Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk dat er zoveel mensen zijn aangehaakt!!

Ik ben wel een beetje bang voor awkardness tijdens zo'n date maar aan de andere kant, als het zwaar tegenvalt dan is dat even jammer maar geen ramp natuurlijk.. Lijkt me alleen heel erg moeilijk om dit te zeggen, zonder iemand te kwetsen.

En zeg je dat dan meteen of achteraf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby-Ann schreef op woensdag 18 september 2013 21:53 Oh wat leuk dat er zoveel mensen zijn aangehaakt!!

Ik ben wel een beetje bang voor awkardness tijdens zo'n date maar aan de andere kant, als het zwaar tegenvalt dan is dat even jammer maar geen ramp natuurlijk.. Lijkt me alleen heel erg moeilijk om dit te zeggen, zonder iemand te kwetsen.

En zeg je dat dan meteen of achteraf?



Wat bedoel je meteen? Dat je na de eerste blik denkt "laat maar zitten" en meteen rechtsomkeert maakt? Dat zou ik niet doen. Maar je kunt het wel bij het afscheid zeggen. Iets in de trant van "Ik denk dat we het hierbij maar moeten laten."



Ik heb na een date-from-hell eens de vraag gehad "Hoe vond je het zelf gaan?" Toen vond ik wel dat ik bot mocht zijn...
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel met meteen op de dag zelf, na afloop van de date zeg maar.. Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik sociaal en geinteresseerd ben, dit zorgt wel eens voor verwarring omdat sommige mensen dan automatisch denken dat daar meer achter steekt, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.

Lijkt mij vreselijk moeilijk als een ander gelijk denkt van, ja dit is wat en dat jij dan moet zeggen dat je dit niet zo hebt ervaren..
Ik heb het eens gevraagd aan hem Ruby-Ann, over die lengte. Hij zei met een grote grijns dat hij het "positief heeft afgerond"



Hij herinnerde mij er ook nog aan dat ik van de zenuwen stond te shaken toen we elkaar de eerste keer zagen. Nou ja, het is goed afgelopen!



Als ik een date niet goed vond gaan zei ik het achteraf. Inderdaad in de trant van "We moeten het hier bij laten." Als je date ernaar vraagt en je vond het niets, dan zou ik dat toch voorzichtig brengen. Iemand laten hopen op iets wat er niet is, dat is toch ook wel zielig.
Alle reacties Link kopieren
Haha, en vrouwen zullen dan vast positief naar beneden afronden qua gewicht..

Ik heb vannacht belabberd geslapen, lag maar te woelen en te malen of ik eigenlijk wel klaar ben voor weer een man in mijn leven.. Ik moet me er wel weer voor durven openstellen, anders heeft dit daten ook geen zin natuurlijk..

Ik merkte dat ik gisteravond afstand nam omdat ik geen zin had om te chatten o.i.d. Beide heren hebben wel contact gezocht maar ik heb het dus even gelaten voor wat het was, vanochtend wel weer even geantwoord..

Waarom doe ik nu zo??
faalangst? koudwatervrees?
Gewoon omdat je jezelf probeert af te schermen voor al te heftige, verwarrende, hoopvolle of weet ik veel wat voor gevoelens!

Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Pffff ja misschien wel!! Mocht ik echt verliefd worden dan is dat heerlijk natuurlijk maar tegelijkertijd loop je ook weer risico om gekwetst te worden.. Maar zonder risico weet ik ook nooit of ik uberhaupt weer romantische gevoelens kan krijgen voor een ander.

Ik merk dat ik nu het liefst ermee kap en weg wil lopen..
Hahaha herkenbaar!

Gewoon gaan, niet nadenken! Probeer gewoon een leuke avond te hebben. Dat was voor mij de manier waarop ik mezelf steeds een beetje voor de gek hield. En ik heb echt een aantal hele leuke avonden gehad. Gewoon leuk! En nee het werd verder niks maar dat wordt t op je bank thuis in je uppie ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Er is een boekje bij de AH te koop, heet iets met "M/V" in titel, staat van alles in oa over het moderne datingtijdperk, do's en don'ts, heb het niet gelezen, maar kost 5 euro, dus wie weet staan daar nog tips in..



Houd voor ogen dat mensen zich altijd anders kunnen voordoen dan ze zijn, niet iedereen zijn/haar bedoelingen nobel zijn, niet iedereen even eerlijk "op zoek" is, en datingsites niet alleen maar relatiezoekenden erop heeft staan, maar ook velen "daten" zien als makkelijke manier om seks te scoren.



Misschien dat een relatiesite al iets serieuzer is, maar ook daar kan je daar niet vanuitgaan.. Maar ja, ook irl (uitgaan) moet je in 1e instantie uitgaan van wat iemand zegt (wie hij is en wat ie wil enz).. en wie probeert, loopt ook risico op afwijzing en daar moet je tegen kunnen. Niet je zelfbeeld door laten beinvloeden, heel goed blijven kijken naar of het voor jou goed voelt!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:caatje00 schreef op 19 september 2013 @ 10:34:

Hahaha herkenbaar!

Gewoon gaan, niet nadenken! Probeer gewoon een leuke avond te hebben. Dat was voor mij de manier waarop ik mezelf steeds een beetje voor de gek hield. En ik heb echt een aantal hele leuke avonden gehad. Gewoon leuk! En nee het werd verder niks maar dat wordt t op je bank thuis in je uppie ook niet!Fijn dat het herkenbaar is! Ik vind het wel heel leuk om nu zoveel nieuwe mannen te leren kennen, het is in elk geval goed voor mijn ego, haha! Ik verlies mijn hoofd niet, blijf alles vrij nuchter bekijken maar ik merk dat ik het echte daten wel spannend vind. Niet omdat ik hoge verwachtingen heb, maar meer omdat ik bang dat de ander mij leuker vind dan ik hem bijvoorbeeld.. Ik wil me vrij blijven voelen om te kunnen zeggen en doen wat ik wil. En als er hoge verwachtingen of verliefde gevoelens zijn bij een ander, vind ik dat heel moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 19 september 2013 @ 10:39:

Er is een boekje bij de AH te koop, heet iets met "M/V" in titel, staat van alles in oa over het moderne datingtijdperk, do's en don'ts, heb het niet gelezen, maar kost 5 euro, dus wie weet staan daar nog tips in..



Houd voor ogen dat mensen zich altijd anders kunnen voordoen dan ze zijn, niet iedereen zijn/haar bedoelingen nobel zijn, niet iedereen even eerlijk "op zoek" is, en datingsites niet alleen maar relatiezoekenden erop heeft staan, maar ook velen "daten" zien als makkelijke manier om seks te scoren.



Misschien dat een relatiesite al iets serieuzer is, maar ook daar kan je daar niet vanuitgaan.. Maar ja, ook irl (uitgaan) moet je in 1e instantie uitgaan van wat iemand zegt (wie hij is en wat ie wil enz).. en wie probeert, loopt ook risico op afwijzing en daar moet je tegen kunnen. Niet je zelfbeeld door laten beinvloeden, heel goed blijven kijken naar of het voor jou goed voelt!



Hi Suzy, ik weet werkelijk niet het verschil tussen een dating- en een relatiesite maar mijn uitdaging is juist dat ik niet weet of ik wel serieus toe ben aan een relatie.. Juist als een man mij gelijk de hemel in prijst of hoge verwachtingen heeft, krijg ik het zweet onder mijn oksels en wil ik er gelijk vandoor.. Dat zijn dus ook de mannen die ik al op de negeerstand heb gezet. Die gaan op basis van mijn foto's al tekeer alsof ik hun droomvrouw ben, knap ik echt gigantisch op af..



De man die ik op dit moment het meest interessant vindt, zoekt wel dagelijks even contact (via de app) maar is verder niet opdringerig.. Het zijn een paar appjes over en weer en dan is het zo weer de hele middag stil. Heerlijk vind ik dat! Eerst had ik het idee dat hij op zoek was naar meer een seksdate maar toen ik had aangegeven dat dat niet mijn motivatie was, gaf hij aan dat dat voor hem ook niet zo was en dat hij meer van me wilde weten. Sindsdien is er geen seksueel getinte opmerking meer geweest zelfs..

Gisteren stuurde hij me een met daarna de tekst dat hij zin had om me een bloemetje te geven, omdat hij me een beetje mag kennen.. Dat vond ik wel weer lief.

Gekgenoeg ben ik meer bang om een ander te kwetsen dan om zelf gekwetst te worden geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann, ben je misschien wat zenuwachtig voor je dates omdat je er te hoge verwachtingen van hebt?

Ik ging uit van een leuke avond met mijn internetdates en was het leuk genoeg voor een vervolgdate was het mooi meegenomen en anders jammer maar geen man overboord.

Niet dat ik superveel ervaring heb met het hele internetdate-gebeuren want internetdate nummer 3 woon ik nu mee samen
Alle reacties Link kopieren
quote:littlemissclumsy schreef op 19 september 2013 @ 11:03:

Ruby-Ann, ben je misschien wat zenuwachtig voor je dates omdat je er te hoge verwachtingen van hebt?

Ik ging uit van een leuke avond met mijn internetdates en was het leuk genoeg voor een vervolgdate was het mooi meegenomen en anders jammer maar geen man overboord.

Niet dat ik superveel ervaring heb met het hele internetdate-gebeuren want internetdate nummer 3 woon ik nu mee samen Tja, ik ben dus bang dat de ander er te hoge verwachtingen van heeft. Ik maak graag contact met mensen en vind het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen dus ook al blijkt die ander een engerd of totaal mijn type niet te zijn, dan nog kan ik daar nog steeds prima een drankje mee drinken hoor.. Nou ja, als het echt een engerd is, dan niet natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Als een vrouw zegt dat ze niet op een seks date uit is, dan stop ik ook altijd met sexueel getinte opmerkingen. Dat zegt verder niks over zijn intenties hoor, alleen maar dat hij slim genoeg is om zijn kansen niet direct te verspelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wel gelijk tim777, een paar dagen geleden gaf hij aan dat hij bang was dat ik te leuk was.. Dit bedoelde hij als compliment, zei hij..

Ik vind het niet erg, als er sprake van aantrekking is van beide kanten, als er seks uit voortkomt maar ik wil niet dat dit de hoofdreden is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb me ook net op het internet-date-gebeuren gestort. Sinds een paar dagen nog maar . Ben ook maar eens begonnen met Paiq. Ik vind dat daar best leuke chats uit voortkomen!

Ben zelf ook een absoluut groentje op dit gebied. Al een paar leuke chats gehad, had al wat af kunnen spreken maar vond dat toch wat snel...Toch ook koudwatervrees hoor, deels. Eentje nu op whatsapp toegevoegd, dat gaat wellicht volgende week ofzo wel een date worden, maar ff rustig aan. Alhoewel ik de tip van hier om niet te lang te wachten wel ter harte zal nemen, want de redenen daarvoor zie ik wel. Maar toch nog ene beetje eng...

Lijkt me leuk om elkaars ervaringen, disasters, tips e.d. hier te lezen!

Ruby-Ann, die twijfels over of je er al klaar voor bent herken ik ook heel erg....ik kom uit een relatie van 10 jaar samenwonen. Maar ja, een leuke avond af en toe is nooit weg toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:eefje677 schreef op 19 september 2013 @ 11:27:

Hallo!

Ik heb me ook net op het internet-date-gebeuren gestort. Sinds een paar dagen nog maar . Ben ook maar eens begonnen met Paiq. Ik vind dat daar best leuke chats uit voortkomen!

Ben zelf ook een absoluut groentje op dit gebied. Al een paar leuke chats gehad, had al wat af kunnen spreken maar vond dat toch wat snel...Toch ook koudwatervrees hoor, deels. Eentje nu op whatsapp toegevoegd, dat gaat wellicht volgende week ofzo wel een date worden, maar ff rustig aan. Alhoewel ik de tip van hier om niet te lang te wachten wel ter harte zal nemen, want de redenen daarvoor zie ik wel. Maar toch nog ene beetje eng...

Lijkt me leuk om elkaars ervaringen, disasters, tips e.d. hier te lezen!

Ruby-Ann, die twijfels over of je er al klaar voor bent herken ik ook heel erg....ik kom uit een relatie van 10 jaar samenwonen. Maar ja, een leuke avond af en toe is nooit weg toch?



Leuk, join the club zou ik zeggen!

Ik vind het chatten tot nu toe ook leuk, je merkt vaak gelijk wel in zo'n gesprek wat voor type iemand ongeveer is. Wat in real life wel anders kan zijn maar goed, dat weet je pas als je gaat afspreken.

En inderdaad, een avondje uit is altijd leuk. En als het niet leuk is, dan heb je altijd de vrijheid om weg te gaan natuurlijk.. Alleen daarom zou ik altijd afspreken in een publieke ruimte!
Succes met je dates, Ruby-Ann! Ben benieuwd naar je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 19 september 2013 @ 11:57:

Succes met je dates, Ruby-Ann! Ben benieuwd naar je ervaringen.Thanks Taralina, ben je zelf ook aan het daten of er benieuwd naar?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook wel met de opmerking van Tim eens. Dat hij geen seksueel getinte opmerkingen maakt betekend niet dat hij geen intenties heeft op dat gebied.



Ruby-Ann, Gewoon genieten van de aandacht! Uiteindelijk gaat het om een bepaalde chemie tussen 2 personen om iets op te laten bloeien, en dat is zelfs in real life moeilijk te vinden. anders bestonden er uiteraard geen dating sites



Ik heb op dit moment met 2 mannen mailcontact, waar 1 van deze 2 mijn date zal zijn a.s. zondag. Het blijft toch reuze spannend! Hoewel ik er weinig verwachtingen van heb, hoop ik wel dat hij in RL net zo leuk overkomt als op de mail.



Er is trouwens een serie genaamd Catfish. Hier hebben mensen een relatie (!) met elkaar online maar elkaar nog nooit gezien en gaan ze op zoek naar het gezicht achter de ander (vaak degene die zich niet wilt onthullen) en er zijn echt bizarre uitkomsten!

Dus.. ik heb mijn date van a.s. zondag ook eens goed gegoogled en kwam na een tijdje zoekwerk bij een complete vakantiefoto album. Zo krijg ik toch een iets beter beeld bij hem dan alleen de twee best gelukte foto's op zijn dating profiel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond ook een date via een datingsite. Stel me er zoveel mogelijk op in dat het niet leuk wordt. Dan valt het altijd mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Catfish is zo leuk inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
oh meisje22, wat leuk!! heb je al lang contact met hem?
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalve week. Niet lang, maar het heeft denk ik niet zoveel zin om weken te mailen en te appen. Ben bang dat er dan te hoge verwachtingen ontstaan, omdat je toch een beeld creert in je hoofd. Ik ben zo zenuwachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven