Gereformeerde tokkies

02-08-2013 12:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af? We willen over 5 jaar verhuizen en ergens zonder buren gaan wonen. Hoe kom ik die 5 jaar door?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Opeens besef ik het me



Je bent de ex van mijn oude buurman. De wist ook precies hoe vaak onze groenbak dicht ging en hoe vaak wij door de poort kwamen en niet te vergeten dat we zomaar in de tuin zaten te prate
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik vrees dat hierover praten niet zal helpen. Waar komt toch dat idee vandaan dat mensen altijd zo redelijk zijn? Kennen jullie de Rijdende rechter niet?



Ze moet zich leren minder op te winden en dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wow, jij klinkt echt gezellig. Blij dat je niet naast me woont. En wat heeft het gereformeerd zijn ermee te maken? Kun je de klikoklep gereformeerd dicht doen of iets dergelijks?



En afsluiten kun je doen dor je te realiseren dat je gedrag en je manier van spreken nogal raar is.
Blijven praten, zowel over de etensluchtjes als de klikoklep.
Ik lig blind om de OP.

Zal wel aan het weer liggen maar ik krijg er de slappe lach van.

Gereformeerde tokkies hahahahahaha!
Kunnen jullie geen overeenkomst maken over etensluchtfilter en klikoklep-dranger? Kost wel iets maar dat scheelt je weer ziektekosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 02 augustus 2013 @ 12:18:

Dus, wanneer je op zondag naar de kerk gaat ben je gereformeerd?Ja dat kan. Of Katholiek. Of Hervormd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Gereformeerde tokkies zijn net iets minder asociaal dan Hervormde Tokkies, die wil je écht niet als buren hoor, poehpoeh.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als jouw man jouw gedrag irritanter vindt dan de overlast van de buurvrouw denk ik dat je zelf de grootste veroorzaker van het probleem bent.



Tokkie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:34:

[...]





Ja dat kan. Of Katholiek. Of Hervormd.Nee, zoals TO het schrijft ben je refo wanneer je op zondag naar de kerk gaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar erg blij zijn dat je op zondag tenminste even rust hebt!
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:39:

Gereformeerde tokkies zijn net iets minder asociaal dan Hervormde Tokkies, die wil je écht niet als buren hoor, poehpoeh.Grefo's gaan zelfs twee keer op een dag naar de kerk, dat betekent extra rust voor TO op een zondag (behalve als ze psalmen op de orgel spelen thuis).
anoniem_175835 wijzigde dit bericht op 02-08-2013 12:43
Reden: of art.31'ers
% gewijzigd
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:39:

Gereformeerde tokkies zijn net iets minder asociaal dan Hervormde Tokkies, die wil je écht niet als buren hoor, poehpoeh.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 02 augustus 2013 @ 12:40:

[...]





Nee, zoals TO het schrijft ben je refo wanneer je op zondag naar de kerk gaat.Nee, gereformeerd schrijft ze, geen refo. Gereformeerd is gewoon 1 van de stromingen die er is, en dat kan zwaar zijn of licht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als zij op zondag in de kerk zitten, kun jij er toch doordeweeks naartoe gaan. Lekker stil en zen. Wellicht hebben ze daar ook wel een prullenbak oid die je in de gaten kunt houden.





Serieus nu, ga een ventilator aanschaffen, want je bent duidelijk overbodig verhit.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of ze iedere dag naar de kerk willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 02 augustus 2013 @ 12:42:

[...]





Grefo's gaan zelfs twee keer op een dag naar de kerk, dat betekent extra rust voor TO op een zondag (behalve als ze psalmen op de orgel spelen thuis).



Dat hoeft dus helemaal niet. Mijn ouders zijn gereformeerd, maar die gaan naar een kerk wat meer een soort vereniging lijkt, met veel clubjes en activiteiten, de kerkdienst is 1 uurtje, geen rokken en hoedjes bedoening, wat meer vrijblijvend, mijn ouders leven net zoals ik, ze gaan alleen op zondag een uurtje naar de kerk (en naar de clubjes etc). Dit in tegenstelling tot de christelijk gereformeerde gemeente kerk, waar het allemaal heel zwaar is.



Er zijn allemaal stromingen en takken binnen gereformeerd.



Zo, weer wat geleerd op deze mooie zomerdag
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 02 augustus 2013 @ 12:44:

[...]





Katholieke tokkies kun je dan wel weer wat meer lol mee beleven, die zuipen wat meer alcohol enzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oeh jiekes je bent zelf een schetter-tokkie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:50:Katholieke tokkies kun je dan wel weer wat meer lol mee beleven, die zuipen wat meer alcohol enzo.Ja chips en wijn en glitter everywhere.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:34:

[...]





Ja dat kan. Of Katholiek. Of Hervormd.Of Luthers, of Evangelisch, of Apostolisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 02 augustus 2013 @ 12:51:

[...]

Ja chips en wijn en glitter everywhere. Maaskantje!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vannacht een brandend kruis in de voortuin zetten.
Alle reacties Link kopieren
Lutherse tokkies, hoe kon ik die vergeten . Als je daar heibel mee hebt, berg je dan maar.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven