Hoe vraag ik haar uit

13-06-2015 12:33 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 6 maanden te hebben geappt en door dat ik bang was dit contact kwijt te raken hebben we eigenlijk nooit iets samen gedaan buiten het app contact.



Nu is het gesprek (zo'n 3-4 weken) er niet meer en begin ik in te zien dat ik aardig dom bezig ben geweest.

Er is wel een paar keer bijna geweest dat we elkaar zagen enzo , maar door omstandigheden isd it niet gebeurd

Ik wil haar dus vragen om iets leuks samen te gaan doen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken.



Zelf zat ik te denken aan iets van : hey, zullen we is wat samen doen bijv baker bart , ijsje eten etc

Als ik dat zal zeggen, pak ik het dan wel goed aan ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er bakker Bart van maken, officieel is het trouwens bakkerij Bart, maar oké.

Verder prima idee.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ja hoor, gewoon vragen. Beter nog: niet per app maar gewoon even bellen.

Als ze je leuk genoeg vindt, gaat ze er op in.

Zoniet, weet je ook waar je aan toe bent.

Succes!
Door welke omstandigheden is het niet gebeurd? Die van jou of van haar?
Alle reacties Link kopieren
Ik werd een keer uitgevraagd met de woorden:"Ik heb tickets voor concert X, vind je het leuk om mee te gaan?" Ik vind uitnodigingen van mannen die al wat geregeld hebben een stuk makkelijker om op in te gaan dan een vage uitnodiging. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 13 juni 2015 @ 12:41:

Door welke omstandigheden is het niet gebeurd? Die van jou of van haar?

Beide, zal je twee voorbeelden geven:



1)

Ik wou vragen of ze iets samen wou doen, maar eerst wou ik even het onderwerp uitpraten.

Alleen werd ze een beetje boos en zei iets van "Zeg gewoon niks meer tegen je", waarop ik antwoordde : "Je moet doen wat je niet laten kan, snap je keuze niet maarja" en toen hoorde ik een week niks meer van haar waarop ze daarna antwoordde dat ze "internet problemen" had.



2)

Ze gaat volgend jaar naar hbo zelfde waar ik ook zit.

Toen ze voor intake gesprek ging , was ik ook op school en ik was klaar dus ik wou wel naar haar toe.

dus ik stuurde iets van : "Ik stuur je morgen wel een app , moet je maar zien haha" waarop ze antwoordde : "IK WIL LEREN, TSS"

Waardoor ik het interpreteerde dat ze leren heel belangrijk vond, dus ik heb haar niet opgezocht want ik wou haar niet storen.



Na deze dag is ze wel kotter af en praat ze minder / had minder interesse in mij. Dus ik sla me zelf nog steeds voor me kop dat ik niet naar haar toe ben gegaan.



quote:Ik werd een keer uitgevraagd met de woorden:"Ik heb tickets voor concert X, vind je het leuk om mee te gaan?" Ik vind uitnodigingen van mannen die al wat geregeld hebben een stuk makkelijker om op in te gaan dan een vage uitnodiging. Maar dat ben ik.

Hoe zal ik dit dan het beste kunnen formuleren ?



@ Jibba en missmisery

Bedankt voor jullie reactie , zal er bakker bart van maken.
Ik zou het wel een afknapper vinden als een man mij zou vragen om ergens een ijsje te gaan eten. Ik zou dan ook mijn lach niet in kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 13 juni 2015 @ 13:12:

Ik zou het wel een afknapper vinden als een man mij zou vragen om ergens een ijsje te gaan eten. Ik zou dan ook mijn lach niet in kunnen houden.

Waarom?

Ik ben op een eerste date ooit een drankje gaan doen op een terras.

Wat is daar wezenlijk anders aan dan een ijsje gaan eten samen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een drankje doen op een terras dat vind ik normaal maar ergens een ijsje gaan eten vind ik zo kinderachtig overkomen. Het type man die dat voor zou stellen zou ook helemaal mijn type niet zijn.
quote:Blondie456 schreef op 13 juni 2015 @ 13:12:

Ik zou het wel een afknapper vinden als een man mij zou vragen om ergens een ijsje te gaan eten. Ik zou dan ook mijn lach niet in kunnen houden.Of samen naar bakker Bart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 13 juni 2015 @ 13:21:

Een drankje doen op een terras dat vind ik normaal maar ergens een ijsje gaan eten vind ik zo kinderachtig overkomen. Het type man die dat voor zou stellen zou ook helemaal mijn type niet zijn.



Ik vind het juist iets romantisch hebben.

Beter dan dat eeuwige colaatje met een schijf citroen.



En iemand uitlachen omdat je het kinderachtig vindt, vind ik zelf nogal, euhhh kinderachtig dus



Tijdens het ijsje eten lekker een stuk lopen, ja hoor ik zou het doen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Blondie456 schreef op 13 juni 2015 @ 13:12:

Ik zou het wel een afknapper vinden als een man mij zou vragen om ergens een ijsje te gaan eten. Ik zou dan ook mijn lach niet in kunnen houden.Welnee, lekker luchtig en laagdrempelig juist.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als jullie al een half jaar ge-appt hebben, en het contact minder wordt, het te laat is om af te spreken.



Ik denk dat je beter met iemand anders kunt gaan app-en
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Een ijsje eten? Hoe oud ben je, zes?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?



Gewoon vragen of ze een keer iets met je wil gaan drinken. Van Bakker Bart zou ik zelf niet heel gelukkig worden, maar ik ben een ijsliefhebber dus met een goed ijsje doe je mij een plezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 13 juni 2015 @ 13:09:

[...]



Beide, zal je twee voorbeelden geven:



1)

Ik wou vragen of ze iets samen wou doen, maar eerst wou ik even het onderwerp uitpraten.

Alleen werd ze een beetje boos en zei iets van "Zeg gewoon niks meer tegen je", waarop ik antwoordde : "Je moet doen wat je niet laten kan, snap je keuze niet maarja" en toen hoorde ik een week niks meer van haar waarop ze daarna antwoordde dat ze "internet problemen" had.



2)

Ze gaat volgend jaar naar hbo zelfde waar ik ook zit.

Toen ze voor intake gesprek ging , was ik ook op school en ik was klaar dus ik wou wel naar haar toe.

dus ik stuurde iets van : "Ik stuur je morgen wel een app , moet je maar zien haha" waarop ze antwoordde : "IK WIL LEREN, TSS"

Waardoor ik het interpreteerde dat ze leren heel belangrijk vond, dus ik heb haar niet opgezocht want ik wou haar niet storen.



Na deze dag is ze wel kotter af en praat ze minder / had minder interesse in mij. Dus ik sla me zelf nog steeds voor me kop dat ik niet naar haar toe ben gegaan.





[...]



Hoe zal ik dit dan het beste kunnen formuleren ?



@ Jibba en missmisery

Bedankt voor jullie reactie , zal er bakker bart van maken.HBO en zoveel taalfouten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb verkeerd gelezen. Ik heb ooit eens een tijd gemaild met een vent die ik kende via internet. Ontmoeten zat er steeds niet in. Toen werd het contact steeds minder en uiteindelijk heb ik het laten doodbloeden. Ik was namelijk niet meer geïnteresseerd.



Als ik je aanvullende post lees ben ik bang dat het er niet voor je in zit. Ze lijkt echt niet geïnteresseerd in je te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 13 juni 2015 @ 13:25:

[...]





Ik vind het juist iets romantisch hebben.

Beter dan dat eeuwige colaatje met een schijf citroen.



En iemand uitlachen omdat je het kinderachtig vindt, vind ik zelf nogal, euhhh kinderachtig dus



Tijdens het ijsje eten lekker een stuk lopen, ja hoor ik zou het doen.



Ik ook, wie wordt er niet gelukkig van een ijsje?

En mocht de date niks worden heb je in elk geval een lekker ijsje.



Iemand die mij mee wil nemen naar een bakkerij zou ik wel een beetje voor passen overigens.



Dat idee van de kaartjes voor een concert zou ik leuk vinden.



In elk geval, stel concrete data of voor. Dus niet: "zullen we een keertje een ijsje gaan eten?" maar "heb je zin om aanstaande maandagmiddag samen een ijsje in het park te gaan eten?"

Als ze zegt die maandagmiddag (bij wijze van) niet te kunnen, vraag haar dan wanneer ze wel kan. Hoewel, als ze daar uit zichzelf niet over begint het waarschijnlijk een afwijzing is.
quote:Summerdance schreef op 13 juni 2015 @ 13:25:

[...]





Ik vind het juist iets romantisch hebben.

Beter dan dat eeuwige colaatje met een schijf citroen.



En iemand uitlachen omdat je het kinderachtig vindt, vind ik zelf nogal, euhhh kinderachtig dus



Tijdens het ijsje eten lekker een stuk lopen, ja hoor ik zou het doen.Dat zou mijn date dus niet zijn. Ik zou er ook niet blij van worden om te gaan wandelen. Dat eeuwige colaatje met schijfje citroen daar herken ik niks in. Je kunt toch ook een pilsje of wijntje of zo nemen. Ik geef sowieso nooit geld uit in de horeca aan fris.
Na gelezen te hebben wat je verder post denk ik dat ze geen interesse in je heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jibba schreef op 13 juni 2015 @ 12:36:

Ja hoor, gewoon vragen. Beter nog: niet per app maar gewoon even bellen.

Als ze je leuk genoeg vindt, gaat ze er op in.

Zoniet, weet je ook waar je aan toe bent.

Succes!



Nou mij hoef je niet te bellen hoor, ik haat bellen! Als ze al zolang appen hou je het gewoon bij appen en ga je niet ineens bellen om te vragen om af te spreken..



Maar het lijkt erop dat ze niet af wil spreken anders was het daar al lang een keer van gekomen..



En ijs is lekker! Ieder heeft zo zn voorkeur, ik zou liever een ijsje gaan eten dan ergens wat gaan drinken op een terras.. Dus gewoon doen wat jij zelf zou willen doen, en niet wat een ander zegt dat beter/leuker is!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met uitleggen dat je de stilte niets vindt en dat je het gevoel hebt dat je een kans hebt laten liggen door de ontmoeting nog niet te laten plaatsvinden? En dat je haar dus graag alsnog wil ontmoeten?



Ik zou ergens afspreken in een park als het mooi weer is, waar in de buurt ook terrasjes zijn. Als het dan leuk is kun je haar voorstellen op een terrasje wat te gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik zou het wel een afknapper vinden als een man mij zou vragen om ergens een ijsje te gaan eten. Ik zou dan ook mijn lach niet in kunnen houden.



Het is juist bedoeld om het heel simpel te houden.Ik wil het ook niet echt als date zien, maar meer iets samen doen.

Als je suggesties hebt wat wel zou kunnen of wat jij zal doen. Voel je vrij om het te vertellen!



quote:Ik denk dat als jullie al een half jaar ge-appt hebben, en het contact minder wordt, het te laat is om af te spreken.

Zie dit meer als probeer het , anders blijf ik later mezelf verwijten dat ik het nooit hebt geprobeerd.



quote:Hoe oud ben je?



Gewoon vragen of ze een keer iets met je wil gaan drinken. Van Bakker Bart zou ik zelf niet heel gelukkig worden, maar ik ben een ijsliefhebber dus met een goed ijsje doe je mij een plezier.Ik ben 17 en zij is 16. Ze ging wel vaker naar Bakker bart met een groepje, daar was ze altijd heel positief over.quote:HBO en zoveel taalfouten?

Sinds wanneer maken taalfouten uit op een forum..





quote:

In elk geval, stel concrete data of voor. Dus niet: "zullen we een keertje een ijsje gaan eten?" maar "heb je zin om aanstaande maandagmiddag samen een ijsje in het park te gaan eten?"

Als ze zegt die maandagmiddag (bij wijze van) niet te kunnen, vraag haar dan wanneer ze wel kan. Hoewel, als ze daar uit zichzelf niet over begint het waarschijnlijk een afwijzing is.



Omdat ze dus nu net geslaagd is , werkt ze veel (vakantie werk) dus daarom had ik als voorbeeld zin "zullen we" , want ik weet niet wanneer ze kan. Maar ik kan er best donderdagmiddag van maken (als voorbeeld). Bedankt voor je tip!



@Voor alle mensen die zeggen dat Bakker bart of een ijsje eten geen goed idee is

Wat stellen jullie dan voor ?



quote:Ik zou ergens afspreken in een park als het mooi weer is, waar in de buurt ook terrasjes zijn. Als het dan leuk is kun je haar voorstellen op een terrasje wat te gaan drinken.

Bedankt! die noteer ik. Als deze eerste "samen iets doen" wat wordt , lijkt het me zelf leuk om op een mooie plaats te gaan zitten om bijvoorbeeld te gaan picknicken of van zonsondergang te genieten ,etc



quote:Maar het lijkt erop dat ze niet af wil spreken anders was het daar al lang een keer van gekomen..



En ijs is lekker! Ieder heeft zo zn voorkeur, ik zou liever een ijsje gaan eten dan ergens wat gaan drinken op een terras.. Dus gewoon doen wat jij zelf zou willen doen, en niet wat een ander zegt dat beter/leuker is!

Als ik zo terug kijk, heeft ze aardig wat kansen neergelegd en ook het contact weer opgepakt 2x nadat we een week niks hebben gezegd enzo, dus ik wil het gewoon proberen.



Ik dacht ook ijs is lekker, maar weet niet wat zij er van vind. Ik ben er wel achter dat ze echt alleen nee zegt als ze dat niet leuk vind. Bijvoorbeeld ijs eten vind ze niet leuk, dan komt er een nee omdat ze dat niet leuk vind. Terwijl als ik dan wandeling had voorgesteld ze misschien wel ja had gezegd (dit is even een voorbeeld)



@kleine vraag

Hoe kan ik meerdere quote's toevoegen aan 1 bericht zodat de naam van die persoon er ook bij komt te staan?
Alle reacties Link kopieren
Om heel eerlijk te zijn merk ik aan haar reacties dat ze je op een zekere hoogte aan het ontlopen is. Ik zou eerst nog proberen het contact te verhogen en haar interesse terug te winnen. Als je haar nu gaat bellen, ben ik er eigenlijk wel zeker van dat ze of haar telefoon niet opneemt of je afwijst. Probeer eerst (weer) aan haar te laten zien waarom jij leuk bent en dat je interesse in haar hebt.



Succes!
quote:oranjebox schreef op 13 juni 2015 @ 13:09:

[...]



Beide, zal je twee voorbeelden geven:



1)

Ik wou vragen of ze iets samen wou doen, maar eerst wou ik even het onderwerp uitpraten.

Alleen werd ze een beetje boos en zei iets van "Zeg gewoon niks meer tegen je", waarop ik antwoordde : "Je moet doen wat je niet laten kan, snap je keuze niet maarja" en toen hoorde ik een week niks meer van haar waarop ze daarna antwoordde dat ze "internet problemen" had.



2)

Ze gaat volgend jaar naar hbo zelfde waar ik ook zit.

Toen ze voor intake gesprek ging , was ik ook op school en ik was klaar dus ik wou wel naar haar toe.

dus ik stuurde iets van : "Ik stuur je morgen wel een app , moet je maar zien haha" waarop ze antwoordde : "IK WIL LEREN, TSS"

Waardoor ik het interpreteerde dat ze leren heel belangrijk vond, dus ik heb haar niet opgezocht want ik wou haar niet storen.



Na deze dag is ze wel kotter af en praat ze minder / had minder interesse in mij. Dus ik sla me zelf nog steeds voor me kop dat ik niet naar haar toe ben gegaan.





[...]



Hoe zal ik dit dan het beste kunnen formuleren ?



@ Jibba en missmisery

Bedankt voor jullie reactie , zal er bakker bart van maken.



Ah okay, het is er dus niet van gekomen, omdat je het niet meer durfde te vragen. Niet omdat jullie iets hadden afgesproken en het door omstandigheden niet door kon gaan.



De bakker zou ik eigenlijk achterwege laten. Lijkt mij niks voor een date. Over een ijsje zijn de meningen hier verdeeld. Zijn er geen zomer events of kleine festivals bij jullie in de buurt? Vraag je of ze met je mee wil.



Hoe kennen jullie elkaar en waardoor zijn jullie gaan appen? Kennen jullie elkaar wel in persoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven