Ik ben haar dochter niet meer?

10-01-2017 10:09 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:22:

[...]





Gezorgd? ze heeft voor mij gezorgd tot mijn 14e? ik had liever dat zij mij op straat had gedumpt, dan was ik nog gelukkiger geweest.En gisteren in je andere topic schreef je nog dat het allemaal wel meeviel en dat je moeder helemaal geen vreselijke vrouw was..
Dat had ze niet mogen zeggen en waarschijnlijk meent ze het ook niet. Het doet haar verdriet wat heel begrijpelijk is maar uiteindelijk is het jouw keuze en is het niet eerlijk van haar om jou tussen twee vuren in te zetten. Ja je vader is een lul dat hij jullie heeft laten stikken en verdiend jou dan ook niet nu je volwassen bent maar het is volledig normaal dat je hem ondanks dat, toch wil leren kennen. Het is een stukje identiteit waar je wellicht naar opzoek bent en wat jouw moeder jou niet mag ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is dat je je familie van vaders kant leert kennen, maar wees wel op je hoede. Het is niet zonder reden dat je moeder zo heftig reageert, al vind ik haar reactie wel erg onbegripvol en liefdeloos. Je vader en zijn familie waren er niet al die jaren, je vader heeft nooit bijgedragen in de zorg en opvoeding, en nu opeens geeft hij je 300 euro. Ik lees nergens in je tekst dat dit komt, omdat de keuze hun is ontnomen om geen rol te spelen in het leven van jou en je broers/zussen. Ook al is je moeder trots en niet erg sociaal, niemand laat zich daardoor ontmoedigen als die van je houdt en contact met je wil. Hou er rekening mee dat je teleurgesteld kan worden op den duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caketopper schreef op 10 januari 2017 @ 10:22:

Jij hebt naar mij idee het recht om te onderzoeken wie jouw familie is.



Anderzijds heeft jouw moeder ook recht op haar woede, wrok en frustratie richting haar ex-man.



Het was misschien volwassener geweest als je jouw moeder had geïnformeerd over jouw plannen. Dan had zij zich hier op kunnen voorbereiden. Nu heb je alles stiekem gedaan en wordt zij na jaren plotseling geconfronteerd met de intrede van haar ex man in jullie levens.



Geef haar de tijd en ga met haar in gesprek om jouw noodzaak voor de ontmoeting te bespreken. En luister naar haar.Zij wist al dat ik naartoe wilden gaan, maar ze zei als jij dat doet dan ben je mij dochter niet meer. En ja ik heb met trots die 300 euro aangenomen voor ''emotionele schade'' voor al die jaren.
Tja was te verwachten. Ineens nieuwe info
Alle reacties Link kopieren
Beide ouders waren even slecht..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Bblientje schreef op 10 januari 2017 @ 10:25:

Dat had ze niet mogen zeggen en waarschijnlijk meent ze het ook niet. Het doet haar verdriet wat heel begrijpelijk is maar uiteindelijk is het jouw keuze en is het niet eerlijk van haar om jou tussen twee vuren in te zetten. Ja je vader is een lul dat hij jullie heeft laten stikken en verdiend jou dan ook niet nu je volwassen bent maar het is volledig normaal dat je hem ondanks dat, toch wil leren kennen. Het is een stukje identiteit waar je wellicht naar opzoek bent en wat jouw moeder jou niet mag ontnemen.Moeder mag zelf weten hoe ze hierop reageert. Goed dat ze om zichzelf denkt en zichzelf beschermt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Zij wist al dat ik naartoe wilden gaan, maar ze zei als jij dat doet dan ben je mij dochter niet meer. En ja ik heb met trots die 300 euro aangenomen voor ''emotionele schade'' voor al die jaren.

Was het 300 waard?

Wat goedkoop
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Zij wist al dat ik naartoe wilden gaan, maar ze zei als jij dat doet dan ben je mij dochter niet meer. En ja ik heb met trots die 300 euro aangenomen voor ''emotionele schade'' voor al die jaren.Prima is dat ook weer klaar. Iedereen happy
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Zij wist al dat ik naartoe wilden gaan, maar ze zei als jij dat doet dan ben je mij dochter niet meer. En ja ik heb met trots die 300 euro aangenomen voor ''emotionele schade'' voor al die jaren.



Ik lees ook net pas over de nalatigheid in de opvoeding.



Geef haar de tijd en jezelf ook. Ik hoop dat jouw bezoek een nieuwe wending aan jullie levens geeft waar ruimte is voor begrip. In ieder geval is het heel begrijpelijk dat jij nu jouw weg kiest. Sterkte met alles wat op je pad komt en bovenal geluk.
Alle reacties Link kopieren
Je moeder heeft steken laten vallen bij de opvoeding maar het was natuurlijk ook ontzettend zwaar voor haar om er ineens alleen voor te staan met 4 kinderen.



Als je vader zich niet als een eikel had gedragen en haar in de steek had gelaten had ze minder zorgen gehad en waarschijnlijk een leukere moeder kunnen zijn.



Nu hweft ze alles alleen moeten doen.



En wanneer je dan volwassen bent dan komt je vader ineens opdagen strooit met geld en ineens is hij een topvent.



Als hij je moeder niet in de stedk had gelaten had zij het zeer waarschijnlijk ook ruimer gehad en had zij ook met geld kunnen strooien.



Ik vind het best erg dat jij je moeder zo makkelijk afkat alkeen omdat hij met wat geld striooit.



Je lijkt op je vader. Geen wonder dat je hetgoed met hemkan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 10 januari 2017 @ 10:24:

Van wat ik nu lees hebben beide ouders jouw jeugd redelijk verneukt.



Nu komt een van die ouders opeens met open armen en geld. Dat is leuk. Maar. Ook. Makkelijk.Dat geld neem ik zeker aan voor emotionele schade. Ik heb zelf alleen maar goede herinneringen van mijn vader, hij heeft mij nooit geslagen op uitgescholden, zij wel terwijl zij voor ons ''zorgde''. Hij is niet helemaal weggegaan hoor, wij hadden regelmatig contact met hem, hij kwam vaak langs om iets leuks met ons te doen voor ons 11e. Ja wat hij heeft gedaan was slecht, maar zij wist zijn karakter, zij had ook voor iemand kunnen gaan, makkelijk iemand die wel verantwoordelijk is, zij heeft zelf gekozen voor de ''bad boy'', zij heeft zelf gekozen om seks met hem te hebben, een gezin te starten en te trouwen met hem, ja hij deed wel nep zei ze voordat ze met hem ging trouwen en hij had dingen beloofd. Maar zij is er ook nooit voor mij geweest, als ik haar nodig heb tot de dag vandaag, heeft ze ook nooit geld om aan mij te geven, ze komt nooit langs mij huis om iets gezellig te doen, ze zit altijd thuis, ze werkt niet, kraakt iedereen af en verwacht dat ik voor haar zorg. Ze kiest zelf voor drama.
Alle reacties Link kopieren
loyaliteitsconflicten zijn altijd vervelend, blijkbaar vindt je moeder dat aangezien je vader jullie beiden in de steek gelaten heeft dat je loyaal naar haar kant moet zijn. Echter lijk jij dat anders te zien. En nu voelt je moeder zich in de rug gestoken. Daar lijkt het een soort van op neer te komen.



persoonlijk hou ik niet van situaties van "ik heb ruzie met A, dus jij moet ook boos zijn op A." Het was jouw keuze om naar je vader te gaan, maar het is je moeders keuze om geen contact met je te willen omdat jij dat gedaan hebt. Ik zou proberen met haar te praten, blijkbaar ben je toch belangrijk voor haar, anders was ze nu ook niet boos, dan interesseerde het haar niet of je wel of niet naar je vader ging.
Absurd dat blijkbaar rancune overerfelijk moet zijn volgens sommigen. Als j moeder een lieve leuke moeder was geweest dan nog mag ze haar haat niet op de kinderen overdragen. Jij hebt gewoon recht op contact met je vader en je familie, je moeder laat je partij kiezen en dat is sowieso not done.
Sex heb je met zijn 2en en kinderen krijg je ook samen,wat ben jij een akelig mens to!
Klinkt dat niet bekend, afkraken en verwachten dat er voor je wordt gezorgd?



Jij laat je nu ook met 300 euro en mooie praatjes inpakken door je vader. De vraag is of hij echt anders is of mooi weer speelt. Hij kwam leuke dingen doen terwijl je moeder natuurlijk ook geen 4 kinderen hun zin kan geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:22:

[...]





Gezorgd? ze heeft voor mij gezorgd tot mijn 14e? ik had liever dat zij mij op straat had gedumpt, dan was ik nog gelukkiger geweest.Dan is het antwoord op de vraag hoe je hier mee om moet gaan " koop een taart en ga het vieren "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij kwam langs om leuke dingen te doen?

Wat een topvent. Je moeder sloeg je en hij stond erbij en liet het gebeuren?



Hoezo ze kiest voor drama. Ze heeft je aan de kant gezet. Je kunt doen wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 10 januari 2017 @ 10:30:

[...]



Was het 300 waard?

Wat goedkoopHoezo goedkoop? Hij heeft mij vaker geld gegeven hoor. Het is niet zo van dat ik mijn vader niet ken, ik ken hem wel, ik weet wie hij is en heb hem vaak genoeg gezien en ja ik was ook boos op hem tot mijn 20e maar opgegeven moment moest ik zelf verantwoordelijk worden voor mijn leven en besloot ik niet meer om boos te zijn en mijn familie te leren kennen. Ik heb nichten gevonden die ik als goede vriendinnen beschouw en die meer contact met mij maken dan de andere kant van mijn moeders familie die nooit belt of ons komt opzoeken. Deze meiden hebben mijzelf zo vaak opgezocht ze doen vaak leuke dingen met mij, we gaan op vakantie, bellen, skypen, etc. Ze tonen oprecht interesse in mijn welzijn iets wat mijn moeder nooit echt heeft gedaan of mijn vader, dus nee ik heb geen spijt ik heb de liefste nichten erbij gekregen. En de nichten vanuit mijn moeders kant met wie ik ben opgegroeid daar hoor ik NOOIT iets van, zelfs als ik contact met hun opzoek.
Verder heeft je moeder natuurlijk niks te zeggen over contact met je vader. Vind je het erg om met haar te breken?
quote:Geronimo2 schreef op 10 januari 2017 @ 10:36:

Absurd dat blijkbaar rancune overerfelijk moet zijn volgens sommigen. Als j moeder een lieve leuke moeder was geweest dan nog mag ze haar haat niet op de kinderen overdragen. Jij hebt gewoon recht op contact met je vader en je familie, je moeder laat je partij kiezen en dat is sowieso not done.Moeder kiest voor zichzelf. Ze hoeft niet over haar eigen grenzen te gaan voor haar dochter.
quote:YellowDiamond schreef op 10 januari 2017 @ 10:25:

[...]



En gisteren in je andere topic schreef je nog dat het allemaal wel meeviel en dat je moeder helemaal geen vreselijke vrouw was.. Dat dacht ik ook , heel vreemd dit.
Alle reacties Link kopieren
En mijn moeder WEET dat toen zij ziek was dat haar Bloedeigen zus haar in de steek had gelaten en dat IK voor heb gezorgd en bij haar ben gaan staan toen niemand meer belde of haar hielp. Ik heb voor haar gezorgd toen zij een psychose had. En er speelt ook veel meer af want haar oudere zus dus mijn tante heeft ook tussen mijn moeder en vader FLINK opgestookt, totdat mijn moeder niet meer wist wie ze moest geloven en koos voor haar eigen zus en familie. Maar die hebben haar wel flink in de steek gelaten toen ze ziek was.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 10 januari 2017 @ 10:25:

[...]



En gisteren in je andere topic schreef je nog dat het allemaal wel meeviel en dat je moeder helemaal geen vreselijke vrouw was..



Dit. Het is elke dag wat anders. Nu je moeder blijkbaar toch weer een vreselijke vrouw is, wees dan blij dat je er geen contact meer mee hebt nu.

Wellicht kan je wel een leuke bad opbouwen met je vader en de rest van de familie, en dan niet alleen maar om het geld.

Dat zou totaal onbelangrijk moeten zijn, en zou niet moeten worden gezien als 'schadevergoeding' voor je slechte jeugd.
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:26:

[...]





Zij wist al dat ik naartoe wilden gaan, maar ze zei als jij dat doet dan ben je mij dochter niet meer. En ja ik heb met trots die 300 euro aangenomen voor ''emotionele schade'' voor al die jaren.Zo stond het overigens niet te lezen in je OP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven