Hoe ga ik verder?

24-03-2016 22:43 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Januari een topic geopend dat ik net 2 weken vrijgezel was en hoe ik dit kon verwerken. Inmiddels ben ik morgen 10 weken vrijgezel en ik ben nog geen stap verder. Elke dag denk ik nog aan hem, huil ik en voel ik me waardeloos.



Leuke dingen ondernemen doe ik wel, maar hij is er nog altijd in mijn gedachten en ik kan het gewoon niet opzij zetten. Hoelang gaat dit nog duren? Nu beginnen alle onzekerheden te komen, straks heeft hij al met een andere meid gedate? Met die gedachten schiet ik gelijk alweer in de tranen, want voor mijn gevoel is hij nog van mij.



De relatie heeft bijna 3 jaren geduurd, voor vele mensen hier is dat niet lang, maar voor mij als 24 jarige wel! We hebben een jaar samen gewoond en ik woon nog in het huis. Ik heb alles al een beetje opnieuw ingericht zodat ik niet telkens er aan word herinnerd dat het ons huisje was.



Hoelang duurde jouw liefdesverdriet? Ik wil zo graag genieten van het leven, maar ik loop gewoon vast.

Ook doet het me even goed om van me af te typen.... Slaap lekker alvast lieve mensen!
Wat maken we het onszelf toch moeilijk hé meiden...

We willen erover geraken, maar ergens klampen we te hard van aan wat geweest is. Maar laat dat nu net één van onze mooie eigenschappen zijn: we zien de goede, positieve en leuke dingen. Dat die ex-mannen van ons dat niet zien, is hun probleem zeker?



Die van mij doet nu moeilijk over het betalen van de meubels en de huurwaarborg.... We hebben samen 2,5 op een appartement gewoond waar ik nog steeds woon. Op een geblokkeerde rekening hebben we elk 1 maand huur gestort (als waarborg). Nu vindt hij dat hij het volledige bedrag terug moet krijgen, terwijl er wellicht toch dingen zijn in al die tijd dat we 'kapot' gemaakt hebben of waar er schade aan is? En dit moeten we allemaal via mail regelen. Ik word er gek van!
Alle reacties Link kopieren
Elisia,



Laat je niet gek maken en blijf bij je standpunt. Hij kan wel zo veel willen.

Vrekkengedrag.

X
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn vervelend he.

En hoe langer het duurt, hoe meer ik het te zien krijg.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt oprecht hoop dat hij verandert.

Hij is verdorie bijna 26, heeft geen rijbewijs, nooit een vaste baan gehad, geen diploma's behalve middelbare school, baantjes nooit langer dan 1 jaar, geen spaargeld, woont nog thuis.

Ik hoop echt zo erg voor hemzelf dat hij het roer kan omgooien. En zijn leven op orde kan krijgen.

Het is jammer dat ik hem niet meer mag/kan helpen en dat mijn hulp verkeerd begrepen werd en dat het nu uit is daardoor.

Ik hoop oprecht dat hij verandert voor zijn eigen levenskwaliteit. En dan hoop ik ook dat er een meisje is die hier mee kan leven. Want ik kon het blijkbaar niet. Daarom pushte ik zo.



Overigens had hij mij dus eerst op FB bericht voor de spullen, toen via whatsapp of ik dat berichtje heb gekregen en daarna nog via twitter een tweet "Als je dit leest hoop ik dat je kan antwoorden."

Ik ga echt wel antwoorden, maar ik heb er nu even geen zin in.

Hij had zelf ook kunnen bedenken om het op te sturen of mee te nemen op een gezamenlijke verjaardag over een paar weken.

Maar oke dat zal aan mij liggen.
She needed a hero. So that's what she became.
Nee, ligt niet aan jou. Hij heeft geen geduld. Wil tonen dat hij sterk is. En vergeet niet: daarom is hij het niet.

Ik wou ook wachten met alles te regelen tot ik sterk genoeg was, tot hij zelf stuurde. En dan denk ik: hey, en mijn tempo??? Ik heb er uren om gehuild, omdat dit het definitief maakt.

Mijn tempo doet er voor hem niet toe, hij wil vooruit en vindt het een ballast dat er nog dingen 'hangend' zijn. Ik toon me dus sterk en doe het allemaal. Maar het gaat voor mij wel heel snel allemaal nu. Maar elk beetje hoop is daarbij ook van de baan. Wat pijn en verdriet veroorzaakt, maar ook wel duidelijkheid.



X
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het na het blokkeren natuurlijk al duidelijk zat.

Ik heb vandaag toch maar geantwoord. Kort en bondig.

Hij neemt het mee naar een gezamenlijke verjaardag en geld maakt ie over.

Dit alles had ie prima zelf kunnen bedenken, maar oké.

Het irritante alleen is dat ie meteen daarna vraagt hoe het nu met mij gaat.

Allereerst weet ik niet wat ik hier op moet zeggen, en ten tweede wil ik niet eens wat zeggen.

Ughhhh. Mannen.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
@ Enchanted



grappig je laatste twee berichten. Mijn ex was precies hetzelfde, en ik pushte hem ook teveel. Hij kon dat ook niet aan en maakte het toen uit met mij (ik was echt kapot). Ik had echter zoiets van, ik ga me dus echt niet als een zielig hoopje ellende profileren. Dus ik ging super veel leuke dingen doen en zorgde er ook voor dat hij daar achter kwam. Vervolgens wilde hij mij terug, hebben we het nog een keer geprobeerd, en daarna heb ik heb uitgemaakt. Mijn ex heeft het nu trouwens wel goed voor elkaar.



Tip die ik je wil meegeven, zo koel mogelijk reageren op je ex. Gewoon zeggen dat het goed met je gaat en desnoods laten merken dat het ook echt goed met je gaat. Daar kunnen ze volgens mij niet tegen
Alle reacties Link kopieren
vannacht weer over hem gedroomd.. dat ik weer met zijn ouders kon praten, en dat hij het nog met mijn wilde proberen.. we weer ons gezin bij elkaar konden krijgen..



en nu weer in de echte wereld, hij op vakantie en heeft helemaal niks meer 0,0 laten horen. Na een "ruzie" gesprekje over de app is die me gewoon keihard gaan negeren.. heb hem gisteren op een zwak moment "ik mis je" gestuurd.. maar ook dat negeert hij natuurlijk..



wat doet dit enorme pijn zeg, zo ontzettend veel. Ik mis hem zo, ik voel me echt ellendig.. waarom doet hij dit.. ik ga stuk :(
Komaan Beertje, je kan dit!

What doesn't kill you, makes you stronger. En nu geloof je daar niets van. Helemaal niet (en geloof mij, ik geloof het ook maar op sommige momenten). Maar wat ben je met een man die zo tegen jou doet?

Wat zou jij zeggen moest een vriendin van je in deze situatie zitten? Denk daaraan. Dat helpt echt.

Je zou zeggen: komaan, je verdient beter dan dat! En ook al ken ik je niet, het is zo.



Je mag pijn en verdriet hebben, laat het maar komen, ga erdoor. Maar vergeet niet om af en toe te relativeren.

X
Alle reacties Link kopieren
Beertje ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook kinderen met mijn ex, en vind t dus ook heel klote dat ons gezin geen gezin meer is.

En wat ik ongeveer nog wel erger vind, is dat hij met zn nieuwe meid en onze kinderen gezin speelt.

Je kan er alleen helaas echt niks aan doen...

Je kunt hun gedachtes niet controleren of sturen helaas.

Mijn ex is nu pas aan het nadenken, na ruim 1,5 jaar uit elkaar te zijn.

Vor mij is dat nu te laat. Ik wil nu verder, zonder hem. Ook al mis ik hem nog veel en zal ik altijd van hem houden.

Probeer aan jezelf te denken, dat je meer verdiend en er zelf ook mag zijn, los van je ex.

Dat geldt natuurlijk voor alle meiden hier!

Ik probeer mezelf dat dagelijks even wijs te maken. Werkt wel redelijk.

Het heeft tijd nodig.... en geef jezelf dat ook, maar wel zonder een terugval naar je ex te maken het liefst. Want daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee.

Als het écht "meant to be" is, dan blijkt dat uiteindelijk vanzelf wel.

Het is heel moeilijk, ik weet er erg genoeg alles van.... maar ooit gaat het over. En dat moet je voor ogen blijven houden.

En nogmaals ook voor de andere meiden onder ons: door seks met je ex te hebben, weerhoud je hem er niet van om een ander te zien/hebben/krijgen... zo werkt het helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik even niks heb laten horen, ik was gisteren jarig en voel me niet echt geweldig. Ik moest mijn ex zelfs gisteren eventjes zien omdat hij de auto van mijn ouders vorigjaar heeft overgenomen en mijn ouders hebben een fietsendrager verkocht maar een onderdeel daarvan zat nog op zijn auto. Hij was gewoon vergeten dat ik jarig was! Hij zei oja sorry niet eens aan gedacht, gefeliciteerd!



Het was maar een kwartiertje gelukkig, maar bij het weg gaan moest ik toch weeer een traantje laten, gelukkig zag hij dit niet hoor!



Ik dacht vandaag weer terug aan leuke dingen die we samen hebben gedaan. En ohh wat baal ik even! Volgende week ben ik een weekje vrij en mijn moeder wil me trakteren op 2 nachtjes preston palace in Almelo, ik was helemaal blij... maar toen dacht ik ineens, ik ben hier ook met hem geweest 3 keer zelfs! Straks kan ik niet genieten daar en komt alles naar boven. Maar toch ga ik het proberen!



Pff ik wou dat alles anders was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy91 schreef op 18 mei 2016 @ 19:36:

Sorry dat ik even niks heb laten horen, ik was gisteren jarig en voel me niet echt geweldig. Ik moest mijn ex zelfs gisteren eventjes zien omdat hij de auto van mijn ouders vorigjaar heeft overgenomen en mijn ouders hebben een fietsendrager verkocht maar een onderdeel daarvan zat nog op zijn auto. Hij was gewoon vergeten dat ik jarig was! Hij zei oja sorry niet eens aan gedacht, gefeliciteerd!



Het was maar een kwartiertje gelukkig, maar bij het weg gaan moest ik toch weeer een traantje laten, gelukkig zag hij dit niet hoor!



Ik dacht vandaag weer terug aan leuke dingen die we samen hebben gedaan. En ohh wat baal ik even! Volgende week ben ik een weekje vrij en mijn moeder wil me trakteren op 2 nachtjes preston palace in Almelo, ik was helemaal blij... maar toen dacht ik ineens, ik ben hier ook met hem geweest 3 keer zelfs! Straks kan ik niet genieten daar en komt alles naar boven. Maar toch ga ik het proberen!



Pff ik wou dat alles anders was.



Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik kan me voorstellen dat dat een hele dubbele dag voor je was. Althans, zo heb ik mijn eerste verjaardag als "alleenstaande" toen ook ervaren. Bij mij was mn ex er toen ook, hij ging zelfs mee koffie en gebak uitdelen aan de visite, alsof t nooit anders was zeg maar.. ik heb toen daarna ook flink staan huilen ff. Onder t mom van "its my party and I cry if I want to" ;)



Wat lief van je moeder! Misschien moet je preston palace dan maar zien als: ik ga hier nieuwe, andere herinneringen maken.

Ik snap wederom dat je het een moeilijk idee vind.

Je moeder heeft het goed bedoelt, lekker als ontspanning en afleiding, maar ik kan me indenken dat de afleiding daar laten plaatsvinden lastig wordt met die herinneringen.

Ik ga ook niet meer naar de vakantieplaats waar wij altijd als gezin heen gingen hoor... dat lijkt me veels te confronterend.

Probeer er toch positief in te staan. Je moeder bedoelt dit helemaal goed en probeer dat zeg maar op die manier te zien.. misschien dat joi gedachten daardoor wat anders worden.



Rustig aan meis. Stukje bij beetje...
Alle reacties Link kopieren
Ahw Teddy en Beertje (leuke nicknames zo samen) een hele dikke knuffel voor jullie.



Teddy, ik denk dat je ex een beetje nonchalant probeerde te doen. Hij vergeet het echt niet maar hij wilt graag dat het zo overkomt.

Maar ik snap hoe kwetsend dat is. Ik wil je nog wel even feliciteren met je verjaardag.

En Preston Palace zou ik niet doen... ik kan ook niet tegen plekken met te veel herinneringen. Je kan ook een hotelletje doen in een leuke stad?
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties dames.



De korte vakantie is al geboekt dus ik ga gewoon! En probeer inderdaad te denken dat ik nieuwe herinneringen ga maken, lekker genieten met m'n mams. Bedankt voor de felicitaties!! Een kwart eeuw oud hihi.



Nou hoorde ik via via dat hij heeft gezegd dat ie dit aankomend weekend niet bereikbaar is. De reden wou hij niet vertellen want dat gingen anderen niks aan volgens hem! Iemand heeft gevraagt of hij een date had en hij zei: kan. Lekker kortaf, ik maak me druk... het is zijn leven en zijn keuzes. Alleen het idee dat hij 6 dagen geleden hier een nacht sliep en seks met mij had hmmpf.



M'n ouders en een goede vriendin zeggen dat ik de knoop nu echt moet door hakken. Want iemand die echt veel om je geeft vergeet heus je verjaardag niet... Hij blowt nu ontzettend veel en als ik rationeel denk dan weet ik dat ik niks van hem wil!
Alle reacties Link kopieren
Daarom zei ik al, het heeft geen zin seks met hem te hebben, dat weerhoudt hem er echt niet van om dat ook met een ander te doen.

Hoe je het ook bekijkt, mannen kunnen 9 van de 10x toch niet alleen zijn, dus zullen ze vrij snel iemand anders zoeken/vinden.

Probeer er niet over na te denken teddy, want vroeg of laat gebeurt dat toch.... en dan hoop je liever laat, dat had ik ook hoor snap ik dus ook helemaal.

Maar je kunt het toch niet tegenhouden.

Het enige wat je kan doen is hem echt niet meer bij je uitnodigen. Want je voelt je er dan idd alleen maar ellendiger door.

Nu ga je namelijk zitten denken "maar 6 dagen geleden lag ie nog hier in bed".

Ja. Dat is zo.. maar daarmee weerhoudt je hem niet om dat niet ook bij een ander te doen.

Probeer alsjeblieft voor je eigen bestwil hem echt niet meer te laten langskomen. Geloof mij nu maar, het lost niets op. Het maakt het alleen maar erger.

Je hebt destijds niet voor niets de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Dat hij dan een ander kan/zal krijgen is een logisch en heel erg kut gevolg...



Nog een andere ervaring van mij: je had het een paar berichten terug over tinder/daten.

Echt puur en alleen doen als jíj je er goed bij voelt. Niet als terugpakken ofzo. Want (wederom ervaringsdeskundige hier); je kan je erna nóg shitter voelen als dat je al deed.

Dus echt alleen doen als je denkt dat je dat ook echt wil omdat jíj dat leuk/fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:womansintuition schreef op 19 mei 2016 @ 08:58:

Daarom zei ik al, het heeft geen zin seks met hem te hebben, dat weerhoudt hem er echt niet van om dat ook met een ander te doen.

Hoe je het ook bekijkt, mannen kunnen 9 van de 10x toch niet alleen zijn, dus zullen ze vrij snel iemand anders zoeken/vinden.

Probeer er niet over na te denken teddy, want vroeg of laat gebeurt dat toch.... en dan hoop je liever laat, dat had ik ook hoor snap ik dus ook helemaal.

Maar je kunt het toch niet tegenhouden.

Het enige wat je kan doen is hem echt niet meer bij je uitnodigen. Want je voelt je er dan idd alleen maar ellendiger door.

Nu ga je namelijk zitten denken "maar 6 dagen geleden lag ie nog hier in bed".

Ja. Dat is zo.. maar daarmee weerhoudt je hem niet om dat niet ook bij een ander te doen.

Probeer alsjeblieft voor je eigen bestwil hem echt niet meer te laten langskomen. Geloof mij nu maar, het lost niets op. Het maakt het alleen maar erger.

Je hebt destijds niet voor niets de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Dat hij dan een ander kan/zal krijgen is een logisch en heel erg kut gevolg...



Nog een andere ervaring van mij: je had het een paar berichten terug over tinder/daten.

Echt puur en alleen doen als jíj je er goed bij voelt. Niet als terugpakken ofzo. Want (wederom ervaringsdeskundige hier); je kan je erna nóg shitter voelen als dat je al deed.

Dus echt alleen doen als je denkt dat je dat ook echt wil omdat jíj dat leuk/fijn vindt.Klopt, als ik een afspraakje met hem maak van te voren dan verheug ik me er helemaal op. Zit te fantaseren en we appen er dan weer over.. en als hij dan bij me is voelt het als vanouds en ik voel me dan weer geweldig, alsof er eventjes niks aan de hand is. Maar zodra hij weg gaat en dan is ie nog niet eens weg, dan voel ik me alweer ellendig worden en voel ik de angst van misschien is dit wel echt de laatste keer seks met hem en dat ie zo bij me zit.



Het gekke is in de relatie zei wou hij altijd veel vrijheid en hij zei me ook geen zin in meiden te hebben, dat gezeur en vastigheid mwah nee dat was even niks voor hem zei die! Ook omdat ie zich moeilijk kan binden. Samenwonen vond hij al een hele stap met mij! Eigenlijk een wonder nog dat het zo ver kwam. Trouwen en kinderen kon die echt nog niet aan denken en dat terwijl hij nu 25 jaar is, dan denk je over zoiets na lijkt mij.



Ik kan niet beseffen dat hij zal daten, het is zijn keuze en kan hem niet tegen houden als dit wel zo is!



Tinder heb ik gisteravond alweer verwijderd. Ik vergelijk iedereen met mijn ex. Heb 2e pinksterdag met een jongen afgesproken en nam een vriendin mee en hij een kameraad. Het was vreselijk! Hij keek alleen maar naar de tv en we hebben amper gepraat. Daarna vroeg hij ook nog wat ik van hem vond whaha. Hij wou graag nog een 2e kans maar ik was er klaar mee. Ik verneem dat ik er ook niet aan toe ben dus vandaar dat ik het verwijderd heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy91 schreef op 19 mei 2016 @ 09:34:

[...]

Klopt, als ik een afspraakje met hem maak van te voren dan verheug ik me er helemaal op. Zit te fantaseren en we appen er dan weer over.. en als hij dan bij me is voelt het als vanouds en ik voel me dan weer geweldig, alsof er eventjes niks aan de hand is. Maar zodra hij weg gaat en dan is ie nog niet eens weg, dan voel ik me alweer ellendig worden en voel ik de angst van misschien is dit wel echt de laatste keer seks met hem en dat ie zo bij me zit.



Het gekke is in de relatie zei wou hij altijd veel vrijheid en hij zei me ook geen zin in meiden te hebben, dat gezeur en vastigheid mwah nee dat was even niks voor hem zei die! Ook omdat ie zich moeilijk kan binden. Samenwonen vond hij al een hele stap met mij! Eigenlijk een wonder nog dat het zo ver kwam. Trouwen en kinderen kon die echt nog niet aan denken en dat terwijl hij nu 25 jaar is, dan denk je over zoiets na lijkt mij.



Ik kan niet beseffen dat hij zal daten, het is zijn keuze en kan hem niet tegen houden als dit wel zo is!



Tinder heb ik gisteravond alweer verwijderd. Ik vergelijk iedereen met mijn ex. Heb 2e pinksterdag met een jongen afgesproken en nam een vriendin mee en hij een kameraad. Het was vreselijk! Hij keek alleen maar naar de tv en we hebben amper gepraat. Daarna vroeg hij ook nog wat ik van hem vond whaha. Hij wou graag nog een 2e kans maar ik was er klaar mee. Ik verneem dat ik er ook niet aan toe ben dus vandaar dat ik het verwijderd heb.



Ik snap het, het valt ook echt absoluut niet mee... maar je kunt het idd niet beheersen wat hij doet. Hoe pijnlijk en moeilijk ook.

Het enige wat je kan doen is jezelf er tegen beschermen door idd niet meer af te spreken. Omdat je je dan gaat verheugen (ik heb het ook allemaal precies zo gehad idd dus ik snap wat je bedoelt) en dat je zodra die de deur uit loopt je al ronduit kut voelt.

Dat heb ik ook heel erg gehad. zelfs wanneer hij de kinderen thuis kwam brengen.. daarom mag hij niet meer binnenkomen van mij, omdat het dan steeds zo als vanouds lijkt terwijl het dat niet is. En hij toch weer vertrekt.

Dus bescherm jezelf.



En je hebt nu idd even geleerd dat je nog niet toe bent aan tinder en dates. Goed dat je het dan toch geprobeert hebt, toch? Dan weet je het ook.

Ik had dat destijds ook. Bleek veels te snel... dus ook verwijderd toen.

Dat punt komt vanzelf wel een keer.

Geef het de tijd. Jou tijd op jou manier. Niet op de manier dat mensen van je verwachten.

Althans... ik merk vaak dat ik stuit op onbegrip. Maar ik ben wel op het punt dat ik denk jammer dan. Mijn leven, mijn verdriet, mijn verwerkingsproces.

Schrijf hier van je af, zodat je het steeds wat minder bij familie of vrienden hoeft te doen. Hoe goed ze het ook met je voor hebben... uiteindelijk zullen zij het proces te lang vinden duren. Logisch, want zij voelen niet wat jij voelt.

Daarom. Hier van je af schrijven is altijd fijn, toch? Mensen in hetzelfde schuitje. Elkaar een beetje moed in praten. Dan moet het lukken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Teddy,



Nog Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!

Lekker samen met je Moeder weg!

Mijn ex en ik hadden een restaurant wat zeer deed bij langslopen toen het uit was. Wat ging ik doen?

Juist mijn angst tegemoet en ging daar juist met anderen zitten. Ik heb nieuwe herinneringen erover heen gekopiëerd en de link naar mijn ex was weg gegaan.

Had ik dat niet gedaan? Dan zou dat nog een gevoelig plekje zijn. Helemaaaaal niet!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
teddy, gefeliciteerd nog!! en leuk kado maak er inderdaad iets moois van!. Ik probeer dat soort plekken ook aan te gaan, en hoe meer ik weer op die plekken kom hoe meer die herrineringen met hem 1 van de zoveel worden ipv alleen met hem



womaninsituation, bedankt voor je reactie. Het feit dat we een kindje hebben maakt het voor mij inderdaad extra zwaar. dat mijn "droom" is ingestort.. we hebben samen die periode met echos, de bevalling etc meegemaakt.. zo speciaal en mooi (soms ook minder helaas).. en het idee dat een andere vrouw straks inderdaad met mijn kindje op pad gaat moet ik nu nog niet aandenken.. ik ben al jaloers? als iemand van mijn ex (bekende/vrienden) met mijn kindje zijn ipv ikzelf...





verder update, ik merk dat nu hij op vakantie is en mij echt gewoon compleet negeert, maar ook niet eens een appje of iets stuurt om te vragen hoelaat hij zaterdag ons zoontje kan halen... doet me goed, het idee dat hij "verdwenen" is.. dus geen contact, geen facebook... werkt echt. Natuurlijk is het gemis bizar.

en ik blijf in mijn hoofd maar denken, hij zei dat ik de ware was. Hij zei dat die van me hield etc. Al die mooie dingen, en dat doet pijn.

Maar door het geen contact, heb ik geen terugvallen.. dus echt het werkt echt meiden, doe het alsjeblieft.. ook al ben je nog niet klaar om los te laten, geloof me ik ben daar ook nog niet klaar voor, ik hoop zelfs nog dat hij terug komt..



maar het werkt echt.. al heb ik nu wel wat angst voor als ik hem dus weer ga zien, hoe erg gaat mijn terugval zijn.

ook de nachtmerries zijn verschrikkelijk.. ik heb de meeste vreselijke nachten en durf soms niet eens te gaan slapen :(
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Na enkele dagen mee te hebben gelezen in deze topic, heb ik besloten om maar eens te reageren. Het is voor mij pas 8 dagen geleden dat mijn ex onze relatie van 8 maanden heeft verbroken. Het was geen lange relatie, maar voor mij wel een speciale periode. Vanaf het moment dat ik hem sprak, hadden we een klik. Wat de reden van de breuk was laat ik even buiten beschouwing. Wat mij vooral opviel tijdens het lezen was dat ik mijn eigen liefdesverdriet even vergat, maar ook onbewust op zoek was naar antwoorden op vragen die andermans ervaring voor mij zou kunnen beantwoorden. Aangezien ik geen behoefte heb om dat aan mijn ex te vragen. Raar toch?



Vier dagen nadat ik niets van mij heb laten horen, hij overigens ook niet, heb ik besloten om een afscheidsbericht (SMS) naar hem te sturen. Daarin heb ik uitgelegd dat ik heb ingezien wat zijn hekelpunt was en dat ik daaraan wil gaan werken. Dit bericht heb ik afgesloten met dat ik hoop dat we in de toekomst een vriendschap kunnen opbouwen en ik heb hem ook bedank voor de leuke en mooie tijden samen. Ook heb ik erin gezet dat ik hoop dat hij vroeg of laat zijn droomvrouw vindt en dat ik hem dat van harte gun. Mijn doel was dat ik het zag als mijn laatste contact naar hem, zodat ik het kon afsluiten voor mijzelf. Maar ook om mijzelf met mijn eigen angsten te confronteren. Dit bericht heb ik echt met veel zekerheid en vastberadenheid verstuurd. Ik wist dat ik een bericht terug kon verwachten dat mij ontzettend veel pijn ging bezorgen. Maar uit dit bericht kon ik ook herleiden dat hij gewoon heel erg met zichzelf in de knoop zit en dingen tijdens de relatie heeft verwaarloost, die hij nu weer aan het oppakken is. Door juist dit te weten/te interpreteren heb ik de relatiebreuk geaccepteerd.. De acceptatie zorgde er ook voor dat ik hem niet meer wilde controleren. Het controleren bezorgde mij alleen maar pijn.



Daarnaast voedde ik mijzelf met allemaal nare gedachtes, waarvan ik niet eens wist of ze wel waar waren en hier kwamen vervolgens weer angst en gemis uit voort. Dat heb ik nu geprobeerd los te laten. Neemt natuurlijk niet weg dat er nog zat momenten zijn dat ik hem het liefst bij me heb, met hem wil praten en nog steeds van hem houd. Het liefst had ik gewild dat hij bij mij terug zou komen, maar helaas. Af en toe laat ik wel een steekje vallen en kijk ik nog even naar zijn profielfoto op WhatsApp, maar ik probeer 'de controle' los te laten. Volgende week ben ik jarig en ik hoop zo dat hij mijn verjaardag vergeet of mij in ieder geval niet gaat feliciteren.. Het zou alleen maar voor een terugval zorgen. :( Iets wat ik ook heb geleerd in deze topic..



Ik hoop dat mijn spirit jullie ook een beetje helpt met het verwerken van jullie verdriet..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zeker spirit en ook goed bezig al.

Goed inzicht.



Heel veel sterkte op jouw pad!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van het bericht dat ik vannacht heb gestuurd, voel ik mij weer super verdrietig.. Ik denk constant maar weer aan het idee dat hij iemand anders leuk vindt. Wellicht dat meisje van stage. :(
Alle reacties Link kopieren
Probeer vast te houden aan je spirit Loec! Maar je mag ook zeker verdrietig zijn.

Mijn ervaring met mannen is wel dat ze graag afleiding zoeken in andere vrouwen... en dat is voor ons juist zo vreselijk. Een break up is echt een emotionele rollercoaster.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 mei 2016 @ 17:21:

Probeer vast te houden aan je spirit Loec! Maar je mag ook zeker verdrietig zijn.

Mijn ervaring met mannen is wel dat ze graag afleiding zoeken in andere vrouwen... en dat is voor ons juist zo vreselijk. Een break up is echt een emotionele rollercoaster.+1! Dit. Alles wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
pfff... ex heeft me de hele week al genegeerd en niks laten horen..



van alles gaat er door me heen, heeft die daar iemand leren kennen... is die mij nu compleet vergeten, heeft die zo hekel aan me dat hij niks meer van me wil weten..



ergste is nog, hij zou morgen zijn zoontje komen halen voor het weekend, maar zelfs hierover heeft hij niks gestuurd..



ik weet niet hoe laat hij in nederland is, ik weet niet eens precies waar die is.. en ik vertik het om er nu ook zelf naar te gaan vragen..



maar dit doet echt pijn, schijnbaar ben ik allang vergeten en misschien wel vervangen ofzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven