Ik ben haar dochter niet meer?

10-01-2017 10:09 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:01:

[...]





Tuurlijk als je geen kinderen wilt en ze uitscheld....waarom neem je ze dan? waarom hou je ze dan? dan kan je toch ook eerder weggaan?Je hebt helemaal gelijk. 1x je vader gezien met 300 euro in de pocket en gelijk van je depressie verlost. Goed te weten dat het zo goedkoop kan. Laten we iedereen 300 euro geven dan kunnen we gelijk de ggz opheffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingbij_ schreef op 10 januari 2017 @ 11:00:

Ik vind het heel bijzonder hoe je je moeder allerlei verwijten maakt terwijl zij voor je gezorgd heeft maar je vader die je verlaten heeft als kind maar toevallig met geld over de balk komt is een toffe peer. Je klinkt als een lekker type, jij. LEES jullie wel wat ik zeg? Zij heeft NIET voor ons gezorgd... je zorgt niet voor kinderen terwijl je ze uitscheldt.... ik hoefde haar zorg niet, ik kan volgens mij echt niet wijsmaken hoeveel EMOTIONELE schade ik heb overgehouden nadat ik haar als moeder heb meegemaakt, dus ja 300 euro neem ik aan of het nou 5 euro of 1500 is ik neem alles aan voor die emotionele schade. Betekent niet dat ik mijn vader opeens als liefdevolle vader zie. Ze zijn mij beide wat schuldig en dat is mijn leven, mijn moeder verdient mij evenveel als mij niet als hem. Leven van een uitkering en dan zeggen dat je voor ''kinderen'' zorgt is BULLshit. Hij heeft haar na hun eerste kind slecht behandeld. En toen zij mij nog een verhaal vertelden van hoe hij haar soms sloeg, ging ze lachen (zo van ja hij sloeg mij even en dat was grappig hoe zijn gezicht eruit zag). Ik ben het gewoon zat dat mijn moeder als ene hulpeloos slachtoffer gedraagt. Je kiest er zelf voor om met een man met geen eigenwaarde kinderen te nemen, ze is 12 jaar getrouwd geweest met hem en bleef kinderen krijgen in de hoop dat hij bij haar zou blijven.....ikzelf had hem allang de deur uitgeschopt en een man gekozen met verantwoordelijkheidsgevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:01:

[...]



Tuurlijk als je geen kinderen wilt en ze uitscheld....waarom neem je ze dan? waarom hou je ze dan? dan kan je toch ook eerder weggaan?

Heeft zij hem 4x gedwongen seks te hebben?

Volgens mij niet toch ?



Waarom maak je 4 kinderen bij een vrouw die hij vervolgens in de steek laat en alleen afentoe langs kom om een leuk vadertje te spelen..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 10 januari 2017 @ 11:04:

[...]



Je hebt helemaal gelijk. 1x je vader gezien met 300 euro in de pocket en gelijk van je depressie verlost. Goed te weten dat het zo goedkoop kan. Laten we iedereen 300 euro geven dan kunnen we gelijk de ggz opheffen.HALLO lezen jullie wel wat ik schrijf? ik zeg dat de ik een familie heb gezien die mijn zo liefdevol hadden ontvangen en mijn oma na 11 jaar die ons zo graag wilden zien maar mijn moeder dat nooit wilde was genezing voor mij, NIET de 300 euro. Denk je nou echt dat geld mij geneest hahahaha het lijkt net soms alsof jullie alles verdraaien ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:06:

[...]





LEES jullie wel wat ik zeg? Zij heeft NIET voor ons gezorgd... je zorgt niet voor kinderen terwijl je ze uitscheldt.... ik hoefde haar zorg niet, ik kan volgens mij echt niet wijsmaken hoeveel EMOTIONELE schade ik heb overgehouden nadat ik haar als moeder heb meegemaakt, dus ja 300 euro neem ik aan of het nou 5 euro of 1500 is ik neem alles aan voor die emotionele schade. Betekent niet dat ik mijn vader opeens als liefdevolle vader zie. Ze zijn mij beide wat schuldig en dat is mijn leven, mijn moeder verdient mij evenveel als mij niet als hem. Leven van een uitkering en dan zeggen dat je voor ''kinderen'' zorgt is BULLshit. Hij heeft haar na hun eerste kind slecht behandeld. En toen zij mij nog een verhaal vertelden van hoe hij haar soms sloeg, ging ze lachen (zo van ja hij sloeg mij even en dat was grappig hoe zijn gezicht eruit zag). Ik ben het gewoon zat dat mijn moeder als ene hulpeloos slachtoffer gedraagt. Je kiest er zelf voor om met een man met geen eigenwaarde kinderen te nemen, ze is 12 jaar getrouwd geweest met hem en bleef kinderen krijgen in de hoop dat hij bij haar zou blijven.....ikzelf had hem allang de deur uitgeschopt en een man gekozen met verantwoordelijkheidsgevoel.Nou als je het allemaal zelf zo goed weet, ga dan verder zonder je moeder en zonder je vader en zonder geld van hun aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn je beide iets schuldigs dat klopt..

Maar dat is geen geld.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:06:

[...]





LEES jullie wel wat ik zeg? Zij heeft NIET voor ons gezorgd... je zorgt niet voor kinderen terwijl je ze uitscheldt.... ik hoefde haar zorg niet, ik kan volgens mij echt niet wijsmaken hoeveel EMOTIONELE schade ik heb overgehouden nadat ik haar als moeder heb meegemaakt, dus ja 300 euro neem ik aan of het nou 5 euro of 1500 is ik neem alles aan voor die emotionele schade. Betekent niet dat ik mijn vader opeens als liefdevolle vader zie. Ze zijn mij beide wat schuldig en dat is mijn leven, mijn moeder verdient mij evenveel als mij niet als hem. Leven van een uitkering en dan zeggen dat je voor ''kinderen'' zorgt is BULLshit. Hij heeft haar na hun eerste kind slecht behandeld. En toen zij mij nog een verhaal vertelden van hoe hij haar soms sloeg, ging ze lachen (zo van ja hij sloeg mij even en dat was grappig hoe zijn gezicht eruit zag). Ik ben het gewoon zat dat mijn moeder als ene hulpeloos slachtoffer gedraagt. Je kiest er zelf voor om met een man met geen eigenwaarde kinderen te nemen, ze is 12 jaar getrouwd geweest met hem en bleef kinderen krijgen in de hoop dat hij bij haar zou blijven.....ikzelf had hem allang de deur uitgeschopt en een man gekozen met verantwoordelijkheidsgevoel.Ja maar, wat doe jij dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 10 januari 2017 @ 11:07:

[...]



Heeft zij hem 4x gedwongen seks te hebben?

Volgens mij niet toch ?



Waarom maak je 4 kinderen bij een vrouw die hij vervolgens in de steek laat en alleen afentoe langs kom om een leuk vadertje te spelen..Ik kan dat toch ook hetzelfde over haar zeggen? je kan toch ook gewoon weggaan?
Alle reacties Link kopieren
Chick, je vertelt dat je vader een verschrikkelijke man was voor haar... HOE is het nu in jouw hoofd ineens zo dat zij de schuldige daarvan is en dat hij een fantastische vent is?! Omdat hij je een paar euro's heeft toegeschoven voor je "emotionele schade"? Sorry maar wat klink jij inhalig zeg. Wat wil je nu eigenlijk met dit topic, behalve enorm dramatisch doen?
Alle reacties Link kopieren
to zoek echt hulp, niet op het viva forum
Weet je?

Mijn moeder was ook niet de 'moeder van het jaar' en ik woonde als puber al elders.

Maar ze was er wel.

Als je je leven op orde hebt is het heel makkelijk een aardig lief en gul persoon te zijn.

Red je het allemaal net dan is er veel stress.

Natuurlijk verdien je een leuke jeugd en er zijn absoluut dingen gebeurd die niemand zou hoeven meemaken.

Iemand heeft mij eens het volgende uitgelegd: Als je bijv op vakantie in een ontwikkelingsland bent, en je mag mee eten bij locals. Dan krijg je waarschijnlijk heel weinig en ander eten.

Maar voor die mensen is het al heel veel en ws boven hun kunnen. Dat weinige eten dat jij krijgt kost hen meer, een miljonair kan je een week in huis nemen en voelt en merkt het niet eens.

Je moeder heeft naar haar beste kunnen 4 kinderen opgevoed.

Je vader was er helemaal niet.

Als ik mijn leven zo bekijk zie ik dat mijn moeder gewoon weinig had, weinig goede voorbeelden uit haar eigen opvoeding, weinig geld, gewoon weinig om weg te geven.

Het was in vergelijk met anderen misschien anders, maar ze heeft zich er zeker weten niet makkelijk vanaf gemaakt.

Dus verkijk je ajb niet op je vader.

Ik hoop dat dit iets positiefs in je leven blijft. Maar je bent 24.

Je moet je eigen leven gaan opbouwen en geen van je ouders zoveel invloed geven dat ze je uit het lood kunnen slaan.
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:09:

[...]





HALLO lezen jullie wel wat ik schrijf? ik zeg dat de ik een familie heb gezien die mijn zo liefdevol hadden ontvangen en mijn oma na 11 jaar die ons zo graag wilden zien maar mijn moeder dat nooit wilde was genezing voor mij, NIET de 300 euro. Denk je nou echt dat geld mij geneest hahahaha het lijkt net soms alsof jullie alles verdraaien ofzo.Nou nou, je loopt zelf dingen te verdraaien in je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde gewoon simpelweg zelf mijn vader zien met mijn eigen ogen en zelf een oordeel maken, elk verhaal heeft twee kanten, mijn moeder heeft ook geen makkelijk karakter, hij ook niet, maar niemand is perfect. Ze konden beiden een tussenweg kiezen. Ik heb alleen haar kant van haar verhaal gehoord, ik wil de zijne horen.
Je bent beschadigd dat is wel duidelijk hoop dat je hulp krijgt.

Maar je bent beschadigd door je vader en moeder,.

Je vader heeft de keuze gemaakt om je moeder in de steek te laten , en je moeder verkeerde keuzes gemaakt in haar opvoeding waarschijnlijk omdat ze er allen voor stond.
quote:Het-groepje schreef op 10 januari 2017 @ 11:11:

Weet je?

Mijn moeder was ook niet de 'moeder van het jaar' en ik woonde als puber al elders.

Maar ze was er wel.

Als je je leven op orde hebt is het heel makkelijk een aardig lief en gul persoon te zijn.

Red je het allemaal net dan is er veel stress.

Natuurlijk verdien je een leuke jeugd en er zijn absoluut dingen gebeurd die niemand zou hoeven meemaken.

Iemand heeft mij eens het volgende uitgelegd: Als je bijv op vakantie in een ontwikkelingsland bent, en je mag mee eten bij locals. Dan krijg je waarschijnlijk heel weinig en ander eten.

Maar voor die mensen is het al heel veel en ws boven hun kunnen. Dat weinige eten dat jij krijgt kost hen meer, een miljonair kan je een week in huis nemen en voelt en merkt het niet eens.

Je moeder heeft naar haar beste kunnen 4 kinderen opgevoed.

Je vader was er helemaal niet.

Als ik mijn leven zo bekijk zie ik dat mijn moeder gewoon weinig had, weinig goede voorbeelden uit haar eigen opvoeding, weinig geld, gewoon weinig om weg te geven.

Het was in vergelijk met anderen misschien anders, maar ze heeft zich er zeker weten niet makkelijk vanaf gemaakt.

Dus verkijk je ajb niet op je vader.

Ik hoop dat dit iets positiefs in je leven blijft. Maar je bent 24.

Je moet je eigen leven gaan opbouwen en geen van je ouders zoveel invloed geven dat ze je uit het lood kunnen slaan.Mooie post !
Je vertelde dat je het geld aangenomen hebt voor de emotionele schade .
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:10:

[...]





Ik kan dat toch ook hetzelfde over haar zeggen? je kan toch ook gewoon weggaan?Dus je vader was al weggegaan en je vind dat je moeder ook weg had moeten gaan.. maar wie had er dan voor jou en je broers of zussen gezorgd? Dus juist toch fijn dat je moeder jullie niet in de steek heeft gelaten. Ze zal vast een boel fouten hebben gemaakt en zo te horen geen goede moeder zijn geweest, maar haar zo afkraken als jij doet lijkt me ook niet helemaal fair.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:09:

[...]





HALLO lezen jullie wel wat ik schrijf? ik zeg dat de ik een familie heb gezien die mijn zo liefdevol hadden ontvangen en mijn oma na 11 jaar die ons zo graag wilden zien maar mijn moeder dat nooit wilde was genezing voor mij, NIET de 300 euro. Denk je nou echt dat geld mij geneest hahahaha het lijkt net soms alsof jullie alles verdraaien ofzo.



Maar toch neem je het graag aan, en bovendien kan je nog veel meer krijgen, wat superhandig is nu je op jezelf woont, aldus je OP.

Maar nee, het gaat je niet om het geld hoor.
Wat een harde reacties hier. In de kern lees ik gewoon een TO met een gewelddadige moeder en een afwezige vader die nu wordt afgestoten door haar moeder omdat ze heeft besloten haar verdere familie te leren kennen. Die 300 euro is toch maar ruis... wat maakt dat uit. Het klinkt allemaal behoorlijk rot, ik hoop dat je een fijn netwerk om je heen hebt TO
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingbij_ schreef op 10 januari 2017 @ 11:11:

Chick, je vertelt dat je vader een verschrikkelijke man was voor haar... HOE is het nu in jouw hoofd ineens zo dat zij de schuldige daarvan is en dat hij een fantastische vent is?! Omdat hij je een paar euro's heeft toegeschoven voor je "emotionele schade"? Sorry maar wat klink jij inhalig zeg. Wat wil je nu eigenlijk met dit topic, behalve enorm dramatisch doen?Lees aub even nog even alles goed door...waar staat dat ik hem een fantastische vent vind? waar precies? Mijn moeder heeft haar best gedaan ja maar daar heb ik het niet over, ik heb het over het feit dat zij mij uitschold er IS GEEN excuus daarvoor, voordat zal ik haar ook nooit vergeven, NOOIT. Mijn vader is weggegaan en voordat vergeef ik hem ook niet, dat weet hij maar als hij in de buurt is ga ik hem ook niet negeren, dat zal ik ook niet bij mijn moeder doen, daar gaat het om.
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:53:

[...]





Luister even dan, wie zegt dat ik met mijn vader spontaan weer contact wil? Ik heb hem 1x gezien na 9 jaar. Ik heb voor de rest geen contact met hem en wil dat ook niet, dat weet hij. Hij hoeft ook niet leuk te komen doen na al die jaren, maar ik ben niet iemand die verwacht dat er voor mij gezorgd wordt, ik ZORG al voor mijzelf sinds mijn 16e en heb het altijd met plezier gedaan. Dat 1 van mijn ouders er niet waren interesseert mij niet en zal mij ook nooit interesseren want ik weet niet hoe het is om twee liefdevolle ouders te hebben. En ja misschien heb ik het wel express gedaan om mijn moeder boos te maken want eerlijk gezegd heb ik ook geen band met haar, door heb ik in een depressie gezeten, jarenlang sinds kind thuis komen naar een huis dat niet emotioneel veilig was of fysiek veilig was, geslagen worden en dan verwacht worden niet te huilen, uitgescholden worden en geisoleerd worden elke vakantie aan moeten horen hoe ik een waardeloos kind was en dat andere kinderen beter waren, dat zijn dingen die ZIJ tegen MIJ heeft gezegd, of ''ik wilde dat mijn navelstreng jou had gestikt tijdens je geboorte'' of '' ik verbrand jou en sla jou knieeen totdat ze bloedden'' of ik hoop de bus jou overrijd'' en mijn ''lelijk, dom en mannelijk noemen''. Zulke dingen horen als ''basis'' als kind zijnde...ik kan niet in woorden uitleggen hoe verbaasd ik was als 8 jarig kind om zulke dingen te horen uit degene die voor jou hoef te zorgen en dan niet gewild te voelen. Ik heb jarenlang mijn mond dichtgehouden, de eer omhoog gehouden en nu wilt ze opeens moeder spelen? HOE dan? Ze zijn allebei slechte ouders geweest maar mijn vader was weggegaan en ik ben alleen maar boos op het feit dat hij mij heeft achtergelaten met mijn moeder die zo gemeen was.



Eerder zei je nog dat je hem vaker hebt gezien en dat hij vaker geld heeft gegeven.



Wat wil je nu? Het is nu toch prima dat je moeder je niet meer wil zien?
quote:Pretzel66 schreef op 10 januari 2017 @ 11:13:

[...]



Mooie post !Idd en heel mooi dat iemand het geheel kan bekijken en zo verder kan komen in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Oh oh oh, wat bijzonder verknipt allemaal!





.

quote:Ik heb het gewoon losgelaten maar ik vond het belangrijk om mijn familie te zien, te zien dat ze zo van het leven genieten heeft mij echt genezen van mijn depressie (neem geen pillen meer) en dat ik een familie heb op wie ik kan bouwen geeft mijn een erg fijn gevoel.

Euh, juist. Wat zei je behandelaar toen je aangaf dat je genezen wat en met je medicatie wilde gaan stoppen?





.quote:Ja mijn vader heeft fouten gemaakt in het verleden, ik ben ook niet gelijk heel close met hem maar hij heeft mij wel 300 euro meegegeven en als ik meer geld nodig heb dan mag ik altijd bellen (nu ik op mijzelf woon heel handig).Geld lijkt belangrijker dan wat dan ook.
Misschien moet jij je medicatie weer eens gaan slikken en de juiste therapie gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingbij_ schreef op 10 januari 2017 @ 11:14:

[...]





Maar toch neem je het graag aan, en bovendien kan je nog veel meer krijgen, wat superhandig is nu je op jezelf woont, aldus je OP.

Maar nee, het gaat je niet om het geld hoor. Ok...ik ga hier niet meer op in. F** de 300 euro, ik stop het zo in de toilet, jullie verdraaien alles gewoon en ik doe er een slot op...mij hoor je niet meer. Ik heb hier geen zin in, klinkt alsof jullie allemaal verwend zijn en jullie zich niet in kunnen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven