Hoe groot is de kans dat hij Co-ouderschap gaat krijgen?

27-10-2016 18:40 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij hierin advies of ervaringen delen?

Vader kind 'dreigt' met co ouderschap na veel spijtbetuigingen dat ik bij hem terug moet komen.

Hij heeft ons kind nu om de week een weekend en ik wil het zo houden. Zoontje is 2 jaar nog en reden dat ik bij vader weg ben is huiselijk geweld. Laatste keer was dit in het bijzijn van ons kind. Ik ben toen meteen vertrokken heb aangifte gedaan en de scheiding in gang gezet.



Hij heeft mij afgelopen maanden gesmeekt terug te komen. Ik weiger en nu zegt hij dan maar co ouderschap te gaan eisen. Scheiding procedure gaat net van 'start'.

Ik heb er buikpijn van gekregen omdat ik absoluut mijn jonge kind niet zo lang kan en wil missen en ik ook merk dat ons kind mama heel graag bij zich heeft. ( huilt elke keer bij meegaan en is ontzettend blij mij weer te zien bij terugkomst)



Iemand advies?!?!?! Een bezorgde moeder die gewoon weer gelukkig wil zijn met haar kind.
Begin dan maar eens bij het begin. Hoe zou jij de omgang willen? En waarom is hij een slechte vader?
Waarom zou zijn kind missen voor hem minder erg zijn dan voor jou? Of voor je kind minder erg om zijn vader zoveel te missen?
Ik heb er buikpijn van gekregen omdat ik absoluut mijn jonge kind niet zo lang kan en wil missen en ik ook merk dat ons kind mama heel graag bij zich heeft.





Tja, het is ook zijn kind, wil hij het dan wel zo lang missen?

En moet jouw kind zijn vader zo vaak missen?



..... die gewoon weer gelukkig wil zijn met haar kind...... Het is jullie kind, niet dat van jou alleen hoor
Waarom is het niet erg als vader zijn kind wel zo lang missen? Het is ook zijn kind, niet alleen dat van jou! Gun je kind een vader waarmee hij of zij net zo'n goede band kan opbouwen als met zijn of haar moeder.
Heeel groot. Dat jij en hij een explosieve combinatie zijn zegt niets over zijn geschiktheid als vader. Daarbij; kinderen hebben recht op beide ouders.
Alle reacties Link kopieren
Je reden dat je hem niet kan missen, gaat natuurlijk ook op voor de vader. Verplaats je eens in hem. Waarom moet hij zijn zoon wel maar gewoon bijna 2 weken missen en dan 2 dagen met hem hebben en is een halve week hem missen voor jou niet te doen? En dat hij nu huilt als hij met vader mee moet, zou voor mij een teken zijn dat die eens in de 2 weken een weekend te weinig zijn. Hij is 2 en brengt veel meer tijd bij zijn moeder door. Natuurlijk hangt hij daar dan veel meer aan. Maar dat zegt niet dat hij het bij zijn vader slecht heeft. Denk eens niet aan jezelf, maar aan jullie zoon. Die heeft zijn vader nodig en dat jij hem dan moet missen is jammer, maar daar hoeft je zoon niet de dupe van te worden.
En wie zegt dat pa-met-de-losse-handjes lief en begripvol blijft als de kleine straks als een normale peuter/kleuter het bloed onder z'n nagels vandaan dreint?



Ik begrijp jouw buikpijn wel.
Ik had natuurlijk ook even kunnen loepen. Wanneer ga je hulp zoeken voor jezelf? Extra begeleiding kan ook geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Het is even veel zijn kind als de jouwe.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om jouw gevoel of je je kind kunt missen. Het gaat erom wat het best is voor je kind. Goed van jou dat je bent weggegaan. Is de vader ook gewelddadig geweest naar het kind toe? Want dan lijkt me de weekendregeling ook ongepast.
When they go low, we go high. (M.Obama)
De meeste rechters zijn groot voorstander van coouderschap. Die kans is dus aanzienlijk als hij dat toegewezen krijgt
Alle reacties Link kopieren
'Ik heb er buikpijn van gekregen omdat ik absoluut mijn jonge kind niet zo lang kan en wil missen en ik ook merk dat ons kind mama heel graag bij zich heeft. '



Dit is natuurlijk absoluut niet de juiste insteek, dat snap je hoop ik zelf toch ook wel? Naar dat je ex een hufter met losse handjes bleek, maar als dat niet tegen jullie kind was, heeft het weinig relevantie voor eventueel co-ouderschap.

En denk je dat je kindje niet merkt hoe jij hierin staat? Nogal wiedes dat het bij zijn vader verblijven steeds lastig gaat, je manipuleert dat ventje.

'Gewoon weer gelukkig zijn met je kind' is hier geen optie, dat kind heeft namelijk ook een vader en die heeft evenveel recht op geluk met zijn zoon, wat er verder ook tussen jullie is gebeurd. Dus ik zou me gaan instellen op co-ouderschap. Wel zo eerlijk tegenover jullie beiden én JULLIE zoon. Want die is niet alleen van jou.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland wordt er door de rechter van uit gegaan dat een kind behoefte heeft aan beide ouders, gelukkig. Klotenrelatiemateriaal kan echt wel prima mama--/papamateriaal zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Voor een kind is 2 dagen in de 2 weken toch veel te weinig om met zijn vader om te gaan?

Zou sowieso verboden moeten worden, heeft niks meer met een omgangsregeling van doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:1234512345 schreef op 27 oktober 2016 @ 18:46:

Ik had natuurlijk ook even kunnen loepen. Wanneer ga je hulp zoeken voor jezelf? Extra begeleiding kan ook geen kwaad.Dat zijn idd wel heel veel topics die allemaal over hetzelfde gaan in feite.
Was het huiselijk geweld ook tegen je kind?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man begrijpt onze zoon beter dan ik, trouwens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 18:53:

Was het huiselijk geweld ook tegen je kind? er is al een omgangsregeling dus ik denk het niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
het is niet raar dat je zoon graag bij je is, hij is 2
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 27 oktober 2016 @ 18:55:

[...]



er is al een omgangsregeling dus ik denk het niet Da's waar!
Alle reacties Link kopieren
Als vader zijn kind niet had willen missen dan had hij geen huiselijk geweld moeten gebtuiken. Dan hadden hij en longhair nog samen geweest en had hij zijn kind elke dag kunnen zien.



Een vader die geweld gebruikt zou wat mij betreft geen co-ouderschap moeten kunnen krijgen.

Dan kan je wel zeggen dat hij tegen het kind niet agressief is. Maar je geeft natuurlijk een waardeloze opvoeding als je je kind leert dat hrt oke is om vrouwen te slaan.



Helaas voor jou to denk ik dat het hem wazrschijnlijk wel gaat lukken.

Alleen als hij zich ook agressief naar je kind heeft opgesteld kan je bezoek onder toezicht afdwingen in een omgangshuis. Hopelijk speelt hij dan geen mooi weer maar laat hij zijn ware aard zien.



Iedereen roept wel zo hard dat vader recht heeft op het kind en het dan wel raar vinden dat mishandelde vrouwen terug gaan naar hun ex.



Je moet wel als je niet gescheiden wil worden can je kind.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik blij ben dat jullie de moeite hebben genomen te reageren , ben ik wel verbaasd over wat er gezegd wordt.



Ik heb aangegeven dat hij mij heeft mishandelde voor de ogen ons kind. Volgens de politie viel dat zelfs onder kindermishandeling...

Ik ben voor contact met vader, maar is het raar dat ik een weekendregeling echt genoeg vind nu het kind nog zo jong is?

Vader heeft verder ook een eigen bedrijf waarvoor hij vaak aan de andere kant van het land moet zijn voor afspraken of buitenland en heel vaak heel laat thuis was door vastzitten in lange files etc.
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 27 oktober 2016 @ 18:46:

En wie zegt dat pa-met-de-losse-handjes lief en begripvol blijft als de kleine straks als een normale peuter/kleuter het bloed onder z'n nagels vandaan dreint?



Ik begrijp jouw buikpijn wel.



Dit. Ik lees eerlijk gezegd gechoqueerd de reacties. Ik ben niet van het 'vrouw als zwakke poppetje' team maar een slachtoffer van huiselijk geweld heeft er niet om gevraagd natuurlijk.

Ten eerste hoop ik dat de politie weet van het huiselijk geweld en er iets van een proces verbaal is voor to.

Daarnaast deel ik helemaal de mening van gwen stefani die eens heeft verklaard natuurlijk als verstandige vrouw voor co ouderschap te gaan, maar het gevoelsmatig gewoon kut vind dat haar man vreemdgaat, zij baar huwelijk kwijt is en haar gezin, en dan ook nog eens haar kinderen de helft van het jaar moet missen.

Nou dat keer 10 dus bij huiselijk geweld, door welke sexe dan ook.

Meneer mept en kind moet maar met een tasje heen en weer de rest van haar leven, en dat vinden we allemaal normaal?

Ik niet en ook ik zou me hiertegen verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp voor jezelf en je zoon.

En verder gewoon afwachten. Het is niet gezegd dat hij een slechte vader is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven