Huwelijk achterneef en nicht.

27-11-2015 20:56 47 berichten
Nav het topic zwanger van neef wil ik toch graag jullie visie over het volgende weten. Mijn buurmeisje is getrouwd met haar achterneef en verwachten een baby.





In boven genoemde topic las ik dat je in Nederland mag trouwen met een directe neef( dit was nieuw voor mij) en daarmee bekroop mij het gevoel dat ik wellicht bekrompen ben in mijn mening. Mijn eerste gedachte was namelijk: Dat doe je niet. Na het bezinken vond ik achterneef ver genoeg en als ze maar gelukkig is.



Dus mijn vraag is, hoe vreemd of normaal zouden jullie het vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen probleem mee. Maar ik ben er mee opgegroeid. De zus van mijn oma was getrouwd met haar neef.
Ik vind het prima.
Voor mezelf zou ik het wel een raar (te dichtbij) idee vinden om met mijn neef te trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Normaal. Het zijn de kleinkinderen van je oudtante. Sommige mensen kennen die niet eens. Kom je er toevallig achter dat je - verre - familie van elkaar bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wereldwijd is het een vrij normaal fenomeen. Ik vind het in ieder geval niet gek. Het mag ook gewoon, ik kan me voorstellen dat je het vreemder vindt als je dat niet wist.
Alle reacties Link kopieren
Kan wel. Volle neef en nicht vind ik wel te dicht bij. Je ziet soms rare en zeldzame genetische afwijkingen en ziektebeelden zoals familiare mediterrane koorts ed. Zeker wanneer in families steeds weer neven en nichten trouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeven neven maar er is er niet één bij op wie ik ooit verliefd had kunnen worden.

Foutje, acht maar die achtste komt ook niet in aanmerking.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Achterneef vind ik best kunnen, directe neef vind ik te dichtbij.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2015 @ 21:05:

Ik heb zeven neven maar er is er niet één bij op wie ik ooit verliefd had kunnen worden.Het ligt er ook een beetje aan wie je neven zijn natuurlijk. Ik noem een type boer Jan en type Channing Tatum.
quote:viva-amber schreef op 27 november 2015 @ 21:03:

Kan wel. Volle neef en nicht vind ik wel te dicht bij. Je ziet soms rare en zeldzame genetische afwijkingen en ziektebeelden zoals familiare mediterrane koorts ed. Zeker wanneer in families steeds weer neven en nichten trouwen.Maar is dat met achterneef en nicht dan niet het geval?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 27 november 2015 @ 21:09:

[...]





Maar is dat met achterneef en nicht dan niet het geval?



Hoe verder weg, hoe minder genetisch materiaal je deelt natuurlijk. Een achterneef en achternicht delen een OVERgrootouder.

Een neef en nicht een grootouder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 27 november 2015 @ 21:08:

[...]





Het ligt er ook een beetje aan wie je neven zijn natuurlijk. Ik noem een type boer Jan en type Channing Tatum.Wie zijn dat?
verba volant, scripta manent.
Wat betreft voortplanting zitten er risico's aan. Mijn vader en de moeder van mijn man waren achterneef/achternicht van elkaar. Mijn eerste kind is "normaal", de tweede heeft PDD-nos, daarna kreeg ik een miskraam en weer later een zwangerschapsonderbreking omdat de foetus een niet met het leven verenigbare afwijking had. Derde kind heeft ook PDD-nos, is geboren met een Schisis en een (minimale) nierafwijking.

Volgens het erfelijkheidsonderzoek speelt wel degelijk mee dat mijn man en ik relatief dichtbij verwant zijn.
quote:MarianneDavids schreef op 27 november 2015 @ 21:15:

[...]



Wie zijn dat?Euhm de eerste is een gewone recht toe, recht aan man en Channing speelt magic Mike.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe je samen opgroeit.

Als je heel close opgroeit met je volle neef / achterneef dan kan ik me er niks bij voorstellen want dan heb je meer een soort broer / zusrelatie maar als je elkaar 1x pj op de familiedag ziet dan kan ik me er wel meer bij voorstellen!



In mijn geval kan ik me er dus niks bii voorstellen. Ik ken mijn achterneven en neven te goed al vanaf heel klein dat ik er nooit op zou kunnen vallen
Sluit me aan bij nieuwsbrief. Het hangt er vanaf hoe close je bent opgegroeid. Ook denk ik dat het voor jezelf misschien wel normaal kan voelen maar dat je ouders het raar kunnen vinden. Zij kennen misschien alle kinderen van hun neven en nichten wel al veel beter.
quote:NYC schreef op 27 november 2015 @ 21:34:

Sluit me aan bij nieuwsbrief. Het hangt er vanaf hoe close je bent opgegroeid. Ook denk ik dat het voor jezelf misschien wel normaal kan voelen maar dat je ouders het raar kunnen vinden. Zij kennen misschien alle kinderen van hun neven en nichten wel al veel beter.Zowel haar ouders as zijn ouders vinden het prima vertelde ze. Daar stond ik toch wel van te kijken.Ik dacht dat de familie wellicht te beleefd was om er iets naars van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens weten of ik een achterneef heb.

Ik vind het wel raar, maar het is wel een verre relatie.

Trouwen met een volle neef krijg ik een beetje een vies gevoel bij. Het lijkt me genetisch gezien ook niet oké.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 27 november 2015 @ 21:26:

Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe je samen opgroeit.

Als je heel close opgroeit met je volle neef / achterneef dan kan ik me er niks bij voorstellen want dan heb je meer een soort broer / zusrelatie maar als je elkaar 1x pj op de familiedag ziet dan kan ik me er wel meer bij voorstellen!



In mijn geval kan ik me er dus niks bii voorstellen. Ik ken mijn achterneven en neven te goed al vanaf heel klein dat ik er nooit op zou kunnen vallen



Dit zou voor mij persoonlijk ook het verschil maken! Ik ken mijn eigen achterneven- en nichten niet. Die zou ik hier in het dorp zomaar tegen kunnen komen zonder dat ik weet dat ze familie van mij zijn... Dat voelt heel anders dan mijn neven en nichten waar ik van kleins af aan mee ben opgegroeid. Maar ook daarvoor geldt: ik heb (van beide kanten samen) ruim 50 neven en nichten... sommige voelen heel dichtbij terwijl ik anderen misschien om het jaar een keer zie.



Ik vind de familieband (hoe je bent opgegroeid) belangrijker dan de bloedband. Ik ben nu zwanger en voor de grap werd gezegd dat die van ons dan later mooi kan trouwen met haar neefje van een jaar ouder. Er is adoptie in het spel dus geen bloedband, maar het zou toch heel raar voelen omdat ze waarschijnlijk heel nauw samen opgroeien.
quote:niekie1 schreef op 27 november 2015 @ 21:15:

Wat betreft voortplanting zitten er risico's aan. Mijn vader en de moeder van mijn man waren achterneef/achternicht van elkaar. Mijn eerste kind is "normaal", de tweede heeft PDD-nos, daarna kreeg ik een miskraam en weer later een zwangerschapsonderbreking omdat de foetus een niet met het leven verenigbare afwijking had. Derde kind heeft ook PDD-nos, is geboren met een Schisis en een (minimale) nierafwijking.

Volgens het erfelijkheidsonderzoek speelt wel degelijk mee dat mijn man en ik relatief dichtbij verwant zijn.Ik volg hem niet. Je schoonouders zijn dus achterneef en achternicht van elkaar. En hoe ben jij dan dichtbij verwant aan je man?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 november 2015 @ 22:25:

[...]



Ik volg hem niet. Je schoonouders zijn dus achterneef en achternicht van elkaar. En hoe ben jij dan dichtbij verwant aan je man?Nee, haar vader en schoonmoeder zijn achterneef en achternicht van elkaar. Tenminste zo lees ik het.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 november 2015 @ 22:25:

[...]



Ik volg hem niet. Je schoonouders zijn dus achterneef en achternicht van elkaar. En hoe ben jij dan dichtbij verwant aan je man?Haar vader is de achterneef van zijn moeder.
Ik vind het zelf maar gek, maar goed ik heb dan ook een achterneef die ik gewoon mijn lievelings neef noem.. zou bij mij echt voelen als incest.. sta er best van te kijken hoeveel mensen het "normaal" vinden, had ik niet verwacht. Aan de andere kant, dat ik het niet zou doen wil niet zeggen dat ik een ander erop veroordeel.. als zij er gelukkig mee zijn moeten ze dat vooral doen
Oh op die manier, ik dacht dat een achterneef bijv het kind van een van je ouders hun directe neef/nicht is.. maar achterneef van ouders.. ach.. Zo ver weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven