Huurder woning vriend

10-11-2014 14:27 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem en weet niet zo goed wat ik er mee moet.



Ik ben nu een jaar bij mijn vriend en het gaat tussen ons heel goed. Nu heeft hij al een tijdje een vrouw bij hem in huis wonen die hij tijdelijk onderdak verschaft. Het is al jaren een vriendin van hem en ik ken haar ook en ze had hulp nodig. Nou prima, heb ik helemaal geen problemen mee. Ze hebben duidelijke afspraken over het gebruik van badkamer en keuken en ze zit de meeste tijd op haar eigen logeer kamer.



Ik begon me 2 maand geleden te irriteren aan het feit dat ze constant nieuwe dingen aanschaft, haar eigen spullen verkoopt om daar van op stap te gaan en noem maar op.. Uitkering krijgen omdat ze niet aan t werk kan wegens gezondheidsredenen maar wel zwart werk aannemen. Een van de redenen dat ze daar tijdelijk woont is omdat ze geldproblemen heeft. Maar wie ben ik om mij daar mee te bemoeien?



Ik heb het er toen wel met mijn vriend over gehad dat ik dit toch een rare gang van zaken vind. Hij vond dit ook maar hij had al een paar keer woorden met haar gehad over het feit dat ze nog steeds niks doet aan haar geld problemen. Hij ging niet weer dat gesprek met haar aan.



3 week geleden kreeg ik ineens een email van haar met het verhaal dat ze het niet zo leuk vond dat ik daar geregeld over de vloer kwam want zij wilde ook wel wat privacy. En dat ik mij niet met haar situatie moest bemoeien. Het vriendelijke verzoek aan mij of ik weg wilde blijven uit HAAR huis. Ik ben altijd vriendelijk tegen haar geweest en zelfs als ik daar ging eten vroeg ik of ze mee wou eten, dus van mijn kant nooit geen raar gedrag.



Ik heb deze mail toen aan mijn vriend laten zien waarop wij samen naar zijn huis gegaan zijn om met haar te gaan praten. Mijn vriend is toen naar haar kamer gegaan en gevraagd of ze beneden kon komen om te praten. Dit weigerde ze. Ze heeft toen haar fiets gepakt en is vertrokken.



Ik heb haar toen een berichtje gestuurd dat ik toch graag met haar wilde praten over de email die ze mij gestuurd had. Toen kreeg ik als reactie terug.. VAL DOOD!

Hier heb ik niet meer op gereageerd want ik was kwaad en wilde het niet uit de hand laten lopen.



Sinds die email, heb ik 32 smsjes gekregen van haar. Ze zou seks hebben met mijn vriend, ze zou bij hem in bed slapen, een foto van een positieve zwangerschaps test, een kerstkaart van mijn hond waar zijn hoofd uitgeknipt is. Een vakantie foto van mijn vriend en mij waar zij mijn hoofd vervangen heeft door haar hoofd. En niet te vergeten dat ze mij elke nacht wel 4 x belt, als ik opneem wordt er niks gezegd en opgehangen. De laatste week neem ik niet eens meer op.



Ik vertel alles iedere keer aan mijn vriend en hij heeft haar gevraagd waarom zij mij steeds smst en belt en ze zegt dat ze dat niet doet. Sinds vorige week krijg je ook een buiten gebruik toon als je haar nummer belt. Terwijl ze na die tijd nog wel smst en belt... Dit vind ik wel heel vreemd.



Aangezien zij zegt dat ze dat niet doet, twijfelt mijn vriend nu aan de waarheid.... Ben ik dus mooi klaar mee.



Ik ben er zover mee heen dat ik wil dat ze direct uit dat huis vertrekt, ik weet wel dat zij niet goed bij haar hoofd is door zulke dingen te doen maar ik word hier knettergek van.. Ik vertrouw mijn vriend dat hij niks met haar doet maar toch krijg ik af en toe argwaan wat ik helemaal niet wil maar dat komt puur door die smsjes die ze stuurt. Ik slaap slecht, loop alle dagen met hoofdpijn, mijn bloeddruk is veel te hoog.. Ik weet dat ik niet een heel sterk gestel heb, Ik krijg snel lichamelijke klachten van stress en spanning maar dit houd ik zo niet nog veel langer vol.



Mijn vriend wil haar niet per direct er uit zetten.. Ze heeft tijd nodig om een ander huis te zoeken.

Hij wil wel met haar het gesprek aangaan dat ze op zoek moet naar wat anders maar ze kan tot 1 februari blijven.. dat houdt dus in dat ik nog bijna 3 maand met dit gekloot opgescheept zit.



Ik heb ook contact gehad met de politie, die kunnen een aangifte opmaken maar ze snappen niet waarom het door hun opgelost moet worden terwijl het veel simpeller kan door haar er uit te zetten... Tja daar hebben ze gelijk in maar mijn vriend weigert dit.



Ik weet niet meer wat ik moet doen, wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je steeds een nieuw topic onder een andere naam, waarom zou iedereen hier steeds moeite moeten doen om je advies te geven als je er toch niks mee doet?

Het zal wel aan mij liggen, maar jij kiest er zelf voor om in deze relatie te blijven .
Leest iedereen er nou overheen dat ze TO een zwangerschapstest heeft gestuurd?

Zou het niet ook gewoon kunnen zijn dat vriend van TO haar vanalles beloofd heeft en ze zelfs zwanger van hem is?

Misschien houdt hij jullie allebei wel warm?
Alle reacties Link kopieren
Elf,

to heeft een stuk of 3 topics geopend waarin duidelijk was dat hij haar liet vallen voor zijn vriendin, ik heb het vermoeden dat to denkt dat het nog aan is en de vriendin haar zat is en daarom de zwangerschapstest heeft gestuurd.

Eris al zo vaak gezegd dat to in de maling word genomen en ze doet er zo te zien niks aan,tja als je je zelf als een deurmat gedraagd word je ook zo behandeld.
Het zou inderdaad maar net andersom kunnen zijn.. Dat huisgenootje ervan overtuigd is dat zij de vriendin is en vriend haar dit ook verteld, maar tegen TO weer een ander verhaal ophangt..



Ik zou persoonlijk elke steen omkeren in dit verhaal.

Confronteer vriend en huisgenoot als ze samen zijn met de volgende vragen:

Of ze ooit sex hebben gehad?

Wanneer de laatste keer was?

Of zij idd zwanger van hem is/was?

Wat zij hebben afgesproken over het inwonen?

Of er sprake was of is van een relatie.



Als 1 van de twee een afwijkend antwoord geeft op de vraag en de ander reageert daar op een bepaalde manier op, weet je al meer over wie er liegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat andere topic waar jullie naar verwijzen gelezen, er zitten wel overeenkomsten in maar dat ben ik NIET. Als ik hem werkelijk niet zou vertrouwen was ik allang weg geweest.



Ik heb gisteren amper met hem gesproken, de inwonende vriendin is sinds vrijdag al niet meer in zijn huis geweest, spullen staan er nog wel. Hij heeft haar gisteravond meerdere keren gebeld en wordt niet opgenomen, berichtjes gestuurd wanneer ze er weer zou zijn omdat hij met haar wilde praten, en tot nu toe nog geen reactie.



Ik heb duidelijk mijn grens aangegeven, per direct er uit. zo niet dan stop ik ermee. Ik laat hem nu eerst met rust totdat hij haar gesproken heeft en ben benieuwd wat hij tegen haar gaat zeggen.
Ik begrijp echt niet waarom je bij deze man blijft?

In mijn ogen is ie al veel te ver gegaan. Hou de eer aan jezelf. Neem zelf de regie terug en beëindig deze relatie. Voel je je een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet waarom hij haar niet gewoon met rust laat dan, lekker rustig nu toch?. Die spullen komt ze heus wel ophalen. Liever pas over een hele lange tijd.

Waarom doet hij zoveel moeite im haar te spreken? Ze is al een paar dagen weg! Hij zou juist blij moeten zijn. Ik zou haar spullen alvast klaarzetten voor als ze weer komt. Sloten veranderen enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf ook nog eens even goed nadenken of je wel met deze man verder wil, of hij die vrouw er nu wel of niet uit zet.



Wil je een relatie met iemand die het oke vindt dat je getreiterd wordt door een vriend(in) van hem? Met iemand die je niet beschermt en je klachten niet serieus neemt? Iemand die over zich heen laat lopen, ook al wordt hij er zelf slechter van?

Wat belooft dat voor een gezamenlijke toekomst?
Alle reacties Link kopieren
O staat deze smoes al op de smoezenlijst: Nee hoor schat, die vrouw die bij me inwoont is gewoon een vriendin, verder hebben we niets samen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken weg geweest naar duitsland omdat een vriendin van mij is overleden, na een lang ziekbed.



In die weken heb ik niet veel contact gehad met vriend, en als er al contact was dan was het alleen maar ruzie. In de tijd dat ik er niet was heeft huurder aangegeven op zoek te gaan naar andere woonruimte, zo snel mogelijk.. maar hoe snel is niet bekend.. (dit heeft ze tegen hem gezegd dus ik weet niet of het waar is, kan ook wel wel een leugen zijn om mij rustig te houden)



Ik ben gisteren terug gekomen en gisteravond hebben wij gepraat. Nou ja gepraat het waren alleen maar verwijten naar mij toe.



Ik heb een probleem met haar om die smsjes en ik plaats hem ertussen in..

Hij heeft haar gevraagd waarom ze dat doet, en zij zegt dat ze niks doet dus tja wat moet hij dan?



Ik laat het zelf toe dat dit mij zo raakt en dat ik daar last van heb..



Ik moet maar een melding maken bij mijn provider als ik wil dat dit stopt..



en oh ja, op het einde nog de opmerking dat ik zijn leven er zo niet leuker op maak door dat ik kwaad op hem wordt omdat hij er niks aan doet....



Hij vind dus werkelijk dat hij hier niks aan hoeft te doen en dat het een probleem is van mij en haar!



Ik ben na die laatste opmerking kwaad weg gegaan, en ben er zo klaar mee!



Ik begon er gisteren aan te twijfelen of ik nou achterlijk ben of zo? ben ik nou zo debiel dat ik dingen eis die niet normaal zijn?



ik kom maar uit op 1 conclusie: Die vent spoort niet!



Vanavond ga ik heen en is het einde verhaal.. ik wens ze veel succes met hun 2-en.
Alle reacties Link kopieren
Heftig meid! Ik geef je groot gelijk! Wat een onzin verhaal over dat het aan je provider ligt. Ziek wijf is het! Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Truus, goed dat je voor jezelf kiest. Jij verdient iemand die achter je staat. Hou je sterk vanavond! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Yeah!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk spoort die gast niet, je had hem al lang uit je leven moeten flikkeren.

Dit exemplaar komt niet voor je op, dat is wel het allerminste verwijt dat je hem kunt maken.



(Hoogstvermoedelijk valt hem nog wel veel meer te verwijten dat je nu nog niet duidelijk is omdat je er te dicht op zit.)
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vriendin!



En heel goed dat je deze mijnheer gedag gaat zeggen. Wat een reactie..

Heel veel success!!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was hij exit. Wat een slappe hap.

Als hij het zo zielig vind voor het arme vogeltje moet hij zich daar maar 100% op focussen: doeiiii
Alle reacties Link kopieren
ik ben blij met jullie reacties, ik begon echt zelf te twijfelen of ik nou degene was die het allemaal verkeerd zag.



Ik kan er niet bij dat hij zo doet... en hoe ik het hem ook uitleg en vertel hij snapt het niet..



Hij kwam vorige week nog wel met het voorstel dat hij bij mij in zou trekken tot dat zij een andere woning had gevonden en dan alleen in het bijzijn van mij naar zijn huis toe ging, Maar nee met zo iemand wil ik niet samenwonen..
Alle reacties Link kopieren
Yesss!! Kies maar mooi voor jezelf, Truusje!



En nog gecondoleerd
Hou voet bij stuk TO! Laat je niet manipuleren door deze lamlul. Hij is geen knip voor zijn neus waard.

Heb je nog spullen van jou bij hem, haal ze op en trek definitief de deur achter je dicht. Beter zou je ook een ander telefoonnummer nemen.

Sterkte!
Hoe officieel is het dat ze bij hem huurt? Hebben ze een huurcontract afgesloten? Is de eigenaar van de woning (degene van wie je vriend huurt of de hypotheekverstrekker) er van op de hoogte dat zij van hem huurt?

Als het niet officieel is kan hij haar er zo uit zetten. Evt geeft hij haar maximaal 1 maand om wat anders te zoeken. Als ze echt wil heeft ze zo wat anders.
Oh, had nog wat reacties gemist, sorry, lees nu pas je updates. Goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!!!!



En laat voor de zekerheid nog een soa test doen



"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over je update heen gelezen net: gecondoleerd.

En wat betreft vanavond: sterkte en ik denk dat je een goede keus maakt. Hopelijk houdt haar gestalkt dan ook meteen op. Wat een stel debielen..
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd met je vriendin



En nee, je bent geen debiel die onmogelijke dingen eist. Van je vriend mag je verwachten dat hij niet wil dat een vriend(in) van hem zijn vriendin opzettelijk kwetst. Hij hoort je te beschermen. Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het gesprek gegaan gister?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven