Het leven na een lange relatie

04-11-2015 21:33 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Wat is er toch veel in mijn leven gebeurd de afgelopen maanden!



Van 'Lange relatie loopt niet lekker' naar 'Het leven na een lange relatie'.



Ik heb getwijfeld over de nieuwe titel; die klinkt misschien wat negatief, terwijl er heel veel leuke, mooie en positieve dingen gebeuren in mijn leven. Dat ik toch voor deze titel kies, is omdat het verleden mij dit heden heeft gegeven.



Ben ik dan blij met het stuklopen van ons huwelijk? Nee, absoluut niet. Ik ben destijds getrouwd omdat ik voor ogen had samen gelukkig oud te worden. Dat is ons niet gelukt en daar heb ik veel verdriet van.



Hoe mooi is het dan, dat na mijn mislukte huwelijk een nieuw en ander leven voor mij ligt waar ik enorm nieuwsgierig naar ben!



Ik zal doorgaan met schrijven op dit forum. Jullie reacties helpen mij om mezelf bewust te zijn van de vrolijke momenten en geven mij steun op moeilijke momenten.



Dank jullie wel!
Ik denk dat het een goed idee is, dat 'zweverige' plan van jou om iets te doen zodat je misschien op die manier symbolisch afscheid kan nemen van de kindjes die jij nooit mocht krijgen. Het lijkt me belachelijk moeilijk om te accepteren dat het zó gewenste baby'tje er niet zal komen.

In een later stadium is het misschien een geweldig idee, wat iemand hier al opperde, om eens na te denken over of je bijvoorbeeld pleegkinderen willen opnemen in je gezin (met Bob ).

Heb je het wel eens gehad met hem over kinderen? Hij heeft er tenslotte ook geen.



Wat je ex betreft: wat ben je toch nog steeds lief over hem. Eerlijk gezegd vind ik het ontzettend ondoordacht en vooral niet getuigen van goed vaderschap om in de puinhoop waar hij zich nu bevindt, een kind op de wereld te zetten. En ook ik heb medelijden met de kinderen die zij al heeft, die krijgen nogal wat op hun bordje en het is nagenoeg onmogelijk dat dat geen (negatieve) gevolgen heeft.



In plaats van praten met je ex, zou je misschien kunnen overwegen om háár ex eens op te zoeken en met hem het gesprek aan te gaan. Ik denk dat je daar wijzer van wordt en misschien bij hem meer antwoorden vindt op je vragen dan bij jouw ex-man.
Hé Didi, twee zielen, één gedachte wat betreft het praten met haar ex.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds erg bezig met alles. Wat jullie zeggen om niet mijn ex te spreken, maar bijv. De ex van haar, ben ik ook nog niet uit. Hoeft ook niet. De antwoorden komen wel.



Ik weet dat Bob ook graag kinderen wilde. Dat heeft hij weleens gezegd. Toen hij ouder werd, zonder relatie, heeft hij dat idee uit zijn hoofd gezet.



Ik had vanavond echt een geluksmomentje: Bob's moeder belde. Zomaar. Ik vind dat zo ontzettend gaaf! Ze is zo lief! We hebben elkaar nog niet lang gezien, en dan hebben we gewoon, zeg maar buiten Bob om, zo'n leuk contact. Ik voel me bevoorrecht!
Alle reacties Link kopieren
@RT



Ik moest even reageren. Jouw ex wordt geen vader. Ik las net dat zwangere vrouw nog getrouwd is. Haar man is dan wettelijk automatisch vader van het kind van jouw ex. Over een slangenkuil gesproken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 19 december 2015 @ 00:43:

@RT



Ik moest even reageren. Jouw ex wordt geen vader. Ik las net dat zwangere vrouw nog getrouwd is. Haar man is dan wettelijk automatisch vader van het kind van jouw ex. Over een slangenkuil gesproken.



Succes!

Inderdaad klopt helemaal wat TheQ schrijft en met een beetje pech ziet het kind van ex op de akte hoe net als bij mijn ex man zijn eigen vader hem aangeeft onder de naam van de a.s ex man , kan het kind later lezen hoe het ontkent word als kind van.

Ik heb het allemaal gelezen op de geboorte akte van mijn ex, helaas kon ik hem niet sparen om dit alles onder ogen te krijgen.

Ik hoop voor het kind dat dit niet meer op deze manier gedaan word.

Laat het over je heen komen RT het is normaal dat er van alles door je hoofd heen gaan, met je ex spreken raad ik je af, met de ex van haar ik weet niet want wat schiet je er mee op, anders dan je elkaar dingen verteld die je beiden misschien liever niet willen weten, waarom jezelf nog meer beschadigen dan nodig?

Geef het tijd, en geef het een plek en bespreek je gevoelens met Bob,hij verdient jouw vertrouwen je ex en haar ex niet.
Alle reacties Link kopieren
Druk in de weer (nog niet alles onder controle ) want ik krijg vanavond eters op bezoek. Ik heb een bevriend stel van Bob uitgenodigd om te komen eten. Toen ik het aan Bob vanmorgen (hoe bedoel je korte termijn?) vroeg, was hij reuze enthousiast en ze konden nog ook. Heerlijk dat positieve gevoel! Bob stelde 1 voorwaarde: of hij mij als toetje mag! Natuurlijk (en dan wil ik best mijn mooie lingeriesetje voor hem aandoen!)!
Alle reacties Link kopieren
De afleiding vind ik wel fijn: ik pieker me suf, maar dat lost zo weinig op.
Ik wens je fijne feestdagen met veel afleiding!
Alle reacties Link kopieren
Raider: dat is het bekende nadeel aan een nieuwe relatie terwijl je nog niet toegekomen bent aan het verwerken van de oude: dat die gedachten en gevoelens omtrent ex daarmee nog niet "weg" zijn en je op allerlei momenten kunnen lastigvallen.

Je kunt dan niet verwachten 100% gewenste en gelukkige gedachten en gevoelens te hebben, het oude zeer zit er dan nog, naast het nieuwe geluk, dat is niet anders.



Wat mij destijds toch veel geholpen heeft om eea te doseren en tóch aan te pakken, was een tweewekelijks bezoekje aan een coach, waardoor ik die tijd als het ware vrijhield in mijn agenda voor het oude zeer, zodat het niet te pas en onpas door mijn dagelijkse leven sijpelde. Omdat je dan weet dat je dat niet probeert weg te drukken, maar óók een plek krijgt, vond ik dat makkelijker te hanteren op die manier. Jij doet dat dacht ik ook, misschien kan je het piekeren dan niet proberen weg te duwen, maar proberen te "parkeren" tot de volgende sessie? Of ergens opschrijven tot de volgende sessie, zodat het uit je hoofd kan?

(ik heb schriften volgeschreven met wat me dwars zat, haha, alsmaar dezelfde overwegingen enzo, net zo lang tot ik dat kwijt was)



Verder denk ik dat in deze fase je de antwoorden niet krijgt van je ex: die zal nog steeds nors en stuurs op jou reageren, en vanuit die stemming ook jou en jullie (laatste jaren van de) relatie beschouwen.

Je krijgt het "waarom" niet te horen, omdat hij dat zelf vermoedelijk zelf nog niet eens weet, hij zal niet objectief/ neutraal zijn en zijn eigen versie verhaal hebben verzonnen omtrent hoe het gelopen is waar hij nog heilig in gelooft.

Noem het de egoistische fase, maar in zo'n periode (nog vers met haar aan het proberen/wonen) wil hij hoogstwaarschijnlijk op geen enkele manier ter verantwoording worden geroepen of alleen al oprecht praten over de gebeurtenissen.

In mijn ervaring schermde sloot ex zich volledig af voor mij, reageerde nergens op, vermeed het om mij te zien.



Ook als je geen ruzie komt maken, hebben ze geen zin in "gedoe" en willen ook geen schaamte- of schuldgevoelens (die er onvermijdelijk zullen zijn, als hij sympathie/emptathie voor jou voelt, maar die hij -als ongewenste gevoelens- diep wegstopt).

Als hij toen al niet naar zijn aandeel keek, is er geen enkele reden om aan te nemen dat hij dat nu wel zou doen.

Je schiet er weinig mee op en hij zal bij zijn versie visie blijven.

iig nu, wie weet (veel/jaren) later dat dat nog verandert, als de grootste emoties van verontwaardiging en teleurstelling en verraden voelen enz geluwd zijn.



Fijn dat het contact met Bob zijn moeder zo vanzelf gaat, lief dat ze je belde!

Hoe was het etentje uiteindelijk?



Ik wens je alvast heerlijke, hete warme kerstdagen
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dat 'parkeren' probeer ik ook. Meestal lukt dat mij aardig. Daar helpt ook mijn schriftje bij: in het schrift = uit het piekerhoofd (niet zo zwart-wit natuurlijk). En ook mijn gesprekken met mijn therapeut helpen mee om gedachtes te parkeren, zonder ze te blokkeren. Ze mogen er zijn die gevoelens en gedachtes, maar het is fijn als ik dat af en toe even kan loslaten. Maar nu lukt me dat heel erg moeilijk. Ik zoek nu bewust afleiding, maar tegelijkertijd weet ik inmiddels dat tijd een hoop doet. Dus door nu op momenten dat het echt moeilijk is mij te verzetten tegen mijn emoties, laat ik die emoties er maar zijn. Enig gevaar is dat ik mijn emoties moeilijk deel (ik zeg het wel in woorden regen Bob). Ze zijn er dus wel, maar dan word ik meestal wat gesloten. Vertel ik het een beetje logisch? Voor mijn gevoel zit het vol tegenstrijdigheden



Ik geniet van mijn mannen: Herman heeft het voor elkaar gekregen dat hij pal naast het hoofd van Bob bij ons op bed lag. Bob mopperen op dat arme beest. Ik moest zo lachen: tot 3 keer toe heeft hij Herman weggehaald. Uiteindelijk lag Herman op zijn benen. Toen gaf Bob het op.
Alle reacties Link kopieren
Wel raar dat ik nu pas besef dart ik emoties blijkbaar moeilijk deel: ik heb altijd beweerd een flapuit te zijn.



Volgens mijn vriendinnen deel ik wel, maar houd ik de regie. Ik geloof dat ik jullie snap vriendinnen!
quote:RaiderTwix schreef op 21 december 2015 @ 00:09:

Wel raar dat ik nu pas besef dart ik emoties blijkbaar moeilijk deel: ik heb altijd beweerd een flapuit te zijn.



Volgens mijn vriendinnen deel ik wel, maar houd ik de regie. Ik geloof dat ik jullie snap vriendinnen!



Dat herken ik, maar is dat erg? Het zorgt er ook voor dat je niet alle dagen snotterend op de bank ligt, ik zelf vind dat fijn, zo komt bij mij verdriet in porties. Praten over diepste gevoelens kan ik meestal pas, als ik een paar stappen verder ben in een proces, eerst moet ik het zelf beter begrijpen of zoiets.



Iedereen is anders gelukkig maar, denk dat het goed is om voorlopig je therapeut 1 x per week te blijven zien. Iedereen heeft het hier over dit is het ergste, maar als ik twee stappen vooruit denk, en misschien wil je dit nu helemaal nog niet lezen, maar straks komt het moment dat je hem tegenkomt met een kind in de kinderwagen, ik denk dat dat ook niet makkelijk zal zijn, samen met he therapeut kun je je voorbereiden ook op dat wat nog komen gaat.



Ik moet veel aan je denken, niet dat je daar wat aan hebt, maar ik vind het best heftig dat het zo snel gaat voor je, aan de andere kant, misschien is het wel prima zo dat dit nu gebeurd, dan is het maar een feit, en kun je ermee gaan dealen, anders was het toch iets waar je ook steeds mee bezig zou zijn, maar dan meer met 'wanneer gaat het gebeuren'. Sterkte reader en een
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie toch lief! En praktisch gezien lijkt het er misschien op dat ik er niets mee opschiet dat er aan me gedacht wordt, maar dat is niet zo: ik schiet daar wel nee op. Het geeft mij een fijn gevoel en voel mij gesteund daardoor. Dat sterkt mij!



Ik ben helemaal in de wolken. Bob heeft mij een uit hout gemaakt hart gegeven met onze namen erin. Daar is hij een hele tijd mee bezig geweest. Dit is zo'n ontzettend mooi kado! Ik ben sprakeloos en mijn hart stroomt over van liefde voor deze man. Nooit geweten dat aannemer zo romantisch konden zijn!



Ik ga met deze man en zijn familie kerst vieren. Ik ben er niets zenuwachtig voor. Ik voel me welkom! Ik ga een kerststallen voor zijn meder maken en zal kijken of ik mee kan helpen met het eten (gezellig gourmetten). Dat ik dit durf, zegt genoeg!



Mocht ik het vergeten: ik wens jullie hele fijne feestdagen met liefde, warmte, humor en een goed gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne feestdagen RT, en een heel mooi gezond en vooral een heel gelukkig jaar toegewenst
Alle reacties Link kopieren
RT, dit wordt een onvergetelijke kerst, de eerste van de vele die nog zullen volgen met Bob!

Ik wens je hele fijne feestdagen en een schitterend 2016, waarin de nare dingen uit 2015 verbleken!

Liefs, Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat alles in sneltreinvaart. Ik kan het bijna niet bijbenen: mijn advocaat heeft contact met de advocaat van mijn ex gehad en het lijkt erop alsof ze tot afspraken kunnen komen.. Mijn ex wil de scheiding afhandelen en dat kan, maar mijn advocaat wil het wel onder mijn voorwaarden (en die voorwaarden zijn echt redelijk). Mijn advocaat houdt me op de hoogte. Het zijn nu natuurlijk rare dagen, dus hoe e.e.a loopt weet ik niet (ik weet sowieso niet zo goed hoe het werkt: volgens mij, als we't eens kunnen worden, zetten we het op papier, sturen we alles naar de rechter en die bevestigd de scheiding.)



Ik heb Bob net even kort gesproken. Ik ben blij, verward. Het gaat mij voor nu wel even erg snel (terwijl ik dat wel wil)
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 23 december 2015 @ 09:36:

Mijn ex wil de scheiding afhandelen en dat kan, maar mijn advocaat wil het wel onder mijn voorwaarden (en die voorwaarden zijn echt redelijk). Mijn advocaat houdt me op de hoogte. Het zijn nu natuurlijk rare dagen, dus hoe e.e.a loopt weet ik niet (ik weet sowieso niet zo goed hoe het werkt: volgens mij, als we't eens kunnen worden, zetten we het op papier, sturen we alles naar de rechter en die bevestigd de scheiding.)



Als jouw aanstaande ex het niet onder jouw voorwaarden wil ga je ook naar de rechter. En dan wijs je op die lul en zegt: Hij wordt over 5 maanden vader maar niet van mijn kind. Daarom wil ik van die lul met vingers af en ik wil graag de helft mee van alles.



De rechter zal dan nog vragen: "Weet u het zeker mevrouw? Echt alleen maar de helft of wilt u nog meer. U heeft er recht op met dit soort gedrag".



En dan slaat hij op de tafel en kan je je legaal voor het gerechtsgebouw door bob-de-bouwer-met-gele-pet-op laten zoenen terwijl ex voorbij komt met daarachter hobbelend een dik vadsig wijf met 2 actiontassen vol met spullen voor de kinderkamer. Allemaal Chinese rommel die kindonvriendelijk is, maarja, " zijn EK's hep ons helemaal leeg gezoge dus motte we nau na de voeselbank"
Volgens mij lijkt het erop dat de scheiding afgehandeld gaat worden onder jouw voorwaarden. Hij wil het afronden geeft hij aan en jij hebt laten zien dat jij nog wel even kunt wachten. Zeker na het gesprek met zwager heb jij geen enkele reden om hem tegemoet te komen en dat weet je ex ook.



Zet het de komende dagen van je af en ga genieten van Bob en zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 23 december 2015 @ 09:52:

[...]



Als jouw aanstaande ex het niet onder jouw voorwaarden wil ga je ook naar de rechter. En dan wijs je op die lul en zegt: Hij wordt over 5 maanden vader maar niet van mijn kind. Daarom wil ik van die lul met vingers af en ik wil graag de helft mee van alles.



De rechter zal dan nog vragen: "Weet u het zeker mevrouw? Echt alleen maar de helft of wilt u nog meer. U heeft er recht op met dit soort gedrag".



En dan slaat hij op de tafel en kan je je legaal voor het gerechtsgebouw door bob-de-bouwer-met-gele-pet-op laten zoenen terwijl ex voorbij komt met daarachter hobbelend een dik vadsig wijf met 2 actiontassen vol met spullen voor de kinderkamer. Allemaal Chinese rommel die kindonvriendelijk is, maarja, " zijn EK's hep ons helemaal leeg gezoge dus motte we nau na de voeselbank"Helaas gaat het niet op die manier, ik zie die vrouw wel voor me achter die ex aan hobbelen
Alle reacties Link kopieren
Wat is hier nou gebeurd? Ik las iets over dubbelnicken, maar kan niks duidelijks vinden. En niemand wil napraten over een dergelijke ban? Ik ben de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ga me niet vertellen dat dit dus toch fake was..
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Nee niet dit topic! Het topic van Jess dreamer is nep ☝
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat RT ook een ban had.

Of was het de wijn..?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet meer terug vinden. SORRY SORRY RT!!

Ik heb je inderdaad verward met JD. Ik was er ook al zo verbaasd over. Over JD trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
We hebben niet 2 dagen, maar 3 dagen kerst gevierd!

Eerste kerstdag bij Bob's moeder. Daar heb ik ook zijn zus en haar gezin ontmoet. We hebben echt een goede klik. Vandaag zijn we met hun gezin naar de dierentuin geweest.

we zijn niet naar Bob's vader geweest. Teveel mensen, is wat druk voor hem. Ze spreiden hun bezoek aan hem. Zijn moeder gaat elke dag. Bob een paar keer per week.

Tweede kerstdag ook bij een vriendin langsgeweest met Bob. Iets teveel wijn op .

Ik heb ook nog met mijn zwager gebeld. Ik ben zo blij dat hij verteld heeft over mijn ex. Ik zou het toch rot vinden als ik het contact met mijn schoonfamilie wegvalt. Hoewel ik natuurlijk ook realistisch moet zijn.



Ik ben trouwens geen dubbelnicker hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven