verplichting meestal.Ja eens en ik zou het denk ik ook zo hebben aangepakt in het belang van familie. Ik kan er niet voor zorgen dat mijn zus mijn kinderen leuk vindt, gelukkig niet. En als ik zou merken dat mijn zus mijn kind niet leuk vindt zou ik vermoedelijk wel meer afstand van haar nemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen misdaad. Wel heel ver van mijn belevingswereld. Hier zouden sommigen er een moord voor doen om volledig voor hen betaald een aantal dagen weg te zijn van gezin, als een soort mini-vakantie.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:neves schreef op 15 juni 2013 @ 11:27:

[...]



Ok, als het dan puur om de stelling gaat vind ik dit;



Nee, mijn kinderen zitten niet vastgeplakt aan mij, ze zijn geen onderdeel van mij. Maar ze zijn wel een deel van mijn familie.



Als ik op een bruiloft van vrienden of kennissen, oom of tante, word uitgenodigd, nee, dan neem ik ze niet mee. Zelfs niet als ik daggast ben, of het moeten al zulke goede vrienden zijn (die bijvoorbeeld zelf ook kinderen hebben en waar je vaak samen mee optrekt) dat zij dat prettig zouden vinden. Maar dan zou ik het in ieder geval overleggen met het bruidspaar en ook niet boos zijn als ze niet gewenst waren.



Maar gaat het om mijn eigen zus, dan vind ik het een heel ander verhaal. Zou zij zeggen dat mijn kinderen niet welkom zijn op haar huwelijk, dan steekt ze op dat moment een mes in mijn hart. Net zo als ze bijvoorbeeld zou zeggen dat ze mijn man er niet bij wil hebben, omdat ze (hypothetisch, hè) hem een enorme flapdrol vindt. En dan was voor mij de keuze snel gemaakt; dan kom ik ook niet. Puur omdat ze me krenkt. Ik bedoel, je gaat ook niet je opa uitnodigen, maar tegen hem zeggen dat oma thuis moet blijven omdat ze zo hard praat omdat ze doof is.



En nog even over dat geneuzel van "het is haar dag, haar feest", bullshit! Je maakt een feest met elkaar. Alle gasten doen ook hun stinkende best voor jou. En anders ga je gewoon lekker met zijn tweetjes naar het stadhuis, heb je van niemand "last".



en ik ben het ook eens met jou



Dat geneuzel ook over 'mijn feest, mijn regels'. Helaas, het leven bestaat uit compromissen maken. Toen ik trouwde, had ik ook niet zo'n zin in een bepaalde oom, maar zijn vrouw had ik er wel graag bij. Kan gewoon niet dat je dan onderscheid gaat maken. Vooral omdat andere aanhang wel weer mocht komen. Dus nodig je die ene ook gewoon uit. UIteindelijk kwam hij zelf niet, dus het probleem loste zichzelf op.

Ik vind het tegenwoordig allemaal zo egocentrisch; ik trouw en wil dat iedereen in klederdracht komt en een hofdans instudeert, want dat staat leuk op de video.

Oja, voor het feest 's avonds graag in gala met als hoofdkleur lila, want dan matcht iedereen mooi bij de servetten.

Als je dit niet wil, ben je niet welkom, pfffff.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:35:

Nee, geen misdaad. Wel heel ver van mijn belevingswereld. Hier zouden sommigen er een moord voor doen om volledig voor hen betaald een aantal dagen weg te zijn van gezin, als een soort mini-vakantie.misschien zou je je dan eens kunnen proberen in te leven in een ander en beseffen dat waar jij een moord voor zou doen, voor een ander een gruwel is.



Overigens geldt dit andersom ook hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Een mini vakantie met vrienden van zus en andere familie.... nee dankje! ik zou mijn dure vakantiedagen er niet aan willen besteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 15 juni 2013 @ 11:37:

[...]



misschien zou je je dan eens kunnen proberen in te leven in een ander en beseffen dat waar jij een moord voor zou doen, voor een ander een gruwel is.



Overigens geldt dit andersom ook hoor De perfecte basis voor elk forum hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het feit dat mensen weigeren hun kinderen alleen te laten op wens van een ander en ze als alternatief op te dringen.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:Aminah schreef op 14 juni 2013 @ 21:48:

[...]





Het is algemeen bekend dat deze generatie prinsjes en prinsesjes grootbrengt.





http://www.kindercoachher ... e-prinsjes-en-prinsesjes/



http://mijn-kijk-op.infon ... nderen-met-etiketten.html



http://www.pedagogiek.nu/ ... pip-66-april-2012/1024429



http://www.nko.nl/webfm_send/125



http://www.trosradar.nl/c ... eten-leren-nee-te-zeggen/Ik vraag geen links, ik vraag of jullie dit soort kinderen ook echt kennen. Ik geloof niet dat ik in zo'n uitzonderingspositie verkeer dat ik zulke kinderen niet ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kinderen ook niet meenemen naar een bruiloft, maar een paar dagen buitenland is een heel ander verhaal wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gingen vroeger zo vaak zonder ons weg. Kwamen opa en oma een paar dagen in huis. Vonden wij leuk, vonden opa en oma leuk, vonden m'n ouders leuk. En de vrienden van m'n ouders waarschijnlijk nog het meest
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:32:

Je kan niet een paar dagen zonder je kind?



Ik vond dat niet nodig, Ik ging niet vliegen, of een verre reis maken met mijn man en mijn kinderen dan achter laten. Dat is mijn keuze. Heeft niets te maken met een paar dagen niet zonder hun kunnen. Maar of met zijn allen of niet.

En als de Bruid dat erg vind dan maar, dan is het haar probleem. En vooral als het mijn zus zou zijn, ik weet dat mijn zus er net zo over denkt.

En als het verre famillie is of vrienden dan begrijpen zij het maar niet. Ik doe altijd waar ik mij goed bij voel. Hun hun standpunt en ik het mijne. Ik zou er geen drama van maken gewoon netjes uitleggen wat de rede is van afzeggen,
quote:quinacridonerose schreef op 15 juni 2013 @ 11:33:

[...]





Ik wil heus overal wel m'n schouders ophalen over een vervelend kind, maar op mijn bruiloft zou dat toch niet hoeven?

Dáár gaat het om.

En dan kun jij roepen dat het allemaal niet zo erg is, maar dat bepaal jij niet.

Zo'n arogante houding vind ik dat, dat jij wel even gaat beslissen wat een ander leuk/storend moet vinden op zijn/haar eigen feestje.

nou ik vermijd dit dus met mijn kinderen, want ik weet dat zij het niet trekken. Dus ik kan heel goed bepalen wat storend is en niet en trek mijn conclusies.

Maar naast die ene dag in je leven kom je altijd en overal mensen tegen die storend kunnen zijn. Ik heb het meer over dat het fijn zou zijn dat mensen wat relaxter hiermee om zouden gaan. Jankend kind in de kassarij? Ja balen, maar over 5 minuten heb ik afgerekend en dan ben ik weg. Of je gaat je dood ergeren en boos kijken en nare dingen op het forum hierover typen, Be my guest, ik heb er geen last van, dat heb je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:42:

Mijn ouders gingen vroeger zo vaak zonder ons weg. Kwamen opa en oma een paar dagen in huis. Vonden wij leuk, vonden opa en oma leuk, vonden m'n ouders leuk. En de vrienden van m'n ouders waarschijnlijk nog het meest



Ja ieder zijn keus toch? Als hun dat leuk vonden dan hun eigen keus.

Moet iedereen voor hun zelf weten.

Maar de mijne is het niet. En ik laat die mij ook niet opdringen omdat iemand niet tegen kinderen kan.
quote:marlenertje1960 schreef op 15 juni 2013 @ 09:47:

[...]





Ik zeul niet met mijn kinderen, heb ook geen last van hun ze. Ik heb voor hun ze gekozen, dus zij zijn mij nooit te veel.Amen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster__ schreef op 15 juni 2013 @ 11:39:

Het gaat om het feit dat mensen weigeren hun kinderen alleen te laten op wens van een ander en ze als alternatief op te dringen.Nee het gaat erom dat mensen heel verschillend kunnen denken over een precies dezelfde situatie met als gevolg dat beide mensen keuzes kunnen en mogen maken. Keuzes die gevolgen hebben die door beiden kunnen worden ervaren als niet prettig. Dat kan en mogen beide partijen dus doen en dan hebben beide partijen dus evenveel gelijk als ongelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gedragen zich altijd voorbeeldig dus die heb ik áltijd óveral mee naar toe genomen.
Ga in therapie!
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:37:

[...]





en ik ben het ook eens met jou



Dat geneuzel ook over 'mijn feest, mijn regels'. Helaas, het leven bestaat uit compromissen maken. Toen ik trouwde, had ik ook niet zo'n zin in een bepaalde oom, maar zijn vrouw had ik er wel graag bij. Kan gewoon niet dat je dan onderscheid gaat maken. Vooral omdat andere aanhang wel weer mocht komen. Dus nodig je die ene ook gewoon uit. UIteindelijk kwam hij zelf niet, dus het probleem loste zichzelf op.

Ik vind het tegenwoordig allemaal zo egocentrisch; ik trouw en wil dat iedereen in klederdracht komt en een hofdans instudeert, want dat staat leuk op de video.

Oja, voor het feest 's avonds graag in gala met als hoofdkleur lila, want dan matcht iedereen mooi bij de servetten.

Als je dit niet wil, ben je niet welkom, pfffff.

Op zich snap ik wel wat je bedoelt, maar ik vind zeggenschap hebben over de gastenlijst wel zoiets fundamenteels dat dat er voor mij niet onder valt.

Echt, als je zomaar iedereen moet uitnodigen, waarom zou je dan nog een feestje willen?



Maar het probleem tussen ouders en "niet ouders" is vaak ook wel een beetje dat ouders zich niet realiseren dat hun vrienden/familieleden niet voor die kinderen hebben gekozen.

En rekening houden is prima, maar dat moet al zo vaak.

Vriendschappen veranderen echt helemaal als iemand kinderen krijgt, je moet je als vriendin dan voortdurend aanpassen.

Prima hoor, je hebt er wat voor over natuurlijk, maar er zijn ook grenzen.

En dat een bruiloft zo'n grens is kan ik me goed voorstellen.
quote:Starshine schreef op 15 juni 2013 @ 11:43:

[...]



nou ik vermijd dit dus met mijn kinderen, want ik weet dat zij het niet trekken. Dus ik kan heel goed bepalen wat storend is en niet en trek mijn conclusies.

Maar naast die ene dag in je leven kom je altijd en overal mensen tegen die storend kunnen zijn. Ik heb het meer over dat het fijn zou zijn dat mensen wat relaxter hiermee om zouden gaan. Jankend kind in de kassarij? Ja balen, maar over 5 minuten heb ik afgerekend en dan ben ik weg. Of je gaat je dood ergeren en boos kijken en nare dingen op het forum hierover typen, Be my guest, ik heb er geen last van, dat heb je zelf.Maar het is toch mensen hun goed recht om dat storende gedrag op hun eigen (duur betaalde!) feestje te voorkomen door simpelweg niet 't risico te nemen dat jij bepaalt dat je het niet storend vindt je kind mee te nemen?
ik ga trouwens wat nuttigs doen. de boodschappen zijn al binnen dus dat hoeft niet meer Die hebben we op vrijdagochtend gedaan, wat een oase van rust is zo'n supermarkt dan.

Fijne dag nog.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen zoveel wensen.... mijn stiefzus is kort geleden naar een ver eiland gevlogen voor een bruiloft van een goede vriendin (dispuutgenoot die ze hooguit 1x per jaar ziet).



Zonder kinderen, zelf betaald, en ze vond er uiteindelijk geen moer aan omdat ze een kleine week lang alleen maar programma had die de bruid had bedacht.... Brrrr.
quote:dubiootje schreef op 15 juni 2013 @ 11:45:

Mijn kinderen gedragen zich altijd voorbeeldig dus die heb ik áltijd óveral mee naar toe genomen.Ongepast als men bewust iets kindvrij wil vieren. Zeker als mensen bewust kiezen voor kindvrij omdat ze weten dat het monster van zus of van beste vriendin zich niet kan gedragen. Dan krijg je nog scheve gezichten ook dat zij hun kind niet mee mochten nemen en jij wel. Geen kinderen is geen kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven