Jullie mening over mijn relatie svp.

28-05-2015 22:43 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 14 jaar heb ik een relatie met een lieve man. We hebben samen ook kinderen. Echter is onze relatie niet echt goed. Ik weet echter niet of ik overdrijf en dus zou ik graag jullie meningen willen lezen.

Het is heel moeilijk om met hem te communiceren. Als ik met hem praat en ik zeg dan iets wat hem boos maakt, stormt hij vaak midden in het gesprek weg. Gaat dan boven op zijn ipad internetten of hij gaat tv kijken. Ik ben dan altijd degene die hem achterna gaat. Als ik het niet doe blijft het zo. Waar het meestal op stuk loopt is dat hij absoluut niet tegen kritiek kan. Als voorbeeld; ik had een laptop besteld. Hij had me een link gestuurd welke hij het beste vond en ik bestelde deze (Hij heeft er veel meer verstand van dan mij, werkt in de IT) Nu blijkt het geen goede te zijn en moet de laptop retour. Balen natuurlijk. Nu zei ik tegen hem waarom stuur je me die link dan? Zegt hij: waarom heb je dan ook zo snel besteld? Anyway, long story short; het is mijn schuld. En zo gaat het met alles. Het is altijd mijn schuld, hij kan er niet tegen om erkenning te geven van zijn eigen schuld.

Verder staat ons seksleven ook op een heel laag pitje. Hij zal nooit initiatief nemen, ik moet dat altijd doen. Als ik het niet doe dan kunnen er zo 2 maanden voorbij gaan zonder seks. Hij gaat niet vreemd, is altijd thuis behalve 1 avond sporten. Zijn mobiel ligt altijd op tafel.

We zijn 14 jaar samen en hebben kinderen. Ik wil hem niet kwijt! Ook hou ik heel veel van hem maar de laatste tijd breekt het me allemaal op.
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:19:

Sabbaticalmeds; ok..hoe kan ik bereiken dat hij luistert en niet wegloopt?niet, het is een volwassen man geen hondje of kind
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.
Stel je hem wel eens een open vraag waar geen waarde oordeel in zit? Mijn grandioze fout was dat ik al eerst mijn mening gaf en dan aan hem pas de vraag stelde over het betreffende onderwerp en vervolgens zijn mening van tafel veegde Enne, rustig wachten tot hij een antwoord heeft geformuleerd, bij sommige duurt dit lang en verveeld kijken, hints geven of voorbeelden noemen is dan niet slim.
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:23:

Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.en waarom wil je dat allemaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 22:55:

Sabbaticalmeds dat zei hij niet inderdaad. Ik heb het wel zo opgevat.

Spijker ik heb dit al meerdere keren met hem proberen te bespreken. Ik heb het gevoel dat ik nooit met hem echt kan praten. Hij praat heel moeilijk over zijn gevoelens. Als ik praat met hem dan lijkt het wel alsof hij het echt niet snapt wat ik zeg op emotioneel gebied. Hij heeft wel vrienden die hij regelmatig ziet. Ik weet echter niet hoe het gaat in andere relaties, misschien overdrijf ik.

Onze relatie lijkt redelijk hard op die van jullie. Alleen niet zo lang ("maar" 5 jaar) en zijn er bij ons geen problemen (al kan ik hem ook soms 'de kop inslaan' ).



Waarom stoort het je dat hij voor de televisie in slaap valt?

In het begin vond ik dit ook irritant, "omdat het niet zo hoort, slapen doe je in je bed". Verspilde energie. Mijn partner valt blijkbaar graag in slaap op de bank, dan is dat zo.



Je laptop snap ik ook een beetje. Zelf ook net een nieuwe laptop gekocht. Betaal dat ding zelf, maar toch steeds de mening vragen aan partner (terwijl hij net helemaal geen verstand heeft van computers, ik ben de ITfreak hier ).

Maar als jij die laptop moest bestellen, is het jouw laptop. Dan moet hij nu ook niet zeggen dat het de verkeerde is.



Hem niet kwijt willen? Volgens mij zijn jullie heel verschillend. Zijn partner en ik ook. We vullen elkaar goed aan, maar in slechtere tijden is het altijd wel extra duidelijk hoe verschillend we zijn. Dan probeer ik me vooral te focussen op zijn leuke kanten, de punten waardoor hij mijn leven beter maakt.

Ik ben heel hectisch, en heb nood aan regelmaat. Die regelmaat geeft hij me door elke dag standaard voor de televisie in slaap te vallen .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 mei 2015 @ 23:24:

[...]



en waarom wil je dat allemaal?Omdat ik van hem hou en ik weet dat hij ook zielsveel van mij houdt. En ik ook zie dat hij niet gelukkig is met de relatie zoals hij nu is. Dat zal hij echter nooit zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:23:

Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.



Deed hij al deze dingen vroeger wel, of is hij er eigenlijk nooit erg sterk in geweest?

Ik vind het verder geen rare wensen, je wilt gewoon quality time met je eigen man, tenminste zo lees ik het. Dat moet af en toe toch in te plannen zijn. Tenzij hij er hele andere behoefte op na houdt.
life's a beach and then you die
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:29:

[...]





Omdat ik van hem hou en ik weet dat hij ook zielsveel van mij houdt. En ik ook zie dat hij niet gelukkig is met de relatie zoals hij nu is. Dat zal hij echter nooit zeggen.

Dus omdat hij niet gelukkig is moet hij

- initiatief nemen tot seks

- naar je luisteren

- begrip voor je tonen?



Ik begrijp het niet. Wat levert dit gedrag, dat jij graag zou zijn, jou op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 28 mei 2015 @ 23:31:

[...]





Deed hij al deze dingen vroeger wel, of is hij er eigenlijk nooit erg sterk in geweest?

Ik vind het verder geen rare wensen, je wilt gewoon quality time met je eigen man, tenminste zo lees ik het. Dat moet af en toe toch in te plannen zijn. Tenzij hij er hele andere behoefte op na houdt.



Vroeger deden we meer dingen samen. Nu met kinderen is dat wat moeilijker. Maar daar ga ik morgen aan werken, gelukkig hebben we geen oppasproblemen.

Wat wel echt verandert is, is ons seksleven. Als we in bed lagen dan kon hij eindelijk vaak wel goed over zijn gevoelens praten. Hij zegt dan ook dat hij veel van me houdt. Nu neemt hij gewoon echt nooit initiatief. Ja soms een kusje meer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 mei 2015 @ 23:31:

[...]



Dus omdat hij niet gelukkig is moet hij

- initiatief nemen tot seks

- naar je luisteren

- begrip voor je tonen?



Ik begrijp het niet. Wat levert dit gedrag, dat jij graag zou zijn, jou op?Ben ik te egoistisch? Ik moet me meer inleven in hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:23:

Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

Waarschijnlijk luistert hij wel, maar geeft hij enkel weinig commentaar. Doen de meeste mannen. Die denken dat we even willen ventileren, en geen tegenspraak willen. En laten we eerlijk zijn, willen we 75% van de tijd ook niet enkel ventileren?

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

Je kunt niet eisen dat iemand vaker tegen je praat. Want waarschijnlijk heeft hij oprecht niets meer te zeggen dan dat hij nu doet. Tenzij je 1 uur per avond het over het weer van morgen wil hebben. Of erger, de motor van die nieuwe Audi r8 die...

- me vaker knuffelt

Wat wil je liever? 1 oprechte knuffel om de drie dagen of elke dag een verplichte knuffel, waardoor je je steeds afvraagt of hij je knuffelt omdat het moet? Dat vluchtig kusje in de ochtend is voor mij verwaarloosbaar. Is een gewoonte. Maar die ene keer dat hij gelukkig thuiskomt en me een grote smakkerd geeft, maakt mijn hele dag goed.

- vaker initiatief neemt tot seks

Verwachten van een ander dat ze initiatief nemen tot seks is ook steeds zo raar.

Voor mij is initiatief nemen dat man een fles wijn voor me haalt, voor me kookt en dat we eten bij kaarslicht.

Voor mijn partner is initiatief nemen dat hij eens op mijn kont slaat als ik de afwas doe terwijl hij zich van de bank naar de koelkast verplaatst.

.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:38:

[...]





Ben ik te egoistisch? Ik moet me meer inleven in hem?

Denk je dat?



Ik vraag me af waarom hij al deze dingen moet doen. Wat levert dat jou op?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:29:

[...]





Omdat ik van hem hou en ik weet dat hij ook zielsveel van mij houdt. En ik ook zie dat hij niet gelukkig is met de relatie zoals hij nu is. Dat zal hij echter nooit zeggen.Misschien is hij ongelukkig omdat hij merkt dat jij niet gelukkig bent.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 28 mei 2015 @ 23:31:

[...]





Deed hij al deze dingen vroeger wel, of is hij er eigenlijk nooit erg sterk in geweest?

Ik vind het verder geen rare wensen, je wilt gewoon quality time met je eigen man, tenminste zo lees ik het. Dat moet af en toe toch in te plannen zijn. Tenzij hij er hele andere behoefte op na houdt.Volgens mij kun je geen Quality-time inplannen. Want dan is het niet meer spontaan, dan is het een verplicht nummertje.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind zichzelf veel belangrijker dan jou. Hij denkt niet meer over jou na, hoeft jou niet meer te winnen, is zeker van je en niet meer bewust blij met jou. Hij heeft je in zijn zak.



En dus doet hij niets anders meer dan op zijn eigen behoeften letten, immers, op jou hoeft hij niet te letten want je bent er toch wel en gaat niet weg.



Ik vind dit soort mensen nogal vervelend. Enerzijds kan ik me een beetje in hem inleven, aangezien een persoon die geen weerwerk biedt ook geen grenzen aangeeft. Maar anderzijds vind ik het lamlullen waar ik niets mee heb, tenminste niet dichtbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je man komt op mij best ongelukkig over. Mijn ervaring met mannen is dat ze zich terugtrekken en dingen voor zichzelf doen als ze iets dwars zit of een relatie niet lekker loopt. Ook kaarten ze uit zichzelf niet gauw het probleem aan, vooral als ze de oplossing niet voor handen hebben (mannen denken toch wat 'simpeler', minder met gevoel, en meer in oplossingen). Komt wellicht ook omdat je man niet goed, ook wel wat man eigen, over zijn gevoel kan praten.



Misschien helpt het als je oppas regelt en een dagje met hem uitgaat en afsluit met een etentje, waarbij je op een rustige, vriendelijke manier (zonder in verwijten te vallen) aan kaart waar je tegen aan loopt. Vraag ook hoe het met hem gaat, hoe hij dingen graag ziet, vraag naar zijn behoeften en probeer samen tot een oplossing/compromis te komen.

Praten gaat nl misschien beter in een wat ontspannen omgeving, niet thuis, zonder kinderen erbij. Je kunt het ook doen tijdens een wandeling in het bos.

Blijf rustig en spreek je wensen uit, uit geen beschuldigingen. Zijn mannen allergisch voor. Ik trouwens ook
Nou retrostar, ik vind dat nogal wat conclusies, misschien is die man wel gewoon zo, niet omdat hij niet van haar houdt maar sommige mannen zijn nou eenmaal niet zo'n praters, niet zo initiatiefrijk enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Spontaan is wel heel veel gevraagd als je weer nader tot elkaar wil komen, dan plan je toch een computer en tv vrije avond, waarbij je voor mijn part alleen maar naar een ijssalon wandelt voor een ijsje. Sowieso gaat lopend het praten vaak soepeler want je wordt niet afgeleid door oogcontact.

(hier werkt dat in ieder geval goed voor een op de bank in slaap vallende uit zichzelf weinig mededeelzaam type)

wij hebben de beste gesprekken als we samen in de auto zitten, lange stukken rijden, maar merk in mijn omgeving dat dat niet zo herkend wordt. Het is dus even zoeken wat voor jullie werkt om weer even echt samen met elkaar in gesprek te raken.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
citronella: TO zal wel doorhalen wat niet van toepassing is. Ik moet het ook maar doen met haar woorden in plm. 20 regels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 mei 2015 @ 23:46:

Hij vind zichzelf veel belangrijker dan jou. Hij denkt niet meer over jou na, hoeft jou niet meer te winnen, is zeker van je en niet meer bewust blij met jou. Hij heeft je in zijn zak.



En dus doet hij niets anders meer dan op zijn eigen behoeften letten, immers, op jou hoeft hij niet te letten want je bent er toch wel en gaat niet weg.



Ik vind dit soort mensen nogal vervelend. Enerzijds kan ik me een beetje in hem inleven, aangezien een persoon die geen weerwerk biedt ook geen grenzen aangeeft. Maar anderzijds vind ik het lamlullen waar ik niets mee heb, tenminste niet dichtbij.



ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, het type de buit is binnen, vanaf nu is het een gezapig leven waarbij de rollen vastliggen en alles bij het oude blijft.



Ten eerste weet je dat niet, en te tweede geeft TO aan dat ze het vermoeden heeft dat haar man ook niet gelukkig is met de situatie.



Ik ben benieuwd wat hij anders zou willen, jammer dat hij hier niet meeschrijft
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 28 mei 2015 @ 23:54:

Nou retrostar, ik vind dat nogal wat conclusies, misschien is die man wel gewoon zo, niet omdat hij niet van haar houdt maar sommige mannen zijn nou eenmaal niet zo'n praters, niet zo initiatiefrijk enzovoort.Als hij altijd zo was dan is het een kwestie van accepteren, TO schreef echter dat het vroeger anders was, dat lijkt me al een andere invalshoek. Wat er niet inzit komt er ook niet uit.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 28 mei 2015 @ 23:59:

Spontaan is wel heel veel gevraagd als je weer nader tot elkaar wil komen, dan plan je toch een computer en tv vrije avond, waarbij je voor mijn part alleen maar naar een ijssalon wandelt voor een ijsje. Sowieso gaat lopend het praten vaak soepeler want je wordt niet afgeleid door oogcontact.

(hier werkt dat in ieder geval goed voor een op de bank in slaap vallende uit zichzelf weinig mededeelzaam type)

wij hebben de beste gesprekken als we samen in de auto zitten, lange stukken rijden, maar merk in mijn omgeving dat dat niet zo herkend wordt. Het is dus even zoeken wat voor jullie werkt om weer even echt samen met elkaar in gesprek te raken.

Hier werkt het goed als we samen een project hebben, bvb een kamer schilderen, tuin herinrichten,...



Grappig ook dat elke man op de bank in slaap valt en nooit iets mededeelt .



Ik vond zijn zwijgen eerst ook heel moeilijk. Maar ook al antwoordde hij niet, hij luisterde toch. Dat viel me op in zijn daden. Mijn partner reageert niet zoals ik het in mijn hoofd zou willen. Maar net omdat hij anders reageert, is elke dag zo leuk.

We praten misschien niet elke dag over onze gevoelens, maar de olie wordt magisch ververst, die kapotte lamp in mijn bureau wordt zonder vragen veranderd en mijn lievelingskaas (die hij haat omdat de hele koelkast dan stinkt) neemt hij mee van de winkel. Dat is zijn manier om te tonen dat hij van me houdt. Als hij bloemen meeneemt, zeg ik wel 48 uur aan een stuk dat hij een kanjer is. Maar als hij die andere dingen doet -waaruit blijkt dat hij écht luistert/me kent- zeg ik ook meestal niets.



We tonen onze liefde op een andere manier. We zeggen waarschijnlijk veel te weinig hoeveel we de andere waarderen. Maar ik voel de liefde in ons huis elke dag.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ja de liefde voelen vind ik ook veel belangrijker dan dat het gezegd wordt.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Andere stellen krijgen juist snel irritaties of ruzie van samen aan een project werken, het is maar net waar je je beiden het prettigst bij voelt om wel of niet samen te doen.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.

Het is niet duidelijk waarom hij niet luistert. Hij is in elk geval niet nieuwsgierig genoeg.

Onduidelijk waarom hij niet tegen je praat. In elk geval denkt hij met praten minder te bereiken dan niet praten in welk opzicht dan ook.

Waarschijnlijk geen knuffelbehoefte.

En ook geen seksbehoefte.



Ik zou tenminste op een consult bij een therapeut aandringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven