hoeveel echte vrienden heb jij?

26-07-2012 16:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weleens benieuwd naar. Soms lijkt het wel alsof ik een van de weinigen op de wereld ben die maar heel weinig vrienden heeft.

Ik had er tot een jaar o 2 geleden echt wel 5 waarvan ik wist dat ik ze dag en nacht kon bellen als er wat mocht zijn. Alles konden we delen. Helaas bleken er 2 toch geen echte vriendinnen te zijn. En wat kun je je dan belazerd voelen zeg...

Als je zo op mensen vertrouwt en ze je vertrouwen zo vreselijk beschamen.

Ik ben wel "blij"dat ik erachter gekomen ben hoe ze echt in elkaar steken , maar toch doet zoiets pijn , zelfs na 2 jaar nog best weleens...

INmiddels dus al weer even verder en het kringetje is verkleind absoluut. Maar toch komen er langzaam wel weer wat andere mensen in de plaats , meer als kennis of voor een praatje op het schoolplein , maar goed je moet ergens beginnen.
Alle reacties Link kopieren
3 en mijn zus, ik ben geen mens voor kennissen, dus die heb ik weinig. Ik ken wel heel veel mensen.
Het hangt natuurlijk wel van de definitie van vriendschap af. Vriendlief is mijn allerbeste maatje. Daarnaast heb ik 8 hele goede vrienden waarmee ik echt alles kan delen. Buiten hen heb ik een groep van 10 redelijk goede vrienden, en daarna komt de groep wat minder hechte vriendinnen/kennissen. Familie laat ik buiten beschouwing.



Valt me op dat veel mensen hier een of twee losse goede vrienden hebben. Grappig hoe dat kan verschillen . Hangt er misschien ook vanaf of je wat meer een groepsmens of 1-op-1 bent.
Alle reacties Link kopieren
1. Ik heb veel goede vrienden hoor met wie ik opzich lief en leed kan delen en dat doen we ook.



Maar alleen mijn beste vriend vertrouw ik erop dat hij letterlijk voor me door het vuur zal gaan en die ik het zou vertellen als ik iemand van kant gemaakt heb zodat hij me kan helpen met het wegwerken van het lijk.
Alle reacties Link kopieren
Echte echte? Als in: 'poep aan de knikker, dag en nacht kunnen aanbellen'? Nul.



Handjevol vriendinnen, vroeger wel 1 zogenaamde hartsvriendin gehad (heeft zo'n 20 jaar geduurd).
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? een die ik altijd op kan bellen als er iets is, maar we zien elkaar bijna nooit.

Toch kan ik altijd mijn ei kwijt bij hem.

Maar hij is geen sociaal contact want we spreken elkaar bijna nooit, maar toch is hij wel mijn rots in de branding geweest een hele tijd.

Meer type vage kennis misschien maar toch kennen we elkaar erg goed en erg lang. Al zien we elkaar niet veel.

Verder heb ik er geen. Geen behoefte aan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 vriendinnen, waarvan 1 mijn goede vriendin is:)
Echte vriendinnen: 2, dat zijn echt hartsvriendinnen waar ik alles mee deel, en waarvoor ik altijd klaar sta (en andersom).

Met een een van hen ben ik al ruim 15 jaar vriendinnen, met de andere nu zo'n 11 jaar.



Daarnaast 3 goede vriendinnen die ik ook best vaak spreek en zie.

Ook een stel die vriend en ik als echte vrienden beschouwen.

We zijn op hun bruiloft geweest ( in het buitenland) en zij waren bij ons als eerste op kraamvisite, dat maakt dat de band heel hecht voelt.



Nog 3 kennissen/vriendinnen overgehouden aan zwangerschapsyoga, die zie ik een keer of 6-10 per jaar.

En een hele berg kennissen, waar zeker echte vriendschappen uit zouden kunnen groeien als ik meer tijd zou hebben. Maar met gezin en werk, het huishouden en het onderhouden van mijn huidige vriendschappen hou ik geen tijd over.



Ik trek veel op met mijn moeder & stiefvader en mijn zusje en haar vriend. Dat zijn natuurlijk geen vrienden, maar het voelt wel zo (jonge ouders).



Ik voel me gezegend met zoveel lieve mensen om me heen

Soms heb ik het gevoel dat het er teveel zijn en ik mensen niet voldoende aandacht kan geven, maar dat neem ik op de koop toe.
0
3 waarbij ik alles kan delen dag en nacht. En mijn lief, die ik tevens als mijn beste vriend beschouw.
Alle reacties Link kopieren
Lastige vraag, want wat noem je een vriend? Ik ken een heleboel verschillende soorten mensen:

- mensen die ik regelmatig zie en waar ik soms iets mee onderneem, met wie ik het leuk heb maar met wie ik mijn diepere gedachten en gevoelens niet deel

- mensen die ik van vroeger ken en één keer per jaar tegenkom, met wie het dan heel gezellig is maar die ik verder nooit spreek

- mensen die ik vaag ken en met wie ik een praatje maak maar die ik niet op mijn verjaardag zou uitnodigen

- mensen bij wie ik altijd, dag en nacht, terecht kan met wat dan ook

Toch noem ik deze mensen allemaal geen vrienden. Zelfs de laatste categorie niet, want die mensen zijn familie van me (en een bloedband is voor mij anders dan een vriendschap). Dus hoeveel vrienden ik heb? Geen idee. Genoeg in elk geval. Ik ben nogal op mezelf en moet er niet aan denken een hele zwik mensen te kennen die ik van al mijn zieleroerselen op de hoogte moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Heel stom maar fijn dit te lezen, ik heb zelf twee hele goede vriendinnen en nog een maar zij woont in het buitenland (mis haar enorm!) dus dat contact is dan toch helaas wat minder. Verder nog wat goede kennissen en vage kennissen . Ik vond dat altijd weinig, de meeste mensen die ik ken hebben vriendengroepen of een hele meute vrienden om zich heen maar ik lees nu dat dit gemiddeld genomen normaal is.
Alle reacties Link kopieren
3. De rest zijn vrienden en kennissen maar die 3 zijn m'n échte vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vrienden. Ik heb er echt absoluut geen behoefte aan.



Wel 1 meisje die ik al heel lang ken en af en toe zie, maar een echte vriendin is ze niet.
quote:truffelmaffia schreef op 26 juli 2012 @ 19:17:

Ik heb geen vrienden. Ik heb er echt absoluut geen behoefte aan.

Dat verbaast dan weer niemand iets
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 26 juli 2012 @ 19:19:

[...]





Dat verbaast dan weer niemand iets



Dat eerste of dat tweede? Dat eerste komt namelijk door dat tweede en niet omdat ik een of andere Tokkie ben. Dat ben ik niet.

Er zijn genoeg mensen die mij een heel lief, vriendelijk, rustig en aardig meisje vinden, maar ik heb gewoon echt geen behoefte aan contact met mensen.
quote:truffelmaffia schreef op 26 juli 2012 @ 19:26:

[...]





Dat eerste of dat tweede? Dat eerste komt nml door dat tweede en niet omdat ik een of andere Tokkie ben. Dat ben ik niet.

Er zijn nml genoeg mensen die mij een heel lief, vriendelijk, rustig en aardig meisje vinden, maar ik heb gewoon echt geen behoefte aan contact met mensen.



Dat eerste (dat heb ik dan ook laten staan in de quote).



Ben jij een meisje? Hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
@ Noell ... Ik weet hoe jij je moet voelen. Ik had ook 2 beste vriendinnen. Zij zijn ook beide overleden binnen 2 jaar. De ene was 35 en de andere 37. Beide hadden ze kanker.....



Wat voel ik me soms alleen!! Echte vriendinnen heb ik niet meer. Ik kan sinds de dood van beide meiden heel slecht vriendschappen aangaan. Ben als de dood dat ik ook die weer kwijt raak. Ik heb gelukkig wel een paar goede lieve kennissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op donderdag 26 juli 2012 16:17 Heel eerlijk: geen!

Naast mijn partner heb ik alleen kennissen.

Geen behoefte aan vrienden, te vaak teleurgesteld. +1
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op donderdag 26 juli 2012 17:04 Ja, het kost veel tijd en energie en dat vind ik de meeste mensen niet waard, eerlijk gezegd.+1
quote:ontbijtkoekje schreef op 26 juli 2012 @ 16:59:

[...]



Tsja, en wat versta je onder sociaal niet zo sterk... Ik ben ook geen prater, maar ik wel sociaal in de zin van aardig, voor mensen klaar staan. Dat wordt naar mijn mening meer gerespecteerd dan dat je een kletskous bent. Mijn ervaring is dat je meer in je hebt dan je denkt!



Ik ben wel aardig en ook behulpzaam. Maar daarnaast ben ik wel ook veel te eerlijk en dat kan soms problemen geven.

Verder weet ik eigenlijk niet goed wat ik tegen mensen kan zeggen en ben ik daarin onzeker en verlegen. Ik vermijd dan denk ik, vaak onbewust, sociale situaties.

Terwijl ik juist wel sterk de behoefte heb aan sociale contacten.
Alle reacties Link kopieren
5
Alle reacties Link kopieren
8 vriendinnen.. Hechte vriendengroep zien elkaar zeer rgelmatig (soms tegelijk, soms los van elkaar) maar daarvan is 1 echt mijn allerbeste vriendin die spreek ik dagelijks! Daarbij zitten er ook 2 die ik soms een paar maanden niet zie maar als we elkaar zien weten we dat het goed zit! En ja ik weet zeker dat ik ze allemaal dag en nacht kan opbellen als ik ze nodig heb (is namelijk al eens gebeurd ) ben blij met ze!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 26 juli 2012 @ 19:26:

[...]





Dat eerste of dat tweede? Dat eerste komt namelijk door dat tweede en niet omdat ik een of andere Tokkie ben. Dat ben ik niet.

Er zijn genoeg mensen die mij een heel lief, vriendelijk, rustig en aardig meisje vinden, maar ik heb gewoon echt geen behoefte aan contact met mensen. daarom hang je al jaren hier rond
Alle reacties Link kopieren
Edit: 7 bedoel ik haha had mezelf mee geteld!
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 26 juli 2012 @ 19:29:

[...]





Dat eerste (dat heb ik dan ook laten staan in de quote).



Ben jij een meisje? Hoe oud ben jij?



Ik ben een meisje ja, ben 28. Ik zie er bij lange na niet uit als vrouw.



En dat eerste kómt dus door dat tweede. Ik heb geen vrienden ómdat ik er absoluut geen behoefte aan heb. NIET omdat ik een Tokkie zou zijn, dus wat dat betreft is het helemaal niet zo dat het iemand zou verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven