Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Waarom zou je logisch moeten nadenken? Je kan het ook zo zien, ik neem aan dat hij zich normaliter wel serieus bezig houdt met zijn zaken en dat hij deze keer wèl de scheidslijn is over gegaan. Nou jullie zien elkaar lekker veel en misschien als de klus is afgelopen ook nog. Stel niet te veel vragen, bekijk het niet logisch maar doe rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 28 augustus 2015 @ 11:29:

Wouw, mooie inzichten van jullie. Ik moet er toch even over nadenken. Voor alles valt wat te zeggen.



De oest is dat ik last heb van jaloerse gevoelens bij het idee dat hij het met een ander doet. En ik vrees dat het voor mij meer dan 'alleen seks' is..... Ik ken mezelf zo helemaal niet: logisch nadenken gaat lastig, mis de grip.



En inderdaad niet slim dat zakelijk en privė door elkaar heenlopen. Aan de andere kant zijn we blijkbaar beide niet sterk genoeg om dat te stoppen of destijds mee te beginnen. Voordeel isnat we elkaar nu lekker veel zien!



welnee, gaat toch hartstikke goed?



jullie genieten er met volle teugen van. laat zien dat jullie op veel vlakken goed klikken.



hij kan lekker shinen met zijn handigheid en vertederd naar jouw onhandigheid kijken. nogmaals, voor een aannemer is dit het paradijs: werken aan een nw huis, lekker wijf met prima sex die ook nog eens stuntelt met gereedschap. die man beleeft gouwe tijden :jump:!
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 28 augustus 2015 @ 12:01:

[...]





welnee, gaat toch hartstikke goed?



jullie genieten er met volle teugen van. laat zien dat jullie op veel vlakken goed klikken.



hij kan lekker shinen met zijn handigheid en vertederd naar jouw onhandigheid kijken. nogmaals, voor een aannemer is dit het paradijs: werken aan een nw huis, lekker wijf met prima sex die ook nog eens stuntelt met gereedschap. die man beleeft gouwe tijden :jump:!

Dit is inderdaad één kant van de zaak (en gelukkig maar!).

Toch is het niet ondenkbaar dat er gaandeweg het proces een kink(je) in de gelukzalige kabel komt en het is best verstandig om daar ook rekening mee te houden.

Wat als RT niet tevreden is over het werk/resultaat/de nota etc van de aannemer?

Of omgekeerd...?

Wat als het onverhoopt allemaal even niet heerlijk verloopt of er zelfs troubles in paradise zijn?

Ook dan moet RT met de aannemer 'aan de slag' en zie dan prive en zakelijk maar eens gescheiden te houden.

En of het dan allemaal nog wel zo heerlijk is.

Natuurlijk hoop ik voor RT dat dat allemaal niet aan de orde zal komen, maar toch lijkt het me niet onverstandig om het tòch in je achterhoofd te houden en vooralsnog even rustig aan doen met hard van stapel lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ha,ha,ha, de kans dat hij de boel verpest bij iemand die hij leuk vindt is minder klein dan als ie bij mij zou klussen. Ik zou me voor het eerst geen zorgen maken of m'n aannemer broddelwerk zou afleveren.
Alle reacties Link kopieren
ik denk zomaar dat de goeie man zich heeeeelemaal uitslooft om indruk te maken



ook heb ik de indruk dat het hier om twee nuchtere, intelligente en verstandige mensen gaat.



dus dat geneuzel over mogelijke toekomstige problemen..... nee, hier zie ik ze niet. terwijl ik normaal daar als eerste voor zou waarschuwen.



gewoon lekker chill blijven TO en genieten!
Alle reacties Link kopieren
Chillen en genieten, ook mijn advies
Alle reacties Link kopieren
Raider, als ik je gepieker nu zie als je verstand, je lust en vlinders als instinct en emoties, je acties als handelen, dan is er in mijn optiek nog één 'roer waarop je kunt en zult varen', namelijk je intuïtie. Wat zegt die? Goed luisteren! Ik ben er van overtuigd dat je het 'weet', intuïtief, wat jullie elkaar waard vinden.



Ik geloof er in dat je dat niet in je eentje voelt als het stroomt. Misschien wel als je hopeloos verliefd bent, van een afstandje, dromend, verlangend. Maar nu? Er is actie, er is gezelligheid, er ís al meer dan sex (eten, bouwmarktbezoeken, haha). Dus zou hij meer sexavontuurtjes hebben? Niet met je verstand? Niet met je instinct (verlangen) en emoties (angst, jaloezie)? Maar met je intuïtie? Wat zegt die dan? En kun je wat die zegt als geruststellend ervaren? Dat je het zult 'weten' als het anders is? Dan lijkt het me vroeg genoeg om in te grijpen. Jou niet?



En denk niet dat je intuïtie beschadigd of kapot is. Dat dacht ik destijds wel; ik had zó veel gemist wat ik had moeten 'weten'. Maar nee, mijn intuïtie was en is feilloos; ik was alleen te bang om er naar te luisteren, want dan had ik eerder geweten dat ik bij en met mijn ex-man geen schijn van kans had. Dus de uitknop er maar op, op die intuïtie. De uitkomst was meteen al veel te eng.



Dit is naar mijn idee voor jou de tijd om je intuïtie, die bij jou naar mijn idee eigenlijk niet op 'uit' heeft gestaan hoor, maar dat kan je zelf wel denken, volop 'op aan' te zetten. En je zintuigen open. Het komt goed. Geen paniek. Je hebt nu iets met iemand en dat en die zijn zó leuk dat wij allemaal vrolijk achter onze laptopjes zitten, lezend hoe goed jij het kan hebben bij en met je aannemer.



Durf het maar. Je hebt nu nog niets te verliezen. En tegen de tijd dat je wél wat te verliezen hebt, kun je er over praten. En dan weet je ook al: wat er niet is, wat er niet in zit, daar kun je niets aan veranderen. Dan accepteer je dat en ga je verder. Op deze weg. Want die ziet er waanzinnig goed uit, meid!
Alle reacties Link kopieren
Simone, Ik moet wel lachen om je berichten over gouwe tijden voor mijn aannemer: voor mij zijn het ook gouwe tijden hoor! we zien elkaar veel. In het voorbijgaan zoenen we elkaar en als hij na het klussen naar huis gaat, komt hij ' een zoen halen'. Ook overdag samen in bed (niet letterlijk, want ik slaap nu op een lichtbed) beland.



Mijn intuïtie vind ik een lastige: ik ga dan gewoon weer zitten gissen, denken en beredeneren.

I.p.v. Afgaan op intuitie. Best moeilijk. En ook wel bang om het verkeerd te hebben. Straks zegt mijn intuitie dat hij mij leuk vindt, maar blijkt uiteindelijk dat hij met meer vrouwen scharrelt. Ik heb toch ook nooit doorgehad dat mijn man vreemd ging?
Alle reacties Link kopieren
Dan vraag je alleen subtiel even tussen het knuffelen door: sex je met meerdere vrouwen of heb ik jou lekker voor mezelf?
Wel op een bepaalde manier om duidelijkheid vragen voor je jezelf alleen maar meer verliest en dan wellicht wel de deksel op je neus krijgt. En dat subtiele hinten onder het vrijen is wel een goeie ja. Niet te beladen en te zwaar maken, maar luchtjes, spontaan en wat plagerig. Dan maak je vanzelf op uit zijn reactie hoe hij er in staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:black_eyed schreef op 29 augustus 2015 @ 13:00:

Wel op een bepaalde manier om duidelijkheid vragen voor je jezelf alleen maar meer verliest en dan wellicht wel de deksel op je neus krijgt. .



Dit dus.



Is hij nog lang bezig in je huis (met klussen :-)? Mocht dat niet te lang zijn, misschien een idee om het er op een leuke, luchtige manier even over te hebben als hij klaar is met klussen?
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 29 augustus 2015 @ 12:25:

Simone, Ik moet wel lachen om je berichten over gouwe tijden voor mijn aannemer: voor mij zijn het ook gouwe tijden hoor! we zien elkaar veel. In het voorbijgaan zoenen we elkaar en als hij na het klussen naar huis gaat, komt hij ' een zoen halen'. Ook overdag samen in bed (niet letterlijk, want ik slaap nu op een lichtbed) beland.



Mijn intuïtie vind ik een lastige: ik ga dan gewoon weer zitten gissen, denken en beredeneren.

I.p.v. Afgaan op intuitie. Best moeilijk. En ook wel bang om het verkeerd te hebben. Straks zegt mijn intuitie dat hij mij leuk vindt, maar blijkt uiteindelijk dat hij met meer vrouwen scharrelt. Ik heb toch ook nooit doorgehad dat mijn man vreemd ging?



je hebt je dat niet kunnen voorstellen omdat jouw eigen idealen/normen daar zo ver vandaan liggen.



maar je had wel door dat jullie relatie al lange tijd niet meer goed was.



nu voel je aan dat je iets met iemand hebt dat voor beiden leuk, spontaan en heerlijk is.



dat heb je vast al de laatste XXX jaren niet meer over je man kunnen zeggen?



en dat is nu juist al het verschil.



voor mij is het veelzeggend dat deze man in zijn vorige huwelijk de voorgelogen en bedrogen partij is geweest. heb zo'n gevoel bij deze man dat het een heel trouwe hond is. dat zijn nl de mensen die - soms, vaak? - worden voorgelogen en bedrogen. helaas.



juist die gezamenlijke geschiedenis, ook al is het bij jou vers en bij hem niet, geeft ook een band tussen jullie. denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo (nep) nonchalant vragen? Als je echt wil weten hoe en wat kun je toch gewoon zeggen: joh, niet dat ik je meteen ten huwelijk wil vragen, maar ik merk dat ik je steeds leuker ga vinden. Ik heb dit ook niet met andere mannen. Hoe zit dit bij jou?

Ik ben het wel eens met degenen die zeggen dat je er nog helemaal niet over moet beginnen, maar als je het echt graag wil weten, zou ik mij gewoon kwetsbaar opstellen en hem laten vertellen hoe hij er tegenaan kijkt. Je hoeft hem niet direct te claimen, daar zit hij zeker niet op te wachten, maar hem vertellen dat je hem zo leuk vindt dat je daardoor geen behoefte hebt aan andere mannen, zal hij alleen maar leuk vinden. En zo heb je de meeste kans op een duidelijk antwoord.(Quasi nonchalant in bed vragen kan antwoorden opleveren in de trant van 'ik ben ook helemaal gek op jou' en dan weet je nog niets of moet je alsnog gaan 'zeuren'.)
Alle reacties Link kopieren
En of je nu af gaat op je intuïtie, je ratio of op zijn woord, honderd procent garantie heb je helemaal nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er goed over nagedacht, met wat vriendinnen er uitgebreid over gehad (zoals vrouwen dat kunnen: eindeloos alle scenario's nalopen), om tot de conclusie te komen dat ik dicht bij mijzelf wil blijven. Dat betekent dat ik aan hem ga vertellen dat ik hem steeds leuker vind en ik vrolijk van hem word. Geen idee of het verliefdheid is, het hoeft ook geen naam te hebben. Dat ga ik hem ook zo vertellen. Ook dat ik hoop dat ik de enige ben met wie hij sext.



Wel moet het ongecompliceerd zijn. We hoeven elkaar niet te claimen.



Nu ik erover nadenk: wat maak ik me druk om niets! Dit is wie ik ben, hoe ik denk en handel. Soms impulsief, soms juist heel doordacht, soms onhandig. Maar altijd met de juiste en eerlijke intenties.



In het slechtste geval schrik ik hem af. Daar ga ik nu gewoon nog niet over nadenken.



Maandag zie ik hem weer. Misschien morgen ook wel....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind he mooiste aan jou dat je alle overwegingen meeneemt maar het dichtst bij je zelf blijft, het houdt je authenticiteit in stand, het grootste bezit van een mens.
Nu ben ik heel benieuwd RT, hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Het is goed gegaan! Ik heb hen gewoon tijdens de koffie opgebiecht dat ik 'm steeds leuker vind en dat ik me op mijn gemak voel. En toen reageerde hij zo lief! Hij zei: maar het is toch allang alleen geen seks meer!



We hebben eigenlijk uitgesproken en afgesproken wat ik mij had voorgenomen: we hangen er geen label aan, we moeten het gewoon naar ons zin hebben, geen toekomstplannen, maar genieten in het nu. En hij sekst met niemand anders!



Ik voel me heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Wow!



Wow!



😀






Alle reacties Link kopieren
Jaaaa wat goed!!!



Het is je zo gegund. Geniet maar lekker van je sexy aannemer.
Alle reacties Link kopieren
leuk!!



Goed zeg. Mooi dat het zo verlopen is.
Alle reacties Link kopieren
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Het leven ziet er weer even goed uit en bij jouw schijnt tenminste wel de zon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven