Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Staar je alsjeblieft niet blind op dat beschikbare, want dan kan je nog wel eens voor verassingen komen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het doodeng Ruby-Ann.

Maar rustig aan beginnen. Na verloop van tijd zullen de zenuwen wel wat gaan zakken. Gewoon eerst eens kijken wat voor mannen je precies zoekt. En dan heb je snel genoeg door wat je NIET zoekt. Dus een eerste selectie heb je dan al.



Voorbeeld: Je zoekt een man die b.v. niet rookt. Of die een minimale lengte moet hebben. Zo kan je selecteren en vallen veel mannen af.



En kijk ook welke mannen jou aanschrijven.



Je zal zien het gaat je na een tijdje best goed af qua zenuwen.

Maar ik ben het met je eens dat het in de overvloed aan mannen voor jou heel moeilijk is om nu juist die ene leuke voor jou er uit te vissen. En dan nog kan het bij een ontmoeting in real tegenvallen.



Maar dat is nu eenmaal zo. En daar zit iedereen mee. Daar moet je doorheen.



Gewoon even doorbijten en succes.
Alle reacties Link kopieren
Ah! ik was van het even mailen en snel een kopje koffie drinken. Als je te lang vooraf contact hebt dan ga je de situatie romantiseren.



Dus ga er gewoon op af. :-)
Alle reacties Link kopieren
Niet te lang blijven hangen in mailen, chatten of appen, maar gewoon snel afspreken voor een drankje. Dan heb je heel snel door of je hem echt wel leuk vindt.



En verder niet iedere date zien als een potentiele nieuwe relatie, maar gewoon als date voor de lol.



Tenslotte, sommige mannen zijn net zo zenuwachtig voor de date als jij... Probeer gewoon eens of je kunt dat aan ze kunt zien.. Praat hij heel snel, wat doet hij met zn handen etc. Dan ben je in elk geval niet met je eigen zenuwen bezig.



Voor de rest: succes en veel plezier!
Hoi, niet superervaren op dit gebied maar wel een half jaar ( had ik mezelf toe gedwongen) rondgekeken en gedate via internet. Behoorlijk eng in t begin maar gaandeweg wordt t wat makkelijker. Ik kon er ook wat luchtiger naar kijken, meer als in "leuk contact en wie weet" dan in " op zoek naar de ware". Dat hielp mij wel om er wat luchtiger in te staan.

In het begin bijna wekelijks de gedachte om er mee te stoppen, gelukkig werd dat steeds iets minder. Uiteindelijk een aantal hele leuke dates gehad, en leuke avonden en middagen en dus boeiende mensen ontmoet. Slechts een drama-date

Geen violen of vuurwerk en uiteindelijk ook geen relatie. Achteraf is het toch wel prima geweest, het heeft me ook wat gebracht, iets meer zelfvertrouwen op datinggebied en ik heb weer wat geleerd en veel lol gehad.

Ik weet niet of ik ooit weer een poging in deze richting doe maar nu effe niet, het is uiteindelijk ook een hoop gedoe en veel oppervlakkig gebabbel waar je doorheen moet.

Dat vond ik wel een domper eigenlijk, vooral in t begin. Dat je "afgewezen" wordt op basis van een kenmerk bijvoorbeeld, lengte, haarkleur gewicht etc. voordat je iemand gesproken of gezien hebt( zelfs geen fotootje). In het begin vond ik dat lastig, ben er gelukkig snel overheen gestapt omdat je er niks mee opschiet.

Het type wat op zoek is naar een gedienstige uitvoering van een supermodel is uiteindelijk ook niet het type wat ik zoek per slot van rekening

Succes in elk geval en probeer een beetje te genieten van de leuke contacten die je er kan leggen! Ook als het niks wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ah thanks, raden jullie nog een bepaalde website aan?

Ik hoor namelijk iedereen over Pepper maar vond dat zelf niet echt wat...
Alle reacties Link kopieren
ik denk juist wel dat je flink moet chatten/bellen/appen etc. zodat je elkaar leert kennen en je niet 30 dates af moet gaan die telkens op niets uitdraaien.



mijn evaring, door te chatten vertel je elkaar meer dan in de kroeg. (vreemde omgeving, zenuwen, herrie. terwijl je thuis op je gemak bent en ook beter in staat bent om te beoordelen hoe de ander op jou overkomt)

uiteraard moet er wel eens n keer gedate gaan worden want je wilt ook weten hoe hij ruikt ;)



owja.. k heb ook ervaring trouwens. intussen 7 jaar samen met mn paiq match. (andere dating site)
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 06 september 2013 @ 10:08:

Ah! ik was van het even mailen en snel een kopje koffie drinken. Als je te lang vooraf contact hebt dan ga je de situatie romantiseren.



Dus ga er gewoon op af. :-)Vooral wat je schrijft over de situatie romantiseren, dat heb ik meerdere malen meegemaakt en dat geeft inderdaad geen goed beeld! Maar voelde altijd heel 'veilig' voor mij, om op die manier contact te hebben met mannen. Maar dat werkt dus niet, ik moet er op af, hahaha!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vooral wat je schrijft over de situatie romantiseren, dat heb ik meerdere malen meegemaakt en dat geeft inderdaad geen goed beeld! Maar voelde altijd heel 'veilig' voor mij, om op die manier contact te hebben met mannen. Maar dat werkt dus niet, ik moet er op af, hahaha!!Huh? Maar je schrijft je nu toch voor het eerst in, zeg je? Hoezo heb je het dan al meerdere malen meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje__ schreef op 06 september 2013 @ 10:42:

ik denk juist wel dat je flink moet chatten/bellen/appen etc. zodat je elkaar leert kennen en je niet 30 dates af moet gaan die telkens op niets uitdraaien.



mijn evaring, door te chatten vertel je elkaar meer dan in de kroeg. (vreemde omgeving, zenuwen, herrie. terwijl je thuis op je gemak bent en ook beter in staat bent om te beoordelen hoe de ander op jou overkomt)

uiteraard moet er wel eens n keer gedate gaan worden want je wilt ook weten hoe hij ruikt ;)



owja.. k heb ook ervaring trouwens. intussen 7 jaar samen met mn paiq match. (andere dating site)



Ik reageerde net op bovenstaande toevallig, mijn ervaring is inderdaad ook dat als je lang virtueel contact hebt met iemand en ook heel veel deelt op die manier, er een soort van intimiteit ontstaat die niet 'echt' is. Het is nl. veel moeilijker om in real life je ziel en zaligheid open te gooien, als je iemand diep in de ogen kijkt. Ik ben zelf hier al meerdere malen mee 'op de koffie gekomen'.

Voor mij voelt het heel veilig, vandaar dat ik ook vaak lange afstandsrelaties heb gehad, je bouwt alleen niet echt een intense band op maar in je hoofd lijkt dat wel zo..



Mag ik vragen waarom jij voor Paiq hebt gekozen?

En heb je veel gedate voor je hem tegenkwam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingpong schreef op 06 september 2013 @ 10:48:

[...]





Huh? Maar je schrijft je nu toch voor het eerst in, zeg je? Hoezo heb je het dan al meerdere malen meegemaakt?Inderdaad, internetdaten doe ik voor het eerst. Maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit eerder contact heb gehad met mannen hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:caatje00 schreef op 06 september 2013 @ 10:21:

Hoi, niet superervaren op dit gebied maar wel een half jaar ( had ik mezelf toe gedwongen) rondgekeken en gedate via internet. Behoorlijk eng in t begin maar gaandeweg wordt t wat makkelijker. Ik kon er ook wat luchtiger naar kijken, meer als in "leuk contact en wie weet" dan in " op zoek naar de ware". Dat hielp mij wel om er wat luchtiger in te staan.

In het begin bijna wekelijks de gedachte om er mee te stoppen, gelukkig werd dat steeds iets minder. Uiteindelijk een aantal hele leuke dates gehad, en leuke avonden en middagen en dus boeiende mensen ontmoet. Slechts een drama-date

Geen violen of vuurwerk en uiteindelijk ook geen relatie. Achteraf is het toch wel prima geweest, het heeft me ook wat gebracht, iets meer zelfvertrouwen op datinggebied en ik heb weer wat geleerd en veel lol gehad.

Ik weet niet of ik ooit weer een poging in deze richting doe maar nu effe niet, het is uiteindelijk ook een hoop gedoe en veel oppervlakkig gebabbel waar je doorheen moet.

Dat vond ik wel een domper eigenlijk, vooral in t begin. Dat je "afgewezen" wordt op basis van een kenmerk bijvoorbeeld, lengte, haarkleur gewicht etc. voordat je iemand gesproken of gezien hebt( zelfs geen fotootje). In het begin vond ik dat lastig, ben er gelukkig snel overheen gestapt omdat je er niks mee opschiet.

Het type wat op zoek is naar een gedienstige uitvoering van een supermodel is uiteindelijk ook niet het type wat ik zoek per slot van rekening

Succes in elk geval en probeer een beetje te genieten van de leuke contacten die je er kan leggen! Ook als het niks wordt!



Haha, ik wil dus ook steeds stoppen, heb mijn profiel al zeker 2 keer weer verwijderd, nadat ik 1 minuut online was... Maar goed, nu laat ik em dus staan..

Stond je er er zelf zonder foto op? Ik wil namelijk niet op date met iemand waar ik geen foto van heb gezien, daarom sta ik er ook met 1 foto op...Maar omdat ik geen betaald profiel heb, kan ik zelf weinig zien helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 4 jaar ingeschreven gestaan bij verschillende datingsites.

Dates / mailen /chatten : er ging veel tijd inzitten.

Intussen al weer 5 jaar getrouwd met mijn internetliefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Inderdaad, internetdaten doe ik voor het eerst. Maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit eerder contact heb gehad met mannen hoor...



Haha, dat snap ik Maar met die leuke mannen had je dan vooral contact mee via app/sms/tel.? Als je er voor jezelf al achter bent dat je o.b.v. zulk contact inderdaad te snel gaat romantiseren, dan is het wat anderen ook al aangaven: kort contact en dan snel afspreken. Zie je snel genoeg of het klikt of niet



Ik heb leuke internetdates gehad in het verleden, soms na kort contact, soms na (behoorlijk) langer eerst via mail/sms/tel. Eén keer is iemand niet op komen dagen maar verder alleen maar leuke ervaringen. Mr. right zat er echter voor mij niet tussen. Maar ken ook de succesverhalen. Verwachtingen niet te hoog hebben en gewoon kijken wat het brengt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan oprecht zeggen dat ik niet op zoek ben naar een ware omdat ik echt tevreden ben met mijn leven zoals het nu is. Het lijkt me gewoon leuk om, na 2 jaar bewust alleen te zijn geweest, weer een maatje te hebben om zowel de leuke als minder leuke dingen te delen. Maar het is geen must, zeker niet zelfs.

Ik laat me graag verrassen, vind het sowieso leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Edarling, dat is toch van die reclame met die man die een vrouw met niveau zoekt? Daar krijg ik echt de kriebels van

Ik wens je desondanks veel succes. Ik zou na kort mailen/chatten gelijk afspreken, anders ga je zelf een beeld creëren van iemand en kan het alleen maar tegenvallen.
quote:Ruby-Ann schreef op 06 september 2013 @ 10:52:

[...]





Haha, ik wil dus ook steeds stoppen, heb mijn profiel al zeker 2 keer weer verwijderd, nadat ik 1 minuut online was... Maar goed, nu laat ik em dus staan..

Stond je er er zelf zonder foto op? Ik wil namelijk niet op date met iemand waar ik geen foto van heb gezien, daarom sta ik er ook met 1 foto op...Maar omdat ik geen betaald profiel heb, kan ik zelf weinig zien helaas...Wel foto maar pas beschikbaar als ik toestemming gaf. Voelde er niet zoveel voor om mezelf zo te grabbel te gooien op internet.....schijtluis.
Alle reacties Link kopieren
Je word vanzelf aardig ontgroent hoor, wees daar maar niet bang voor....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:caatje00 schreef op 06 september 2013 @ 11:18:

[...]





Wel foto maar pas beschikbaar als ik toestemming gaf. Voelde er niet zoveel voor om mezelf zo te grabbel te gooien op internet.....schijtluis.Haha herkenbaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Twee tips van een veteraan (50+ dates):



1. Verwacht niet te veel van een date

Hoe leuk iemand ook lijkt, in werkelijkheid is iemand bijna altijd anders dan je je voorstelt. Hoe leuk het on-line ook lijkt te "klikken". En dan heb ik het niet eens over mensen die wel erg flatteuze foto's plaatsen (soms van jaren geleden) of veel dingen hebben verzwegen of andere bedoelingen hebben. Ga er heen met de instelling dat het een leuke en gezellige avond wordt, verder niets. Je kunt voorstellen eerst een kop koffie te gaan drinken voordat je uit eten gaat of whatever je plan voor die avond is. Zo behoedt je je voor teleurstellingen.

2. Over smaak valt niet te twisten

Verliefd worden is toch een soort chemische reactie waar je zelf niet veel invloed op hebt. Je kunt soms maar weinig gevoelens hebben voor de ideale partner maar verliefd worden op een onmogelijke match die nergens op slaat. Ga niet in op beledigde mannen en accepteer zelf ook dat iemand soms geen "klik" voelt. Schroom tijdens het mailen of chatten ook niet te zeggen als je gewoon geen interesse voelt. Niemand heeft er wat aan om aan het lijntje te worden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook net weer ingeschreven. Eerst op e darling maar dan kan en mag je helemaal niets mee als onbetaald lid. Dan maar even registreren dacht ik. Wilde niet meteen te lang er aan vast zitten, zie ik dat een maand gewoon 99 euro kost! Echt belachelijk dus meteen van die site afgestapt.

Nu ook ingeschreven op paiq. Daar kun je tenminste gewoon berichtjes sturen en andere leuke dingen doen zonder te betalen. Je ziet geen foto van de ander. Die wordt steeds een beetje meer zichtbaar naarmate je meer contact hebt. Wel grappig op zich!
Alle reacties Link kopieren
Rp is niet zo duur
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Snel afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Het is in het begin ook eng. Browse gewoon wat profielen door en schrijf iemand aan die je aanspreekt. Gewoon een hallo en interesse bericht sturen waarbij je inhaakt op wat je aanspreekt aan het profiel en/of met iets algemeens.



Paar keer heen en weer mailen (idd niet te lang) en dan bijvoorkeur ergens in het openbaar afspreken. Aan de andere kant sinds tenslotte ook een mens van vlees en bloed die het ook spannend vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven