Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 27 maart 2013 @ 16:14:

Ha, ik ben benieuwd wat ze gaat antwoorden.Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 16:09:

Ik ga haar nu maar een Facebookberichtje sturen of ik kan helpen met de surpriseparty.Ik vrees dat dit helemaal fout gaat lopen...
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 26 maart 2013 @ 08:59:

inderdaad..daar komt hij dan wel achter..



(als je niet uitgenodigd wordt weet je natuurlijk ook niet wanneer het is,maar als je het wel weet van anderen die wel uitgenodigd zijn......ga een dag of een twee van te voren met hem uit eten voor zijn verjaardag zoals hierboven al gezegd werd..en bij het afscheid..veel plezier op je surpriseparty morgen/overmorgen zeggen (heel flauw ik weet het)Nog flauwer. Kijken of je er achter kunt komen wanneer het is en hem op die dag uitnodigen voor een etentje. Als hij er van weet denkt dat jij bent uitgenodigt dan komt hij gewoon mee omdat hij denkt dat het erbij hoort. Kan hij niet en wil hij niet zeggen waarom dan weet hij ervan en heeft het niet voor je opgenomen. Weet hij helemaal van niets.... leuke verrassing voor zijn vriendin als hij er niet is.
ik zou gewoon helemaal niets doen en lekker afwachten. Wellicht heeft ze ooit bedacht dat een surpiseparty leuk zou zijn, maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Sta je daar met je facebookvraag.



Of ze doet wel iets maar wil jou er niet bij hebben en dan? Denk je dat ze dan gaat liegen, of je toch uitnodigen? Zou je op een feestje willen zijn waar je eigenlijk niet welkom bent?

Of nog erger: ze zegt dat je niet mag komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 16:09:

Ik ga haar nu maar een Facebookberichtje sturen of ik kan helpen met de surpriseparty. Vond ik wel een goeie tip.Je hebt het via via gehoord. Ik ben bang dat je onwijs de deksel op je neus gaat krijgen. Bereid je daar in elk geval mentaal op voor alsjeblieft!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je enorm opdringt
Alle reacties Link kopieren
quote:Jihoe schreef op 27 maart 2013 @ 16:37:

Ik vind dat je je enorm opdringtDat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 maart 2013 @ 16:24:

[...]



Nog flauwer. Kijken of je er achter kunt komen wanneer het is en hem op die dag uitnodigen voor een etentje. Als hij er van weet denkt dat jij bent uitgenodigt dan komt hij gewoon mee omdat hij denkt dat het erbij hoort. Kan hij niet en wil hij niet zeggen waarom dan weet hij ervan en heeft het niet voor je opgenomen. Weet hij helemaal van niets.... leuke verrassing voor zijn vriendin als hij er niet is.Ze 'weet' dat hij een weekend weg gaat op die dag, van hemzelf. (wat dus kennelijk de smoes is)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 16:09:

Dank voor alle reacties. We zien elkaar regelmatig, maar sinds hij deze vriendin heeft veel minder vaak. Ik heb hem gevraagd wat hij op zijn verjaardag gaat doen en hij antwoordde dat ze samen een weekend weg gaan. Ik ga haar nu maar een Facebookberichtje sturen of ik kan helpen met de surpriseparty. Vond ik wel een goeie tip.



Je biedt toch pas aan om te helpen als je eerst uitgenodigd bent. Nu komt het best raar over.



Als jullie elkaar zien, hebben jullie dan samen afgesproken of met een groep?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd ga ik die vriendin steeds beter begrijpen als ik lees hoe jij je in allerlei bochten gaat wringen om toch op zijn verjaardag te komen. Ik zou er bijna wat van gaan denken...



Hou de eer aan jezelf en stuur een leuke kaart of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Nee we zien elkaar meestal samen. Maar hee, hij is mijn allerbeste vriend hè. Voordat hij deze vriendin had at hij bijna wekelijks bij ons en hij was mijn getuige! Ben er best ziek van. Overigens heeft ze mijn bericht wel gezien maar nog niet gereageerd...
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 18:05:

Nee we zien elkaar meestal samen. Maar hee, hij is mijn allerbeste vriend hè. Voordat hij deze vriendin had at hij bijna wekelijks bij ons en hij was mijn getuige! Ben er best ziek van. Overigens heeft ze mijn bericht wel gezien maar nog niet gereageerd...



Alleen heeft je allerbeste vriend nu een vriendin en ben jij niet meer zijn allerbeste vriendin, dat is zij. Je staat dus op plan 2. ik vermoed dat ze toch enigszins jaloers is, wat niet onbegrijpelijk is. Ze kent jou minder goed en vindt het, denk ik, niet zo'n goed idee als je samen met haar vriend afspreekt. Het zou immers best kunnen dat je meer voor hem voelt dan alleen vriendschap.



Als je afspreekt dan kun je dat misschien beter doen met beide wederhelften erbij, dat is voor haar minder bedreigend.



Probeer je eens in haar gedachtengang te verplaatsen. Zij weet echt niet hoe jij in elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik ook zeggen... is het een idee dat je samen met je man naar die verjaardag gaat?



Gewoon zodat het op dit moment ff minder bedreigend is voor haar.



Als de boel escaleert heb je misschien helemaal geen vriendschap meer...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 18:05:

Maar hee, hij is mijn allerbeste vriend hè. Voordat hij deze vriendin had at hij bijna wekelijks bij ons en hij was mijn getuige! Ben er best ziek van. Je klinkt vooral jaloers...
Alle reacties Link kopieren
Heb nog niet alles gelezen, maar ik zou net doen of ik ook niks van die hele surpriseparty wist en onaangekondigd langskomen met een cadeautje.



GEFELICITEERD! :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:19:

[...]





Alleen heeft je allerbeste vriend nu een vriendin en ben jij niet meer zijn allerbeste vriendin, dat is zij. Je staat dus op plan 2. ik vermoed dat ze toch enigszins jaloers is, wat niet onbegrijpelijk is. Ze kent jou minder goed en vindt het, denk ik, niet zo'n goed idee als je samen met haar vriend afspreekt. Het zou immers best kunnen dat je meer voor hem voelt dan alleen vriendschap.



Als je afspreekt dan kun je dat misschien beter doen met beide wederhelften erbij, dat is voor haar minder bedreigend.



Probeer je eens in haar gedachtengang te verplaatsen. Zij weet echt niet hoe jij in elkaar zit.



Volgens mij kan haar vriendje,en to's beste vriend dat ook uitleggen aan zijn dinnetje. Dat is niet de taak van TO om haar gerust te stellen, omgekeerde wereld vind ik dit.



En enigszins verplaatsen in haar schoenen,kan alleen als het koppel,en dus het dinnetje, TO de kans geeft,wat tot nu toe niet echt lijkt te gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ES1977 schreef op 27 maart 2013 @ 18:28:

[...]





Je klinkt vooral jaloers...En misschien heeft die vriendin dat ook zo opgevat en daarom houdt ze TO op een afstandje.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 18:32:

[...]





Volgens mij kan haar vriendje,en to's beste vriend dat ook uitleggen aan zijn dinnetje. Dat is niet de taak van TO om haar gerust te stellen, omgekeerde wereld vind ik dit.



En enigszins verplaatsen in haar schoenen,kan alleen als het koppel,en dus het dinnetje, TO de kans geeft,wat tot nu toe niet echt lijkt te gebeuren.Nee ik denk niet dat vriend zijn vriendin gerust kan stellen. Zelfs hij hoeft niet op de hoogte te zijn van TO's diepere gevoelens. (als die er zouden zijn)
Alle reacties Link kopieren
quote:ES1977 schreef op 27 maart 2013 @ 18:28:

[...]





Je klinkt vooral jaloers...



Al is zij een beetje jaloers,wat ik best kan snappen,wat is daar verkeerd aan in deze context.

Ik kan best begrijpen dat het pijnlijk is als iemand over je oordeelt terwijl zij jou helemaal niet kent.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 18:37:

[...]





Al is zij een beetje jaloers,wat ik best kan snappen,wat is daar verkeerd aan in deze context.

Ik kan best begrijpen dat het pijnlijk is als iemand over je oordeelt terwijl zij jou helemaal niet kent.



Maar ik snap wel dat iemand het zekere voor het onzekere neemt en afstand neemt. Er zijn genoeg relaties waarbij dit soort situaties

grote problemen gaven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen diepere gevoelens en ik ben niet jaloers. Ik voel me fysiek totaal niet tot hem aangetrokken. Stel nu dat het mijn beste vriendin zou zijn, dan zou het toch ook zuur zijn als ik niet op haar verjaardag mag komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 maart 2013 @ 18:36:

[...]





Nee ik denk niet dat vriend zijn vriendin gerust kan stellen. Zelfs hij hoeft niet op de hoogte te zijn van TO's diepere gevoelens. (als die er zouden zijn)



Als vriendlief het niet kan,waarom zou het TO wel lukken?

Het dinnetje moet aan haar onzekerheid gaan werken ipv dat TO haar best moet gaan doen.



TO wacht gewoon af, hoor je niks, en ben je uiteindelijk niet aanwezig op een feest,plan dan zelf iets leuks met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 27 maart 2013 @ 18:40:

Er zijn geen diepere gevoelens en ik ben niet jaloers. Ik voel me fysiek totaal niet tot hem aangetrokken. Stel nu dat het mijn beste vriendin zou zijn, dan zou het toch ook zuur zijn als ik niet op haar verjaardag mag komen?



Ik denk toch dat de oorzaak ligt bij het feit dat jullie samen afspreken, zonder anderen erbij.



Bij een vriendin ligt de zaak weer anders, tenzij jullie allebei lesbisch zouden zijn....
Alle reacties Link kopieren
Je maakt er nu een competitie van. Denkbeeldig zie ik jou met je ellebogen proberen eerder door de deur te komen dan zijn vriendin, die óók met haar ellebogen als eerste door de deur probeert te komen. Gevolg, jullie zitten beide vast in de deuropening.



Ik zou eerder je vriend vertellen dat je hem mist, dan de confrontatie met haar aangaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:gurly3 schreef op 27 maart 2013 @ 18:41:

[...]





Als vriendlief het niet kan,waarom zou het TO wel lukken?

Het dinnetje moet aan haar onzekerheid gaan werken ipv dat TO haar best moet gaan doen.



TO wacht gewoon af, hoor je niks, en ben je uiteindelijk niet aanwezig op een feest,plan dan zelf iets leuks met hem.Door af te spreken met elkaars partners erbij, geef je een ander signaal af. Dan hoeft TO niets uit te leggen, want de situatie is minder bedreigend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven