Mag ik mijn mening geven over mijn broer zijn toekomstplan?

05-08-2013 18:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt:



Mijn broer, 2 kinderen, 6 maanden gescheiden.

Nieuwe vriendin, (sinds 3,5 maand), 2 kinderen, ook gescheiden.



Ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar en daar ben ik blij om.

Mijn broer wil nu in de herfstvakantie verhuizen en bij haar intrekken.

Mijn ex schoonzus heeft een goede baan, werkt fulltime en zij heeft de kinderen 2 dagen per week, mijn broer werkt parttime en zorgt 5 dagen per week voor de kinderen.

Mijn broer wil nu dus verhuizen en de kinderen meenemen.

Hij heeft alvast voor mijn schoonzus bedacht, dat zij dan de kinderen minder dagen krijgt, zij zou een regeling van 2 dagen in de 2 weken krijgen. Een halvering van haar dagen met de kinderen.

Ook moeten de kinderen van school veranderen en wonen zij niet meer bij familie en vrienden. (Dit willen zij absoluut niet.)



Sinds mijn broer dit aan mij heeft verteld, ben ik hier verdrietig om. Het voelt gewoon niet goed dat hij het contact met de moeder wil verminderen en de kinderen van school af wil halen, om samen te gaan wonen met iemand die hij net heeft ontmoet.



Dit alles heb ik ook (heel voorzichtig, hij is erg fel) met hem besproken, maar hij vindt dat zijn ex geen recht van spreken heeft, want zij heeft niets te zeggen over zijn leven ('Zij mag mijn geluk niet in de weg staan......')

Mijn schoonzus weet hier nog niets van, hij bereidt alles heel goed voor, om haar er dan mee te overvallen. Bovendien is hij verbaal ook veel sterker dan dat zij is en weet hij haar altijd vast te praten.



Het voelt niet goed om te zwijgen, het lijkt mij gewoon een slecht plan. Maar mag ik mij hier wel mee bemoeien?

Ik vind mijn broer nu zo egoïstisch, de kinderen moeten mee, ook al willen zij dit niet en hun moeder moet maar gewoon slikken of stikken. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer wilde scheiden (schoonzus ging vreemd), scheiding is vlot en zonder problemen verlopen. Hun huwelijk was al jaren niet goed meer en hij ziet zijn nieuwe liefde ook als zijn 'echte' liefde.



Hij is mijn oudere broer en hij is altijd een leider geweest, dus dat is voor mij ook een soort van obstakel. Maar ik weet ook dat ik het niet kan laten rusten.

Het voelt stiekem om mijn schoonzus te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet je schoonzus gaan bellen.

Je loyaliteit hoort bij je broer te liggen ook al maakt hij nu foute plannen.
quote:manondessources schreef op 05 augustus 2013 @ 18:28:

Het voelt stiekem om mijn schoonzus te bellen.Dan meld je dat aan je broer. "Broer, je doet nu iets waarmee je je kinderen schaadt. Ik kan daar geen toeschouwer in zijn dus ik bel nu je ex. Dan weet je er van. Adios."
Bedank je broer maar voor het loyaliteitsconflict wat hij nu bij jou teweeg brengt.



Stel het belang van de kinderen voorop en geef, met hun belang voor ogen, aan dat als hij dit niet netjes binnen een week overlegt bespreekt met hun moeder van hun kinderen, jij haar gaat inlichten.



In het belang van de kinderen. Hun belang gaat vóór alles!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben ik bang om het contact met mijn broer en zijn kinderen te verliezen.

Mijn ouders hebben al met hem gesproken, maar hij sluit zich volledig af voor wat zij te zeggen hebben en begrijpt niet dat zij hem niet steunen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor de kinderen dat hij dit plan heeft.

Je ex- schoonzus ziet de kinderen al niet veel en dan gaat hij binnen een korte tijd al samenwonen....

Ik zou vertellen aan je broer hoe je erover denkt en hoe moeilijk het ook is, het is iets tussen hun.

Een scheiding, verhuizen en een nieuwe school. De kinderen worden hier echt niet beter van.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je broer mag dit niet zomaar doen. Maar hij kan het wel doen. Er zijn zat moeders die op deze manier hun kinderen bij hun vaders weghouden.

Als ik in jouw situatie had gezeten, had ik heel snel met ex-schoonzus rond de tafel gezeten om de situatie te vertellen. Dan kan je ex-schoonzus daarna linea recta naar een advocaat, om daar de juiste informatie te krijgen, zodat ze e.e.a. voor kan zijn.

Want als ze eenmaal zijn verhuisd, ik geloof niet dat ze er dan nog iets tegen kan doen. Nogmaals, het mag niet, maar het kan wel.
Waarom zou je je ex-schoonzus bellen? Dat is nu helemaal niks meer van jou, je broer blijft je broer. En je ex-schoonzus zal zelf wel 'n achterban hebben waar ze haar ei bij kwijt kan en die haar stimuleren naar 'n rechter te stappen mits ze inderdaad bereid is meer dan 2 daagjes per week voor haar kinderen te willen zorgen.
quote:manondessources schreef op 05 augustus 2013 @ 18:28:

Mijn broer wilde scheiden (schoonzus ging vreemd), scheiding is vlot en zonder problemen verlopen. Hun huwelijk was al jaren niet goed meer en hij ziet zijn nieuwe liefde ook als zijn 'echte' liefde.Waarom zou je dan die ex-schoonzus steunen? Lijkt me echt 'n mes in de rug van je broer aangezien zij hem heeft bedrogen en zij hem ook nog 'ns voor het merendeel van de zorg voor de kinderen laat opdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Nien, het gaat niet om schoonzus of broer, het gaat om 2 kinderen, die nu weer meegesleept worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 05 augustus 2013 @ 18:40:

Nien, het gaat niet om schoonzus of broer, het gaat om 2 kinderen, die nu weer meegesleept worden Dat had die ex-schoonzus dan eerder moeten bedenken. Als ze co-ouderschap had gedaan hadden ze bij elkaar in de buurt moeten blijven wonen. Er zijn zat vrouwen waarvan de ex alleen maar om de 2 weken 'n weekend zorgt en die doen ook hun eigen ding als ze willen verhuizen. Als de kinderen trouwens wat ouder zijn kunnen ze zelf kiezen bij wie ze willen blijven, maar als die kinderen zo graag bij moeders zijn, waarom wonen ze daar dan nu niet 50% van de tijd? De moeder heeft het in mijn ogen verpest voor zichzelf en moet nu niet mauwen als haar ex zijn leven weer oppakt (hoe stom ook want samengestelde gezinnen falen bijna altijd)
.
anoniem_153776 wijzigde dit bericht op 05-08-2013 18:49
Reden: Nee geen cola-tic
% gewijzigd
Laat je broer eens een topic openen op het Viva-forum.
Het is niet relevant dat ex nu fijn wordt gestraft voor haar domheid of wat voor middeleeuwse steniging-rechtvaardiging je er ook aan wil hangen. Het gaat er om dat er twee kinderen beschadigd raken door een vaders egoïsme. Vies woord, ik weet het, maar ze bestaan, kleine volwassenen. En het is zo treurig als die kleine volwassenen als het grote volwassenen zijn een hoop verdriet te verwerken krijgen omdat niemand ingreep.
Doorgaan met je eigen leven als excuus gebruiken om je kinderen tekort te doen, diskwalificeert je als fatsoenlijke ouder.



Zeg dat maar tegen je broer.
Ik ken een soortgelijk verhaal, het enige dat ik erover kan zeggen is: arme, arme kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 05 augustus 2013 @ 18:40:

Nien, het gaat niet om schoonzus of broer, het gaat om 2 kinderen, die nu weer meegesleept worden



Maar daarom hoeft to de relatie tussen haar broer en haar nog niet te verpesten. Schoonzus is vreemd gegaan en wilde scheiden dus ze heeft zelf nou ook niet bepaald in het belang van de kinderen gedacht.



Aan de andere kant heeft ze wel in het belang van de kinderen gedacht om ze het grootste deel van de tijd bij vader te laten wonen omdat hij maar part time werkt en zij full time.

Dan is het wel erg zuur als de broer van to dan ook nog de weinige tijd die ze al heeft met de kinderen van haar wil afpakken.



Broer gaat echt niet van gedachten veranderen omdat to het er niet mee eens is. Zij heeft niets aan een verstoorde relatie met haar broer en de kinderen ook niet want die zien dan een tante minder.



Vroeg of laat zal hij zijn ex toch moeten vertellen wat hij van plan is en dan zal zij meteen moeten handelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact meer met mijn schoonzus, dat bemoeilijkt de situatie ook. Mijn broer zal het mij erg kwalijk nemen als ik haar bel. En omdat ik het mezelf niet zal vergeven als ik hier niets meer over zeg, ga ik dan toch maar de confrontatie aan. Al geloof ik niet dat het iets zal uitmaken, wat hij wil dat krijgt hij.
Hij klinkt niet echt als een fijne man eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:manondessources schreef op 05 augustus 2013 @ 18:21:

Hij denkt dat een rechter op zijn hand zal zijn, omdat hij de kinderen 5 dagen heeft. Ze hebben een ouderschapsplan, dus schoonzus zal wel toestemming moeten geven. Maar het is een erg meegaand type, zo ook zijn nieuwe vriendin.





Dat snap ik niet ' Ze hebben een ouderschapsplan, dus schoonzus zal wel toestemming moeten geven.'

Hoezo moet ze dat dan?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker zeggen, vooral in het belang van de kinderen.

Waarom zou je ze uit hun vertrouwde omgeving weghalen en dan ook nog hun moeder de helft minder laten zien.



Vooral ook omdat hun relatie nog maar zo pril is.. Kan nog alle kanten op gaan. Wat nou als het toch niet blijkt te werken. Kunnen de kinderen weer verhuizen..
Nothing comes easily
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit nooit verwacht van mijn broer, hij is echt altijd een goede ouder geweest. Alles voor de kinderen. Maar sinds de scheiding ken ik hem niet meer terug. Hij is ook een intelligente man, maar in dit geval maakt liefde wel blind.



Zijn nieuwe vriendin begrijp ik ook niet, die kinderen hebben ook net een scheiding achter de rug en moeten straks hun slaapkamer delen. Wat is er mis met een jaar of twee wachten?
Alle reacties Link kopieren
Zijn nieuwe vriendin zal toch ook wel mensen in haar omgeving hebben die haar vertellen dat het een zeer slecht plan is om een man die je maar nauwelijks kent met 2 kinderen bij je laten intrekken.



Hopelijk veranderd zij nog van gedachten.
Volgens mij is het juist jouw taak als familielid om een mening te hebben, TO. Of ga je ook toneel spelen als ze 'gezellig' op de koffie komen?



Je kunt uiteraard je broer niet dwingen om te doen wat jij wilt, maar jij kunt wel je eigen integriteit bewaren door duidelijk te maken dat jij niet zult meewerken aan de plannen van je broer.



Niet meewerken betekent in dit geval:

-jezelf uitspreken

-opkomen voor de rechten van de kinderen

-opkomen voor de rechten van je ex-schoonzus



Je kunt alleen zelf beslissen of je dit alleen in gedachten of ook in woord en daad wil doen.



Ik heb zelf in de schoenen van jouw schoonzus gestaan en ik kan je vertellen dat ik me altijd afgevraagd heb hoe het kon zijn dat haar familie haar steunde terwijl ze zo'n asociale tiefusstreek uithaalde.
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt aangeven hoe je erover denkt, maar weet jij precies wat de afspraken zijn tussen jouw broer en zijn ex? Praat met je broer. En ex bellen? Slecht idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven