kinderwens maar nog niet passend

18-02-2017 19:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier en zit met een probleem, ben benieuwd of er misschien meer dames zijn met hetzelfde soort probleem.



Het zit zo, ik ben 26 en sinds mijn vorige relatie een sterke wens gekregen om een kindje te krijgen, dat gevoel heb ik nu ongeveer een jaar. Hiervoor dacht ik altijd dat het onzin was wanneer mensen het hadden over het klokje voelen tikken, maar ineens, daar was het klokje.

Relatie is beeindigd en ben nu sinds aantal maanden samen met een superlieve jongen, hij is alleen wel iets jonger dan ik ben en hij is niet bepaald bezig met kinderen, op den duur wel, wel iets wat besproken is.

Eigenlijk zou ik me gewoon relaxt moeten voelen en denken ach dat komt nog wel, maar het gevoel om een kind te willen krijgen wordt alsmaar sterker, goede vriendinnen hebben allemaal een vaste relatie en zijn bezig met zwanger zijn en worden. Nogal confronterend.





Nu wil ik dit gevoel graag een beetje loslaten omdat ik vind dat er eerst een stabiele relatie en situatie moet zijn voor je hieraan moet beginnen, maar ergens neemt mijn gevoel het totaal van me over en denk ik hier hele dagen aan.

Ik heb ook altijd de wens gehad om rond mn 26ste mn eerste te krijgen, nu is je leven niet in te plannen dus ik zie in alle opzichten wel dat het nu gewoon niet logisch is en kan. Had het gewoon zo mooi gevonden om een jonge moeder te zijn en me nu te gaan/kunnen richten op dit soort dingen ipv carriere( wat ik dus eigenlijk helemaal niet zo belangrijk vind). Het voelt alsof ik nu bezig ben met de tegenovergestelde dingen die ik graag zou willen doen.



Des te moeilijker maakt het voor mij dat mijn huidige partner er niet echt mee bezig is en ik wil zeker niet nu we nog zo kort samen zijn het daarover hebben.



Zijn er meer dames met dit ''probleem''? Ik zit er gewoon erg mee en wil het graag met iemand bespreken.
Alle reacties Link kopieren
naja je kan altijd de pil per ongeluk vergeten als je echt een kind wil, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 18 februari 2017 @ 19:39:

naja je kan altijd de pil per ongeluk vergeten als je echt een kind wil, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
oh nu gaan we face palmen. Ik geef een reactie op TO's probleem, dit zou ze kunnen doen als ze er echt mee zou zitten. Dan kun jij ook een reactie geven of mij afkraken
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 18 februari 2017 @ 19:39:

naja je kan altijd de pil per ongeluk vergeten als je echt een kind wil, je moet doen waar jij je goed bij voelt.Over de rug van haar partner die nog geen kinderen wil? En over de rug van dat kind dat door de vader niet gewenst is? Denk eens even na zeg!!!
Alle reacties Link kopieren
TO jij moet het weten, in je OP schrijf je dat je het leven niet zo verwacht had en al heel jong moeder zou willen worden. Er is een mogelijkheid om het hef in eigen hand te nemen, ik zeg niet dat ik er voor sta maar het kan allemaal wel. Je wil zo graag een baby, is het wel de juiste partner voor jou dan of moet jij eigenlijk meer iemand hebben die al wat ouder is, jaartje of 30-35?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 18 februari 2017 @ 19:44:

oh nu gaan we face palmen. Ik geef een reactie op TO's probleem, dit zou ze kunnen doen als ze er echt mee zou zitten. Dan kun jij ook een reactie geven of mij afkraken

Dit is toch geen advies? Kinderen op de wereld brengen in een instabiele situatie, het door de strot rammen van je partner die daar helemaal niet aan toe is.

Dan denk ik oh my sweet lord ja.

Ik weet niet waarom je zo dramatisch reageert, dat jij regelmatig het halve forum over je heen krijgt moet je lekker bij jezelf laten. Ik heb niks tegen je, dus adem rustig door!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Hier zijn alle basisbenodigdheden aanwezig om aan kinderen te beginnen, maar man vindt het nog te vroeg. Ik ben sinds september aan een (leuke, tweede) masteropleiding begonnen om mijn kans op werk te vergroten. Verder werk ik momenteel aan een gezond gewicht. We hebben nu afgesproken om over twee jaar te beginnen als ik mijn opleiding heb afgerond.



Wat heel herkenbaar is, is dat ik de biologische klok ook onzin vond, maar opeens ging hij jaren geleden aan.

Wat mij helpt is afleiding, zoals opleiding en nog leuke dingen doen met partner die straks anders zijn, zoals lekker met z'n tweetjes op reis.
Alle reacties Link kopieren
haha ik moet stiekem even lachen, dat is serieus dus één van de gedachtes die bij me omhoog is gekomen maar die ik ook echt niet vind kunnen, er zijn grenzen.



je hebt ergens ook gelijk dat ik dan beter een ''oudere'' partner zou kunnen kiezen, maar geef je dan je partner op voor zoiets? .......... ik denk namelijk ( na aantal relaties te hebben gehad) dat dit mijn man is (A)
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 18 februari 2017 @ 19:50:

haha ik moet stiekem even lachen, dat is serieus dus één van de gedachtes die bij me omhoog is gekomen maar die ik ook echt niet vind kunnen, er zijn grenzen.



je hebt ergens ook gelijk dat ik dan beter een ''oudere'' partner zou kunnen kiezen, maar geef je dan je partner op voor zoiets? .......... ik denk namelijk ( na aantal relaties te hebben gehad) dat dit mijn man is (A)kijk en dan nog haten op mij(voor de andere forummers)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 18 februari 2017 @ 19:50:

haha ik moet stiekem even lachen, dat is serieus dus één van de gedachtes die bij me omhoog is gekomen maar die ik ook echt niet vind kunnen, er zijn grenzen.



je hebt ergens ook gelijk dat ik dan beter een ''oudere'' partner zou kunnen kiezen, maar geef je dan je partner op voor zoiets? .......... ik denk namelijk ( na aantal relaties te hebben gehad) dat dit mijn man is (A)

Nee natuurlijk kun je dat niet maken. Dat die gedachte bij je op is gekomen zeg..



Ik dacht ook dat ik op m'n 25 ste al getrouwd zou zijn en 2 kinderen zou hebben.

Ben nu 27 en het is geen van beide.

Het loopt nou eenmaal zoals het loopt.

Je moet je toekomstbeeld soms wat bijstellen wanneer je net uit een relatie komt of nu net in een nieuwe zit.

Je moet niets forceren.

Zorg eerst voor een stabiele relatie
.
Als je er alleen al aan denkt je partner erin te luizen ben je nog geen moedermateriaal. Je bent dan namelijk onbetrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 februari 2017 @ 19:56:

Als je er alleen al aan denkt je partner erin te luizen ben je nog geen moedermateriaal. Je bent dan namelijk onbetrouwbaar.Precies dit
.
Alle reacties Link kopieren
@blauwebes, ergens fijn? om te horen dat er meer vrouwen zijn die dit hebben. Het enige verschilletje is, als ik zou weten dat het over 2 jaren zover is dan zou ik het denk ik? rust kunnen geven, juist omdat mn relatie nog zo vers is moet ik er ook vertrouwen in krijgen dat dat voor mij nog wel komt, maar dat heeft tijd nodig.

Hoe kom jij van die gedachtes af? Ik probeer ook afleiding te zoeken maar merk toch dat dat thema constant in mijn hoofd terugkomt...ook al wil ik het niet. Zou zoiets ook echt hormonaal bepaald zijn?
Alle reacties Link kopieren
en over die gedachte, dat zegt denk ik genoeg.... dat zelfs zoiets even in je opkomt... en NEE zoiets zou ik nooit doen, die gedachte is echt geen overweging waard haha
Alle reacties Link kopieren
Zolang je vriend er nog niet aan toe is houd het op.

Als jij het nu wil, moet je de relatie verbreken en een man zoeken die het ook nu wilt.

Maar ja hoe dan ook, als je net in een nieuwe relatie zit is het logisch dat je daar even mee wacht. Je moet elkaar toch eerst leren kennen.
.
Alle reacties Link kopieren
Je leert elkaar wel echt snel en goed kennen als je samen ineens een baby krijgt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Je zegt: "ik wil zeker niet nu we nog zo kort samen zijn het daarover hebben."



Ik zou het er juist nu wel over hebben. Als je namelijk op totaal verschillende sporen zit, kun je dat maar beter vroeg weten. Er zijn 3 smaken

- hij wil ook snel kinderen

- hij weet het nog niet

- hij wil beslist geen kinderen



Als dat laatste aan de hand is, dan heb je nu nog de kans om een andere partner te zoeken. Als het tweede aan de hand is, dan is het verstandig om er toch over te gaan praten wanneer hij denkt dat hij het wel kan weten.

En als het eerste is, ja dan had je het vermoedelijk al geweten.



Ik vind het altijd jammer als mensen zo'n belangrijke vraag pas gaan stellen als de relatie al heel diep is. Het wordt dan zo moeilijk om nog iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 18 februari 2017 @ 20:02:

Je leert elkaar wel echt snel en goed kennen als je samen ineens een baby krijgtJa maar als het dan uiteindelijk niet helemaal goed lijkt te zitten is het een beetje te laat he?
.
quote:isa__88 schreef op 18 februari 2017 @ 20:01:

Zolang je vriend er nog niet aan toe is houd het op.

Als jij het nu wil, moet je de relatie verbreken en een man zoeken die het ook nu wilt.

Maar ja hoe dan ook, als je net in een nieuwe relatie zit is het logisch dat je daar even mee wacht. Je moet elkaar toch eerst leren kennen.



Maar dat is dit toch: elkaar leren kennen? Wat wil je met je leven?

Wat vind je belangrijk? Welke normen en waarden heb je? Hoe zie je je toekomst?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is er nog niet klaar voor maar dat betekent toch niet dat hij niet wil?

Of wil hij niet/nooit?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad je kan het er met je vriend best over hebben.

Als hij zegt ik wil over 7 jaar pas kinderen dan weet je dat het waarschijnlijk niet gaat werken want jij wil niet zo lang wachten.

Maar als hij zegt misschien over 1 of 2 jaar, nou dan weet je dat.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roodhaarr schreef op 18 februari 2017 @ 20:04:

[...]





Maar dat is dit toch: elkaar leren kennen? Wat wil je met je leven?

Wat vind je belangrijk? Welke normen en waarden heb je? Hoe zie je je toekomst?Ja ik zou het wel bespreken in ieder geval.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roodhaarr schreef op 18 februari 2017 @ 20:02:

Je zegt: "ik wil zeker niet nu we nog zo kort samen zijn het daarover hebben."



Ik zou het er juist nu wel over hebben. Als je namelijk op totaal verschillende sporen zit, kun je dat maar beter vroeg weten. Er zijn 3 smaken

- hij wil ook snel kinderen

- hij weet het nog niet

- hij wil beslist geen kinderen



Als dat laatste aan de hand is, dan heb je nu nog de kans om een andere partner te zoeken. Als het tweede aan de hand is, dan is het verstandig om er toch over te gaan praten wanneer hij denkt dat hij het wel kan weten.

En als het eerste is, ja dan had je het vermoedelijk al geweten.



Ik vind het altijd jammer als mensen zo'n belangrijke vraag pas gaan stellen als de relatie al heel diep is. Het wordt dan zo moeilijk om nog iets te doen.We hebben het er natuurlijk wel kort over gehad, hij wil zeker kinderen en gaf zelfs aan wel jong vader te willen worden. Maar op dit moment is hij daar nog helemaal niet mee bezig. Ik wil het er niet vaker met hem over hebben omdat ik dat tegenover hem een beetje raar vind, ik bedoel, het is duidelijk dat het nu nog niet aan de orde is.
Alle reacties Link kopieren
TO zegt dat hij ooit wel kinderen wilt in de OP. Alleen nu nog niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven